מקרים רבים ממחישים לנו את חשיבותם של ביטוח תכולה ושמאות רכוש, ומדוע הם כל כך נחוצים. להלן מקרים לדוגמא:

הערכת תכולת דירה לצורך הסכם חלוקת רכוש

דינה ואבי עמדו לפני גירושים, אירוע חיים מטלטל ומורכב רגשית שעמד להפוך את חייהם לאחר שנים רבות של חיים משותפים. הם פנו לעורכי דינם כדי שיערכו הסכם חלוקת רכוש ביניהם.

לשם הכנת ההסכם, דינה ואבי נשאלו מה ערך תכולת הדירה שלהם, אך לא היה להם מושג כיצד לענות על השאלה. הם ניסו לחשוב ולחשב בעצמם את ערכם של החפצים והרכוש שצברו במהלך חייהם המשותפים, אך ככל שנכנסו לעומק העניין הבינו שאין להם באמת את הידע המקצועי הדרוש לשם כך, וגם לא את הריחוק האובייקטיבי שיאפשר להם לעשות זאת באופן הוגן מבלי להיכנס לסכסוך מכאיב עוד יותר מן הגירושים עצמם, שגם כך הכבידו עליהם מאד.

הערכת שמאי רכוש לצורך קבלת סיוע ופיצוי כספי

אלונה עמדה ברחוב וצפתה בשרידי ביתה שעלה באש בשריפת הכרמל הגדולה. היא הבינה שאיבדה הכל, ושעתה תיאלץ לבנות מחדש את הריסות חייה. היא גם הבינה שכדי לעשות זאת, תזדקק לסיוע מאסיבי ולפיצוי כספי על כל מה שאיבדה.

בביתה שבכפר האמנים עין הוד צברה עבודות אמנות מעשה ידיה, ויצירות של אמנים אחרים אותן הציגה בגלריה שבביתה. בנוסף, היו ברשותה תכשיטים עתיקים שירשה ממשפחתה, וחפצי נוי בעלי ערך רב.

למרבה הצער, אלונה מעולם לא טרחה לברר מהו אותו ערך בדיוק, ומהו ערכה של כל תכולת הבית, כולל כל יצירות האמנות שבו. עובדה זו עמדה לסבך מאד את תביעת הפיצויים שתידרש להגיש למערכות המדינה הרלוונטיות ולמוסדות נוספים ולעכב את יכולתה להשיב את חייה למסלולם.

מקרים אלו ורבים נוספים כמותם מדגימים את חשיבותה של שמאות רכוש, ומדוע היא כל כך נחוצה.

זקוקים לייעוץ? צרו איתנו קשר, המומחים שלנו מחכים לכם.