בשנת 2021 נשבר שיא, ולראשונה בתולדות העם היהודי החוזר לציון נחצה רף של מכירת 20 אלף כלים הדו-גלגליים. אם נדייק, נציירן כי 20,718 אופנועים וקטנועים חדשים עלו על כבישי מולדתנו. שנת 2022 ממשיכה את המומנטום, אך מפגרת קלות אחרי 2021, ולא בגלל שאנחנו קונים פחות, אלא דווקא עקב מחסור במלאי אצל היבואנים הדי מסכנים (כי אין עסק עצוב יותר מעסק שלקוחותיו רוצים את מרכולתו, איך אין לו סחורה למכור).
השאלה החשובה בעיני, האם ישראל נמצאת בתהליך "איטליזציה" או "ספרדיזציה" של התחבורה, כלומר, האם אנו בדרך לכך שאחוז הכלים הדו-גלגליים על הכביש יגדל משמעותית ביחד לכלל כלי הרכב בכבישים, או האם מדובר בשיא מקרי שנובע מהשתלשלות מאורעות הקורונה?
למדנו מניסיוננו כרוכבים, שהגידול או ההתכווצות של שוק האופנועים תלוי לא מעט במצב הבטיחות, במספר הנפגעים, בכמות הידיעות אודות תאונות והרוגים וכדומה. אז אם אתם רוצים לראות את ישראל מתפתחת כמדינת דו גלגלי (שהרי מזג האוויר שלנו הוא אידיאלי לכך), אתם צריכים לזכור:
ככל שאחוז הרוכבים הנפגעים בתאונות יהיה נמוך יותר מסך בני האדם הנפגעים בתאונות יהיה נמוך יותר מסך בני האדם הנפגעים בתאונות, כך נראה את וק האופנועים שלנו מתפתח, פורח ותופח.
מחפשים מסקנה? הנה: בשביל הבריאות הפרטית שלכם, וגם כתרומה להתפתחות תחום הדו-גלגלי בישראל - קחו אחריות וסעו בזהירות!
לרשותכם: מחירון אופנועים עדכני מאת לוי יצחק.
בברכת חודש פורה ומוצלח ושמרו על עצמכם בדרכים,
לוי יצחק, מנכ"ל קבוצת לוי יצחק וצוות עובדיו.