עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות
דוגמא לחישוב הפחתות התאם רכב לתקציבך סקר - סחירות מכוניות משומשות (סקר מודעות) סדרת כתבות בנושא רכב הזמנת מחירון מהארכיון כתבות רכב
טויוטה אוונסיס 2015 : שיא כל הזמנים הונדה S2000 אלפינה B5 קיה בלוס אנג'לס לנדרובר איווק קבריולט 2016 פנייר- סופר- קאר חדשה מאזדה CX-9 החדש בטיחות בדרכים: עלייה בתאונות הקטלניות חדשות מדובאי: 500 כ"ס על 950 קילוגרם לה קורבוזיר- אמנות צרפתית גרסאות עיצוב מאיימות ל C63 AMG פורשה מקאן GTS החדש בנטלי דיזל אופנת המיני בישראל סאאב תעזור לטורקיה לבנות רכב לאומי טסלה ומובילאיי מביאים: רכב סמי-אוטונומי תוספת בטיחותית לכבישי הארץ הדלק בארץ יקר פי 3 מארה"ב אבארט 500 אאודי Q3 אאודי S8 Opel Cascada אלפא מיטו 155 אלפא ג'ולייטה 170 אלפא רומיאו 159TBI ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן ב.מ.וו M3 במבחן הדורות ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן יגואר XJ 5.0 לקסוס IS250 קבריולט לקסוס LS460 למבורגיני גיארדו סופר ליגרה לנצ'יה דלתא טורבו 2010 מול אינטגרלה מזראטי גיבלי S מרצדס SLS מיני קופר S עם 5 דלתות 2015 סובארו WRX STI סקודה סופרב 3.6 פולקסוואגן פאסאט CC פורשה פאנמרה טורבו פורמולה רנו בישראל- דבר הנהג פורשה 911 טורבו 997 פיאט בראבו 1.4 טורבו פיאט 500C פולקסוואגן פאסאט CC שברולט קורבט Z06 - מכונית -על שחורה. רנו ספורט מגאן 265 קאפ סובארו BRZ סוזוקי ויטארה S 1.4 טורבו
סימני בטיחות החל מ 1/5/16 טור אישי - אקטואלי נוהל רישום וביטול רכב כרכב החכר (ליסינג) טבלת המרה לקודי דגם הערכת ירידת ערך - חינם !!! כל מה שרצית לדעת על קניה ומכירת רכב משומש טבלת המדדים לחודש יולי 2017 זכרון דברים - חוזה למכירת רכב חוק מכירת רכב משומש טופס גילוי נאות במכירת רכב משומש מילון מונחים - רכב רשימה של חב' ביטוח מן העיתונות פורום לוי יצחק

פולקסוואגן פאסאט CC

פעם הכל היה ברור ומוסכם מראשמכונית בתצורת שלוש קופסאותוזוג דלתות
הוגדרה כמכונית בסגמנט הקופהעד שבשנת 2003 באה מרצדסשברה את הכלים
ושינתה את כללי המשחקמרצדס גילו כי רביםלא רוכשים מכוניות קופה למרות שהן
יפות ונחשקות יותר מגרסת ארבע דלתות , מחשש לפרקטיותבעיה שנפטרה עם
הצגת ה CLS. מרצדס הציגה בפרנקפורט 2003, את ה CLS ויז'ן , מכונית תצוגה
המבוססת על סדרה E של מרצדסשעוצבה מחדשמותנייה התרחבוגגה הונמך
מרווח החלונות קוצרומסגרות החלונות הוסרו , וחלקה האחורי הושטח
וכך יצרו מכונית יפהפייה עם צללית ברורה של מכונית קופהאבל ה קאץשל
כל התהליךהיה כי נוספו לצללית הזאת זוג דלתות אחוריות,(ואל תקפצו ותשאלו
אבל מה עם מאזדה RX-8 ?) וכנהוג בסגמנט הקופהמצויידת ה CLS, מאחור בזוג
מושבים בלבדה CLS. 
מאותו הרגע שינתה מרצדס את התפישה המקובעת כי מכונית קופה  מוגדרת לשתי דלתות בלבד
תגובות הקהל גילו לכולם כי הכללים השתנווכך בשנת 2004, יצאה לאוויר העולם ה CLS 
הסידרתית והשאר היסטוריהכך נולד לו סיגמנט חדש בעולם הרכב. 
 
פולקסווגן כמו רבים מיצרניי רכבי היוקרה לטשו עיניים גדולותראו את הפוטנציאל הגדול
והגורף של הלבשת דגם בנוסח סאלון משפחתית , בשמלת קופה נוצצתהתכנסו כולם בחדר
עד שיצא עשן לבןובוולפסבורג נפלה ההחלטהלקחת את הפאסאטולתפור לה שימלת קופה
נוצצת משל עצמההתוצאה הוצגה לקהל בתערוכת ג'נבה 2008 . 
לפתע הפאסאט נראית סקסיתוכמובן ההשוואה המיידית המתבקשתהייתה מול
ה CLS של מרצדסכך שאת עבודת תגובות הציבור ועבודת התעוזה , מרצדס ספגה
כבר לפני חמש שניםהמקפצה של פולקסווגן לסיגמנט הייתה קלה וטבעית יותר
אך לעומת מרצדספולקסווגן לא בידלו את הפאסאט מה CC והעדיפו לא להשיל
את השם וחבל(כפי שעשו עם אותה איוסהמבוססת על הגולףוהשאירו את שם
המכונית עליה היא מבוססתהפאסאט(דבר שעלול להיות לה לרועץ).
לה נוסף הכינוי CC, המגדיר את "שימלת הערב הנוצצת" . אך גם כאן נוצרה בעיה קלילה
מאחר ואנו הורגלנו כי הקיצור של CC, הוא קופה קבריולטבפולקסווגןהעדיפו ללמד
אותנו כי CC בפולקסווגנית מפורש כ קופה קומפורט (Coupe Comfort ).
פיסול 
אני ניגש אליה , והיא בהחלט נראית מרשימה במיוחד ממבט ראשוןיפהפייה אמיתית
נקיה ואלגנטיתטוב אנחנו אוהבים יותר את גרסאות הספורט-אלגנטכפי שאנחנו נהנים
לראות נשים מטופחות העוטות על גופן הענוג , בד חושפני מבליט טפחיים . 
שימת לב לפרטים הקטנים ועשיית שיעורי ביתניכרים על עיצובה של ה CC. כמו ה CLS
חלקה האחורי נמוך ומפוסל הדבר הדומיננטי ביותר ברכבאך מקשה על הכניסה פנימה 
עקב השטחת קורת הC . בגג קיים חלון שמש חשמלי מזכוכית הנפתח טיפל'ה כלפיי מעלה
ומחדיר הרבה אור ו קצת אוויר נעים לתא הנוסעיםמהצד הצליחו לדמות לה אופי של קופה
עדכנית ושילוב החלק הקדמי עם הרחבת הגריל , יחד עם פנסים חדשיםופנסי חניה וערפל
וג'נטים "17 מעוצביםהנועלים צמיגי אל -תקר אשר פותחו במיוחד ל CC מבית קונטיננטל
במידות 235/45/17 עם פיסול שכזה הגורם לך לרצות לשבת בה ולהיראות בחברתה
אפשר לצאת בהצהרה שבהחלט הצליח להם בהחלט עליה מדרגה ע-נ-ק-י-ת .  
וזה הסאלון 
 
העיצוב החיצוני חדר גם פנימהכהמשך טבעיאני ניגש אליה עם מפתח ההיי-טק
ה CC קוראת אותו והנעילה המרכזית פותחת את הדלתות .הפנים מקבל אותך
בריח עורושילוב עץהכל עשוי לעילא-ולעילאמוקפדויוקרתידבר אליו
התרגלנו בסגמנטים גבוהים במכוניות הפאר . המושבים מעוצבים ותומכים
אך לא מותאמים לאנשים מגודלי ישבןגוףושילוב שני הצבעים מבליט
את התמיכה והעומקהגה עור מעוצב נכוןונעים למגעעליו שליטה על
מערכת השמע MP3 , ובקרה וכו', יחד עם פדלי החלפת ההילוכים + (-). 
שימושי ונוח לתפעולבקונסולה הקדמית המעוצבת והמוצקההמעוטרת
באלומיניום מעודן , שבמרכזה מוצבת חבילת MEDIA IN – שדר"א
נמצאת גם בגרסת הבסיס של הגולףעם מסך מגע נוח לתפעול השולט
בין היתר על מערכת השמע המקורית והמצויינת השולטת על 8 הרמקולים
(4 
מלפנים-4 מאחור) , בשילוב מקום לכניסת כרטיס זיכרון SD,
לחיצי בקרות תפעול בקרת המיזוגחימום למושבים הקדמייםוכו'
ובתא הכפפותקיים תא נסתר ונפתח ובו קיים חיבור USB, עם אפשרות
להחליפו לכבל עבור I-POD. וכמובן אפשרות לשידוך הנייד שלך בבקרות
השליטה האינטגרליתלצידי ידית ההילוכים האוטמטית מצויים לחיצי ניתוק
וחיבור ESP, לחצן Auto Hold, המאפשר לך להישאר במצב D ( בגיר הטיפטרוניק)
וברגע שהלחצן מופעלדבר המאפשר לך לעזוב את הרגל מדוושת הבלם
בעיקר במקומות משופעים , כגוןמדרון/עליה חדהאו אפילו ברמזור
לחיצה על דוושת התאוצה מבטלת את הפעולה . לחצן P עם איור של הגה
משלב את ה נס אליו שואפות רוב הנשים!!! 
חניה אוטומטיתלחיצה על הלחצן , תאפשר לך לנהוג בצמוד לרכבים החונים
ברגע שאיתרת מקום חניה פנויהמערכת ננעלת ומאתרת את החניה המבוקשת 
מוטב שתהיה בהיכון עם הרגל על דוושת הבלםה CC, תחל בפעולת החניה
ברוורסבמהירות שיא!!! פשוט נפלא וקלמעבר לזה ששילוב לרוורס
הנעזר בחיישנים אינטגרליים בצידי הרכבמוצג על המסך עם חלוקה גרפית
המראה את המרחקים עד לכדי "צבע אדוםהמורה על כמעט ליטוף של
המכוניות מאחור ו/או מלפניםלחצן רגיל או קומפורט -לנהיגה רגועה
ונוחות משולבתאו לחיצה עם הארת ה כיתוב SPORT, המקשיחה את
תגובת ההגהוהמיתליםלנהיגה מאתגרת יותר בפיתוליםועוד לחצן קטנטן
השולט על הוילון האחורי העולה ויורד בלחיצת כפתור

דבר נוסף שהנשים שלנו ישמחו לגלות הואלחצן בידית השמאלית בצמוד להגה
שיכוון את ה CC, לנסוע בדיוק בנתיב שלה ולתקן כל סטיה אפילו אם זו
הקטנה ביותרהמערכת נדרכת ומוצגת כאור ירוק עם איור המכונית והשוליים
בצג לוח השעונים ועוד שלל לחיצי נוחות שכאלה כנהוג אצל מכוניות יקרות
ממנה בהרבהבין זוג המושבים הקדמיים בצמוד לידית ההילוכיםאם נדחוף
אחורנית את הכיסוינגלה תא לאכסון חפצים ומתקן לזוג כוסות אינטגרלי
עם תמיכה קופצניתבתא התמיכה לידבין 2 המושבים נגלה תא איכסון עמוק
יותר ובו חיבור ל 12V . וכמובן תאורה במראות סוככי השמש.

כאמור הכניסה למושב האחוריתאלץ אתכם לקפד את ראשכם מעבר לרגיל
מאחר וקורת ה C, נמוכה למדישם תגלו זוג מושבים אוחזים ונוחים
תאורת פנים מצויינת על התיקרהתא חפצים בין המושבים גם הוא מצוייד
בזוג מחזיקי כוסות אינטגרליםבין המושבים מאחור , נמצאת משענת יד
נשלפתאותה אפשר להסיר ולהושיט יד לתוך תא המטען הענק והעמוק 
(
בנפח 532 ליטר),וכן רשימה ארוכה של איבזור ומותרותהמצב הסטטי זוכה
להערכה וציון גבוהה 
ומה עם הדינמיקה? 
  
אני חוזר למושב הנהג , מסדר את המושב (בעל 12 זיכרונותחשמלית 
יש גם כרית גב מתנפחת ע"י כפתור ייעודי לנוחות הגב התחתון)
מחזיר את המראות המקופלות בלחיצת כפתור למצב מאוזןמסדר אותן
ואת המראה המרכזיתבאופן האופטימלי לזווית ראות נכונההמבט דרך
המראה המרכזית לעבר ירכתי הרכב מגלה כי שדה הראיה לאחור מוגבל
למדיעקב השיפוע החד של החלון האחוריהקשת הקודלחיצה על
דוושת הבלם , המפתח מונח בתא שלצידילחיצה על "מפתח
ה Keyles הקבוע בצד ימיןתתניע את ה CC, מנוע ה 2.0TSI
(
כן זה המשרת גם בגולף GTI ) המפיק 200 כ"ס ניעור לחיים
לחיצה בצד שמאל על לחצן ה P, תוריד אלקטרונית את ההנד ברקס.

כעת אפשר לצאת לדרך .יום יפה בחוץאני יושב בנינוחות ב CC
מכוון לי לתחנה רדיו הרצויהופתאום מבזק חדשותנפלו קטיושות
בנהריהאוי ויי אני אומר לעצמיילדיי בביה"סטלפון קטן
והם הרגיעו אותי: "אבא אל תדאגבכרמיאל הכל-בסדר” . 
כל התכניות השתנואני מפנה את הCC הביתה מאיזור המרכז 
בכל זאת לבדוק לשלומםעם הפאסאטאפשר לעשות זאת
מהר(מאוד)ובאופן נינוח כאחדסחטתי את הדוושההעברת הילוכים ידנית 
השעון מורה 100 קמ"ש תוך שניותליתר דיוק תוך 7.8 שניות (ע"פ נתוני היצרן),
זה בהחלט מרגיש כךראבק המכונית הזאת שוקלת 1.454 ק"גוהיא טסה,
תודות למגדש טורבו , ומומנט (28.6 קג"מהזמינים כבר מ 1,700 סל"ד
עד 5,000 סל"ד המפיק את מלוא 200 כ"ס בתחום שבין 5,100 ל- 6,000 סל"ד
כך שמנהיגה רגועה ונינוחהאפשר פשוט להנות מהאצות מכובדות לאורך
כל ששת ההילוכיםאת ה"אוטובאן הישראליהיא גומעת בקלות ממש
כמו באירופהאני לא התעקשתי לבדוק את מהירותה המרבית הנוקבת
בנתון של 235 קמ”שמהירות שיוט נינוחה על 200 קמ”ש מספקים בהחלט . 

הגענו כבר לאיזור הצפוןבאחד הרמזוריםהתבקשתי לפתוח את
החלון ונשאלתי: "מה זאת הפאסאט החדשה? “, לא השבתי 
זאת פאסאט קופה קומפורט? "מהמה? “ אומר הבחור בהונדה אקורד
חדשה וערסית למדייבצירוף מבט תמיההמאחור לא מצויין שום כיתוב
או סימולהמורה על שם דגם המכונית שלפניכםדבר הגורם לרבים
ממשתמשי הדרךלתהות על העוף המוזר שלפניהם. .. 
הרמזור מתחלף לירוקלחיצה על הדוושהואנחנו נעלמים לאקורד
מאחור נצמדת אליי BMW 730I דור קודםאני מאותת , ומיד חוזר
לנתיב הימניכעת אנחנו מכסה למכסהכןכן אנחנו בישראל
זוג הברנשים בבימר השחורה מביט ב CC בהשתאות(אמרתי כבר
שהיא יפהגם הם חושבים כך), ומנסה גם הואלפענח את העוף המוזר
הנע לצידם במהירות אוטובאניתהורדת שתי הילוכים משישי להילוך
חמישי ומשם לרביעיהכל קורה במילי שניות ובאופן חלק

דוושה ברצפה והבימר מוצגת כעת במראה המרכזית שליאני למדתי
כי האצות הביניים שלה פשוט פנטסטייםיחסית לקטגוריה בה היא
מוצבת(על כך בהמשך). בו ברגע שאתה בוחר להעביר את מלא
ששת ההילוכים באופן ידני מפדלי +(-) הצמודים לגלגל ההגה
בתחום הזה בהחלט אפשר לשבח את CC, נו טוב המנוע הזה
שתול גם בGTI, כנראה ההילה הזאת מרחפת כעננה מעל גגה
של כל מכונית"מושתלת מנוע GTI”. הגענו הביתה (זה היה מהר),
הילדים כבר חזרו מביה"סאכלו ארוחת צהריים דשנהושאלו אותי
שוב את השאלה המתבקשת: "אבא מה זה האוטו הזה?

“ 
ואני אומר בליבי :פולקסווגןאני פונה ללב שלכםמי החליט להשמיט
את הסימול PASSAT CC מאחורלאחר שראיתי כי ילדיי בריאים ושלמים
נרגעתילקחתי חטיף קל,ויצאתי לגלות האם ה-CC גם יודעת לאחוז
כפי שהיא יודעת להאיץמאחר ובאותו היוםנפלו כמה קטיושות באיזור
הכבישים בצפון , התרוקנו במהירותכך ש"קטע הדירוגהיה פנוי
דבר שאיפשר לי להתענג בבטחה עם הCC, ולגלות את רזי אחיזתה
לחיצה על מתג SPORT, אור כתום נידלקהמתליםוההגה מתקשים
כאחדאני דואג גם לבטל את ה ESP, וכעת אנו מוכנים לוואלס וינאי
למרות כי ה CC, לא מוגדרת כמכונית המתגרזת בפניותהיא בהחלט
הפתיעה אותי לטובהלמרות שלל הבקרות באמתחתההיא תדע לשלוף
את זנבה החוצה בפניותלו רק תדע לבקש יפהההגה המוקשח
(
בזמן שאתה על SPORT ), מצליח למרות כמה הפרעות בקו
להעביר לידייך האוחזות בהגה העור העבהאת מה שמתרחש
על האספאלטזה חשוב למדיילמי שרוצה להשתחרר מתלאות היום
יום במשרד הלחוץולצאת ולנצל את הדינמיקה של ה CC שלו בקודש
שבין שישי לשבתפניה רודפת פניהוהיא כנלחמת בבקרות של עצמה
ומנסה להשתחרר מהןאבל עושה זאת באופן אלגנטידבר המשרה
ביטחון על הנהגועל היושבים ברכב בזמן שה CC נאחזת בכל כוחה
באספאלטאני משוכנעכי רוב רוכשיה הפונטציאליים של ה CC 
היפהפייהלא יקחו אותה למצבים קיצונייםולהתגרזנות בפיתולים
אך באם אי פעם תשרה עליכם המוזהתדעו בליבכם שהיא יודעת
לעשות גם את זה בדרכה שלהלעומת זאתבנהיגה מנהלתית
על מצב קומפורטהיא מפגינה נוחות טובה יחסיתאך לא
מפליאה להתגבר על מהמורות הדרךובנהיגה לאורך זמן(רב)
המושבים נוטים להתגלות כלא נוחים במיוחד
סיכום 
  

במילה אחת : מצטיינת . ובכמה מיליםהפאסאט CC,
היא מכונית יפהפייה ומרשימה כאחדמרווחת ,מאובזרת
למשעיומפנקת במיוחד לארבעה נוסעיםעשויה היטב,מנוע
וביצועיםמצויינים (ברמת המחיר של 300,000 ש"ח
לעומת המתחרות שלה בסגמנט כגון: BMW 320i,
אאודי A41.8T, יגואר X-TYPE, לקסוס IS250, 
קדילאק CTS 2.8, קרייזלר 300C,אלפא 159JTDM 2.4 . 
מעבר לזההתגלתה כחסכונית יחסית וגמעה 9 ק"מ לליטר
בנזין באוקטן 95, בנהיגה משולבתה CC תהווה תמורה מצויינת
למשפחה מבוססת וסטייליסטית בעלת ארבעה נפשות 
הרוצה להתענג על מכונית קופה קומפורט שימושית למדי
שאין באפשרותה לרכוש מרצדס CLS העולה כפול
מהפאסאט CC, עצם ההשוואה למרצדס CLS
זה כבר כבוד גדול לCC. כך שבסופו של דבר
הפאסאט CC, היא אופציה נהדרת במחיר מפתה.

נתונים : פולקסווגן פאסאט CC TSI

מנוע: 1,984 סמ"ק ,4 צילינדריםטורבו בנזין הזרקה ישירה.
הספק: 200 כ"ס בתחום שבין : 5,100-6,000 סל"ד.
מומנט: 28.6 קג"מ בתחום שבין : 1,700-5,000 סל"ד.
גיר : טיפטרוניק 6 הילוכים (עם פדלי החלפת הילוך +(-) בהגה.
בלמים : דיסק מאוורר מלפניםדיסק מאחור
בקרות: ABS,EDL,TSC,BAS,ESP,A,Auto Hold 
בטיחות : 8 כריות אוויר
הנעה : קדמית.
משקל: 1,454 ק"ג
קיבולת מיכל דלק : 70 ליטר.

ביצועים

תאוצה 0-100 קמ”ש: 7.8 שניות.

מהירות מרבית : 232 קמ"ש. 

כתב: אילן פייביש
צילום: אילן פייביש 
 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים