גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

אופנת המיני בישראל

"מיני", מעבר לחיסכון בדלק ושם של 'סגמנט רכב זול', הוא אחד מקטגוריות הרכב הנמכרות ביותר בישראל. אך מעבר ללשים דלק ולנסוע, יש עוד דברים שצריך לדעת לפני שרוכשים אחת כזו.

סגמנט המיני בישראל, הוא סגמנט הרכב הנמכר ביותר בארץ, במיוחד לאור הצפיפות בכלי הרכב שגודשת את הכבישים. רכבי המיני בישראל, ככל הנראה, ימשיך לתפוס תאוצה בגלל שתי סיבות עיקריות הנראות לעין. הראשונה, הרצון של הציבור לחסוך בהוצאות על רכב. בין אם בהחזקה ובין אם בקניה. סיבה נוספת היא, ההחמרה של מס הקניה שנכנסה לתוקפה ב 2011, שמחשבת את המס על הרכב גם על פי כמות המזהמים שהוא פולט.

המכוניות הפוקדות את קטגורית המיני בארץ, הן לרוב זוכות למנועים קטנים וחסכוניים במיוחד, עם משקל כולל נמוך ביחס לשאר הסגמנטים, מה שמוביל אותן להיות חסכוניות מאוד וכתוצאה מזה, בעליהן נהנים ממיסוי נמוך שנעמד על רק 20 אחוז במס הקניה. ככל הנראה, לא רק המיסוי הנמוך הופך את הרכבים בקטגוריה למבוקשים מאוד.

אפשר לומר שהטריגר למהפכת המיני הוא המחיר שלהן, אך הוא בהחלט לא הגורם העיקרי לעניין. בכלל, כשהסגמנט החל את דרכו בארץ, הרכבים האלה לא היו מבוקשים ממש בקרב הקהל הישראלי בגלל שהן היו מכוניות קטנות שלרות קצרות יותר מה- 3.5 מטרים והמחירים שהודבקו להן לא היו אטרקטיביים כדי למשוך קהל לסגמנט. מכאן, הפריצה של הסגמנט הגיע לאחר שינוי שיטת המיסוי בארץ ולמעשה החלוצה הייתה סוזוקי אלטו, שהחלה את הסגמנט בארץ.

סגמנט המיני מתהדר בהיותו מונה רכבים בממדים זעירים ביחס לשאר השוק. רוב מכוניות המיני מצויידות במנועי שלושה צילינדרים, בנפחים משתנים של 900-1200 סמ"ק עם הספקים של 65-100 כוחות סוס. מטרתן של המכוניות האלה הן ה'סידורים העירוניים' יותר מאשר נסיעות משפחתיות בכבישי הארץ, למרות שרובן מסםקות גם את הצורך הזה. רובן נרכשות כרכב שני במשפחה, לצורך "קפיצה לסידורים" ללא בזבוז הזמן על מציאת חנייה. את הגמנט אפשר למצוא גם בקרב זוגות צעירים שצריכים פתרון זול לניידות ועדיין לא זקוקים לתא מטען של משפחתית.

למרות שהשם של הסגמנט הוא מיני, הוא תופס נתח שוק גדול במיוחד, במיוחד בארץ. למעשה כמעט לכל יצרנית רכב שמיובאת לארץ יש דגם אחד לפחות שמייצג אותה בסגמנט, כל שההיצע בארץ מותאם באופן כמעט מושלם לביקוש. כך גם שוק היד שנייה של הרכב- הביקוש לסגמנט וצירוף העלויות הזולות העירו את שוק היד שניה בארץ, במיוחד בשוק הפרטי.

בעקבות הביקוש הרב למכוניות המיני, הן מצליחות לשמור על ערכן וכך הן למעשה פגעו בשוק המכוניות הגדולות יותר. אמנם באופן קצת מוגזם, אך לא רחוק מהמציאות, במחיר של מכונית משומשת גדולה עם ותק של 3 שנים על הכביש, אפשר לקנות מכונית מיני חדשה. אז למה לא?