עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות
דוגמא לחישוב הפחתות התאם רכב לתקציבך סקר - סחירות מכוניות משומשות (סקר מודעות) סדרת כתבות בנושא רכב הזמנת מחירון מהארכיון כתבות רכב
טויוטה אוונסיס 2015 : שיא כל הזמנים הונדה S2000 אלפינה B5 קיה בלוס אנג'לס לנדרובר איווק קבריולט 2016 פנייר- סופר- קאר חדשה מאזדה CX-9 החדש בטיחות בדרכים: עלייה בתאונות הקטלניות חדשות מדובאי: 500 כ"ס על 950 קילוגרם לה קורבוזיר- אמנות צרפתית גרסאות עיצוב מאיימות ל C63 AMG פורשה מקאן GTS החדש בנטלי דיזל אופנת המיני בישראל סאאב תעזור לטורקיה לבנות רכב לאומי טסלה ומובילאיי מביאים: רכב סמי-אוטונומי תוספת בטיחותית לכבישי הארץ הדלק בארץ יקר פי 3 מארה"ב אבארט 500 אאודי Q3 אאודי S8 Opel Cascada אלפא מיטו 155 אלפא ג'ולייטה 170 אלפא רומיאו 159TBI ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן ב.מ.וו M3 במבחן הדורות ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן יגואר XJ 5.0 לקסוס IS250 קבריולט לקסוס LS460 למבורגיני גיארדו סופר ליגרה לנצ'יה דלתא טורבו 2010 מול אינטגרלה מזראטי גיבלי S מרצדס SLS מיני קופר S עם 5 דלתות 2015 סובארו WRX STI סקודה סופרב 3.6 פולקסוואגן פאסאט CC פורשה פאנמרה טורבו פורמולה רנו בישראל- דבר הנהג פורשה 911 טורבו 997 פיאט בראבו 1.4 טורבו פיאט 500C פולקסוואגן פאסאט CC שברולט קורבט Z06 - מכונית -על שחורה. רנו ספורט מגאן 265 קאפ סובארו BRZ סוזוקי ויטארה S 1.4 טורבו
סימני בטיחות החל מ 1/5/16 טור אישי - אקטואלי נוהל רישום וביטול רכב כרכב החכר (ליסינג) טבלת המרה לקודי דגם הערכת ירידת ערך - חינם !!! כל מה שרצית לדעת על קניה ומכירת רכב משומש טבלת המדדים לחודש מאי 2017 זכרון דברים - חוזה למכירת רכב חוק מכירת רכב משומש טופס גילוי נאות במכירת רכב משומש מילון מונחים - רכב רשימה של חב' ביטוח מן העיתונות פורום לוי יצחק

אלפא רומיאו 159TBI

  
 
כשאני שומע אלפא טורבו, מיד עולה לי תמונה בראש של אלפא 75 טורבו. מכונית מופלאה.
אך מאז שה אלפא 75 טורבו ירדה מפס הייצור נמנעו באלפא לצייד גרסאות במגדש טורבו .
ברגע שנחתה כאן האלפא 159 טורבו, הציפה אותי הנוסטלגיה לאותה 75 טורבו מופרעת.
תסכימו איתי כי עיצובה של ה 159 שובה לבבות, השינוי הבולט כאן הינם זוג יציאות מפלט
אחד בכל צד . הפעם היא מצוידת בגיר ידני 6 הילוכים ובמספר שהיה לאגדה באלפא-רומיאו :
1750 ,
הכוונה כמובן למנוע 1750 סמ"ק שפיאר בזמנו גם בסימול את ישבנן של
אלפות בתקופת הזוהר בישראל.
הפעם מספר זה נכתב על מעטפת המנוע לצד הכיתוב טורבו ובישבנה מופיע סימול TBI.
לאחר שבחנתי את ה 159 2.2 JTS סלספידהגיע הזמן לגרסת TBI .
 
בפנים
 
היא אלגנטית ועשויה באיכות טובה, המזגן בעל בקרת האקלים המפוצלת מעולה
דבר הנדרש ביום חמסין שכזה עם טמפרטורה הנושקת ל 43 מעלות בצל.
הדבר המרנין ביותר כאן הוא להיכנס לתא הנוסעים ולגלות באלפא
גיר ידני למהדרין בעל 6 הילוכים וקלאץ'. מכאן שלהתניע אותה אתה
כבר מצפה לצליל , אני תוחב את המפתח לפתח בקונסולה,
לוחץ על לחצן START – המנוע ניעור לחיים.
 
מנוע
המנוע החדש הזה כאמור בנפח 1750 סמ"ק המפיק 200 כ"ס ב- 5,000 סל"ד
ומומנט העומד על 32.7 קג"מ ב- 1,400 סל"ד המשודך לגיר ידני 6 הילוכים
והנעה קדמית. המאיצים את כל 1,430 ק"ג מ 0-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות,
ולמהירות מרבית בת 235 קמ"ש.
המושבים קשיחים כמעה(גם מאחור),הייתי מעדיף כאן מושבי עור
הגה מעוצב עטוי עור עם סמל הצלב והנחש, מערכת אודיו טובה
אך אני מעדיף לשמוע את המנוע.
מסע צלב
ניתוק בקרת האחיזה, ונדלקת לי נורה כתומה המתריעה כי הבקרה מנותקת.
שילוב לראשון שחרור קלאץ' ויצאנו לדרך. מד לחץ הטורבו נסתר אי-שם
בפינה הימנית מבין שלושת השעונים במרכז הקונסולה, הייתי מעדיף שהיו
מוצאים לו מקום בלוח השעונים אולי באותה שיטה כמו במיטו תלתן ירוק.
סחיטה של הדוושה והאלפא מייצרת דחף מרשים מראשון להילוך שני
וההעברה נעשית באופן חלק ומדויק.עוד האצה והעלאת הילוך לשלישי
5500
סל"ד, יורדים לאיילון צפון העברה להילוך רביעי , חמישי, ולפעמים שישי
ומצפינים שעונים לעבר הכבישים המענגים והמוכרים לי ככף היד.
 
המנוע ההגה והגיר עובדים כאן בהרמוניה מופלאה, כל כך נכון היה לציידה בגיר ידני.
האצה קדימה, מד לחץ הטורבו מטפס עד 3 קווים מסוף השעון .
צליל המנוע מתגבר ,העברת הילוך לשישי ושיוט רגוע על מהירות תלת-ספרתית
הנוחות כאן טובה יחסית . תא הנוסעים המהודק המכניס אותך לאווירה איטלקית
גורם לי לחשוב כעת כאילו ואני בכביש A4 באוטוסטראדה מילאנו -טורינו.
אך גם כביש החוף יחסית לארצנו הקטנטונת מאפשר רשמי האצה ושיוט נוחים למדי.
במנוחה קלה ב- M הדרך , שוב המבטים נתפסים באלפא 159 טורבו האלגנטית
בצבע טיטניום יפהפה. אני מסיים לשתות את האספרסו, ונכנס לאלפא לא לפני
שאחד האנשים פונה אליי ושואל: " איזה מנוע זה? " פעם לא היו שואלים .
פשוט מעיפים מבט בסמלים, שהיו מבשרים לכל אחד איזה נפח מנוע מסתתר
מתחת לעיצוב היפהפה של אלפא. כשאני אומר לבחור כי מתחת למכסה המנוע
נושפים 1750 סמ"ק מוגדש טורבו . עיניו נפקחו לרווחה עם מבט פנימה
בשילוב המשפט : "אך אין כמו אלפא ידנית...” והתחיל לספר משהו נוסטאלגי. 
תבינו, כמעט אין אדם במדינה הזאת שלא חווה את אלפא רומיאו , אם זה במבט חטוף ברחוב
אם זה בהאזנה לצליל המנוע הייחודי , ואם היה זה בעלים של האלפא אז בכלל .
אלפא תמיד התבלטה מעל המכוניות הסטנדרטיות בנוסף לקבוצתה כמו אז גם היום.
חזרה לכביש החוף, אני בדרכי לבית אורן, הפיתולים קוראים לנו , צריך לתת לה
להרגיש בבית כאילו ואנחנו עולים חזרה מסן-רמו ׁׁׁ(השירים שלהם כבר טעונים
במערכת השמע) לכביש המהיר לכיוון מונקו. האצה בהילוך שני 5,800 סל"ד
העברה לשלישי בלימה על קצה הפניה הורדת הילוך מהירה לשני וסיבוב ההגה לשמאל
ואח"כ לימין סחיטת הדוושה והיא אוחזת באספאלט כמו שהנחש בולע את האדם בסמלה
תודות לצמיגים במידות 225/50/17 המספקים אחיזה גבוהה למדי .
 
היא במסע צלב משל עצמה, מסע ההוכחה עד כמה היא אלפא אמתית אליה התגעגענו
עוד מימיי ה-75 עליה השלום. סיבוב ימינה ושמאלה עיקולים עיוורים, ישורת קטנה עם האצה
ה 159 טורבו פשוט תענוג . ואני חושב לעצמי, כמה הייתי נלחם כאן אז (לפני 20 שנה)
עם האלפא 75 בעלת 2.0 ליטר, שזנבה ביקש לטאטא כאן את האבנים הקטנות
בשילוב עגלי זיעה שנטפו ממצחי באדרנלין שאיים לפרוץ מהוורידים. שלא תטעו אפילו לרגע
גם האלפא 159 מספקת אדרנלין ולדעתי המהירות שהיא מפתחת כאן גבוהה הרבה יותר
מה-75 שנלחמה על זנבה הסורר, אך העבירה תחושות שלא קיימות יותר במכוניות בעלות
"
גמדים אלקטרונים" .
ה 159 טורבו תודות לכוח ולמגדש הטורבו גורמת למנוע להיות זמין כאן בכל שלב ושלב
עם היגוי טוב ומאוזן שמתגבר מצוין על תת-ההיגוי, ובחירה באיזה הילוך ועד כמה בא לך
למשוך אותו, הבלמים לא הראו כאן סימניי דעיכה, ושיתפו פעולה בהרמוניה .
בירידות מעוספיה לנשר, נצמדת אליי BMW 530i דור קודם, שניסתה לעמוד בקצב
בישורות הקטנות הטורבו נפתח ומעיף אותנו בצעדי ענק קדימה, לעומת הבימר
שחייבת לייצר סל"ד גבוהה בכדי לנטרל את הפער שנוצר. נהג הבימר מכיר את
הקטע הזה טוב מאוד הרי הוא גר כאן וזו דרכו היומיומית הביתה.
אלפא וב.מ.וו תמיד היו יריבות מרות זו לזו לאורך השנים, ו"האירוע" הזה
הציף אותי בהמון נוסטאלגיה מאותן קרבות אלפא vs ב.מ.וו בשנות ה-80'.
 
סיכום 
האלפא 159 טורבו, מחזירה עטרה ליושנה ,עם גיר ידני ומנוע טורבו
ומומנט זמין בסל"ד נמוך החל מ 1,400 סל"ד .והיא חסכונית יותר מה 2.2JTS
אך הנאה מנהיגה לא בולטת יתר על המידה מאותה JTS2.2 סלספיד
למרות כי ה 159TBI מקזזת שניה שלמה בתאוצה מ 100-0 קמ"ש.
מצד שני  נטייתי למכוניות ידניות  ברורה.
ל 159 טורבו מומנט עדיף על זה של  ה 2.2JTS,והיא קלה ב 15 ק"ג .
העיצוב במיוחד עם בצבע הטיטניום של מכונית המבחן היא בחירה טובה
נוחות הנסיעה קשיחה ,לזה מוסיפים גם המושבים הקשיחים מלפנים ומאחור
מזגן טוב. הסממן הדינאמי לאחר מסע הצלב בן שלושה ימים
מוכיח שוב כי זו אלפא אמתית מהנה לנהיגה.
בכדי להתחתן עימה תצטרכו להיפרד מ 235,000 ש"ח
שווה את התוספת ע"פ 2.2JTS סלספיד
למכונית בעלת גיר ידני שתעלה לכם חיוך על הפנים כל בוקר מחדש.
לעומתה המתחרות בסגמנט במחיר זה רחוקות ממנה שנות אור.
נתונים - אלפא 159TBI שנת 2010.

קטגוריה : מנהלים-יוקרתי.
מנוע: בנפח 1750 סמ"ק  , 4 צילינדרים 16 שסתומים ,טורבו.
הספק: 200 כ"ס  ב- 5,000 סל"ד.
מומנט: 32,7  קג"מ  ב- 1,400 סל"ד.
גיר: ידני 6 הילוכים
הנעהקדמית.
מידות צמיגים:  225/50/17.
משקל: 1,430 ק"ג
מרכב: 4  דלתות.-סדאן
נפח תא מטען: 405 ליטר.
קיבולת מיכל דלק: 70 ליטר.
צריכת דלק(יצרן) :10.5 ק"מ/ליטר בממוצע.

בטיחות
:
6
כריות אוויר, ABS,EBD
ESP -
בקרת יציבות (ניתנת לניתוק)
ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.

ביצועים:
0-100
קמ"ש : 7.7  שניות.
מהירות מרבית:235 קמ"ש.
שנת אחריות: שנתיים.  
 

כתב: אילן פייביש
צילום: אייל מן

 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים