מחירון ותשובות למגוון שאלות בתחום האופנועים והטרקטורונים

מחירון האופנועים של לוי יצחק מחולק חינם בכל המוסכים, חנויות האביזרים, יבואני הכלים, סוכני הביטוח וכל העוסקים בענף. נקודות החלוקה שלנו מתפרסות מראש פינה עד אילת. בנוסף, ניתן לעשות מנוי והמחירון ישלח לביתכם בדואר במחיר המשלוח בלבד.
מחירון לוי יצחק לאופנועים כלול בתוך מחירון הרכב מאז ומתמיד, אך בשנת 2001 החל המחירון לצאת במהדורה נוספת, נפרדת ומורחבת יותר.
בחוברת כתבות שיווקיות על המתרחש בשוק האופנועים, החל מדגמים חדשים, חנויות חדשות, אביזרים חדשים וכלה במבצעי מכירות. במחירון גם כתבות בענייני משפט ותביעות הנוגעות לרוכב הדו-גלגלי, הנכתבות על ידי עורכת דין המתמחה בנושא. כמו כן, בחוברת כתבת מכונאות מקצועית הנכתבת על ידי בעל בית הספר לטכנאות אופנועים.
במחירון לוי יצחק אלפי כלים החל משנת 1995. כמו כן, לכלים מסוימים, פופולריים במיוחד, יש מחירים משנת 1989. במחירון לוי יצחק מגוון כלים שיובאו ארצה, אפילו בכמויות קטנות. מחירון לוי יצחק מוגש בצורה נוחה לשימוש.
מחירון לוי יצחק הוא המחירון שבו משתמש כל השוק באופן בלעדי והוא כולל את כל הדגמים המשווקים בארץ. המחירון כולל מחירי טרקטורי משא כגון המיולים והריינג'רים למיניהם.
חברות הביטוח ומוסדות שונים כגון, בנקים וחברות רכב משתמשים באופן בלעדי בקודי הדגם של לוי יצחק, גם בכלי רכב ארבע גלגליים וגם בכלי רכב דו גלגליים.

אכן מחירון האופנועים מופיע גם במחירון הרכב כולל מחירון אופנועים 2020, מחירון אופנועים חדשים, מחירון אופנועים מוטו ומחירון קטנועים, אך ללא כל החומר המערכתי והמודעות של הענף הדו גלגלי.

האופנוע נבדל מן הקטנוע במספר מאפיינים: האופנוע הינו בעל תמסורת הילוכים, אף שלאחרונה התחלנו לראות אופנועים אוטומטיים והקטנוע הינו בעל תמסורת אוטומטית (וריאטור). לרוב בקטנוע המנוע ממוקם בחלקו האחורי של כלי הרכב, על מנת לפשט את העברת הכוח מהמנוע לגלגל האחורי, אשר באופנוע נעשית באמצעות שרשרת הינע בדרך כלל. הבדל זה משפיע גם על הצורה החיצונית של כלי הרכב ויוצר את ההבדל הוויזואלי המשמעותי בין שני סוגי כלי הרכב. מנוע האופנוע לרוב חזק יותר ממנוע הקטנוע ומאפשר להגיע למהירויות גבוהות, עד יותר מ־300 קמ"ש באופנועים החזקים ביותר. בעבר כל הקטנועים היו בעלי מנועים קטנים וכונו "טוסטוס" או "טילון". כיום מנועי הקטנועים הגדולים כבר נעים בין 400 סמ"ק ל-800 סמ"ק. קטנועים אלה קיבלו את השם הלא רשמי "גדלנוע". שכן קטנוע בא מלשון "קטן" וגדלנוע בא מלשון "גדול", אך נתון זה מקובל רק בהגהה של הענף הדו"ג ואינו נתון רשמי ומקובל על פי חוק. ההגדרה של משרד התחבורה: כל עוד ניתן להצמיד ברכיים אחת אל השנייה בישיבה על כלי דו-גלגלי, הכלי יחשב כקטנוע (ללא קשר לנפח מנוע או למשקלו). במידה ואין אפשרות להצמיד ברכיים הכלי יחשב לאופנוע. נתון זה הוא היחידי המוביל את משרד התחבורה ברגע הכרעתו בבחירת קטגוריה לכלי דו-גלגלי חדש שמגיע לארץ.
שאלה שנשאלת רבות ונשנות. התשובה היא חד משמעית: כל מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה במדינת ישראל רשאי לטפל ברכבך גם בתקופת האחריות. במידה והוא פועל על פי הנחיות היצרן, לא תפגע אחריות כלי רכבך. מתוך חוק ההגבלים העסקיים: חופש התחרות בענף הרכב תקציר: כל בעל רכב רשאי להחליט היכן ברצונו לקבל שירות לרכבו, גם כאשר הרכב עדיין במסגרת האחריות של היבואן. משמעות הדבר הינה כי אין חובה לטפל ברכב רק במוסכי השירות של היבואן, גם כאשר הרכב בתקופת האחריות, וזאת בטיפולים שוטפים ותיקונים שאינם קשורים לאחריות. למען הסר ספק, היבואן אינו רשאי לשלול את האחריות הכוללת לרכב אם בעליו בחר לבצע את הטיפולים התקופתיים במוסך מורשה משרד התחבורה - שאינו מוסך שירות מטעם היבואן. http://www.iga.org.il/assets/drivers/law6.html
יואל שלום. כבר 20 שנה כל המחירים הרשומים במחירון האופנועים שלנו נקבעים אך ורק על פי חקר שוק שנערך מדי חודש. המחירים המתפרסמים מתייחסים אך ורק להיצע וביקוש של דגם מסויים. מטבע הדברים, ישנם אופנועים שמפסידים מערכם פחות וכאלה המפסידים אחוזים מרובים כל שנה.
שלום רן. את מחירוני הריינג'רים תוכל למצוא בחוברת המודפסת המחולקת לצרכן בחינם, בכל בתי העסק הקשורים לטרקטורונים, אופנועים ואופנועי-הים. בנוסף לזה, תוכל פשוט לגלוש אל החוברת הדיגיטאלית. זהו עותק דיגיטאלי התעדכן אחת לחודש ונאמן למקור המודפס, בו תמצא את מחירי הריינג'ר. הקלק על תמונת המחירון והחוברת הדיגיטאלית תטען תוך מס' שניות. הדפדוף נעשה באמצעות עכבר המחשב.
יואב שלום. על מנת לקבל מחיר עלייך לפנות למשרדנו בטלפון: 03-5619114 | בימים א'-ה' בין השעות 08:30-15:00
טל שלום. ככתוב בתקנה המופיעה במחירון שבהוצאתנו: "ממחיר אופנוע/קטנוע בבעלות לשעבר של מדינת ישראל יש להפחית בין 30%-35%. בשימוש עד שנה, יש להפחית 10%. כיוון שדגמי ב.מ.וו המיועדים לשימוש המשטרה מסווגים תחת דגמי POLICE, אין צורך להוסיף עבור התוספת, שכן הן כלולות במחיר. בברכה.
שלום דניאל. אנו רושמים את מחירון היבואן הרשמי כפי שהוא מסופק לנו לשימוש. בידינו המחירון האחרון העדכני מתחילת חודש אפריל שבו צויין המחיר אותו שמעת מחברת הביטוח וראית בחוברת המחירים שבהפקתנו. אם יסופק למערכתנו מידע רשמי אחר מהיבואן, נצינו. בברכה.
שלום סימה. לא ניתן לדעת מחירון עתידי.
שלום יניב. לפי תקנה של משרד התחבורה, החל מחודש אפריל 2008, נרשם ברישיון של האופנועים החדשים חודש עליה לכביש ולא שנת ייצורו. שכן שנת הייצור שנרשמה במקרים רבים לא תאמה בפועל את השנה האמיתית. לדוגמא כלי רכב רבים, ובניהם רוב הקטנועים שנרשמו במהלך שנת 2007 לדוגמא, כשנת ייצור 2008, בעוד ששנת 2008 הקלנדרית עדיין לא החלה. (אופנועים לרוב הגיעו רק בינואר ולא לפני ולכן לא סבלו מעיוות זה). לכן כך גם במחירון: החל ממחירון 1.1.10, ליד סעיף עליה לכביש 1/08 וחדש יותר, יופיע סכום מוחלט בשקלים, ליד כל דגם. על מנת לקבל את מחירו העדכני של הדו-גלגלי, בהתאם לחודש העלייה לכביש המופיע ברישיון, יש להכפיל סכום זה במספר חודשי העלייה לכביש אחרי ינואר (לא כולל ינואר) הרלוונטי ולהוסיף את התוצאה למחיר הרשום בחודש ינואר אותה שנה. מהלך זה נועד להקטין את הפער המלאכותי שנוצר בין החודשים דצמבר לינואר, במחיר כלי הרכב. כפי שהובהר, התוספת לכל חודש תצוין בשקלים ולא באחוזים כפי שהיה נהוג עד 1/12/09, כדי לסייע למשתמשים במחירון האופנועים לפשט את החישוב. דוגמא: המחיר של אופנוע שעלה לכביש בינואר 2008 היה 85,000 ₪. אותו אופנוע שעלה לכביש במאי 2008 – התוספת, כפי שמצוינת בשורת העלייה לכביש בסמוך לדגם- לחודש 500 כפול 4 חודשים = 2000 ₪. המחיר הסופי 85,000 + 2,000 = 87,000 ₪.

שלום חווה. במחירון ניתן למצוא קטגוריה של יצרן אופנועים/קטנועים העונה לשם "קימקו" בעיברית ו-"Kwan-Yang" באנגלית. שם תמצאי את המחיר לקטנוע המבוקש. (כיוון שלא ציינת את שם הקטנוע ואת שנת הדגם, אלה רק את נפח מנועו, אינני יכול לסייע, רק להכווין חזרה לחוברת.) * מצורף קישור לחוברת הדיגיטאלית העדכנית (1.6.11) ואת יכולה לראות את היצרן שם בעמוד 60.

שלום איתי. כל המחירון מעודכן ל-1.1.2011. את ירידות המחירים, היכן שירד והיכן שלא ניתן לראות בחוברות או באינטרנט ולהסיק תשובה לשאלתך על פי הדגם המדובר, לא באופן כללי. שנת עסקים טובה.
גלית, שלום לך. מעיון במחירון, מחירו של הקטנוע שלך הוא 9000 ₪. אין הפחתה בגין ק"מ ואין הפחתה בגין בעלות של יד שנייה, כיוון שהמצב שצוין הינו נורמאלי בתנאי השוק הישראלי. על מנת להשיג את המחיר המדויק של הקטנוע, שימי לב שברישיון הרכב שלך בצד שמאל למעלה צוין "תאריך עליה לכביש" של הקטנוע. תאריך זה הוא הבסיס למחיר הקטנוע. בצורה פשוטה אבקש ממך לעשות חשבון. אותם 9000 ₪ מתייחסים לקטנוע שעלה לכביש בחודש ינואר 2009. עבור כל חודש נוסף הוסיפי 100 ₪. כלומר, אם הקטנוע עלה לכביש בחודש פברואר, מחירו יהיה 9100 ₪, ואם במרץ מחירו 9200 ₪, וכן הלאה. כל זאת כפוף למצבו החיצוני והמכאני של הקטנוע. בברכת עסקאות טובות ורכיבה מהנה ובטוחה.
האתר מתפקד כפי שצריך אנא נסה בשנית
אין לדעת את העתיד
דורון שלום. לשירותך שתי דרכי לראות את המחיר:
במחירון האופנועים קיים מחירון לטרקטורים והוא מחולק חינם
שלום שלמה. על מנת לקבל הערכת מחיר לRZR מיבוא אישי, נדרש לבצע הערכה פרטית בתשלום. אם הנך מעוניין בכך פנה למייל ofnoim@levi-itzhak.co.il
שלום יזהר, החוקים בהארלי דיוידסון אינם עיקריים.אופנוע ותיק יכול לעלות יותר מאופנוע צעיר יותר, לכך סיבות רבות, כמו מצב קוסמטי ומכאני, ותוספות רבות או פחותות. לעיתים אופנוע ותיק יעלה יותר מאופנוע צעיר ביצרן זה ולכך ימצאו הצדקות פרטניות. זכותך כקונה לעמוד על המקח וזכותו כמוכר להעריך את האופנוע על כל תוספותיו. אם תסכים לשלם, משמע שהאופנוע שווה זאת. בברכה
שלום אסף. בעבר כלי רכב נחשבו בשוק המשומשים על פי שנת המודל שלהם ולא על פי תאריך העלייה לכביש בפועל. כך יצא שכלי שעלה לכביש באמצע שנת 2007 היה נחשב כמשומש 2008. על פי הוראות משרד התחבורה מתחילת 2008, שנת המודל נעלמה כיוון שכלי 2008 נמכרו כמשומשים לפני ששנת 2008 הקלנדרית הגיעה בפועל. במקומה צוין תאריך העלייה לכביש, תאריך זה נחשב כסחירות המשומש, ואם הכלי שרכשת עלה לכביש לראשונה בחודש ספטמבר 2010, אז הוא משומש 2010 ולא 2011 כפי שנטען. בברכה.
יותם שלום. באתר שנו קיים למחירון אופנועים האינטראקטיבי וגם מחירון בתצורת חוברת דיגיטאלית.
אופיר שלום. הסיבה שאינך מוצא את מחיר המחירון היא שהאופנוע יובא לישראל החל משנת 2006. איננו מייצרים מחירון לאופנועים ביבוא אישי, זאת מטבע הדברים שמחירם המקורי אינו וודאי. אולם ניתן יהיה לקבוע מחיר לאופנוע שאינו מיבוא סדיר, בפגישה עם שמאי מטעמנו ובתשלום.
אסף שלום. בחוברת הדיגיטאלית שבאתרנו בעמוד 10 יש טבלה שמסבירה את השאלה.
לאור חקר שוק שאנו עורכים לעיתים מזומנות ולאור מצב שוק האופנועים: כיום תוספת עבור מספר קילומטר נמוך מזערי ביותר.
שלום ישראל ברמת המיקרו, שבע שנים לקטנוע זה בכלל לא מעט ויש בטענתך הגיון. אך ברמת המאקרו, נתקלנו כבר בלא מעט כלים משנתונים אלה שנראים לא רע בכלל ונוסעים מצוין. אם תמצא כלי שטופל כיאות, ובמידת הצורך אף עבר אוברול מנוע בצורה תקינה, אין סיבה שהוא לא ימשיך לשרת את הבא לרכושו. בברכה.
שלום גיל. ברגע שהרכב נרשם על שם החברה, ישנה ירידת ערך בהתאם. כלשון התקנה במחירון האופנועים, עמוד 4: "ממחיר אופנוע/קטנוע מחברה, עמותה או אגודה שיתופית יש להפחית 11%-19% בהתאם לאופי החברה, תנאי הנסיעה ומספר הנהגים. בשימוש עד 6 חודשים -7%." כפי שניתן להבין, בשימוש עד שישה חודשים במידה ויוצע כבר למכירה, הפחיתו 7% בלבד ממחירו הנקוב במחירון האופנועים. אך אם יותר מכך, ועל פי תיאורך של נהג יחיד ורק לצורכי ניוד "בית-עבודה", ככל הנראה יופחתו מערכו 11% בהתאמה. בברכה.
שלום אופיר. הנתון בשקלים לא מתייחס לחודש הייצור, אלא לחודש המהווה את תחילת השימוש באופנוע הים. כיוון שבשונה מרכב בנרשם "על הכביש" רק ביום מכירתו ללקוח, אופנוע ים מבצע כושר שייט כבר בהגיעו ארצה בתוך מספר בודד של שבועות ונרשם על היבואן, ביום המכירה ללקוח ירשם על הלקוח. תוספת השקלים מתייחסת לחודש שבו קנה את האופנוע הלקוח הראשון (להל"ן היד הראשונה) והחל ליהנות ממנו. כל זמן שקשור ליום הייצור, או ליום הגעת האופנוע ארצה, לא נחשב בנתון זה, אלא רק תחילת השימוש. אם אתה היד הראשונה על האופנוע שלך, אתה לבטח יודע ויש לך את הניירת המעידה מתי קנית אותו. אם אתה היד השנייה, בקש מהמוכר להמציא ניירת המעידה על יום קנייתו ללקוח היד הראשונה ומשם החל לספור את אותם שקלים אשר בכוכבית "עליה לכביש".
מחירון 2010 - 48,000 ש"ח נכון לחודש פברואר 2012. המחירון מייתחס לעליה לכביש ינואר 2010, עבור כל חודש נוסף, הוסף 300 ש"ח, כלומר לדוגמא כלי שעלה בפברואר 2010 ותומחר ב 48,300 ש"ח וכן הלאה. בברכה.
שלום ירדן. לפי בדיקה שערכנו בארכיון שלנו, מה שמתואר (לפני שבועיים) לא היה. ככל הנראה הצלבת נתונים שגויים. לא נורא, קורה. בדוק שנית. בברכה.
שלום רב מדובר בתוספת בשקלים עבור כל חודש על פי תאריך העלייה לכביש של האופנוע שלך. מחיר המחירון מתייחס לחודש ינואר של שנת העלייה לכביש. במידה והאופנוע שברשותך עלה בחודש פברואר, הוסף 500 ₪ למחיר המחירון. במידה והאופנוע שברשותך עלה בחודש מרץ, הוסף 1000 ₪ למחיר המחירון וכן הלאה. כלומר 500 ₪ תוספת לכל חודש עד שתגיע לחודש עלייתו לכביש של האופנוע שלך כפי שמצוין ברישיון הרכב. ערך תוספת חודשי העלייה לכביש יהיה בכל מקרה עד 5% פחות מאשר אופנוע שחדש ממנו בשנה. כלומר, אם סך התוספת מגיע או עובר את מחיר האופנוע אשר חדש ממנו בשנה, הפחת 5% ממחיר המחירון של האופנוע החדש יותר. בברכה
דין חודש ינואר כדין כל חודש ואין קשר לשנה הקלנדרית. לכן הומצא "חודשי עלייה לכביש". רכוש קטנוע מתי שאתה צריך לרכוש קטנוע.
לכבוד אפי לאחר בדיקה מעמיקה, אנו עומדים אחרי המחיר כפי שפורסם. המחיר כפי שפורסם מייצג בשקיפות את מחיר השוק האמיתי בפועל. בברכה.