במכונית שהפכה מעוד אופל איכותית למכונית. כשמביטים בה -כמו אישה יפה הנועלת נעלי עקב גבוהות וחצאית סקסית וקצרה מידי. אבל האישה הסקסית הזאת, יכולה גם לגדל את הילדים שלך, לפנק אותך ולהיות אם תרצו להגדיר "שימושית". האם יש דבר כזה? לקחנו את האופל קסקדה קבריולט למבחן לייף סטייל.
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מבית לוי יצחק.
אופל קסקדה
אישיות
כל מכונית קבריולט מקבלת אישיות משל עצמה, וללא יוצא מן הכלל היא האופל קסקדה המצטרפת להיצע המתפתח והזמין של אופל בישראל. הקסקדה היא מכונית יפהפייה איך שלא תביטו בה. מלפנים היא אכן מזכירה את האסטרה ממנה קבלה את הגנים ומאחור משלבת את האינסיגניה גם כן. אך עם אישיות מיוחדת המקבלת קווים משל עצמה בפגוש, עם פנסי הערפל, פנסי החזית עם בי קסנון מלא ורצועות לד ומתפקדים מעולה בלילה תודות לפנסים עוקבי פנייה ולתאורה חדה ובהירה ביום ועיקר בלילה.
מן הצד נראה קבריולט קלאסית, עם גג רך מופשל המשלים את עיצובה וכן ג'נטים נאים למראה הנועלים צמיגי קונטיננטל Contisportcontact במידות: 235/50/18. ומאחור עיצובה אלגנטי למשעי, עם פנסיה המעוצבים באופן היפהפה של הקסקדה, קוויה סקסיים כולל רצועות לד ופנסי בלם יפהפיים, וביניהם רצועת ניקל וכמובן כמה תפיחות סקסיות ורצועת מעטפת ניקל המשלימה את קווי הקבריולט והגג. ולסיום כיתוב CASCADA בצד שמאל ו- TURBO בצד ימין.
פגוש עמוק ויציאת מפלט יחידה בצד שמאל. כך שבעניין עיצובה המרשים והאלגנטי הנמתח לאורך: 4.7 מטר, לרוחב: 1.8 מטר ובסיס גלגלים העומד על 2.7 מטר המאפשר תא נוסעים מרווח ושימושי במיוחד לארבעה מבוגרים. אפשר לומר, זו לא רק קבריולט אלגנטית הקסקדה בפועל שימושית ליום יום. באופל קסקדה אתה מרגיש שהשקיעו בך.
עם פתיחת הדלת הגדולה המאפשרת כניסה נינוחה גם ליושבים מאחור תודות למושבים החשמליים הזזים לכיוון הקנסולה הקדמית בתנועה חשמלית קלה עם קיפול המושב. ניכרת מיד איכות מרשימה לכל הדעות. ועיצובה הפנימי משובח עם קונסולה איכותית עוטה עור ותפירה איכותית ונעימה למגע ומבט, המזכירה לנו רמה של סגמנט גבוהה פי כמה. הגה שמנמן ונעים מאוד למגע רך וכיף לאחיזה, עם קצה תחתון קטום, ממנו ניתן לשלוט על מערכות המדיה וכו'. אך חסר לו פדלי החלפת הילוכים בהגה. מערכת השמע טובה מאוד ונוחה לתפעול מגלגל ההגה, בהחלט חסר כאן המסך "8 אליו הורגלנו מהאינסיגנייה טורבו.
ידית הילוכים מעוצבת עוטה עור, ונעימה לתפעול. שפע הלחיצים מובנים ונמצאים באופן ארגונומי מוכר באופל. המסך קטן (הזכרנו את המסך "8 באינסיגניה). המושבים איכותיים אלגנטיים נעימים לאורך זמן ותומכים, מאווררים, עם סד לברכיים, מחוממים חשמלית באופן מושלם (מניסיון).
תא הנוסעים מצויד ב ינוקים ובייחוד המון מקום לארבעה מבוגרים, מפני שהקסקדה מוגדרת כ 2+2, בין המושבים מאחור תמצאו מתקן כוסות. ההרגשה בהחלט נינוחה ומפנקת. בואו נחשוב על עוד מישהו בסגנון הזה ובמחיר (300,000 ₪) הזה? אממממממ... אין. הפולקסווגן איוס כבר איננה משווקת ולא מיוצרת, כך גם הפורד פוקוס קבריולט. אל הריק שנוצר בסגמנט הזה - נכנסת כמנצחת האופל קסקדה החדשה.
יש גם מסיט רוח נשלף הניתן להרכבה. המאופסן בתיק בתא המטען הגדול לכשעצמו למרות הפשלת הגג- כשהגג סגור מתגלה נפח בן למעלה מ 350 ליטר – לעומת 280 ליטר כשהגג מופשל (בתנאי הסתה של מחיצה המאפשרת לקיפול הגג בתא המטען) בדפנות תא המטען תמצאו זוג פנסים אחד בכל צד ה"מחליפים" את הפנסים שנמצאים בדלת תא המטען והכל למען הבטיחות לראות טובה של משתמשי הדרך ביום ובלילה.
המושבים מאחור מפוצלים בלחיצת כפתור 50:50 לכל אחד בנפרד אפשר לקפל אותן. לחצן הגג ממוקם בין המושבים הקדמיים באופן נוח, וקל לתפעול. הרמת הלחצן תפתח (או תסגור) את הגג תוך 16 שניות באופן קליל ובמופע מרשים לכשעצמו. הורדה של הכפתור תסגור את הגג באותו האופן, עד לשמיעת הצפצוף המורה שהכל הסתיים כשורה בשני המצבים. הגג בהחלט איכותי ונעים.
מנוע וטכנולוגיה
לפני שנזכיר את המנוע נדבר קצת על הטכנולוגיה, מעבר לחיזוקה המבני (כמו כל קבריולט), המחלקה הספורטיבית של אופל בשם: OPC דאגה לחלק הדינאמי (למרות שלא תמצאו סמלי OPC שככל הנראה תוצג בגרסת קסקדה חזקה מאוד בעתיד). ומעבר לכיול מוקשח אך מתוחכם עם מתלים המאפשרים התנהלות נעימה במיוחד אך קשיחה במידה ואחיזת כביש גבוהה במיוחד תודות לציודה במתלה הקדמי אשר הושאל ישירות מהאינסיגניה OPC, יחד עם תיבת ההגוי ומכלוליו, המאפשרים תחושות מחודדות המועברות מן הכביש אל ההגה, ועם צמיגים בחתך 235/50/18 מאפשרים התנהגות כביש טובה מאוד בעיקר בזמן בו הכביש מתפתל.
כל זה משודך למנוע (המוכר לנו מהאינסיגניה טורבו) בנפח: 1,598 סמ"ק בעל 4 צילינדרים מוגדש טורבו המפיק 170 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ו- 26.5 קג"מ ב- 1,650 סל"ד ל- 3,200 סל"ד. המשודך לגיר 6 הילוכים טיפטרוניק המעביר את הכוח להנעה קדמית ומשם לכביש דרך צמיגי קונטיננטל Contisportcontact במידות: 235/50/18 אשר יאיצו את מכונת השיזוף השוקלת: 1,733 ק"ג מ-0-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות (יצרן) ועד למהירות מרבית בת 208 קמ"ש (יצרן). אנו מדדנו עם הדריפטבוקס – 10.9 שניות מ-0-100 קמ"ש ומהירות מרבית בת 202 קמ"ש.במנחת. (אופל קסקדה קבריולט...).
בוקר אני מגיע לאימפריית אופל בצריפין. מקום ענק עם אולם תצוגה גדול ונעים שם מחכה לי קובי ה"מוציא לפועל" של רכבי המבחן. את האמת כבר קרוב לשנה אני מחכה לקסקדה שתגיע לישראל לאחר שפגשתי אותה כרגיל מבעוד מועד בהשקה בחו"ל. מכונית מסקרנת ומעניינת לכשעצמה.
אילן טל- המנכ"ל המשותף של אופל בישראל, דאג לעדכן אותי בו ברגע שהקסקדה נחתה בישראל ומיהרתי לבוא ולראותה בעצמי. ובהחלט התרשמתי ממנה. ומאז פשוט המתנתי בסבלנות לנסיעת המבחן המיוחלת.
קובי מוביל אותי אל הקסקדה, שהמתינה בחניה סגורת גג. רבותיי במכונית קבריולט נוהגים בגג מופשל. לאחר שהתרשמתי מיופייה בעיקר מחלקה האחורי, נכנסתי והתיישבתי במושבים הנוחים, ליטפתי את ההגה השמנמן והרך למגע, פלטתי ווואווו בזמן ששמתי לב לקונסולה העוטה עור עם תפרים איכותיים, והבטתי גם למרחב הפנימי מאחור. (היי צריך גם לאסוף את הילדים היום מביה"ס), מתאים לי. עכשיו בוא ניפתח את הגג.
המופע הזה שנמשך 16 שניות. גורם לכל מי שבסביבה לעצור ולהביט. זה ממגנט. מעטפת כיסוי הגג ניפתח כמו ספויילר ענק של ווירון, ואז גג הבד מופשל בטקס בהילוך איטי, ומתקפל אל תוך תא המטען, ועליה המעטפת (ספויילר הויירון) נסגרת באיטום סופי ומוחלט. כעת כל השמיים פרוסים לפנייך אין קורת אמצא אין כלום פשוט קבריולט קלאסית אמיתית.
הקשת קוד, לחיצה על דוושת הבלם הכנסת מפתח סיבוב קליל והתנעה. (חבל שאין לחצן START ). קול נחמד יוצא ממנוע ה 1.6 טורבו של אופל, שיחרור בלם יד חשמלי גלישה קלה בחניון ניפרדים מקובי שהסביר לנו בסבלנות על חידושי אופל קסקדה קבריולט - מכונית המבחן שלנו לשלושת הימים הקרובים, השער נפתח ויצאנו לדרך.
אתה מיוחד
מבטיהם הבוהים של נהגי הליסינג ומלמולי הקינאה והתהיות, בעניין האופל המיוחדת במינה שנעה ממש מולם, גורמת לא פעם למשתמשי הדרך, להאט, לתת לקסקדה להשתלב בכדי לתצפת ולראותה מכל זווית אפשרית. היא יפהפייה כבר אמרנו? בעיקר בצבע הברונזה מטאלי היפהפה, מושבי העור החומים והמחממים כשקר מאוד בחוץ, והגג מופשל.
מכונית קבריולט מושכת תשומת לב ואתה מרגיש כמו בתהלוכת ניצחון וזה אכן ניצחון זהו ניצחונה הבלתי מעורער של היבואנית בכלל ואופל קסקדה בפרט בישראל.
למרות כוונון ע"י OPC המתלים מאפשרים נסיעה נינוחה ונעימה במיוחד. האיכות המשובחת ולמרות כי הגג פתוח רעשי הרוח ממודרים באופן מרשים בעיקר לאלה היושבים מלפנים. רעשי הרוח הקלים ביותר יעלמו כליל באם תסגרו את רביעיית החלונות. ואז תרגשו טוב יותר את המיזוג המחמם במקרה שלנו. יום בהיר אך קריר יחסית - השפך של האיילון לתוך המטרופולין התל אביבי והמבט על רבי הקומות הגבוהים, יוצרת אווירה שקשה לתאר במילים.
הנסיעה הנינוחה עם גיר 6 הילוכים שעובר חלק, קצת מעצבן להזיח את הידית שמאלה ואז מד הסל"ד יזעק לשמיים, עד שלא תחליף הילוך, איפה פדלי ההחלפה בהגה? (אני בהחלט יחפש אותן בכביש המפותל). אבל למה ללחוץ, הקסקדה נותנת אווירה של תהנה מהגג המופשל ומהאווירה הייחודית, מהנעימות הגרמנית (למרות כי הקסקדה שלנו מיוצרת ב.... פולין!!!), פשוט סע ותהנה.
הנעימות הזאת של ההתניידות ברכב, שהוא יחיד במינו על הכביש ובעיקר עם גג מופשל הממגנט את כולם אלייך. מעניין לכשעצמו. אך אנו בדרך לאיילון צפון, וממשיכים לעלות צפונה בעיקר על המחלף המתעקל (אוהב אותו) בואכה גלילות- הרצליה, שם העיקול הזה מאפשר לי להדביק את הדוושה הימנית לרצפה ולגלות עד כמה הקסקדה שלנו מסוגלת להילחם בכוח הצנטריפוגה ולהדק את אפה אל תוך הפניה ההולכת ומתהדקת עד לאייפקס. בואכה כביש 2. הנה הים מצד שמאל, הרוח נעימה, והריחות ממכרים, שדות מוריקים וחיפה באופק, העיקול אל מנהרות הכרמל, נלקח עם קו פניה מהודק, כך בכדי להבין (שוב) עוד את יכולת אחיזתה של הקסקדה. וכל פעם היא מצליחה להרשים מחדש.
ניכר כי המתלה הקדמי של ה OPC עושה נפלאות. וציודה של הקסקדה במתלה זה מבורך יחד עם בולמים שהתגלו קשיחים במידה . אני לא מתאפק, ומוותר כרגע על מנהרות הכרמל , ויוצא ימינה אל מעלה פרויד.
הנאה מנהיגה. התנהגות ואחיזה.
מי שלא מכיר את חיפה. נאמר כי דרך פרויד הנה שופעת בסדרת פניות מהירות והדוקות. בעיקר בעליה. שם מתגלה המנוע הגמיש של הקסקדה, בו עדיף להישאר בהילוך שלישי רביעי מקסימום ברצועת הסל"ד של 4,000-5,200 סל"ד. המניבים האצות מרשימות ביחס למנוע ה 1.6 טורבו המפיק 170 כ"ס נמרצים יחסית עם "רק" 26.5 קג"מ. הדוחפים את הקסקדה הקשיחה תודות למגדש טורבו נמרץ וחלק במעלה המפותל, ועם מתלה מוקשח, צמיגי קונטיננטל Contisportcontact במידות: 235/50/18.
כאן ממש בסדרת הפניות המהירות פחות או יותר, ולמרות משקלה שמקשה כמעה על ההתקדמות המהירה יותר אך מצד שני המשקל עוזר בהדבקת המרכב אל הכביש ויחד עם הצמיגים בעלי החתך הנמוך מאפשרים לקחת בבטחה עיקול חד ומתהדק, והבלמים החזקים יגבו אותך בבלימה נחושה למרות המשקל (1,733 ק"ג) , כך שאפשר להגיע חזק ומהר לעיקולים להאט בבטחה ולהכניס את האף לתוך האייפקס במינון הנכון אפשר להתעלם כמעט לחלוטין מתת היגוי קליל. המורגש מראש תודות גם להגה חד יחסית ומתקשר טוב מאוד המעביר את התחושות, לידייך באופן שקוף עד כדי כך שאתה מרגיש את הקסקדה ויודע בדיוק איך היא תגיב כשאתם כבר מכירים אחד את השנייה. האופל קסקדה מתמסרת אלייך וזה נפלא.
דלק
היופי הזה, בתצורת קבריולט, משקלה הגבוהה, ומנועה היחסית צנום, הדורש בהתנהלות "ספורטיבית" לחיצה הגונה יחסית בדוושה הימנית, תגדיל משמעותית את תצרוכת הדלק לכדי 5.8 ק"מ/לליטר, ובנסיעה מנהלתית עם רגל זהירה על אותה דוושה תגלו כי צריכת הדלק תגיע לכדי 9.8 ק"מ/לליטר. וזאת למרות כי נתוני היצרן מורים על: 15.3 ק"מ/לליטר במצב Economy ו- 7.4 ק"מ/לליטר במצב Sport .כך שהקסקדה לא שיאנית החיסכון בדלק.
אך גם כך רוב נסיעותיה ולקוחותיה ככל הנראה יבלו איתה במספרה, ובקניון הצמוד למגדל היוקרתי ובהתנהלות עירונית, שלא תצא מגבולות צפון תל-אביב.
מחיר
מחיר הקסקדה הייחודית עומד ע"ס 300,000 ₪. אם יש כאלה הטוענים כי הקסקדה יקרה, אז היא לא בשבילם. הקסקדה מיצגת לייף סטייל בלי פשרות- וזה המחיר. הקסקדה גם שימושית מאוד ליום יום, מפנקת את נוסעיה ונעימה בנסיעה איכותית ומיוחדת. הייחוד -הוא זה שכבר שווה את המחיר.
אפילוג
אופל קסקדה ייחודית בארצנו וזה כל קסמה. מעבר לזה שהיא אופל איכותית מאוד בתצורת קבריולט הקסקדה שימושית ונעימה עד מאוד להתנהלות יומיומית גם בזמן שהגג סגור השקט מופתי ונעים. הקסקדה נותנת לך הרגשה כי השקיעו בך. ומצדיקה את התמורה למחיר העומד כאמור על 300,000 ₪. גם איכויותיה הספורטיביות מרשימות למדי בכביש המפותל. אך איננה חסכונית. בשורה תחתונה - אופל קסקדה לאנשים מיוחדים. –אהבנו.
נתונים: אופל קסקדה קבריולט 2014 בגרסת COSMO .
קטגוריה: קבריולט.
- מנוע: בנפח 1,598 סמ"ק 4 צילינדרים טורבו
- הספק: 170 כ"ס ב- 6,000 סל"ד.
- מומנט: 26.5 קג"מ ב- 1,650 סל"ד.
- גיר: טיפטרוניק 6 הילוכים.
- מידות צמיגים: 245/50/18.
- משקל 1,733: ק"ג
- מרכב: קבריולט – 2+2 מקומות ישיבה.
- נפח תא מטען: 350 ליטר – גג סגור – 280 ליטר גג מופשל.
- קיבולת מיכל דלק: 70 ליטר.
- בטיחות:
6 כריות אוויר, *ABS,EBD,ESP*,ERM (*למניעת התהפכות) *ESP - ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
- צריכת דלק: 15.3 ק"מ/לליטר(יצרן) – במבחן. 9.8 ק"מ/לליטר במנהלתי ו 7.4 ק"מ/לליטר(יצרן) בנהיגה במצב Sport לעומת 5.8 ק"מ/לליטר במבחן.
- ביצועים: 0-100 קמ"ש : .9.9 : שניות (יצרן).
- מהירות מרבית: 208 קמ"ש (יצרן) .
- מדד כוכבי טורבו **
כתב: אילן פייביש | צילום: איתי אופניצקי & אילן פייביש