גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
כניסת סוכנים
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

סיכום 2014: נתונים כלליים

30.12.2014

שוק הדו-גלגלי נמצא במגמת ירידה כבר מספר שנים ושנת 2014 מסתכמת בסה"כ כ-14,600 כלים מכלל היבואנים. אם ב-2008 מכירות הדו-גלגלי החדשים היוו כ-11% מכלל מכירות כלי הרכב בישראל כיום ב-2014 המספר עומד על כ-6%. כתוצאה מכך ישנה הפחתה בנכנסים החדשים לאולמות התצוגה ולכן רוב הרכישות מתבצעות ללקוחות הקיימים ובעסקאות טרייד-אין. לאישוש הטענה ניתן לראות שנתח מכירות דגמי ה-125 סמ"ק שמהווים את כרטיס הכניסה המובהק ללקוחות החדשים ירד מכ-56% ב-2008 ל-45% מכלל מצבת הדו-גלגלים החדשים ב-2014.

מיסוי הרישוי האפור שלא הושב לקדמותו פגע תיאורטית בכ-500 כלים חדשים נוספים. אך כיוון שכלים אלה ממילא אינם נוסעים במרחב הציבורי הדבר לא יוצר פגיעה של ממש בנושא התחבורה אלא בנושא הספורט המוטורי בלבד.

מחירי הביטוח לא הופחתו עדיין השנה למרות שתעריפים חדשים ומוזלים כן היו אמורים להיכנס לתוקפם. אך מכיוון שהדבר לא נחתם סופית ברמת הממשלה, לא ניתן ליישם זאת בשטח, דבר המשפיע באופן ישיר להיתקעות הענף ושקידתו על שמריו בעוד שוק הרכב ממשיך לגדול ובעיקרו בזכות הרגולטור שמעודד רכישת מכוניות קטנות במחירים של קטנועים גדולים.

מטרו עומדת בראש עם 43% מנתח השוק, אחריו עם 29% מנתח השוק נמצאת עופר אבניר, ובמקום השלישי והמכובד התברגה לה חברת אלבר עם 11% מנתח השוק באמצעות מכירות אגרסיביות ביותר.

 

8107953212_20190423135036.344.JPG