מישהו עוד זוכר, שפעם נהנינו מתשואה של למעלה מ-9% בבאר שבע? שהתשואה באשקלון היתה כ-7% ובקרית שמונה קרוב ל-10%? אז כל זה הסטוריה. היום התשואה החודשית מהשכרת נכס, אפילו בפריפריה הרחוקה, בקושי מגרדת מלמטה את ה-5%. עליית מחירי הדירות בלמעלה מ-100% בעשור, כשמחירי השכירות עלו בכ-27%, הם הסיבה לשחיקה בתשואה החודשית.

אז מה הסיבה שהמשקיעים מעוניינים כל כך לרכוש דירות?

מסתבר שעליית המחירים והשבחת הנכס מעניינת את המשקיעים במידה רבה הרבה יותר, מאשר התשואה החודשית. מרבית רוכשי הדירות להשקעה ראו בפוטנציאל עליית המחירים העתידית במקום הרכישה, פרמטר חשוב בהרבה מהתשואה החודשית. דווקא אזורי הביקוש, דרום תל אביב, בת-ים, ירושלים, נתניה, ערים שבהכרח אינן נחשבות ״זולות״ מבחינת מחירי דירות, מובילות ברכישת משקיעים. הסיבה: מדובר בהשקעה לטווח ארוך.

השקעה שחשיבותה בעליית הערך של הנכס. ברור שפשוט וזול יותר להשקיע בפריפריה, ובמחיר דירה בבת ים או דרום תל אביב ניתן לרכוש מספר דירות בירוחם או דימונה. אך נראה שהמשקיעים סבורים שמחירי הדירות בפריפריה הגיעו למיצוי. בנייה מסיבית (גם של דיור למשתכן) והיצע גדול, שלא בהכרח ימצא שוכרים או קונים בעתיד, מרחיקים את המשקיעים מהפריפריה.

התחושה הכללית בקרב המשקיעים, שפערי המחיר בין אזורי הביקוש לפריפריה עתידים להתרחב, ועל-כן כדאי ורצוי לרכוש דירות להשקעה לטווח ארוך באיזורי הביקוש, בעיקר בשכונות שעדיין לא הגיעו למחירים מקסימליים ויש להם פוטנציאל השבחה עתידי גבוה. לפי תוואי הרכבת או המטרו העתידיים, מוסדות להשכלה גבוהה, אזורי תעסוקה וכו'.

מעוניינים לבדוק ולהתעדכן במחירי הדירות בחינם אונליין? מוזמנים להיכנס למחירון דירות לוי יצחק

(*מתוך תוכנית סודות הנדל"ן)

עוד באותו נושא: