עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות

ממרכז העיר, עד סוף העולם שמאלה Kymco Downtown 300

 

ממרכז העיר, עד סוף העולם שמאלה

 Kymco Downtown 300

 

 

 

אנו נמצאים בעידן אחר, עידן שבו הרמה של כל היצרנים עולה כיתה והגבולות בין המותגים המשובחים למותגים העממים מיטשטשים. חברת ע. אבניר הציגה השנה את ה-Downtown של המותג הטיוואני Kymco בשני נפחים. האחד לפלח השוק הנמכר ביותר בישראל בנפח של 125 סמ"ק (54% בממוצע מכלל המכירות) והשני בנפח 300 סמ"ק. קטגורית קטנועי ה-300 הינה חדשה בארצנו ואליה עד כה נכנסו מספר מתחרים משלושה יבואנים. ה-Downtown הינו ה-300 הראשון בנפח

אמיתי של 299 סמ"ק ומנוע חדש לגמרי, מוזרק, בעל כמעט 33 כ"ס, בעוד שהיתר משתמשים במנועי 250 סמ"ק שעברו

הגדלת נפח (צילינדר/בוכנה) ל-278 סמ"ק והספקם וביצועיהם לא עולים בהרבה על אחיהם הקטנים בעלי מנוע ה-250 סמ"ק, אלא לרוב רק מחפים על החסר. בשונה מרוב מבחני הקטנועים שאותם אעדיף לבחון ביום חול ברכיבה עירונית מובהקת, רצה הגורל ואת הקטנוע הנ"ל בחנתי בשישי שבת של טיולים.

 

 

 

אז מה היה לנו?

אהיה כן איתכם, המון זמן לקח לי מהרגע שהקטנוע כבר החל להימכר עד לרגע שהצלחתי לתאם רכיבת מבחן. הביקוש היה כנראה גבוה ולא יכלו להפשיר מבעוד מועד קטנוע למבחן ועל כך ראוי לציין את ההצלחה שמיהרה להגיע לפני שהקטנוע הגיע בעצמו. אז האופציה המהירה ביותר שלי היא לסופ"ש עם קטנוע. שישי אני בשטח עם האופנוע שלי. נשארה לנו רק השבת, לאן נוסעים? כן, יש כמה חברים עם אופנועי טורינג שיוצאים לטייל צפונה לאזור הכנרת, ה-Downtown יאלץ להתמודד עם קצב אופנועני-משהו. יציאה לדרך מגלה משהו די מעניין בתנוחת הישיבה. רואים שעשו שיעורי בית ושאלו "מיהו הקטנוען הממוצע ומה הוא אוהב?" כי ככה בדיוק רוב הציבור מעוניין לשבת, בנוחות ובתחושת ספה. הישבן מתחבר כמו קוביית לגו אל המושב ולא משנה מה תהיה עוצמת הבלימה, אין החלקה קדימה על המושב. המושב נשאר נוח לאורך כל הרכיבה ולא קרס תחת משקלי ולא הפסיק להנעים את עכוזי, המשענת מאחור תמכה לתפארת. לרוכב בגובה של מעט מתחת ל-1.70 מיגון הרוח היה יעיל מאוד ומשב קל של אויר הצליח לחדור אל פתח האוורור העליון בקסדתי וללטף ברכות את ראשי. לפני נגלה לוח שעונים בעיצוב שנראה ממש כמועתק מלוח השעונים של מותג Piaggio על קטנועיו היוקרתיים. אהבתי את הפירוט המלא ואת תאורתו של זה. צג ה-LCD מציג מרחק במיילים או בקילומטרים  אך הצג  קשה מאוד לתפעול.  לצג שלושה לחצנים ויש להשתמש בשילובי לחצנים כדי לעבור בין הפונקציות, די מסובך.

 

נותנים קצב

תדלוק הקטנוע מגלה מיכל מלא של 13 ליטר, יוצאים לדרך ונותנים קצב תנועה. הזינוק מהרמזור הינו מדהים ומגיע לתאוצתם של קטנועי ה-400 ללא שום בעיה. למעשה הקצב שהקטנוע הזה מיצר בתאוצות כשהמצערת עד העצר מדליקה לי נורה! הקטנוע הזה על סמי מרץ קשים מאוד. ספידים, טריפים, קרטונים, לא יודע מה??! יש לו מרץ של שד והמנוע מאוד שמח להעלות סל"ד מיד לאחר השהיית שילוב הוריאטור לגלגל האחורי. ככה בטיפוס מהיר מאוד עד כ-110 קמ"ש ואז מורגשת בוריאטור 'החלפת-הילוך', התאוצה נרגעת ובקצב איטי יותר עוברים דרך מהירות שיוט של 130 קמ"ש ועד המהירות המרבית על השעון של 155 קמ"ש, בפועל ה-GPS מציג באותו הזמן 147 קמ"ש, נתון יפה. הקטנוע שומר על קצב גבוה ויציאה לטיולים במהירויות חוקיות ובשילוב הנוחות הגבוהה- אין שום בעיה לכסות איתו את כל הדרך עד ל...Downtown אילת לדוגמא!

 

הפסקה קלה

אנו כבר במחצית הדרך ועצרנו למעלה ביער שוויץ לחלץ עצמותינו ולהביט בכנרת ההולכת ונעלמת מעינינו במפלסה. העמדת הקטנוע על הג'ק המרכזי מגלה שקשה מאוד, קשה מדי, להוריד את הקטנוע ממנו. אם אתה עייף אז זה כבר פשוט בלתי אפשרי, תודה על קיומו של ג'ק הצד בקטנוע זה. הנוף בכל זאת מרשים, ננצל את הנוף היפה למעט צילומים, אך קודם נרוקן את תא המטען מתכולתו, תא זה נפתח מהסוויץ' בקלות ומכיל קסדה שלמה בחלקו האחורי וקסדת 3/4 בחלקו הקדמי. בנוסף יש "תא כפפות" עמוק בצדו השמאלי של הדש-בורד. סגירת התא, העמסת הצלם מאחור ויציאה לדרך. המורכב דיווח על תנוחת ישיבה מאוד נוחה ומפנקת, רגליו נשלחות קדימה וחששו היה שהוא מפריע לי בעצירות כיוון שרגליו על יד רגלי בעצירה. בפועל לא הרגשתי אותן כלל, אם לו נוח ולי נוח, הנדסת האנוש בקטנוע זה תוכננה לתלפיות! הרוכב מצדו אינו יכול לשלוח את הרגלים קדימה כיוון שמדרסי החזית לתנוחת "מגפיים ברוח" הינם גבוהים מדי ותנוחה שכזו אינה נוחה בקטנוע הנ"ל. אך זכרו זאת: רצוי ובטיחותי לרכוב כאשר הרגלים אינן זרוקות קדימה אלא מונחות למטה כמו שצריך במושב רגיל. באופן אישי מצאתי בחיסרון הנ"ל את היתרון.
"כאן! בפניה הזו, נתחיל לצלם מכאן" מיכאל התמקם והתחלתי לעלות ולרדת את הכביש הלוך וחזור. האספלט מצוין ובעל פניות חדות ויפות בעלות זוויות שאפשרו לי לבחון את הדינאמיקה של הכלי על בוריה. הבלמים- מעולים! רגש נהדר, עוצמה חזקה, לא משהו שתתקלו בו בכל יום בקטנוע. מאפיין נוסף- ידיות הבלימה מתכווננות כמו באופנוע לארבעה מצבי גובה מנוף הידית על מנת להתאים לכפות ידי הרוכבים השונים. את זה עד היום לא ראיתי בקטנועים אחרים כזכור לי. יפה מאוד.

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקטנוע צייתן ושומר על קווי פניה יפה מאוד, התנהגות הכביש בשילוב הבלמים המצוינים סבירה פלוס. כמעט לא מורגשים נדנודים מצד שילדת הקטנוע, אך לאחר ניסיונות פניה חריפים במהירויות גבוהות מדי כן אפשר להכניע את השלדה. אציין שהגזמתי והרשיתי לעצמי יותר ממה שיבקשו אי פעם מקטנוע מנהלים שכזה. המתלים די קשים ותורמים את שלהם להתנהגות הכביש הבטוחה. אך בכבישים משובשים העבירו לי מעט מן האספלט עד לעצמותי. יותר רך, פחות התנהגות. יותר קשה, פחות נוחות. נוסחה כמעט מוגמרת עד גבול מסוים וצריך להתמודד איתה.

 

 

יום ראשון, זמן סיכומים

לבסוף נכנסתי לתדלוק נוסף וראיתי נתון של 1:25 ק"מ לליטר. סה"כ ביליתי כ-400 ק"מ על הקטנוע וגיליתי שחברת קימקו עלתה כיתה לעומת קודמיו. פרט לג'ק האמצע הבלתי אפשרי וצג ה-LCD שיעשה לכם קורס מזורז בהכרת המחשב, אין תלונות. תמורת 29,900 ₪ מתקבל קטנוע מנהלים נהדר, ארגונומי מאוד שיודע להתנהג באופן גבוה מעל המצופה מקטנוע מנהלים לא מגודל. עם מנוע נמרץ ומוזרק אדרנלין כמובן. על פי צריכת הדלק וכמות הדלק במיכל ניתן לגמוע 325 ק"מ למיכל, מאזור חיוג 03 כמעט שתגיעו עד ל-Downtown אילת במיכל אחד. אומנם היצרן/יבואן מציג את הכלי כאח קטן לאקסייטינג, אך אני אומר בלב שלם שהקטנוע הזה יכול לעשות כל כך הרבה יותר מעירוני ופרברים. עם הקטנוע הזה אפשר לחיות בין אזורי חיוג שונים על בסיס קבוע והוא כלל לא יעייף את הרוכב. אין צורך להרחיב בהתייחסות מפורטת בקשר לחזותו של הכלי. הוא נראה יפה סה"כ, מסודר ומכבד את בעליו. כל הכבוד Kymco.

 

לתגובות: ofnoim@levi-itzhak.co.il

 

 
היה מעודכן! נדל"ן | רכב | אופנועים הצטרף לרשימת הדיוור
 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים