סוזוקי מביאה לעולם גרסת ביצועים לא רעה בכלל לויטארה שהוציאה לא מזמן. מדובר בגרסה ספורטיבית וייחודית המצוידת במנוע 1.4 ליטר טורבו עם 140 כוחות סוס והנעה כפולה קבועה כסטנדרט.
בתחילת החודש הבאנו לכם את תחילת שיווקה של יצירת הכורכר החדשה של סוזוקי, סוזוקי ויטארה היא נקראה. כעת, אנחנו מביאים לכם את הגרסה ה"רעה" יותר של הקרוסאובר החדש של היצרנית. סוזוקי חשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה את גרסה ספורטיבית לויטארה הנקראת ויטארה S, המצוידת במנוע מוגדש בנפח 1.4 ליטר ומספקת 140 כוחות סוס. הגרסה הבכירה הזו מגיעה כסטנדרט עם מערכת ההנעה הכפולה של סוזוקי, ה- ALLGRIP.
הויטארה S הוא הדגם הראשון של סוזוקי שנהנה ממנוע ההזרקה הישירה בנפח 1.4 ליטר טורבו BoostJet. שלמעשה, זהו מנוע אחד מסדרת מנועים מהטכנולוגיה החדשה של סוזוקי הנקראת BoostJet, שמוענקת גם לדגם החדש של הסוזוקי בלנו, רק בנפח של 1.0 ליטר. על פי ההשערות שלנו, סוזוקי תמשיך את מה שיצרניות אחרות החלו ותעביר את כל המנועים שלה סדרת שיפורים שבהם בעצם ירידו את הנפחים ויוסיפו את המגדשים, מה שאוטומטית יביא לירידה בצריכת הדלק.
כאמור, המנוע ה 1.4 החדש של הויטארה S הוא בעל מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה. הוא מספק הספק מרבי של 140 כוחות סוס ב 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ, בטווח שבין 1,500 ל- 4,000 סל"ד. מנוע ה BoostJet החדש של הויטארה S משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה או לתיבת הילוכים שישה הילוכים אוטומטית. יחידת ההנעה שמרגשת הזו מביאה את הויטארה ממצב עמידה ל 100 קמ"ש תוך 10.2 שניות עם מהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר בגרסה הידנית ו 18.2 ק"מ לליטר בגרסה האוטומטית.
אם נדבר קצת על העיצוב של הויטארה S, הוא נבדל חיצונית מהגרסה הסטנדרטית של הויטארה. הוא מתענג מעיצוב שונה לגריל הקדמי, פגוש קדמי בצבע אחיד כשאר הרכב, גימור כרום למראות הצד, מסגרת אדומה לגופי תאורת הלד וחישוקי "17 שחורים. עיצוב הפנים של הויטארה S מזכה אותו בשעון זמן אנאלוגי המונח באמצע הקונסולה המרכזית ומשדר סוג של יוקרתיות. דוושות הרכב בגימור אלומיניום, ומערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל "7 וחיבור לממשק של אפל Apple CarPlay. מעבר לכך יש עוד שלל פיצ'רים ייחודיים לדגם כמו מושבים דמויי עור, מסגרות אדומות לפתחי האוורור של המזגן, תפרים אדומים במושבים ומסגרות אדומות לשעונים בלוח השעונים של הרכב.
כמצופה מגרסה ספורטיבית, הויטארה S החדש מביא איתו כיול בולמים קשוח יותר מהדגם הרגיל והיגוי ספורטיבי יותר. הוא מוצע ברמת הגימור הגבוהה ביותר, הכוללץ מערכת בלימה אוטומטית, בקרות אדפטיביות, תאורה אוטומטית, חלונות מושחרים בצדדים ומאחור, מערכת הנעה משולבת ALLGRIP ועוד.