יראת כבוד ותחושת אלגנטיות מלכותית, שורה עליי כשאני מביט ביגואר XJ החדש עיצובו של ה XJ מושך מבטים, הוא גדול ומיוחד יותר בנוף מכוניות הפאר. הגריל הגדול והדומיננטי עם סמל פני היגואר החושף שיניים, עשוי בטוב טעם ויוצק את מראה הגריל הקלאסי, אך מה שמעבר זועק היי-טק, ועיצוב המחובר אל העתיד זה משהו שיגואר היו חייבים לעצמם.

ה XJ תוכננה בימים שיגואר עדיין ייצרה את ה XJ הקודמת, שעיצובה הושרש עדיין מהקו המסורתי של יגואר לדורותיו מה שגרם להזדקנות המותג ויחד עם זאת לתזרים המזומנים שהיה בירידה מתמדת. כך שהיה על יגואר לשבת ולתכנן מדף חדש.

קשה מאוד לשבור מסורת, ועם זאת לצקת לעיצוב חדשני את הפאר וההדר של יגואר המוכרת. כך שמביטים בחזית עם הגריל ופנסי קסנון מעוטר במחרוזת LED שעוצבו כמו עיניי יגואר מכווצות, ומכסה המנוע בעל התפיחה העדינה.

מן הצד נראה מכונית גדולה ואורכה 5.12 מטר, עם קוו חלונות כהים המשוך לאחור באלגנטיות מעודנת, ג'נטים מעוצבים במידות "18 עם סמל יגואר עיטור מוכסף על הכנפיים עם כיתוב יגואר, מאחור עיצוב הפנסים אלגנטי כאילו והושאלו ממכונית תצוגה, המשוכים לאחור ותא מטען (נפח 520 ליטר) מחובר באלגנטיות נעימה לעין אל השמשה האחורית וכמובן לא שכחו להדגיש את עיטור סמל היגואר המוכסף שנראה כעת בפרופיל במלוא הדרו .

מלמטה יציצו זוג יציאות מפלט אובלים אחד בכל צד וממעל גג זכוכית כהה ופנורמי לנוסעים המכובדים מאחור, וגג-נפתח ליושבים מלפנים. כך שהמראה של היגואר XJהחדשה מרשים ומיוחד מהנורמה המוכרת של מרצדס S קלאס ואאודי A8החדש. אל תקפצו למסקנות נמהרות " הנה העתיקו מאאודי A6/8“ אני מציע לכם למרות כי אין לכם את הפרוטה בכיסכם, להיכנס לאולם התצוגה של יגואר, ופשוט להביט ליגואר בעיניים ותאמרו לו כי קו החלונות מזכיר איזו אאודי, תזהרו לא לקבל ביס. שמביטים ביגואר XJ הוא נראה גדול וזועק אלגנטיות של חצר מלוכה.

כשהייתי בהשקה בג'נבה 2009 תחילה הייתי המום מהעיצוב המרשים אך היה לי קשה להסתגל אליו, מאחר ועם השנים יגואר הרגילה אותנו ואת לקוחותיה, לסטנדרט עיצוב שמרני, והיגואר XJ החדשה זועק, לא עוד, "אני רוצה להוביל" יגואר התוותה דרך חדשה, רעננה, ובכך הצעירו את המותג ופונים לקהל דינמי יותר , מעודן אך מתוחכם גם יחד.

לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מבית לוי יצחק.

יגואר xj מבחן דרכים

בפנים

לעיצוב החיצוני העתידני והאלגנטי חודר גם פנימה, המפתח המעוצב משמש כחיישן, לחיצה עליו תפתח את הדלתות המראות יעברו למצב מאוזן, עם פתיחת הדלת נגלה ספי דלת מוברשים עם כיתוב מובלט יגואר, פנים עוטה עור מקיר לקיר באופן מוקפד, בשילוב עץ ואווירה אלגנטית בריטית נעימה. הגה העור מעוצב יפה נעים למגע עם סמל יגואר גדול במרכזו מן ההגה ניתן לשלוט על מערכת האודיו, בקרות, כמובן בקרת שיוט ועוד, הקונסולה מעוצבת באופן מיוחד, המסך הראשון מוחשך והוא לוח השעונים המוקרן על גבי המסך ממש כמו במשחק מחשב עדכני ,אבל באופן מרשים ומיוחד הרבה יותר. רציתם קידמה ? קבלתם. לוח השעונים היפה הזה, יחליף את צבעו מרקע לבן כחול, לאדום בזמן שנעביר את סבבת הגיר מ -D ל- S, וגם על לחצן דגל השחמט, גם כיתוב S וכן דגל השחמט יופיעו על המסך.

ולמהדרין ננתק גם את בקרת האחיזה שתדליק נורה כתומה עם האיור המוכר בצד שמאל. בפנטאוז זוג פתחי מיזוג עגולים וגדולים ביניהם שעון זמן מעוצב ומעוטר בניקל וממוקם כתכשיט על יד. מתחתיו מסך מגע HD עם DVD/CD מערכת השמע הזאת הדהימה אותנו,איזה עוצמת סאונד חדה, ותכנון אקוסטיקה עם סראונד נדיר בתא הנוסעים.וכמובן יו.אס.בי & בלוטוט ותמיכה ממוחשבת.

מתחתיו שליטה על בקרת האקלים (אפשרי כמובן גם דרך המסך) בקרת האקלים מפוצלת וניתנת לשליטה נפרדת ע"י היושבים מאחור, , כמובן שיש מיקום נוח של מתקני כוסות המסתתרים מתחת לזוג תריסים, ידית השליטה על ההילוכים היא הצגה בפני עצמה. רגל על דוושת הבלם, הקשת קוד, לחיצה על לחצן START להתנעה זוג המסכים יראה לנו את סמלי היגואר בהקרנה מדהימה ונעימה גם יחד, ובאותו זמן הסבבת תעלה מעל המשטח המעוצב היי טק ומחשבה נכונה של מעצבי הפנים, העברה מ D ל-Rתקרין על המסך דרך מצלמה צבעונית את המתרחש מאחור. בכלל העיצוב החכם של הקונסולה המפרידה בין זוג המושבים מתוכננת באופן הטוב ביותר, המשרה נינוחות מעבר לתאי האכסון הרבים אפילו אכסון לארנק ע"י נגיעה קלה על משטח מכסף שנפתח באלגנטיות. בין המושבים החשמליים כמובן עם מגוון אפשרויות. קיים עוד זוג תאי אכסון.

מאחר וקורת C משתפלת מאחור הכניסה תקשה על אנשים גבוהים מ-1.80 מטר, בחדות כלפי מטה ומאפשרת תצורת קופה קלאסית. יפה מאוד לעיצוב אך לא לנוחות הכניסה ליושבי מאחור. המושב האחורי ומרווח הרגליים לא מרווח כמקובל ממכונית המתחרה במרצדס S אאודי A8 או לקסוס LS. אך המראה הפנימי המיוחד והנינוחות מכפרת על -כך. פיזור התאורה מצוינת אפילו תאורה לרגליי היושבים מאחור.

ביצועים

היגואר חושף שיניים 6,500 סל"ד הגרגור כבר הפך לשאגה היגואר משיל מעצמו את הגלימה, ומתעטף בסרבל מרוצים וקסדה. מכווץ את עיניו חושף ציפורניים מחודדות וטורף את הפניות על 140 קמ"ש ויותר. מלפנינו אאודי R8 והיגואר שומר על קצב ורץ מהר ממש כמו בטבע. המנוע בנפח 5.0 ליטר עתיר המומנט (52.6 קג"מ ב -3,500 סל"ד) המופק משמונת הצילינדרים המנפקים 385 כ"ס ב- 6,500 סל”ד הדוחפים את כל 1,755 ק"ג בקצב מעורר הערצה. כבר מהאצה מהמקום , מורגש הדחף החזק שיאיץ עד 100 קמ"ש תוך 5.7 שניות משם למהירות מרבית בת 250 קמ"ש שיגיעו מהר למדיי.

כל הילוך מגיר 6 ההילוכים האוטו' מועבר באופן חלק, ומנופי החלפת ההילוכים בהגה לא רק שמשרים אווירה ספורטיבית, אלא מטפחים את תחושת ההרמוניה בנהיגה בכביש המפותל כמו מנצח במוזיקה קאמרית השולט על שמונת הנגנים.

היגואר בשילוב הגה בעל משקל טוב מצליח להעביר לידייך את התחושות מן הכביש , והבקרה שומרת עלייך שלא תעשה שטויות למרות כי ניתקתי את בקרת האחיזה ,היא מאפשרת לך אפטר קצר ושומרת על מתווה בטוח בקו הפניה כמו חייל בריטי על ארמון המלוכה.

חבל -הנעה אחורית ציפינו לקצת שעשועי זנב (לטוב ולרע). מושבי העור מצליחים לאחוז את צידי הגוף בפניות המתהדקות בקצב הולך וגובר, התחושות יתורגמו ע"פ המצגת שלפננו המוקרנת על מסך, כולל החלפת ספרות ההילוכים בדומה למשחק פליי סטיישן המעביר תחושה וירטואלית משהו, אבל כשאתה מביט מבעד לשמשה הקדמית זה אמתי מאוד. אם לרגע הרגשתם כביכול בגרסת קופה XK אז טעיתם זו הXJ החדשה, והיא מתנהגת באופן שיכול להרשים אפילו חובבי הארד קור וזה פשוט מעצים את החגיגה. הבחירה בצמיגי דנלופ MAX XX SP SPORT במידות: 245/50/18 מלפנים ו- 275/45/18 מאחור ,נראים קטני מידות על גופה המתוח על פני 5.122 מטרים ,לעומת זאת הבחירה טובה מאוד מאחר והצמיגים מייצרים נוחות נסיעה משובחת ואחיזה בגבול הגבוהה של הסקאלה. למרות כי במראה הסטטי , היו עדיפים צמיגים במידות "20 לפחות, אך אלה היו פוגמים בנוחות המלכותית של היגואר האלגנטית.

הבלמים נוסחים ביטחון מלא ,הם חזקים עד כדי נשיכה חדה והבלימה מצוינת לאורך זמן , אפילו בנהיגה אינטנסיבית במהלך רצף העיקולים הXJ מאפשר לך להרגיש בטוח להגיע ממש קרוב לפניה, להאט את המהירות הגבוהה מידי מבלי שעינייך יצאו מחוריהן כך שתחושות הבלימה מעולות והבלמים פשוט חזקים פנטסטי. יכולת סינון הרעשים בתא הנוסעים טובה למדי ותשכחו מרעשי רוח תאזינו לצלילי המנוע הממכר. בנהיגה מנהלתית אתם פשוט תתענגו על השקט והנינוחות המפנקת ביגואר XJ,וזה בעיקר מה שמחפש קהל היעד המעוניין לצאת ממעגל הקסמים הגרמני, ורוצה משהו מיוחד.

כשאתה מבטא את השם יגואר, מפיך כאילו יוצאת המילה אני נוהג במכונית מלכותית , ויש לי ארמון , לא רק שהצלחתי בחיים,אלא אני המלך. זאת תחושה שלא תמצא במרצדס או באאודי אלא רק ביגואר XJ. סה"כ ההרגשה כי זאת מכונית ספורט אלגנט בתחפושת של מכונית פאר ובזה יגואר בהחלט הצליחו עם ה XJ החדשה.

דלק

הנה המנורה נדלקה שעצרנו בתחנת הדלק, התענוג עלה 520.55 ש"ח באוקטן 95 ותדלקנו 69 ליטר מתוך סה"כ 82 ליטר מנפח מיכל הדלק. היגואר שתה 6.8 ק"מ/לליטר בממוצע.

סיכום

לאחר הרבה שנים, יגואר שוב חזרה לצמרת מכוניות הפאר ה-XJ מיוחד ומעניין יותר מהבימר סדרה 7 או המרצדס S שנראות בנאליות ומוכרות, כך שהם צריכים להביט ביגואר XJוללמוד משהו מהתהליך שעבר על יגואר.
התרשמנו מהמנוע החזק, איכות החומרים המשובחת הנינוחות בנסיעה, אך חבל כי העיצוב היפה גובה את מחירו במרחב הפנים, אהבנו את לוח השעונים וטוב עשו ביגואר שלא המשיכו עם לוח שעונים קלאסי כבד ומיושן.
זה שיגואר XJ החדשה גורמת ללקוחות בעלי ההון,שיקבלו עודף ממיליון ש"ח להתלבטות זה כבר מוכיח כי ה XJ הצליח אהבנו את היגואר והוא החזיר לנו אהבה.

*תודה רבה לגולף קיסריה על הרשות לצילום במתחם מועדון הגולף היוקרתי בישראל.

נתונים 

  • קטגוריה: פאר.
  • מנוע: בנפח 5,000 סמ"ק, 8 צילינדרים 32 שסתומים.
  • הספק: 385 כ"ס ב- 6,500 סל"ד.
  • מומנט: 52.6 קג"מ ב- 3,500 סל"ד.
  • גיר: טיפטרוניק 6 הילוכים.
  • הנעה: אחורית.
  • מידות צמיגים: קדימה 245/50/18 אחורה 275/45/18.
  • משקל: 1,755 ק"ג.
  • מרכב:4 דלתות-סדאן.
  • נפח תא מטען: 520 ליטר.
  • קיבולת מיכל דלק: 82 ליטר.
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, EBD.
    ESP - בקרת יציבות (ניתנת לניתוק).
  • ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
  • צריכת דלק(יצרן): 7.1 ק"מ/ליטר.

ביצועים

  • 0-100 קמ"ש: 5.7 שניות.
  • מהירות מירבית: 250 קמ"ש.
  • שנת אחריות: 3 שנים.

כתב: אילן פייביש | צילום: אילן פייביש / אייל מן / עדי בראון.