בשנת 2019 עלו המחירים בעיר בת ים ב-7%, אך בתוואי הרכבת הקלה העלייה יותר מכפולה, 15%.
מה שמוכיח שוב ושוב, שנגישות משפיעה מאוד על הביקושים. אך פה אין מדובר רק בשיפור הנגישות, אלא גם בעובדה שתוך דקות ספורות, ניתן יהיה להגיע מבת ים לתל אביב, וההיפך. מה שייצור ביקוש רב גם לדירות בשכר חודשי.
הקו האדום שסביר להניח שיתחיל לפעול בשנת 2022 יקרב את מרכז בת ים ללב תל אביב, כשרק מספר תחנות מפרידות ביניהן. המשקיעים, מבינים היטב, שהעיר בת ים, עם רצועת החוף המדהימה, ומחירים שעדיין אטרקטיביים, היא המקום הבא. למעלה מ-50% מרוכשי הדירות בעיר, הם משקיעים. לצד המשקיעים שרוכשים דירות זולות, במחירים הנעים בין 1,100,000 ש"ח - 1,350,000 ש"ח בבניינים ישנים עם פוטנציאל השבחה גבוה, פה מדובר בשכונה חדשה במיקום פרימיום, בדירות קו ראשון לים, שמחירן כרבע ממחיר דירה זהה המצויה בהמשך קו החוף בתל אביב.
- דירת 4 חד׳ 100 מר׳ בשכונת פארק הים מחירה כ-2,850,000 ש"ח.
- דירת 4 חד 100 מר׳ ברח׳ הירקון מתחילה ב-10,000,000 ש"ח וממשיכה עד למעלה מ-20,000,000 ש"ח.
* לבדיקת מחירי דירות בחינם אונליין כנסו: מחירון דירות לוי יצחק
הזינוק במחירים ברחבי העיר בת ים התמתנה בשנת 2020, בעיקר עקב מגבלות הקורונה. יחד עם זאת, לא היתה ירידה במספר העסקאות, ובעיקר על קו החוף המחירים עלו בכ-7.5% עד סוף אוקטובר השנה.
בימים האחרונים חלו שינויים משמעותיים בתמהיל המשכנתאות ובהצמדה לריבית הפריים. האם זה ישפיע על רכישת הדירות בעיר?
ירידה באחוזי הריבית של המשכנתא תוריד בהכרח את ההחזרים החודשיים, ותחסוך ללווים, אלפי שקלים לשנה. בנוסף, גם לווים שרכשו דירות בתמהיל הישן, יוכלו למחזר את המשכנתא בעלות נמוכה יחסית. לאחרונה מס הרכישה על דירות להשקעה עלה שוב ל-8%, אך מעט ולא חל שינוי בביקוש לדירות להשקעה בבת ים. הקו האדום של הרכבת הקלה יתחיל לעבור בעיר בשנה הבאה, והאטרקטיביות של העיר תגבר.
משקיעים מטבעם תרים אחר מקומות בהם המחירים אטרקטיביים וההשבחה העתידית נראית גבוהה.
זאת הסיבה שבת-ים נמנית עם הערים המבוקשות על ידי משקיעים, ואחרי הורדת מס הרכישה, והוזלת המשכנתאות, נראה עלייה נוספת במספר המשקיעים בעיר.
בשנתיים האחרונות אנו עדים להתחדשות עירונית בהיקפים משמעותיים שעתידים להוסיף אלפי יחד׳ לעיר המשוועת לדירות חדשות, בעיקר בשכונות ובמרכז העיר. לאחרונה ביקשה הרשות המקומית להטיל הגבלות על תכניות תמ"א 38, אך היזמים, שחשו שמדובר בהחלטות שיביאו לירידה חדה בפרויקטים של תכניות תמ"א 38, עתרו לבית המשפט ועצרו את התהליך.