במחירון הרכב אנו מציינים שהפחתות של המכוניות זהות להפחתות של האופנועים. אנא ראה את ההפחתה בנוגע למכונית ששימשה ללימוד נהיגה, והפחתה לגבי אופנוע היא אותה הפחתה.
לנו נראה שקיבלת את הרעיון מכתבות ומסרטים בנושא של הגברת ההספק של מכוניות ואופנועים רבי עוצמה. בנוסף 2 הערות נוספות: 1.התוספת הנייטרו אינה חוקית! 2. לא יעלה על הדעת שתוספת מסוג זה יוסיפו לקטנועים בנפח 250 סמ"ק.
סביר להניח שהמאיידים אינם מכוונים ו/או המצתים מפויחים יתר על המידה ולכן דלק שמגיע למנוע לא נשרף, אך כן נפלט דרך האגזוז. בנוגע לתוספי דלק, ראוי להתייעץ עם מוסך תחילה על מנת לבאר את מהות התקלה שצוינה באופן ברור וסופי כדי לדעת אם יש בכך צורך.
שלום אוהד. נכנסת לדלת פרוצה והתשובה איננה מוחלטת. ה-DRZ400S של סוזוקי נמצא איתנו מאז שנת 2000 והוכיח את עצמו כדו-גלגלי דו-שימושי מהטובים שעולם האופנועים הציג. האופנוע השתתף במרוצי שטח רבים וניצח דגמים טובים ומקצועיים ממנו. ה-WR250R נמצא איתנו החל מ-2008 וכאילו שבא במטרה למלא את החור שנפער עם פרישת ה-DRZ ב-2009. משקלו היבש של ה-DRZ עומד על 132 ק"ג לעומת ה-WR250R שמשקלו היבש עומד על 125 ק"ג, מה שאומר שהסוזוקי הוא הכבד מבין השניים, אך גם הגבוה מבניהם (גובה מושב- 935 מ"מ בסוזוקי לעומת 930 מ"מ בימאהה). כך שנתון זה הינו זניח על הנייר, שכן ערכו בא על פי ניסוי והתאמה לרוכב, כלומר: לך, שב על שניהם ותרגיש היכן נוח לך יותר. שני היצרנים עושים שימוש במנוע מאוד אמין וגמיש לשימוש יומיומי, כאשר ההבדל העיקרי הוא בנפח המנוע אך לא בהספק, כי בזמן שסוזוקי מציע 33 כ"ס והימאהה מציע 31 כ"ס ניתן לומר שההבדל בהחלט זניח. הימאהה אם כן יהיה נמרץ יותר לנוכח נפחו הקטן יותר כדי להשיג תוצאה "גבוהה" זו. הבדל טכנולוגי אחד בלבד עומד בין שני הכלים הללו: ה-WR מצויד במערכת הזרקה לעומת הסוזוקי שמצויד בקרבוראטור. אם פרט זה חשוב לך, אז תעשה את החשבון ותגיע למסקנות. על פי ניסיוננו מנוע הסוזוקי יניב צריכת דלק של מעט מעל ל-1:20 ק"מ/ל' והימאהה בעל המנוע הקטן יותר יצליח לגרד את ה-1:30 ק"מ/ל' מלטה, שני הנתונים בנסיעה רגועה. אציין שקיימים כמה מאות DRZ400S בשוק המשומשים לנוכח הוותק שלו ולכן המבחר יהיה רב יותר לעומת ה-WR250R שנמצא איתנו בכמה עשרות שכן החל להימכר בשנת 2008. שורה תחתונה, שניהם מתאימים לחלוטין ולכן אינני יכול לבחור סופית עבורך כיוון שאינני מכיר אותך ואת אופייך. מדובר בשני יצרנים מהמצוינים שהעולם מציע והבחירה במועדף בעיניך תישאר בעיניך בלבד, כיוון שזה יהיה הכלי המצוין שלך ושלך בלבד. את ההבדלים "המשמעותיים" ביותר שקיימים ביניהם ציינתי בפנייך בתשובה זו. תתחדש ותרכב בזהירות, מומלץ שימוש במיגון מלא, גם בכביש וגם בטיולי השטח. הנך מוזמן לקרוא סקירת התרשמות של רוכב מתחיל באתרנו לאחר שרכב על ה-WR250R של ימאהה. (יוני 2009)
לדברי נציג טכני מטעם הונדה ועל פי הוראות יצרן: לחצי אויר ל-CBR125 קדמי: 25 PSI אחורי: 36 PSI
אל תדאג בנוגע לאופנוע ה "ליטר" (1000 סמ"ק) המהיר ביותר למען השם! הם כולם כל כך קרובים האחד לשני והאמת היא שלעולם לא תשתמש במלוא כוחם. הינך מוזמן לקרוא מבחנים שערכנו להונדה CBR1000RR (גיליון יולי 2009) ולימאהה YZF-R1 (גיליון נובמבר 2009) ולהתרשם שם. אלה הם אופנועים שכבר בהילוך השני עוברים על כל חוק מהירות אפשרי בארץ. בשורה התחתונה כל הארבעה כל כך קרובים אחד לשני בתוצאת המהירות הסופית (מעל ל-300 קמ"ש) שזה פשוט לא משנה כלום לרוכב הממוצע. היחידים שינצלו את פוטנציאל כוחם יהיו המקצוענים בתנאי מסלול מבוקרים.
את מחיר המחירון של אופנוע KLE שנת 95 ניתן לראות במחירון האופנועים המקוון שנמצא באתר של לוי יצחק. ההחלטה לעבור ממכונית לרכב דו-גלגלי תלויה בכמה ארגומנטים:
- מרחק הנסיעה
- עומסי התנועה במסלולי הנסיעה
- האם חיסכון בהוצאות (שהוא משמעותי) מהווה תפקיד חשוב
- גודל המשפחה
- אהבה לרכיבה על אופנוע (מתוך ניסיון אישי ושל מקורבים לי לפעמים אהבה זו גוברת על הכל)
- ניתן למצוא עוד הרבה נימוקים לכאן או לכאן
שלומי שלום. מהתייעצות עם חגי-דביר, מורה לנהיגה, ננסה לענות על השאלה בהנחה שאתה נמצא בשני מיקומים שונים בחיים: באם הינך מחזיק ברישיון למכונית מעל שלוש שנים, כל שעליך לעשות לשם קבלת רישיון לדו"ג 125 סמ"ק הוא טסט בתוך מגרש וללא מינימום של שיעורים, אך כיוון שתאלץ בכל זאת להציג לבוחן מיומנות ברכיבה על דו-גלגלי, סביר יהיה להניח שתיקח כשלושה שיעורי נהיגה לפחות על קטנוע. העלות הממוצעות לתלמיד שכזה הינה בין 700 עד 800 ₪. במידה ואינך מחזיק ברישיון למכונית מעל שלוש שנים, או בכלל, נתחיל מאפס. הנ"ל אומר מינימום של חמישה עשר שיעורי נהיגה על דו-גלגלי המשלבים מגרש סגור וכביש ציבורי. לאחר כל אלה תוכל לגשת לטסט ולהציג מיומנותך. העלות הממוצעות לתלמיד שכזה הינה בין 1500 עד 2000 ₪. פירוט המחירים ממוצע ונכון אך ורק לרגע כתיבת שורות אלו: * תיאוריה: 43 ש"ח * שיעור נהיגה ממוצע: בין 75 עד 80 ש"ח * אגרת טסט: 125 ש"ח * טסט: בין 350 עד 400 ש"ח בהצלחה ובברכת רכיבה בטוחה.
הצעתנו היא לפנות למספר סוכני ביטוח ולפי זה תקבע את עמדתך.
ללירן שלום. בכתבתנו על הקימקו דאונטאון שפורסמה בחודש ינואר 2010, "ממרכז העיר, עד סוף העולם שמאלה" ציינו ש-"צג ה-LCD יעשה לכם קורס מזורז בהכרת המחשב", ולכן אין לי תשובה. אמליץ לפתוח את ספר הרכב המגיע עם הקטנוע ולהתאזר בסבלנות, או להיוועץ עם סוכן מכירות מטעם היבואן.
לכבוד חן. אבקש צילום של רישיון הרכב לפקס 03-5613363 בצירוף פרטי יצירת קשר, כיוון שנכון לרגע זה אין לי תשובה עבורך. אשתדל למצוא עבורך תשובה.
שלום אורון. מטבע הדברים אינני יכול לענות על שאלה מסוג זה. הנך מוזמן להתרשם ולהסיק מסקנותיך בכתבתנו "קטנוע הפרברים..." אשר פורסמה בחודש אוקטובר 2009 ומפורסמת גם באינטרנט תחת "כתבות בנושא אופנועים".
שלום בועז. עקב כך שאינני יכול להמליץ על מומחה ספציפי מבין מספר מתחרים על גבי פלטפורמה זו, אספר שניתן למצוא מומחים רבים אולם יתכן שהרכב שהנך מבקש לייבא אינו ניתן לייבוא כלל, כיוון שנמצא בתחומי מגבלות הרישוי הישראלי. רמז דק - מצא מנוע חיפוש אינטרנטי והקש בו "יבוא אישי רכב".
שלום אבי א. עקב שאלתך פניתי לשלושה עוסקים המתמחים בהונדה על מנת לעשות לך ממוצע כמה שיותר מציאותי. אופנוע שיחיה בין תדלוק לתדלוק תחת לחיצות מתמידות יגמע כליטר אחד עבור כל שלושים ק"מ (1:30). מנגד, אופנוע שתלוטף לו המצערת קלות בלבד על מנת לנוע בצורה כמה שיותר חסכונית יגיע אף לצריכה יפה של ליטר אחד עבור כל שלושים וחמישה ק"מ (1:35). הממוצע בנסיעה הגיונית המשלבת שיוט רגוע ולחיצות לתאוצה תניב כ-1:32. אמליץ על שיטת מדידה קלה לתפעול: תדלק את האופנוע באותה התחנה ומאותה המשאבה מיכל מלא ואפס את מד האוץ המתאפס בלוח השעונים (מד אוץ בעל 4 ספרות). סע להנאתך את חיי היום-יום וחזור לתדלק מאותה המשאבה. כעת הוצא את המחשבון שבטלפון הסלולארי שלך וחשב את מספר הק"מ שהופיע במד האוץ לחלק בכמות הליטרים שהופיע בשעון המשאבה. התוצאה הינה כמות הק"מ שנסעת עבור כל ליטר בממוצע. אמליץ למדוד מספר פעמים שכן מיכל דלק קטן הקיים באופנוע יציג סטייה חמורה בתוצאה. כל חצי ליטר עודף או חוסר בתדלוק עלול להמחיש כ-15 ק"מ לפה ולשם, לכן מדוד מספר פעמים ותשתדל לתדלק עד לאותו הגובה.
שלום איתי. אופנוע ים חדש נמכר מהיבואן לצרכן כאשר הוא כולל את הנגרר במחירו של האופנוע. לכן, מחיר אופנוע ים משומש, לצורך העניין GTI, כולל את מחיר הנגרר בתוכו כפי שהוא נקוב במחירון. לדוגמא מחירון משומש אופנוע ים: מחיר מחירון של סידו GTI 1500 סמ"ק משומש משנת 2007 הינו 36,000 ₪. מחיר זה כולל את הנגרר, יש למסור את הנגרר לרוכש האופנוע ולא לבקש תמורתו מחיר נוסף. דוגמא טריוויאלית: אם מכונית נמכרת עם ארבעה גלגלים על הכביש ורזרבי נוסף בתא המטען, סה"כ חמישה גלגלים, המכונית תימסר לרוכש המאושר עם כל חמשת הגלגלים ואף לא גלגל אחד פחות.
שלום חנוך. ככתוב בחוברת האופנועים תחת "גורמי הפחתה נוספים": *ממחיר אופנוע/קטנוע מחברה, עמותה או אגודה שיתופית יש להפחית 11%-19% בהתאם לאופי החברה, תנאי הנסיעה ומספר הנהגים. בשימוש עד שישה חודשים – 7%.
שלום ניר. משיחה עם מוסך אופרוד, מורשה לקטנועי פיג'ו, לחצי האוויר כדלקמן: קדמי: 25 PSI אחורי 30 PSI
שלום דודו. להבא בשאלות מסוג זה אשמח לדעת את שם הדגם המדובר וחודש עלייתו לכביש. ביאור התמונה: היד הראשונה בכל כלי רכב הינה זו שסופגת את ירידת הערך המשמעותית ביותר, שכן חייב להיות קיים הבדל ממשי בין אופנוע/מכונית או כל מוצר אחר משומש לבין חדש עם ניילון. לאחר מכן ירידת ערכי כלי הרכב יציבה ועקבית על פי פרמטר המייצג בעיקר סחירות, היצע וביקוש.
שלום יעקב. ניסיתי לפתור את הסוגיה, אך ללא רישיון הרכב אינני יכול. פניתי אליך באי-מייל חוזר בבקשה לקבלת צילום רישיון הרכב על מנת לעזור בפענוח התעלומה, אך טרם נעניתי. אודה אם תשלח אלנו לפקס שמספרו 03-5613363 את רישיון הרכב וכל מסמך רלוונטי הקשור אליו. לאחר מכן אעשה שוב מאמצים לעזור לך.
שלום נורית. עקב צרכייך העירוניים בלבד, אמליץ על נפח מנוע שלא עולה על 125 סמ"ק אך כיוון שתקציב הרכישה שלך כה גבוה, את יכולה להתפנק על כמעט כל ההיצע בשוק הישראלי כחדשים. המלצת הבטיחות הגבוהה ביותר היא עבור דגמי "הגלגלים הגדולים". קטנוע בעל גלגלי 16 אינץ' הינו בטיחותי יותר בהתנהגותו. המינוס הגדול ביותר של קטנועים אלה הוא תא מטען קטן מאוד מתחת למושב. ניתן לצייד את הקטנוע בסבל וארגז. ההמלצה השנייה הינה עבור דגמי "קטנועי המנהלים". בקטנועים אלה, לרוב הציבור יותר נוח לשבת, כאשר הישיבה הינה בתוך "כורסא" נמוכה, לעומת קטנועי גלגלים גדולים שבהם יושבים זקוף (ובטוח). נפח המטען גדול והגיוני בדגמים אלה והם קטנועים נפוצים יותר במחוזותינו. האופציה השלישית היא עבור קטנועים רגילים, קטנים, בעלי נפח מטען סביר ובסיס גלגלים קצר - דהיינו קטנועים סטנדרטיים. קטנועים אלה מהווים את המינימום הנדרש ואת התמורה הגבוהה ביותר למחיר הנמוך. בימינו כל היצרנים הנפוצים מציעים קטנועים אמינים בלבד. על מנת להמליץ באופן פרטני, קפדני ובררני דרושה לממליץ היכרות עם הצרכן המבקש ואופיו, כך שלא אוכל לבחור עבורך דגם מההיצע הישראלי פרט למבוא הקטנועים שהבאתי כאן. יש לציין שגובהך מתאים לכל הקטנועים באשר הם בקטגוריות של עד 300 סמ"ק בוודאות. בברכת רכיבה בטוחה.
שלום ניר. כאשר שמאי בא לבצע הערכת מחיר, נלקח בחשבון ביקוש כלי הרכב בין יתר המשתנים. חברת לוי יצחק עורכת סקרים רבים ומקיפים בנושא סחירות כלי הרכב ומביאה זאת בחשבון. קטנועי הגלגלים הגדולים עדיין לא נתפסו כעדיפים בשוק הישראלי על אף יתרונם הבטיחותי, אלא נחשבים כפחות עדיפים עקב נפח מטענם הצנוע, על אחת כמה וכמה בקטנוע המדובר. שים לב, אף על פי שמדובר בקטנוע בעל עליות זהות לאחיו מבית (ימאהה X-max) ובעל מנוע זהה, כבר ברגע הקניה מהיבואן כחדש מדובר בקטנוע זול יותר. מעיון בטבלאות המחירים השונות מחירו של ה-X-city יחסית יציב ולא מפלה אותו למעשה לרעה. מחירו כמשומש זול יותר ממתחריו ההגיוניים כנגזרת למחיר רכישה כחדש נמוך יותר ואינו פוגע בו.
שלום איתי. לשאלתך נכנסת שאלת התקציב שאינו מצוין כאן, אך זו שאלה מאוד מהותית שכן קשה להשוות בין שני הדגמים עקב כך שהאחד ישן יותר מהשני. ה-XR125L של הונדה הינו אופנוע בסיסי וטוב למתחילים בעל מנוע מקורר אויר, אך יבואו הופסק בסוף שנת 2007, כאשר נמכרו מספר יחידות נוספות ב-2008. ימאהה באותו הזמן הביאו את ה-XT125 שהיה למקביל ההונדה, אך משנת 2009 החלו לייבא את ה-WR125R שאותו אתה שוקל. ה-WR הינו אופנוע מתקדם יותר טכנולוגית, בעל מנוע מקורר מים ואי אלו שינויים מכאניים ועיצובים עדכניים, ולכן במבחן התוצאה ה-WR יציג אופנוע טוב יותר אך השוואה זו אינה הוגנת, שכן ה-XR הינו אופנוע שקדם לו ולכן משתמש בטכנולוגיה פחות עדכנית. אין ספק שההונדה ייתן לך את תמורתך שכן מחירו הינו נמוך יותר. אם תקציבך הינו חופשי יותר, תוכל לקבל אופנוע מודרני יותר בדמות ה-WR. אמליץ להכניס לשיקול את התקציב כגורם מאוד מכריע. מותר לי לנחש שמדובר באופנוע ראשון? אמליץ לרכוב עם מיגון מלא תמיד, הן בכביש והן בשטח. אמליץ עוד להיוועץ עם רוכבים נוספים, כיצד ניתן לשפר את רכיבתך, כך שתרכב בטוח יותר ככל הניתן. קיימים מספר קורסים המציעים זאת. בברכת רכיבה בטוחה ומהנה.
שלום אסף. חיפוש באחד ממנועי החיפוש המתקדמים ברשת יניב תוצאות רבות. פשוט תריץ חיפוש באינטרנט: "X-MAX 250 manual PDF"
שלום ירין. ברישיון רכבך מצוינות מידות הגלגלים של דגם השטח, להלן דגם S, כאשר הגלגל הקדמי הינו 21 אינץ' והאחורי הינו 18 אינץ'. מידות אלה אינן תואמות את מידות דגם הסופרמוטו, להלן דגם SM, בו קיימים גלגלי 17 אינץ' קדמי ואחורי. רוחבי וחתכי הצמיגים גם כן שונים כידוע. לכן שינוי שכזה אינו חוקי מבחינת מדינת ישראל, שכן רישיון הרכב אינו תואם. לאחר שסיכמנו את חוקיות העניין בשלילה, אספר שהשינוי המבוקש אפשרי מבחינה טכנית. דיסק הבלימה בחזית בגלגל ה-SM הינו בעל קוטר גדול יותר לעומת גלגל ה-S, לכן תידרש להמציא מתאם, או להשתמש בדיסק דגם S. הדיסק מתאים וחליפי בין הגלגלים. כמו כן קח בחשבון שמתלי שני הדגמים אינם זהים בקוטרם ובאורך מהלכם, למרות זאת ההחלפה תתאפשר בפועל. המלצתי, סע חוקי ואל תבצע את השינוי. רוצה דגם SM? מכור את דגם ה-S (אופנוע סחיר שקל יחסית למכור) ורכוש את דגם ה-SM כשהוא מוכן.
שלום אייל. אתר www.bikez.com משמש כאנציקלופדיה לאופנועים וקטנועים, מאגר נתונים טכניים. על פי אתר זה יש לאופנוע מסוג CB500 בעל 58 כ"ס. קיימים אתרים נוספים, אך התוצאה נשמעת כהגיונית לחלוטין עבור הדגם המדובר.
שלום ליאל. איננו מתמחרים אופנוע כמו YZF כיוון שמדובר באופנוע מוטוקרוס, כזה אופנוע נחשב ללא חוקי במדינת ישראל לצערנו. עם כמה שהיינו רוצים לראות את האופנועים האלה חוקיים כאן, הם עדיין לא. כשיהיו חוקיים, נתמחר אותם בהתאם לסקרי השוק. מחובתי לציין את הסיכון שברכיבה על אופנוע לא חוקי. מעבר לעברות המס שנערמות על האופנוע ועלולות להכניס את בעליו לבית הסוהר, הינך מוכרח לקחת בחשבון שרכיבה על מוטוקרוס בישראל אינה יכולה להתבצע עם ביטוח חובה תקף כדת וכדין. חלילה יקרה לך או לאדם צד ג' משהו, אף אחד לא יהיה שמח ונלהב יותר.
שלום רזיאל. על פי הסטטיסטיקה, דו גלגלי בנפח מנוע של 125 סמ"ק יגמא כ-11,250 ק"מ בממוצע לשנה. עבור סטיות מכך יש להפחית או להוסיף למחירו על פי המצוין בטבלת הק"מ המודפסת בחוברת "מחירון האופנועים" שלנו בעמוד 10.
ההבדלים כדלקמן: CBR125R מצויד בקרבוראטור בעוד ה-NEW CBR125 צויד כבר בהזרקת דלק. יתר ההבדל הינו עיצובי (פלסטיקה מעודכנת) וקוסמטי (סכמת צבעים חדשה). פרט לכך "מידות ומשקלות" נותרו זהות.
גובה הימאהה DT 50 הוא 880 מ"מ. גובה הסוזוקי RMX 50 הוא 820 מ"מ.
שלום אבי. לאחר ברור מול המחלקה הטכנית של מטרו, להלן התשובה לשאלתך: סה"כ כושר נשיאה: 160 ק"ג. כושר נשיאה על הסבל: 5 ק"ג. לארגזים באופן טבעי יש השפעה על כל קטנוע או אופנוע כיוון שהם משנים את התנגדותו לרוח, אף על פי שהם מאחורי גוף הרוכב. כשהארגז עמוס הוא מאפיל על היגוי הדו-גלגלי כיוון שהעומס מאחור מוריד ממשקל החזית וגורם ל "ציפה" קלה של הצמיג הקדמי מעל הכביש ובנוסף מעלה את מרכז הכובד של הדו-גלגלי גבוה יותר. הקפד לא להעמיס מעל העומס שצוין ותישאר בטווח הבטוח. שתהיה רכיבה בטוחה אבי.
שלום חומדיי. ניתן לקבל הערכת מחיר לאופנוע ייחודי, שאינו חלק מהנוף השגור במחירון. הערכת מחיר זו תתבצע מול שמאי מטעמנו. צור קשר להמשך באם תהיה מעוניין: 03-5619114
שלום סעיד. אנא ממך, הסבר שאלתך בברור. במידה והשאלה עוסקת בחוקי השייט: מהירות ההפלגה היא חופשית על פי חוק ובתחום שלא תסכן אותך ואת האחרים סביבך. אין הגבלת מהרות חוקית אמיתית פרט לשתי הבאות: - בתוך מעגן מים הינך מוגבל למהירות שלא תגרום לגלים ולסירות החונות להתנדנד. - מקו החוף (שאינו חוף רחצה מוכרז) ועד 300 מטרים אל תוך הים הינך מוגבל למהירות מרבית של 5 קשר (לצורכי כניסה ויציאה מהים). במידה והשאלה עוסקת בתקלת חשמל הקשורה לאופנוע הים: ובכן, אינני יכול לתקן אופנוע ים בהתכתבות ואינני מכונאי שכזה. בברכה.
שלום גל. באופי רכיבה נינוח ורגוע הקטנוע הנ"ל ייסע כ-33.2 ק"מ עבור כל ליטר בנזין 95.
שלום דודי א. * הוצאות רישוי - למחיר הקטנוע עליך להוסיף הוצאות רישוי של 710 ₪. * מחיר הביטוח - בימינו הוא דיפרנציאלי, ולכן על מנת לקבל את המחיר שלך (המאפיין אותך/הנהג על פי הגיל, ותק ההרשעות וחלילה תאונות) הנני ממליץ בחום על סקר שוק בין הסוכנים הבולטים בענף הדו-גלגלי. ביטוח צד שלישי נסחר בטווחים ההגיוניים שבין 400-650 ₪. ביטוח מקיף נסחר בטווח של 6% מערך הכלי למקיף נגד גניבות בלבד. מקיף מלא הכולל נזקי תאונות נסחר בטווח של 10%-12% מערך הקטנוע. בכל מקרה של ביטוח מקיף צד שלישי כלול בתוכו. ברוב מקרי הביטוח המקיף נדרש בעל הקטנוע להתקין אזעקה, אך עקב ערכו אינני מאמין שדרישה זו תהיה דרישת חובה. ראוי לבדוק מול הסוכן אם נדרשת אזעקה או שלא. בכל אופן מחירי האזעקות השונות נעים בטווח של 750 ועד 1000 ₪ לקטנוע מסוג זה. * אביזרים - על כל אלה גש לחנות האביזרים והתחדש במנעול, קסדה, מעיל וכפפות כציוד מינימאלי. המהדרין יוסיפו מגפיים ומגני ברכיים, כל תוספת מגן גוף הרי זה מבורך. בכל אופן, על מעיל וכפפות אל תוותר.
שלום דניאל. הטרקטורון במקור הוא כלי רכב שנועד לצרכי עבודת שטח, כגון חקלאות ועבודות עפר. לפיכך הטרקטורון אינו מורשה תנועה על כבישים, פרט לחצייתם בדרך הקצרה ביותר כפי שניתן על מנת להגיע אל הצד השני להמשך העבודה. כל הטרקטורונים בישראל יסווגו תחת קוד הרישוי T2 ולא יהיו מורשי תנועה לכביש.
שלום נעה. כיוון שנסיעותייך מתמקדות בתוך העיר ת"א ואינן מחוצה לה, אמליץ דווקא לבחור במנוע הקטן יותר. הנ"ל זולים משמעותית לרכישה כיד שנייה ומחירי הביטוח במדרגה של עד 50 הינו זול יותר. בקניית דו-גלגלי בנפח של 100-125 סמ"ק תיפרדי מסכומים גבוהים יותר של כ-"פי שניים" מזה של דגם ה-50 סמ"ק, הגם שמחיר הביטוח הינם יקרים משמעותית. לכן בחירת דו-גלגלי בנפח 50 סמ"ק תמלא את צרכייך נאמנה. אוסיף ואומר שעליות התחזוקה התקופתיות משתנות משמעותית לטובת דגמי ה-50 סמ"ק המשומשים לעומת דגמי ה-100-125 סמ"ק. מטבע הדברים איני יכול לבחור ולהמליץ עבורך על יצרן מסוים. אעיד שכל היצרנים המוכרים המיוצגים כאן בארץ בעלי מוצרים ראויים מאוד לשימוש. עוד אוסיף בקשה להתייעץ עם מספר סוכני ביטוח אופנועים מוכרים בנוגע לביטוח החובה, שכן המחירים פתוחים לתחרות ומשתנים מאחד לשני כל זמן שהינך עומדת בקריטריונים להוזלה שנקבעו על-ידם. בברכה רכיבה בטוחה ומושכלת.
שלום מורן. אנו שמחים על גילוי העניין בתערוכה כה מרכזית זו. במידה ונסקר את התערוכה, הסקירה תופיע הן באתרנו, הן בחוברת המודפסת והן בחוברת הדיגיטלית. המשיכי לעקוב, קריאה מהנה.
שלום אייל. את כל החלקים תוכל לרכוש אצל היבואן הרשמי של מותג סוזוקי בישראל, עופר-אבניר, הסניף הראשי נמצא ברחוב הסדנא בתל אביב. כמו כן ניתן בפועל לרכוש גם חלפים שאינם מקוריים, אך לשם כך תיאלץ לטייל בין חנויות האופנועים השונות. ספר טכני עבור הרכב הנ"ל תוכל למצוא באינטרנט. רשום את דגם האופנוע והיצרן במנוע החיפוש, לידם תוסיף את המילים user manual, חפש קבצי PDF. קיים מידע רב בפורומים האינטרנטיים גם בעברית בנושא האופנועים אשר בהם תוכל להיעזר גם כן. בברכה.
שלום יגאל. לכל משפחת ה-WR של ימאהה: X,R או F אין מד טורים. ראוי לציין שנדיר למצוא בימינו מד טורים אצל יצרן כלשהו בתחום אופנועי השטח הקלים. אם הנ"ל חשוב לך, ניתן להוסיף מד-טורים חליפי המודד פולסים חשמליים על פי ניצוץ מערכת ההצתה ומתרגם אותם למספר סיבובי מנוע.
שלום גדי. על פי מוסך עופר אבניר: 32 PSI אחורי 28 PSI קדמי
שלום נתנאל. איננו עוסקים בנבואות ולכן לא יכולים לעזור בשאלה מסוג זה. אתה תחליט אם לחכות או שלא. בכל אופן, מדובר בכלי מוצלח וסחיר. רכב זהיר ומודע.
שלום רוני. מה שאתה רואה בשטח אינו תקין והרוכבים על גבי טרקטורונים ללא מספר עלולים להיענש בחומרת הדין עבור סעיפים אלה במידה ויתפסו בשעת מעשה ע"י המשטרה. טרקטורון על פי החוק הישראלי מחויב בכל עת להיות מצויד בלוחית הרישוי של הטרקטורון. מה שהינך רואה בשטח אינו תקין, אם תנהג כך הינך עלול להיעצר ולמשטרה יש את היכולת לפעול במלוא חומרת הדין. רכיבה בטוחה ומהנה.
שלום אירית. כיוון שלא ציינת שנתון, אספר שטווח המחירים לקטנוע משומש זה לאורך היבוא שלו נע בין 2000 לבין 2800 ₪. לקטנוע במצב תקין ונוסע מדובר בטווח מחיר הולם ואנו עומדים מאחוריו. בברכת עסקאות טובות ובהצלחה בקניית כלי הרכב הבא. תוכלי לראות בחוברת אשר בכתובת מטה את מחירי פיג'ו ואת מחירי כל המתחרים.
שלום שגיא.
כיוון שהיצרן או היבואן לא מפרסמים נתון זה, ניתן רק להעריך שמדובר בהספק הדומה לזה של קטנוע בנפח 250 סמ"ק ארבע פעימות ממוצע.
שלום אסף.
לצרכים שלך המלצתי היא להישאר בתחום ה-50 סמ"ק. הביטוח זול הרבה יותר מ-125 סמ"ק וכמו כן התחזוקה השוטפת.
בתקציבך הנ"ל נכנסים מיטב הקטנועים שהיו הפופולאריים ביותר בישראל עד שנת 2007.
אינני יכול להמליץ על גבי פלטפורמה זו בדגם ספציפי, אך מייעוץ מהיר עם מיטב העוסקים בתחום הדו-גלגלי יצטמצמו מהר מאוד האפשרויות לשניים עד שלושה דגמים מומלצים מאוד, אלה הם גם הנפוצים ביותר.
ראוי לציין שבלי קשר רוב קטנועי ה-50 סמ"ק מומלצים, המותגים המיוצגים כאן הינם בעלי איכות סבירה מאוד עד גבוהה מאוד.
פשטות המנועים האלה תורמת לאמינותם. מחיר הקניה הכה נמוך (איש וגובה כיסו, אך עדיין זה כלי רכב כמעט חינמי) מייצר מצב שקשה באמת ליפול.
באיחולי רכיבה עירונית מהנה ובטוחה.
שלום יעקב.
מהתייעצות עם נמרוד צרפתי, ממוסך קפה רייסר בת"א: שמן מנוע מומלץ, 10W40 לקטנועים.
צריכת הדלק לקטנוע מסוג זה תהיה באזור ה-1:30 ואף חסכוני יותר אם רוכבים רגוע.
מחיר מחירון ניתן לראות המחירון הדיגיטלי שלנו.
שלום מאיר.
שאלה מסוג זה הינה שאלה הנשאלת רבות במהלך חודשי דצמבר של כל שנה. אך לא ניתן לענות עליה מראש.
השמאים והסוקרים עובדים לאורך כל החודש ואת קביעת המחירים, עם שינוי או ללא שינוי, הקהל רואה בראשון לינואר ולא לפני.
בכבוד רב ורכישה מהנה.
רכב בזהירות.
לכבוד יאיר ר.
מייעוץ מול מנהל מחלקה טכנית, אסור לבצע שינוי גיאומטרי באופנוע.
ולכן, הנמכה, גם אם אפשרית פיסית, אסורה בפועל כיוון שהיא משנה את גיאומטריית האופנוע.
בברכה.
שלום זאביק ו.
על פי מוסך עופר אבניר:
32 PSI אחורי
98 PSI קדמי
ולעניין החשוב יותר:
אם נותר לך רק עוד שבוע לשלם את הדוח, משמעו שישנת בשמירה חודשיים ושלושה שבועות. וחבל על הזמן הזה.
המלצתי לך לדבר בבהילות, עוד היום, עכשיו למעשה, עם עו"ד לענייני תעבורה להמשך ייעוץ מקצועי ואמין.
בברכה.
רני שלום.
מתוך שאלתך ניתן להבין שהאופנוע עבר תאונה. בכדי לקבוע את ירידת ערך עליך לפנות למשרדנו בטלפון : 03-5619114 | בימים א'-ה' בין השעות 08:30-15:00
איריס שלום. מחברה, עמודה או אגודה שיתופית יש להפחית 11%-19% בהתאם לאופי החברה, תנאי הנסיעה ומספר הנהגים. בשימוש עד 6 חודשים 7%.
שלום מייקל איננו יכולים להמליץ על מקום ספציפי. ההמלצה היחידה שניתן לומר זה "סקר שוק". עשה זאת באמצעות מוסכים, חברים ופורומי דו-גלגלי באינטרנט.
עדי שלום. עבור כל חודש, הוסף 1000 ₪ (כמצוין בסמוך למחיר בכוכבית), כלומר, שוויו של חודש פברואר 31,000 ₪, חודש מרץ 32,000 ₪ וכן הלאה.
שלום לי. כיוון שמדובר בקטנוע 200 סמ"ק משנת 2008 המיועד לנסיעות בינעירוניות, הק"מ שציינת אינו נחשב גבוה. הרי הקטנוע נקנה בכדי להיות כלי רכב. אם הקטנוע נסע בשלוש שנות שימושו בממוצע כ-11,700 ק"מ, הנ"ל נחשב להגיוני, סביר ומצופה. אוסיף ואומר שיד ראשונה לשנתון זה נחשב לנתון טוב בשוק הקטנועים. באם בדיקת מוסך מורשה תמצא שהקטנוע תקין, אין סיבה להוריד ממכירו עקב ק"מ זה.
שלום אברהם. לצערי לא ניתן למכור את האופנוע, תיאלץ להמתין עד היום שבו יופשר האופנוע למכירה. אם התנאי שמוצב לצורך יבוא אישי, שלא תמכור את האופנוע במשך שנים, יש לזה סיבה. לא מעוניינים שאדם יהפוך את עצמו לסוחר רכבי אספנות בישראל, ולכן מיום היבוא ועד יום המכירה מעגנים את האופנוע לבעליו לשלוש שנים מינימום. על מנת שלא יוכל למכור ולא יוכל להפוך לסוחר בתחום זה. צר לי, אני מבין את הצד שלך, אך תיאלץ להמתין שלאופנוע ימלאו שלוש שנים במדינת ישראל.
שלום סאהר. משקל יבש 292 ק"ג.
שלום חי. על פי המחלקה הטכנית של מטרו: קד' 25 אח' 32.
אלעזר שלום.
לפני הכל תתקשר למשרד הרישוי *5678 או 1-222-5678 ותבקש שישלחו לך רישיון רכב חדש בדואר. גש עם החשבונית ואישור התיקון של המוסך למשרד הרישוי ותבצע "טסט" לאופנוע, כמו כל טסט שנתי שעושים באופן שבשגרה. בברכה
שחר שלום. ההבדלים כדלקמן: CBR125R מצויד בקרבוראטור בעוד ה-NEW CBR125 צויד כבר בהזרקת דלק. יתר ההבדל הינו עיצובי כמו פלסטיקה מעודכנת וקוסמטית וסכמת צבעים חדשה. ל-2011 הוצג בישראל דגם חדש במהלך חודש מאי אשר עוצב מחדש פעם נוספת ומידות גלגליו גדלו.
שלום אברם תחילה נציין שאם אתה מרוצה מהמחיר אזי המחיר טוב, לא כך? מחירון הקטנוע המופיע אצלנו הינו 14,000 ₪. קטנוע אמור לנסוע כ-15,000 ק"מ לשנה, כך שהק"מ נמוך. הקטנוע סחיר באופן יחסי ונחשב כתמורה הולמת למחיר. בברכת רכיבה מהנה וזהירה.
אביעד שלום. אינני יכול לייעץ על קטנוע ספציפי כיוון שאינני מכיר אותך, את אופייך, העדפותייך, ותוואי הנסיעה המתוכנן. עדיפות להמלצה היא להתייעץ פרונטאלית עם רוכבים שכבר מכירים אותך. בברכת רכיבה זהירה.
עידן שלום. החלפת בעלות, עד פעמיים בשנה, אינה מורידה מערך הקטנוע/אופנוע.
שלום הדס. נהוג להפחית לא פחות מ-22% מכלי רכב ששימש ללימוד נהיגה. בגדול ישנם שני מאפיינים הקשורים בכלי רכב ששימוש ללימוד נהיגה: הראשון הוא שכיוון שהתלמיד לא מעמיס על הכלי עומסים חריגים, אלה קלים בלבד, לרוב הכלים משתחררים למכירה תקינים ושמישים לחלוטין ליד נוספת. זאת פרט לשריטות הקוסמטיות שנוצרו עקב נפילה במקום במהירויות אפסיות בשטחי המגרש.
המאפיין השני הוא הפחות נחמד, מנועו של קטנוע מלימוד נהיגה נותן הרבה יותר שעות עבודה לעומת הק"מ המצוין בלוח השעונים, זאת מכיוון שמדובר במהירות נסיעה איטית הדורשת יותר זמן להגעה מנקודה לנקודה, ומשך שהיה במגרש במהלך השיעור מחייב מנוע מונע, אך כמעט אי צבירת ק"מ בזמן זה. לכן בפועל, דמייני מנוע משומש יותר מזה שמציג לוח השעונים, אך בעומסים נמוכים בכל אופן. 19,800 ק"מ הינם ק"מ נמוך לקטנוע בגיל 3 או ארבע שנים (תלוי מתי עלה על הכביש). אני ממליצים לבדוק את הקטנוע במוסך מורשה מוסך התחבורה לפני סגירת העסקה.
שלום אשר. נדרשים כל כך הרבה מרכיבים על מנת להמליץ בבחירת אופנוע דו-שימושי, כך שאיננו יכולים לבצע זאת כאן. למרות זאת מבחר הדו-שימושיים בנפח ובמחיר זה הינו נמוך ולכן הדילמה לא יכולה להיות רחבה מידי. עקב המחיר הנמוך יצאנו מנקודת הנחה שאינך מתכוון לאופנוע מקצועי. רצוי שהממליץ יכיר אותך פרונטאלית ואת צרכייך. בברכת רכיבת זהירה ובהצלחה.
שלום אלעד, בשוק הישראלי קיימים שני מותגים בלבד נכון לרגע זה. סידו וימאהה, ושניהם מוצלחים ובעלי רמת גימור גבוהה. ה-RXT IS הינו דגם עילית של סידו ומצויד במיטב הטכנולוגיה, פרי פיתוחה וייחודה של חברת סידו. דברים שעד כה לא קיימים אצל אף מתחרה. אם אתה נמנה בין מאמצי הטכנולוגיה החדישה והמתקדמת, אז כן, הוא מוצלח אף מאוד.
שלום שירי. אין ירידת ערך על היד השנייה. בנוגע לק"מ הנמוך, למדנו שעם הקשיים המצויים בשוק הדו-גלגלי מבחינת סחירות המשומשים, מוכר לא מצליח לקבל תוספת עבור ק"מ נמוך. למרות שזה מצליח לקדם את המכירה על פני הכלים האחרים המנסים להימכר באותה העת. לכן אם ברצונך לקבל הערכת מחיר הכוללת תוספת, תתבקשי ליצור איתנו קשר לקביעת הערכת מחיר ע"י שמאי בתשלום. נא לפנות בטל': 03-5618754
שליו שלום. לא ניתן לרכוש מיני בייק באופן חוקי בשלב זה בישראל. ככל הנראה יחד עם תקנות הספורט המוטורי שהתגבשו זה עתה, אם תהיה תחרות כלשהי הכוללת מיני בייק, לכבודה תוכל לרכוש אחד תחת ההגבלות שצוינו בספורט המוטורי.
שלום דוד. לרוב צריכת דלק גבוהה מאופיינת בקרבוראטור ואגזוז סתומים. נקה תחילה את הקרבוראטור וכוון אותו לאופטימאלי ע"י מוסך מורשה, ואם הנ"ל לא יעזור אנו ממליצים לבדוק את האגזוז.
שלום חיים. רבות הן הפעמים שבהן אנו שומעים את הטענה המובנת הזו. למיטב ידיעתנו אין בשלב זה חברת ביטוח פרטית המוכנה לבטח ריינג'רים ודומיהם. לכן במצב זה הינך מועבר לבטח את רכבך בתאגיד ה"פול".
שלום תומר. כיוון שבסכום הנ"ל ניתן לרכוש אופנוע ים בגיל מתקדם, איננו יכולים להניח אצבע מכוונת על דגם אחד. אנו כן יכולים להמליץ דווקא שלא להינעל על דגם, אלה לבחור צרכים, כמו 3 מקומות לדוגמא. לחפש בין כל ההיצע מה נכנס לצרכים שהגדרת. מבין כל ההיצע תבקר כמה מוכרי אופנועי-ים פוטנציאלים, הטוב ביותר שיראה לך צריך להיבדק ע"י מכונאי מוסמך ופרטי העסקה הסופיים יסגרו בינך לבין המוכר במידה ומצב האופנוע לשביעות רצונך במעמד הבדיקה המכאנית. זכור שלא צריך להרגיש "מופסד" במידה ולאחר ההוצאה הכספית של הבדיקה אופנוע הים ופרטי העסקה שכתוצאה מכך לא התאימו לך. תמשיך הלאה לאופנוע הבא, סכום הבדיקה הינו סכום זניח לעומת עוגמת הנפש שעלולה להיגרם לך כתוצאה מתחזוקת חתול בשק. בברכת שייט נעים ומהנה.
דוד שלום. מומלץ ניקוי קרבוראטור ויתכן שגם אגזוז. מטבע הדברים איננו יכולים להמליץ על מקום ספציפי.
נתי שלום. באופנועי ימאהה YZF-R6 או R1 אין עד כה מערכות בלימה ABS.
שלום ירח. את השאלה יש להפנות ישירות לחברת הונדה, או ישירות לחברת B.B.B בורגוס, או ישירות למשרד התחבורה.
רושל שלום. המלצתנו לך היא לפנות לפורום סופרמוטו עם השאלה הזו.
שלום איליה. ההבדל בין מילימטר אחד, או שניים, עד סנטימטר הוא עצום מאוד. מעבר לכך, לא ניתן להעריך שוויו של רכב עם תקלה מהותית בהתכתבות. שירות זה יינתן אך ורק תמורת תשלום לשמאי מוסמך, על מנת שיקבע ויברר את חומרת הסדק ומשמעותו כלפי עתיד האופנוע.
אור שלום. קטנוע שעלה על הכביש בדצמבר 2009 נחשב ל-"דצמבר 2009". משמאל למחיר בחוברת ניתן למצוא את התוספת בשקלים עבור כל חודש. אתה רואה את מחיר המחירון לשנתון 2009 (מחיר המחירון מתייחס לינואר אותה השנה בלבד) ומוסיף לו 11 פעמים את התוספת בשקלים המצוין משמאל למחיר על מנת שלהגיע לכי "דצמבר 2009". לדוגמה: קטנוע מסוג קימקו דגם דאונטאון 300 סמ"ק מופיע במחיר מחירון לשנת 2009- 21,500 ₪. משמאל למחיר מצוין- 200 ₪ * את ה-200 ₪ הללו מוסיפים 11 פעמים בכדי להגיע עד דצמבר שזה יוצא תוספת של 2,200 ₪. 21,500 + 2,200 = 23,700 ₪ מחיר המחירון לדצמבר 2009 בדוגמה זו. תספור את הק"מ החל מחודש עלייתו לכביש, כלומר בינואר 2011 הקטנוע היה על הכביש רק שנה וחודש ולא שנתיים. בברכה.
שלום מאיר. התשובה נמצאת בידי המחסנאים שבמחסן החלפים של מטרו. מועתק מאינדקס העסקים שמפורסם במחירון האופנועים שבהפקתנו מידי חודש.
שלום איתי. האופנוע מאוד מומלץ לרישיון A1, הוא לא מסוכן באופיו ומתאים מאוד לרוכב חדש.
אלי שלום. באם טופל במוסך מורשה המחזיק בתיעוד טיפולים עד לרגע קנייתך, ניתן לדעת עם כמה שעות מנוע האופנוע הגיע אליך. אם טופל לסירוגין במקומות שונים ולא עקבי, לא ניתן לדעת.
פלג שלום. מבדיקה חוזרת שערכנו, מחיר המחירון המצוין עבור האופנוע שברשותך הינו הוגן וריאלי. אנו מצרים על העוול שנגרם לכיסך עקב התאונה. יתכן שהאופנוע שהיה ברשותך אכן הצדיק ערך מעל למחירון, את זה איננו יודעים. לשם כך דרושה בדיקת שמאי מקיפה ופרטנית בתשלום עבור האופנוע הספציפי, לשם כך עליך להציג את כל האסמכתאות המצדיקות את מחירו הגבוה אשר הינך דורש. לאחר הבדיקה תקבל אישור כתוב על הערך עבור האופנוע הספציפי שלך, בין אם גבוה מהמחירון ובין אם נמוך ממנו. אם ימצא צדק לערך כלשהו הגבוה מזה הנקוב במחירון תוכל להציגו בבית המשפט.
עדי שלום. התייעצנו ובדקנו, והתשובות יכולות להיות רבות, כי הנורה כללית מידי, דרושים מאפיינים נוספים. ההמלצה היא להגיע למוסך שיאבחן מקצועית.
עדי שלום. בכל רשימת המורשים לטיפול בדגמי סידו עפ"י היבואן עופר-אבניר.
דור שלום. אנו עדים לרייזרים שעברו שעות רבות יותר מהמתואר ועדיין נוסעים חזק. מנגד ישנם כלים שלא שרדו פחות מכך. ההבדל הוא אופן שימוש בעליו והתחזוקה שהרייזר קיבל. אם הרייזר קיבל את תשומת הלב המגיעה לו, מצבו יהיה תקין ונוכח מחירו מהווה קניה טובה. על מנת להבטיח זאת אנו ממליצים התייעצות עם מוסך לבדיקה יסודית לפני קניה.
יעקב שלום. הקטנוע שייך לשנת 2008 במידה וקנית אותו חדש באותה השנה. המחיר מתייחס לחודש ינואר בשנת 2008 ועבור כל חודש שחולף (עד דצמבר במקרה שלך) הוסף את הסכום בשקלים הרשום משמאל למחיר. נניח וכתובה תוספת של 200 ₪, הוסף 200 כפול 11 חודשים כדי להגיע עד דצמבר שזה 2200 ₪ תוספת לצורך הדוגמא.
שקד שלום. מערכת הפליטה בכל כלי רכב, בין אם זה טרקטורון, אופנוע, או מכונית וכו' מהווה כגורם היזון חוזר למנוע. נסה לדמיין את המנוע כמרכז הנדנדה שבצידו האחד מצויה מערכת ההזנה ובצידו השני מצויה מערכת הפליטה. שינוי האפקט באחד מהצדדים של המנוע גורם לחוסר איזון במנוע ובתוך כך לירידה בביצועי המנוע ואף עליה בצריכת הדלק. ההיזון החוזר כתוצאה מכך יביא למצב שבו המנוע יעבוד קשה יותר ויצליח לספק פחות. בברכת רכיבה מהנה.
תמיר שלום. ממחיר אופנוע/קטנוע מהשכרה או ביה"ס לנהיגה יש להפחית 15% - 20%.
שלום טל, המחירים הינם "מחיר מומלץ".בדוק בחשבונית התיקון את סעיפי העבודה והחלקים כפי שציין המוסך המטפל והשווה אותם לדרישת היצרן באתר. אם הם מקבילים, אז הכל בסדר.אם הם חסרים, תבקש את החסר.
שלום שרון. משנת 2007 משווק בישראל דגם חדיש יותר של הדינק שנקרא ניו-דינק. ככזה, הקטנוע עבר מתיחת פנים קוסמטית, קיבל מעצור דיסק מאחור במקום התוף הישן והזרקת דלק במקום קרבוראטור. כיוון שהינך מבקש לרכוש קטנוע חדש, תקבל הזרקה ולא קרבוראטור. מחיר הקטנוע עפ"י היבואן הינו 15,875 ₪ לחדש לפני הוצ' רישוי, לטעמינו זה נכנס לתקציב כהגדרתך "כ-15,000 ₪". בנוגע לדאונטאון 125 החדש של קימקו. ובכן, הוא עולה יותר, 19,375 ₪ לפני הוצ' רישוי ליתר דיוק. כיוון ששניהם מסופקים עם הזרקה, הייתי מציע לבחון מאפיינים אחרים שיכריעו בבחירתך בין השניים. ערוך שיקול של תמורה לשקל שלך, בדוק מי מהשניים ישרת אותך כהלכה לצרכייך האישיים ותחליט עפ"י התמורה וגובה כיסך.
שלום יניב, ככל הנראה מינון התערובת בכלי עשירה מידי לטובת השמן.במידה והתערובת בעלת הזרקת שמן במיכל נפרד, בדוק במוסך את כיוון הספק משאבת השמן. במידה ועלייך למזוג שמן אל תוך מיכל הדלק, בדוק עם המוסך אם אינך עובד את אחוז השמן המומלץ, בברכת שיט נעים
שלום נועם 1) במידה והאופנוע נמצא אצל סוכן, גרור את האופנוע למוסך הבדיקות. גרירה אמנם עולה כסף, אך תאונה ללא ביטוח עולה יותר. במידה והאופנוע אצל בעליו הפרטיים, בקש ממנו לרכב בעצמו למוסך הבדיקות. 2) תשלום והעברת הבעלות ותבצעו רק לאחר בדיקת האופנוע ושביעות רצונך ממצב האופנוע ומפרטי העסקה מול המוכר שלאחר הבדיקה.לאחר שאנו מרוצים חותמים על זכרון דברים וניגשים לסניף הדואר. 3)בסניף הדואר תמורת תשלום יבדקו בעבורך בעד האופנוע אשר אתה מתכנן לרכוש משועבד או נקי למכירה.בברכת רכישה טובה ורכיבה בטוחה. * נהוג לשלם רק לאחר חתימת חוזה הכובלת את הרכש אליך.
שלום ערן, מעבר מקטנוע ג'וימקס לאופנוע דו שימושי מסוג ימאהה XT דורש ממך לשאול את עצמך: האם תסתדר עם ויתור הנוחות של הקטנוע לעמות האופנוע? ה-XT הינו ימאהה מקורר אוויר וככזה הוא ספרטני פשוט ואמין. לא אמורות להיות הפתעות בדרך.
שלום אמנון, כיוון שאיננו יודעים עליך המון פרטים קשה עלינו ההמלצה. האם הינך מחפש כלי דו שימושי? או שמה חשקה נפשך באופנוע כביש קל? האם תעניין אותך נוחות הקטנוע? אמליצך להתעניין בין חברים ועסקנים בצורה פרונטלית באשר לכלי המתאים לך אינדיווידואלית... בברכת רכיבה בטוחה !!
שלום תום, מחירי הביטוח המקיף נעים החל מ 6% מערך הכלי לביטוח כנגד גנבות בלבד ומגיעים עד 10%-12% מערך הכלי כולל גנבות ותאונות. אם זאת יתכן ואף יעלה יותר מכך, שכן אין התחייבות למחירים אלה והם רק בגדר הנורמל, יתכן וישתנו מכלי לכלי. מטבע הדברים איננו יכולים להמליץ על חברת ביטוח בפלטפורמה זו.אך מעיון בחוברת המחירון בהפקתנו תמצא פרסומים מתאימים לכך. בברכה.
שלום משה, לא ניתן להנמיך קטנועים. א) אין אופציה טכנית ב) שינוי גובה גורם לשינוי זווית המתלים לפיכך לשינוי מבנה... שינוי מבנה הוא אסור לחלוטין. שקול החלפת קטנוע לבטיחותך. בברכת רכיבה בטוחה
במידה וברשיון הרכב רשום שמו של בעליו הפרטים, חל על הקטנוע דין כקטנוע פרטי. במידה ורשום שם חברה או עמותה יש להפחית 17-19%. בהתאם לאופי החברה תנאי הנסיעה ומספר הנהגים...בשימוש עד 6 חודשים - 7%.
מתוך גורמי הפתחתה נוספים במחירון האופנועים: ממחיר אופנוע בבעלות לשעבר של מדינת ישראל יש להפחית בין 30-35% בשימוש עד שנה, יש להפחית עד 10%.
מומלץ לגשת למוסך שיש לו מחשב מתאים למחשב המנוע שלך, לדוגמא מוסך יבואן שיבצע דיאגנוסטיקה ויספק פתרון .. אחרת אין לדעת.
שלום מוטי. אין אופציה להעביר בעלות ללא טסט. אם אינך מעוניין לבצע טסט, הינך צריך למכור בזיכרון דברים ואחרי שהלקוח יעביר טסט לבצע העברת בעלות. אופציה זו כלל אינה מומלצת, כי לרעתך, בזמן שהכלי אצלו ורשום על שמך, עבירות תנועה שהוא עלול לבצע ישלחו לכתובתך על שמך. למרות זיכרון הדברים ביניכם, יתכן שללא הודאה מצידו במשטרה, תאלץ לספוג את העבירות שיתבצעו בקטנוע לאורך כל התקופה שאינו רשום על שמו. בברכה.
שלום אורן. כיוון שאין ג'וירייד 250, אלא 125, 150 או 200, עלי להניח שהתכוונת לג'וימקס 250. המצבר בסאן-יאנג ג'וימקס 250 נמצא בתא הכפפות שתחת הכידון בצד שמאל. לחץ אוויר מומלץ יצרן לרוכב אחד: קדמי: 25 PSI אחורי: 32 PSI לחץ אוויר מומלץ יצרן לרוכב ומורכב יחד: קדמי: 32 PSI אחורי: 36 PSI
שלום אבי. שאלתך כלל אינה ברורה, או האם הייתה כאן שאלה, או שזו הייתה הודעה? אנא פנה לשרות הטכני של מטרו, יבואן ימאהה דו-גלגלי לישראל עם פניה זו. בברכה.
שלום טל. מטבע הדברים איננו עוסקים ופוסקים בענייני מחירי חלפים ועבודה אותם דורש מוסך מלקוח. לשם חוות דעת, פנה למחלקה הטכנית של מטרו-מוטור בכפר-סבא ופרט להם את שאלתך כולל החלפים שנדרשים על פי הצעת המחיר. בברכה.
שלום שוקי. שאלה מסוג זה דורשת התייעצות. ובכן, אין לנו תשובה לומר לך מהו אורך חיים ממוצע לאופנוע ים, כי אין משהו קונקרטי ומדויק. מה שכן, יש הסבר: אופנוע ים, במידה ויטופל על פי דרישות היצרן, ויקבל יד מלטפת ותכשירי הגנה בזמן חניה, יאריך חיים יותר מאשר אופנוע שיקבל חניה מוזנחת. כלומר, מהתייעצות שערכנו, אם תרכב כאהבת נפשך, אך תשקיע בטיפול כנדרש, בנוסף בכל חנייה גם אם בין שישי לשבת, תדאג לרחוץ את תא המנוע ואת מערכת הקירור (במערכת קירור פתוחה), לאחר כל אלה תרסס בסביבת המנוע ספרי יעודי היוצר שכבת הגנה, האופנוע יאריך ימים, אין לדעת עד מתי, כי מנועי ה-4 פעימות יכולים להפליג לנצח אם לא ישתו מים ומלח.
גם אם אופנוע הים מצויד במערכת קירור סגורה וגם אם היא פתוחה, הקפד לרחוץ טוב-טוב את תא המנוע לאחר השייט מהמלח, ולהעמידו בהטיה לאחור כשמגופותיו ומושבו של אופנוע הים פתוחים לייבוש. כי גם במערכות סגורות, מים תמיד חודרים לסביבת המנוע בשוקע. לאחר השטיפה רצוי להניע על מנת שסל"ד המנוע יזרז ייבוש המים מנקודות מועדות לפורענות בסביבת המנוע. דבר אחרון, במידה והתהפכת במהלך השייט, אם יש ליצרן הגדרה ספציפית לכיוון ההפיכה בחזרה, הקפד להקשיב לו ולהפוך את האופנוע רק לאותו הצד, כיוון שסיבה זו כוללת בתוכה מפלט שעלול לשתות מים בזמן ההיפוך שלאחריו איזון האופנוע יוביל את המים אל המנוע, לכן הקפד להפוך את האופנוע בחזרה רק לכיוון הנכון.
בכל אופן, אחרי היפוך, אל תנסה להניע מיידית, וודא קודם שמים לא הגיעו למנוע, אלו עלולים להיכנס אל מערכת הנשימה של המנוע ואם הנעת לאחר שפילטר האוויר שתה מים, הנזק יהיה בלתי הפיך. שמירה קפדנית על אופנוע ים יכולה לתרום לחיים ארוכים מאוד, כאילו שהיה ביבשה תמיד. היוועץ עם מומחה באופנוע הספציפי שלך על מנת לקבל הנחיות תחזוקה מדויקות לכלי בו אתה שט.
שלום אסף ב. דו-גלגלי מוכר ב-100%. ממחיר הקניה פחת של 15% לשנה והוצאות שוטפות כגון דלק, טיפולים וכו' 100%. בברכה.
לכבוד ישראל. כל מקרה יבחן לגופו, לשם כך היוועץ עם מקצוען אשר יבדוק עבורך את הכלה המיועדת וימליץ נקודתית. בברכה.
שלום לירן. לא ניתן להשיב על שאלה כזו, כיוון שבחיי האופנוע יהיו משתנים רבים שעלולים להשפיע על התשובה לשאלה. העובדה היא שהאופנועים הקיימים נוסעים, אז בינתיים סע וקח בחשבון שדבר אחד בחיים, הוא וודאי, וזה המוות, גם של המנוע. מתישהו המנוע ימות, אם היום קנית את האופנוע, תניע וסע לשלום. אל תשקיע מחשבה על היום שבו המנוע ייפגש עם בורא עולם, בטח לא ביצרן מוכר וטוב. בברכה.
שלום ציון ש. בגדול, התמונה הכללית אומרת שאם קנית בעצמך שם, אין מי שייתן לך שירות נרחב כאן, פרט לטיפולי מוסך שתיזום עצמאית. במידה ולאופנוע שקנית קיים יבואן רשמי בארץ, פנה אליו ובדוק מולו נכונות למתן שרות. בנושא הריקול אנא פנה למנהל הספנות לייעוץ בעניין, כי ככל הנראה הדילר האמריקאי לא יוכל לתת לך שרות כזה ממרחק כזה, ואצל היבואן הישראלי (אם קיים) אתה לא רשום כלל במאגר כלקוח עם האופנוע הנ"ל. בנושא התקינה, שאל את הדילר האמריקאי לאיזו תקינה מותאם האופנוע שקנית, התשובות אצלו.
שלום מאור. צר לנו שאיננו יכולים לעזור, אך את מחירי החלפים והעבודה תוכל לקבל אך ורק ממוסך דו-גלגלי מורשה משרד התחבורה.
שלום אלי. בנוגע למחיר כושר השייט, אנא בדוק במנהל הספנות. טסט לנגרר בצע במכון רישוי רגיל כמו לרכב.
שלום שי. איננו ממליצים על בחירה בין הדגמים. מבין ההיצע הקיים: סידו, ימאהה וקאוואסקי, הינך יכול להתרשם באמצעות היבואנים ונותני השירות מטעמם, מהו הכלי המועדף לסיפוקך.
שלום משה. רק מוסך יכול לבדוק ולתת דיאגנוסטיקה והצעות, מפה אנו יכולים רק לשאול באוב ולהעלות ספקולציות שיטרטרו אותך.
לאחר תאונה שבה כלי הרכב אינו נשאר אצל הנהג/רוכב המבטח, יכולים לקרות אחד משני דברים: 1.אובדן להלכה, יעלה בחזרה לכביש לאחר תשלום מסוים מערכו לחברה המבטחת. 2.טוטללוס, לא יעלה לעולם, יימכר כשרידים לחלקי חילוף בלבד. בדוק באיזה משני המצבים האופנוע נמצא בעת. אם הוגדר כטוטלוס, לא ניתן להשיב את הגלגל לאחור.
שלום איתן. שאלתך אינה ברורה, שכן שתי פנים לה: 1) האם הינך מעוניין לרכוש קטנוע ולוודא שבעברו לא הופחת לו ק"מ על מנת שלא יסדרו אותך? 2) האם הינך מעוניין לרכוש קטנוע בזול עקב ק"מ גבוה ולהוריד לו בעצמך את הק"מ על מנת "להצעיר" את מצבו? הורדת ק"מ אינה חוקית בעליל, אז במידה והשאלה הייתה 1, היסטוריית טיפולים עם קבלות תעיד על הק"מ הריאלי, וכן בדיקת היסטוריית רישיון רכב, פעם בשנה נרשם תיעוד הק"מ בהגעתך לביצוע טסט שנתי לקטנוע. במידה והשאלה הייתה 2, ובכן, לא בבית ספרנו. בברכה.
שלום חנן. לרוב מזהים שנתון על פי סכמת צבעים, שכן היא מתעדכנת, לפחות במעט מידי שנה על מנת להבדיל בין מודל למודל. אך כדי למצוא את הנתון הרשמי, באחורי הכלי תמצע פלטה קטנה עם מספר סידורי, זהו "מספר השלדה" של גוף הכלי. שתי הספרות האחרונות מציינות שנתון. בניירת אין אזכור לשנתון. בברכה.
שלום עומרי. בשני מצבים קבע הרגולטור שלא ניתן להעלות כלי רכב בחזרה לכביש לאחר שהורד ממנו: 1) הכרזת טוטלוס בעקבות תאונה דרכים. 2) הורדה מהכביש יזומה ע"י בעל הרכב. עם כל הצער שבדבר, הווספה הזו לא תראה את האספלט לעולם.
שלום ואיל. ייעוץ כזה מומלץ לעשות מול מכונאי ולא מול שמאי. בברכה.
שלום ישראל. אתה לא יודע מהי שנת היצור וזה גם לא מעניין אותך. שנת המודל של הכלי היא על פי תאריך העלייה לכביש בלבד וזה כל מה שרלוונטי. בעבר כשבדקו "שנת יצור" היו מפרסמים שנת ייצור לדוגמה לצורך העניין 2006 באמצע 2005 ובפועל שנת היצור הקלנדרית שנקבעה כלל לא הגיעה, לכן זה לא יתכן ולכן זה שונה. תאריך עלייה לכביש הוא הגורם הרלוונטי היחידי בבואך לדעת את גיל הכלי שברשותך. בברכה.
שלום מאור. תניע את הכלי למשך מספר דקות שיתחמם מעט וכבה אותו לשתי דקות. לאחר שתי דקות פתח מדיד, נגב אותו, הכנס חזרה בהברגה עד הסוף, הוצא וראה את גובה השמן.
לחץ אוויר מומלץ יצרן לרוכב אחד: קדמי: 25 PSI אחורי: 32 PSI לחץ אוויר מומלץ יצרן לרוכב ומורכב יחד: קדמי: 32 PSI אחורי: 36 PSI
שלום אוראל. ישנם יועצים המלווים תהליכי יבוא אישי ועוזרים במהלכים כאלה. במידה והנך מעוניין לבצע את התהליך עצמאית, אנא העבר את השאלה למשרד התחבורה. בכבוד רב קבוצת לוי יצחק
שמעון שלום. כל קטנועי ה-125 נכנסים להגדרה. בברכה.
שלום מאור. יש להתייעץ עם מכונאי שיראה וישמע את האופנוע פרונטלית. בברכה.
שלום איתמר. על פי הוראות יצרן: קדמי 25 PSI אחורי רוכב אחד 28 PSI אחורי שני רוכבים 32 PSI. בברכה.
שלום אבי. אם אתה שואל "האם יכול להיות" אז צא מנקודת הנחה שהכול יכול להיות. הכל תלוי במשתנים השונים מרגע היצור, ועד לתחזוקה לאורך חייו של הכלי. נכון לגבי כל כלי רכב, אם מדובר באופנוע ים, טרקטורון, קטנוע ואופנוע, אין הבדל. בברכה.
שלום שלומי. על פי המחלקה הטכנית של מטרו: קד' 25 אח' 32.
שלום דני. קודם כל נא לבדוק שמן מנוע, כשהמנוע קר, על ג'ק מרכזי ובמישור. לעיתים כלל לא חסר שמן, אלא הנורה נדלקת לצורכי ביקורת. במידה וחסר שמן נהוג למלא 10W40 חצי סינטטי לקטנועים, אך אנא התייעץ עם נותן השירות שלך בכדי לקבל תשובה חד משמעית. בברכה.
לכבוד יניב ביטון. אופנוע ים קונים מתוך רגש, מתוך רצון להנאה, לא מתוך פונקציה של צורך. האם כדאי לשדרג או האם כדאי לשפץ... ההחלטה היא אך ורק שלך ולא של אף אחד אחר. בברכה.
שלום כרמי, מ-1994 ועד 2011 נמכרה הצורה הישנה ללא שינוי מהותי כלל. מ-2011 החלה מכירת הצורה החדשה. במהלך 2011 קיימים כלים מהצורה הישנה ומהצורה החדשה במקביל. בברכה.
שלום רב. השוק הדו-גלגלי מלמד שאין חוקיות מובהקת, אותה יהיה בלתי אחראי לפרסם באמת אחת, לכן כל כלי ייבדק לגופו ע"י בוחן מקצועי ומנוסה שיחווה דעתו באשר למצבו הנוכחי של הכלי נכון לרגע זה. המתמטיקה הפשוטה שעלייך לבצע לפני בדיקה בתשלום היא, מי היו הבעלים הקודמים, אופי וטווחי רכיבה, והאם טופל כראוי.
לאחר מכן בדוק ויזואלית את הכלי, אם הוא נראה ממוצע אז ככל הנראה הוא בסה"כ ממוצע או פחות מכך, אם הוא נראה שמור ורענן, יתכן ומצאת כלי שווה לבדיקה מקצועית שיכול לתת פרק חיים מלא נוסף. לא ידועה לנו שנת הכלי ע"פ שאלתך, אך 35,000 ק"מ זה טווח סביר בהחלט לכלי בן שנתיים או שנתיים וחצי, שכן כלים אלה נועדו להיות כלי רכב לבעליהם ולזה הם נרכשו מלכתחילה. בברכה.
שלום אסף. אנא פנה למחלקה הטכנית של מטרו-סנטר בכפר סבא.
שלום ארז. אם דברייך נכונים, אזי קיימת "טעות סופר" טכנית כלשהי. כיוון שהכלי עודנו בידו הראשונה, האם נותרו בידייך רישיונותיו כפי שנשלחו בדואר ואיתם ביצעתם טסט לאורך השנים? את התקלה הטכנית אנא בדוק מול משרד הרישוי בטלפון. לפני השיחה הכן מראש מספר כלי הרכב ומספר תעודת הזהות של בעל הרכב הרשום. נשמח אם תעדכן.
שלום אייל. על פי תאור האמור בהודעתך התקלה נמצאת במשנק (צ'וק). באופנוע שברשותך יש מאייד ולא הזרקה, ולכן הוא מצויד במשנק ידני מהסוג המכאני. לפני התנעה כאמור, הינך נדרש למשוך את המשנק ולהחזירו למקומו כמספר רגעים לאחר מכן, כשהאופנוע כבר מצליח להתייצב על טורים בלעדיו. יתכן והמשנק איננו מכוון ולכן אינו מעשיר מספיק את התערובת.
לכבוד אלי, לא ביצענו את ההערכה, לא ראינו את הדוח, לא ראינו את האופנוע. כיצד נענה על שאלתך? מדוע אינך שואל את השמאי הבודק? בברכה.
החוק הישראלי מחייב התקנת קשת. אם זה בטיחותי או לא, מקובל על היצרנים או לא, לא ממש רלוונטי כששואלים חוקיות. החוק מחייב קשת ומבחינת מכוני הרישוי בישראל דין הקשת כדין יתר מכלולי הבטיחות. היא חייבת להיות שם בזמן הטסט השנתי. כל עוד זה החוק, ואף אחד לא פועל לשנותו, במהלך תוקפו של החוק חובה על האזרח להישמע לו. פסק הדין הינו לגופו של עניין ואיננו יכולים להביע ספקולציות בנושא. בברכה.
שלום, מחיר אגרת הטסט הינו קבוע ומשולם למשרד הרישוי בסך של 136 ₪. לעומת זאת מחיר השימוש בקטנוע (השכרה הקטנוע לטסט) לצורך הטסט אינו קבוע. המחיר נסגר בינך לבין בית הספר לנהיגה המשכיר לך את הקטנוע לשימוש הטסט. בברכה ובהצלחה.
ממחיר אופנוע/קטנוע מחברה, עמותה או אגודה שיתופית יש להפחית 11%-19% בהתאם לאופי החברה, תנאי הנסיעה ומספר הנהגים. בשימוש עד 6 חודשים – 7%.
החלפת ריפוד המושב לדק יותר איננה בעייתית כלל. ליתר התשובות, אך ורק יבואן או נציג מקצועי מטעמו שמומחה בימאהה.
שלום רב. אנא פנה אל היבואן עופר אבניר או לסוכן מטעמו, וכך תקבל את פירוט הטיפולים וכל שאלה אחרת שתעלה רוחך באשר לקטנוע. בברכה.
שלום רב יריב. איננו עוסקים בייעוץ והתאמה לפני קנייה. לשם כך קיימים פורומים באינטרנט ששם תוכל להתייעץ. בברכה.
שלום רב. מחיר הבסיס ברוטו הוא 4100 ₪, אך ביטוח הוא עניין דיפרנציאלי, לכן דאג להתעניין עם סוכן ביטוח לאופנועים ותגלה את המחיר האמיתי נטו שתידרש לשלם. בברכה.
שלום רב. כל הדו-גלגליים החשמליים מבוטחים לפי קטגוריה של דו-גלגלי עד 50 סמ"ק בלבד, וזאת ללא תלות בהספקם בוואט. בברכה.
שלום רב. תוכל להשיג חוברת רכב במטרו מוטור, יבואן סאן-יאנג לישראל. כמו כן את במחלקה הטכנית שלהם יוכלו לענות על שאלות התחזוקה.
גש למשטרה ועל פי מספר השלדה יבדקו קודם כל אם האופנוע אינו רשום כגנוב. אם אינו גנוב נסה ליצור קשר עם הבעלים הרשום ולהתחיל את התהליך שתחילה מחייב העברת טסט ושילום כל האגרות אחורנית, ולאחר מכן המתנה של מספר שבועות עד שיהיה ניתן להעביר בעלות. אם האופנוע יתגלה ברשומות כגנוב, מסור אותו לידי המשטרה. בברכה.
שלום רב. באופן כללי, לתרגם את הערך שלו לשקלים ולהוסיף משלוח, על זה להוסיף מיסים. בברכה.
באופן עקרוני אין מניעה, בתנאי שלא יאוחרו שנתיים מעלייתו לכביש טרם הגעתו ארצה. תתבקשו למצוא מוסך שמתחייב לטפל בדו-גלגלי, כמו כן עליו יהיה לעמוד במבחני תקינה בישראל, רק לאחר ואם יעמוד במבחני תקינה יוכל לקבל רישיון רכב בתחומי מדינת ישראל.
שלום רב. לא ניתן להרכיב מנוע גדול יותר לאופנוע הנ"ל, אך ורק המנוע הרשום ברישיונות הרכב או זהה לא עם ניירת שמאשרת החלפת מנוע בעמדה מספר 1 של מכון הרישוי. בברכה.
שלום רב. ניתן לחפש את הקטנוע בין הרשומות של משרד הרישוי. במידה ולא ימצא מפאת דגם ישן מידי, פנה למחלקה הטכנית של היבואן.
עליך לגשת למוסך שיתחברו למחשב ויפענחו את מהות התקלה
לא ניתן להעביר בעלות ללא טסט.
אנא בדוק מול משרד הרישוי בטלפון *5678
ישנם שני סוגים של רישוי לטרקטורון: רישוי אפור למטרות נהיגה ורכיבה ספורטיבית. רישוי צהוב למטרות "רגילות". בשני המקרים הטרקטורון אסור בתנועה על הכביש. לרישוי אפור פנה למשרד התרבות והספורט. לרישוי צהוב פנה למשרד התחבורה.
שלום רב. דגם A זהו דגם ישן שציין ABS בעבר ושאוחד עם הדגם הרגיל לקוד דגם אחד: 5068357 בין 2008-2011 המחיר מתייחס ל-ABS כאשר ללא ABS יש להפחית 10% ממחיר המחירון. החל מ-2012 ועד חדש ההתייחסות במחיר המחירון היא רק לכולל ABS.