שוק הרכב בישראל חווה משהו שלא חווה במשך עשרות שנים - עליית מחירי המכוניות המשומשות. אנחנו רואים שיש כרגע בעיה של אספקת רכבים חדשים. אי אספקה זו נובעת מהגורמים הבאים:
מגיפת הקורונה
הגורם הראשון הינו מגיפת הקורונה, שבעקבותיה הואט ייצור הרכבים החדשים בעולם, עד כדי הופסק לחלוטין. יש לנו לצערנו הרב עוד שני גורמים שלאחרונה גורמים להפסקת ייצור הרכבים החדשים, והם משבר ייצור הצ'יפים הנמצאים ברכבים, והמלחמה בין אוקראינה לרוסיה.
המלחמה באוקריאנה
אוקריאנה היא אחת הספקיות הגדולות ביותר של צמות חוטים, המעבירות גם חשמל וגם אינפורמציה ברכב, וגם כאן יש אי אספקה.
בגלל כל הגורמים האלה, ובגלל אי ייצור רכבים חדשים, אנחנו רואים שיש ביקוש מאוד מאוד גדול לרכב משומש, בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט. במדינת ישראל יש לנו בנוסף בעיות של תחבורה ציבורית שיחסית לא מפותחת, ולכן הציבור פונה לשוק הרכב המשומש.
לסיכום, אנחנו חווים פה עליות מחירים בעקבות הביקוש הגדול על ההיצע מאמצע שנה שעברה (2021) ועד היום, בסדרי גודל של בין 8% ל 10% במחירי הרכבים, ואנו מעריכים לפי מה שאנחנו בודקים בשוק, ומה שקורה בעולם, שהמגמה הזו תמשיך עד סוף שנת 2022, ובכל אופן, בתקווה לעולם קצת יותר מסודר, שזה יסתיים שם. אנחנו בקבוצת לוי יצחק כחוקרי שוק הרכבים, נמשיך לעקוב ולעדכן.
עוד באותו נושא:
מחפשים רכב יד שניה? כנסו לאפליקציה לבדיקת מחירי רכבים משומשים.
בנוסף לרשותכם, המדריך המלא: איך לקנות רכב יד שניה?