תדמינו את מתחם הדואמו במילאנו לא רחוק מהקתדרלה. אשתך עם שמלת ערב נוצצת וענק יהלומים, אתה חנוט בחליפת ערב שחורה ועניבת פרפר. גרגור המזראטי (במצב ספורט) והצליל ממכר ומלטף את סמטאות וקירות הבתים העתיקים, בדרך לבית האופרה. אבל אנו כאן בישראל, נוהגים בפיסול עם הקלשון, מזראטי גיבלי S מכונית ספורט סאלון אלגנטית ויפהפייה אמיתית אני נשבע ששרקו לה ברחוב. המזראטי גיבלי נחתה לראשונה בישראל ב 17.7.13 ועוררה התפעלות, ויותר מכך חשק ורצון לעלות מדרגה ולנהוג במזראטי.
מצב ספורט, בקרה מנותקת, הילוך ראשון, הדבקת דוושה,5,500 סל"ד זנבה מטלטל מצד לצד צמיגיה האחוריים מפרפרים את עצמם לדעת שניות ממש לפני שהם מוצאים אחיזה ומשגרים את 410 כוחות הסוס חזק מאוד קדימה, העברה לשני ורביעיית מפלטיה מייצרים אופרה כמו שרק מזראטי יודעת לייצר, ובאותה אלפית שנייה בק פאייר נורה לאוויר, מזראטי הגיע לעיר.
100 שנה של ספורט ויוקרה!
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מבית לוי יצחק.
מזראטי
מזראטי חוגגת בימים אלה 100 שנה להיווסדה, ויצרה במרוצת השנים שם של מכונית ספורט אלגנטית יוקרתית ואצילית. נשיאים ורוזנים התהדרו בה, וזו נחלה הצלחה לא מבוטלת במסלולי המרוצים. קוראים לה מזראטי, מזראטי גיבלי ולא ג'יבלי. בואו נבהיר דבר אחד חשוב כבר מההתחלה. קוראים לה גיבלי- לא ג'יבלי. – גיבלי על שם רוח אפריקנית מדברית. הרוח הזו וקוויה האלגנטים של הגיבלי אשר נחשפה בתערוכת בייג'ינג אשתקד, ובהמשך נפגשנו אישית בתערוכת ג'נבה 2013, החלה הספירה לאחור עד לכדי איחוד בסקס לוהט.
שלדה מקוצרת
הגיבלי בנויה על שלדה מקוצרת של הקוואטרופורטה, אורכה: 4.97 מטר, רוחבה: 1.95 מטר, גובה: 1.46 מטר, בסיס גלגלים 3.00 מטר. תודות לנתונים אלה מבטיחה הגיבלי קלילות ואיזון משופר יותר בנהיגה ספורטיבית חמה ומהודקת.
פיסול ספורט אלגנט
קוויה החושניים שתחילתם בחזית המאיימת אך האלגנטית, עם פנסיה המעוצבים ובי קסנון עוקבי פנייה במצב איתות נעלמים להם חרוזי הלד, כמובן הגריל האליפטי והיפהפה עם סימול הקילשון המגודלורצועת כונסים מעודנת ומתוחה מצד לצד עם כונסים מגודלים יותר בפינות, חרטום מוארך ואלגנטי עם קימורים חושניים, כנפיים מנופחות עם עיטור שלישיית הכונסים המעוגלים עוטי כרום אלגנטי ג'נטים יפהפיים העוטים צמיגי דנלופ ספורט-מקס במידות: 245/45/19 מלפנים ו- 275/40/19 מאחור קו החלונות ללא מסגרת אך מעוטרים בגימור ניקל אלגנטי כך גם ידיות פתיחת הדלתות, מאחור החלון נוטה כמעה בחדות, ותא מטען מקוצר יחסית, עם פנסי לד אלגנטיים מאחור ועל דלת תא המטען פשוט כתוב מזראטי ובצד שני גיבלי. ומלמטה מציצים להם העוגבים כלומר רביעיית יציאות מפלט המייצרים מוזיקה שמימית שאין, פשוט אין לה מתחרים בסגמנט שלה.
סאלון
האיכות והאלגנטיות נמשכת עם פתיחת הדלת של המזראטי גיבלי S שניתנה לנו בצבע שחור מטאלי משגע ,סאלון פנימי לבן - קיבלתי פיק ברכיים להיכנס אליה. ההתרגשות געתה. זה החל עוד מההזמנה של אורן חדד – מנכ"ל אוטו-איטליה, לקבל ראשון את המזראטי גיבלי למבחן דרכים בישראל. כבר אז הלב החסיר פעימה. אני מייחל לרגע הזה כבר למעלה מחצי שנה. והיה שווה לחכות. פותח את הדלת ללא מסגרת רק חלון זכוכית, מתיישב במושב העור האלגנטי, על משענת הראש מוטבע סמל הקלשון קונסולה אלגנטית הגה שלוש חישורים מעוצב בטוב טעם נעים למגע שבמרכזו, כן סמל הקלשון. (תשמעו הרבה קלשון בכתבה). ממנו ניתן לשלוט על מערכת האודיו וקרוז קונטרול וכו'.
לוח השעונים האלגנטי עם רקע כחול מזראטי, וסמל הקלשון -מטורף!!! מאחורי ההגה ידיות העברת הילוכים ארוכות (ונוחות) קבועות ולא נעות עם ההגה, (כמו בפרארי מבטל את הבלבול של הורדת/העלאת הילוך מתוסבך בזמן שההגה מסובב) .שעון זמן אלגנטי מגובה בסוכך עור בתפירה מעודנת במרום ומרכז הקונסולה הכל נראה כאן מושקע כרכב המגיע לאסוף אותך לטירת האצולה האיטלקית באגם קומו. במרכז ניכר מסך מגע "7 ענק, השולט על הסמארטפון, מערכת השמע האיכותית, בקרת האקלים, (המפוצלת גם ליושבים מאחור) וידית ההילוכים האלגנטית והמוארת עם מספר תכניות אפיון. I.C.E – תאפשר למנוע לנפק סל"ד נמוך יותר והעברת הילוכים איטית יותר המאפשרת נהיגה ונסיעה רגועה ונינוחה.
והחשוב מכל מצב ספורט המעצים את קול האופרה, מצב הקשחת מתלים וכמובן לחצן תנו לחיות לחיות- כלומר ביטול בקרת אחיזה והו איזה לחצן חשוב זה. כי היא סוחפת את זנבה כבר מהלחיצה הראשונה...ויחד עם מנוע חזק זה הופך לאופרה כמופע אור קולי מוטרף ומשכר את כל חושייך.דוושות ומדרס מושחרות חבל שלא עוטים אלומיניום כמקובל. תא הנוסעים אלגנטי ומזכיר ביצירתו את הקאפלה עם חיפויי הדלתות האלגנטים, וכמובן הגג הנפתח.הגיבלי נעימה לאורך זמן, מרווחת לארבעה מבוגרים ומטענם תא המטען גדול בנפח: 500 ליטר.
מנוע
היצירה האומנותית מעבר להפקת צלילים ממכרים, הוא עיצובו של המנוע , בו מיד עם פתיחת מכסה המנוע נגלה אליך פאר היצירה, אפילו כאן נעים להביט בו. ליבו של הפיסול, בנפח: 2,979סמ"ק בתצורת V6 וזוג מגדשי טורבו, המפיק 410 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ו- 56.1 קג"מ ב-1,750 סל"ד, המשודך לגיר 8 הילוכים חכם המתפקד נפלא ויודע מתי להוריד הילוך ומזמר באותו קצב עם המנוע והסל"ד. יודע בדיוק מתי להצטרף לשירת המקהלה ממש כמו באופרה משובחת.
המעביר את כל הכוח – ויש כאן המון כוח המועבר באופן פנטסטי אל הכביש דרך הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, ומשם אל הכביש דרך צמיגי דנלופ ספורט-מקס במידות: 245/45/19 מלפנים ו- 275/40/19 מאחור, אשר יאיצו את מכונית הספורט סאלון האלגנטית השוקלת: 1,810 ק"ג, מ-0-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות ועד מהירות מרבית בת 285 קמ"ש (המגיעים מהר מכפי שחשבתם).
אנינות טעם איטלקית
בואו ואגלה לכם סוד. כשאני מקבל רכב מבחן אני לוקח עימי, איזה קובץ מוזיקה להאזנה בדרך. ראו זה פלא, לראשונה זה לא קרה. עם המזראטי אין לי צורך במערכת אודיו. המוזיקה שאשמע הוא המנוע. זה כל הסיפור. אין עוד מכונית סאלון בישראל שמרגשת אותך בעיצובה במבט ראשון כמו המזראטי גיבלי, לא אאודי S6, מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5/6 יגואר XF 5.0 מתחרותיה, שפשוט הופכות לשקופות וקולן נדם בו ברגע שתניע את הגיבלי. אפילו המפתח יפהפה, אותו אני מניח באחד התאים, עם חיפויי העץ המעוצב. מביט בלוח השעונים היפהפה, מלטף את המושב ואת הקונסולה הקדמית ממש נהנה מהרגע מהתחושה היוקרתית והנקייה של המזראטי גיבלי S.
ההדים החוזרים אליי מקירות החניון של אוטו-איטליה מרטיטים את ליבי, החניון איטלקי טהור מאחר ובחניון זה נראים במלוא הדרם אחיותיה המזראטי גראנטוריסימו, וכמובן פרארי.
אין חובב רכב ונהיגה שלא יחסיר פעימה. השער נפתח, יוצאים למטרופולין התל אביבי, פותח את גג השמש הנפתח, ואור יקרות מציף את תא הנוסעים הבהיר תענוג, כמה עונג אנו כעת במצב M מצב ספורט עדיין לא בשימוש וכך גם לחצן הקשחת המתלים,התנהלות נינוחה חלקה ונעימה אפילו באמפרים לא זוכים לחשיבות גיבלי מדלגת עליהן בנעימות. איזה אלגנטיות הנסיעה משובחת למרות ג'נטים "19 וצמיגיה הרחבים, ההתנהלות המנהלתית ברחובות תל אביב, גורמת לעוברים והשבים להתפעל, יש כבוד למזראטי בכביש.
מכוניות בני תמותה מפנים את דרכה, מבטה הזועף והגריל עם הקלשון מראים כי מרכבת אלים איטלקיתנעה על הכביש. העברת ההילוכים חלקה ונעימה, זה הזמן גם להדליק את הרדיו להאזין למוזיקה קלה,לפני שנכבה את הרדיו ונאזין לאופרה המסתתרת מלפנים והיוצאת מרבעית המפלטים.
הקונצרט האופראי, גרם לי לתור אחר כל מנהרה מזדמנת להוריד לראשון וללחוץ לשני ולהעביר לשלישיולהוריד חזרה לשני, איזה סאונד, איזה פיצוצים כמו פורמולה 1 במנהרה במונקו. אפילו בטיילת תל אביב לא התאפקתי ויריתי צלילי אופרה איטלקית לאוויר, כך גם בערבים, בזמן שכולם היו שקועים במשחקי המונדיאל בפאבים האופנתיים, בפלורנטין, דיזנגוף, סוזן דלאל וכו'."דאגתי" להשמיע להם אופרה בעת צפייתם והם הפנו את מבטם לקול צלילה של המזראטי החולפת בקרבם אתה מרגיש חי שמח, ומתענג כמה אושר מסוגלת מכונית כמו גיבלי לייצר.
סקס לוהט
אנו נושאים פנינו דרומה, יורדים במחלף, עם הורדת הילוך לשני, בקרה מנותקת מעבר למצב ספורט,ליטוף קל בדוושה 4,500 סל"ד והגיבלי על הצד, עם פיצוץ במעבר לשלישי, מתיישרת וזוג מגדשי הטורבו ידאגו לשגר אותך חזק כמו טיל לעבר איילון דרום ב - @#% קמ"ש, מחבר שוב את הבקרה ומבטל את הקשחת המתלים, שוב נינוחות קלאסית, ושיוט אוטובאני. המעבר בין ד"ר ג'קל למיסטר הייד נע בלחיצת כפתור. סוגר את הגג, נהנה מהשקט בתא הנוסעים, בכל שמונת ההילוכים המעבר חלק ונעים המזראטי מפנקת ונעימה, אין רעשי רוח שניתן לדווח עליהן, מכונית יוקרה משובחת. אפשר לנהל שיחה עם איתי הצלם, שנוסע מאחורי עם פורשה מקאן S החדשה. ושנינו בכיוון נס הרים. כבר במחלף בית שמש,החיוך מתרחב, כמה סוויפרים קלילים וההגה מעביר תחושות ומפלרטט עם השלדה.
הגיבלי S מרגישה קלילה כמו משחק למרות 1,810 קילוגרמיה, זה מעשה כשפים (ומחולקת 50:50) או אפשר לומר כי האיזון בין המשקל להספק המנוע מיטיב עם הגיבלי S. דבר הנותן לך הרבה, אתם יודעים מה המון אבל המון מקום למשחק,עם זנבה להנאה מנהיגה לדרמה ויש כאן דרמה באופרה הזו בשם גיבלי S – אז שבו בבלקון, עוד רגע יפתחו הוילונות ועל הבמה תעלה לה אופרת גיבלי S במלוא תפארתה. מי שלא ביקר מעולם באופרה, רצוי שיבקר פעם, או שפשוט יקנה גיבלי S. אופרה אחרת.
עכשיו כמו בתא טייס:
- לחיצה על ספורט? צ'ק
- לחיצה על הקשחת מתלים? צ'ק
- לחיצה על ניתוק בקרה? צ'ק
- נשיקה לסמל מזראטי? צ'ק
כבר בלחיצה על ספורט נשמעים תופי מלחמה, מוזיקה נעימה לאוזן, שרק תלך ותתעצם בהשבחה מייללת וממכרת. יוצאים לדרך, מבט חד בלוח השעונים היפהפה העברת אצבע על מנוף העברת ההילוך והגיר עובר אוטומטי למצב ידני, לחיצה בדוושה הימנית 5,000 סל"ד צרחה של המנוע (אבל גם שלי), העברה לשני עם בק פייר, המהירות בו הסל"ד מטפס מענג והעברה מהירה לשלישי, ורביעי וחמישי %#@ קמ"ש, בלימה הבלמים חזקים והמתלים הקשיחים משאירים להגה המון מקום לתמרון והעברת תחושה, אנו ירדנו להילוך שני, שוב אותה המוזיקה שוב בק פייר עם עיקול חד שמאלה פיצוצים באוויר ודריפט לרוחב הקשת, הגיבלי מתיישרת ומשוגרת קדימה שוב אלה הטורבויים הדוחפים חזק קדימה עם פורק וצלילי V6 ממכרים כמה כוח יש בה המנוצל היטב, הגיבלי כל כך קלה לשליטה, פשוט מתמסרת אלייך מתאהבת בך ואתה מאוהב בה עד הראש. המופע האורקולי במהלך המשגל האיטלקי, הוא משהו חם שבא היישר מהלב, משהו שלא תמצא במתחרותיה,משהו שקשה מאוד לכמת בכסף. מתחרותיה יצטרכו לבקר בסדנת השיפורים והאקרופוביצ'יה וגם יהיה קשה עד מאוד להוציא את האופרה האיטלקית המשובחת ממפלטיהם.
האופרה כידוע הומצאה באיטליה זה המקור כל השאר חיקוים. עוד עיקול ועוד סיבוב חד מתקרב, אחיזתה גבוהה במידה, הגיבלי לא ממש מכונית ל"עשיית זמנים" היא מכונית לFUN משובח, מהסוג הישן והטוב, כמה כיף אפשר להוציא ממכונית חדשה, ו- 410 כ"ס הרי זה משובח, הפיסול הקינטי, ניצמד אל האייפקס, הדוושה ברצפה ואני מהדק את הפנייה, הישבן הסורר מעוניין לצאת בפסיעה הצידה, ואני מתקן קל ויוצא מן הפנייה בסוף הילוך שלישי מעלה לרביעי 5,500 סל"ד, נביחה נפלטת לאוויר העברה לחמישי, עד לסוויפר הבא, הורדת זוג הילוכים איזו מוזיקה נהייתי צרוד מצרחותיי שלי, הפניית הגה ימינה הדבקת דוושה ועוד עיקול ועוד פנייה ואנו בעיצומו של סקס לוהט ומטורף בכבישים המפותלים במעבה נס-הרים. כמה עונג אפשר לייצר איתה. עזבו אותי מאחיזה אבסולוטית, תנו לי מכונית שתאתגר אותי שתחסיר בי פעימה שתפחיד אותי, אם תעשה טעות תחוש את הקלשון בישבנך. וואו מזראטי גיבלי S - איזו מכונה...
דלק
העיצוב האירודנמי והאלגנטי, משקלה בעל 1,810 ק"ג, והצורך הבלתי נשלט להדביק את הדוושהולהאזין לאופרה בהתגלמותה (שווה את זה), צורכת משאב חשוב- דלק. נתוני היצרן מצהירים על 7.7 ק"מ/לליטר ממיכל דלק בנפח 80 ליטר.. זה אולי בזמן שאתה במצב M / I.C.E חסכוני ובכלל משייט על הילוך שמיני ב 90 קמ"ש כשמד הסל"ד על 1,800 סל"ד ורגלך בקושי ומלטפת את הדוושה הימנית.
אנו במהלך המבחן מדדנו 6.2 ק"מ/לליטר בנהיגה מנהלתית נינוחה בכביש 1 , ועד לכדי 4.1 ק"מ/לליטר בנהיגה מאומצת שבה הדוושה הימנית היתה ברוב זמנה כמעט בתוך האינטר קולר. שרוכנה מהר למדי את כל 80 ליטר מהמיכל.
רכב המבחן גיבלי S – בעל 410 כ"ס. הגיע בחבילת האבזור הגבוהה ביותר ומחירה עומד ע"ס 750,000 ₪ .העולה 100,000 ₪ יותר מהגיבלי ללא ה S בעלת המנוע המפיק "רק" 330 כ"ס. (קיימת גרסת Q4 וגם גרסת דיזל –אבל מי קונה הנעה כפולה או דיזל במזראטי? ) האבזור המלא, כולל למשל: ג'נט "19 (ניתן להגדיל ל- "20-"21 ) , מערכת ניווט לווינית, קליפרים בצבעים לפי בחירה, מערכת שמע פרימיום סאנרוף, פדלי החלפת הילוכים, ותפירת סיגנונות של עור לפי דרישה ב2 צבעים שונים וכו'. יש לציין כי גרסת הגיבלי בעלת 330 כ"ס המאובזרת עומדת ע"ס 650,000 ₪ .
סיכום
הגיבלי S היא מכונית יחודית ומרגשת . אין הרבה מכוניות סאלון, שעיצובן חושני ומושך כמו מזראטי גיבלי.בזה היא הטובה ביותר בקבוצתה . היא מיוחדת, כיף להגיע לחניון בבוקר ורק להביט בפיסולה להאזין למנוע שניעור לחיים- ואתה פשוט מתחיל לחיות. , וזה אחד ה+לוסים הענקים של הגיבלי יחד עם זאת, ניתן להתהדר בה ולהופיע איתה לפגישה והיא כבר תעשה 80 אחוז מהעסקה היתר תלוי בך. תוסיפו לזה מנוע משובח, תא נוסעים אלגנטי, ומוזיקה לנשמה. בכלל אין צורך באודיו – כמה דרמה,כאמור אתה מרגיש שאתה חי, עיצובה החושני צלילה פשוט עושים לי את זה. הגיבלי S היא אחת המכוניות המרגשות הנמכרת בישראל. אם אתה באמת רוצה להתחיל לחיות טוב, קנה מזראטי. שווה לקנות אותה רק בשביל הצליל.
לסיום: אתם יודעים למה הסוס של פרארי צוהל? כי הקלשון של מזראטי תקוע לו בתחת. צ'או.
נתונים
- מזראטי גיבלי S - שנת 2014
- קטגוריה: ספורט סאלון.
- מנוע: נפח 2,979 סמ"ק- V6 ביטורבו
- הספק: 410 כ"ס ב- 5,500 סל"ד.
- מומנט: 56.1 קג"מ ב- 1,750 סל"ד.
- גיר: 8 הילוכים אוטומטי ופדלי החלפה.
- הנעה: אחורית.
- מידות צמיגים: דנלופ ספורט מקס – 275/40/19 מאחור – 245/45/19 מלפנים.
- משקל 1,810 ק"ג.
- מרכב: סדאן 4 דלתות.
- נפח תא מטען: 500 ליטר.
- קיבולת מיכל דלק: 80 ליטר.
- בטיחות: 11 כריות אוויר, *ABS, EBD, ESP*, ERM (*למניעת התהפכות) *ESP
- ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
צריכת דלק: בנסיעה מנהלתית במהירות סבירה... צרכה ה GTI7 ממיכל בן 80 ליטר 6.2 ק"מ/לליטר, ( 7.7 יצרן) , אך בנהיגה מאומצת של ממש עם דוושה נטועה עמוק ברצפה ירדה תצרוכת הדלק לכדי .4 1 ק"מ/ לליטר.
ביצועים
- 0-100 קמ"ש: 5.0 שניות (יצרן).
- מהירות מרבית: 284 קמ"ש (יצרן).
- מדד כוכבי טורבו ****
כתב: אילן פייביש
צילום: איתי אופניצקי