פעם כל מכונית בעלת מגדש טורבו, קוטלגה ונבנתה מראש כספורטיבית חמה. בימינו אנו מגדש הטורבו הפך נפוץ יחסית עקב תקני זיהום אוויר וחיסכון, והפיתרון היעיל ביותר לחיסכון הוא כמובן מגדש הטורבו שבין היתר מגביר את ההספק ויחד עם זאת את המומנט. וכך חוסך בדלק אך מגביר את ביצועי המכונית.

פיאט בראבו טורבו 1.4 T.JET

המבחן נועד לחפש את הפשרה בין השימושיות היומיומית במכונית A to B לרכב שיהיה מעוצב, מאובזר, נוח ,שימושי , ואם זאת מבלי לפסוח על ביצועים עבור חובב הרכב, שמחפש משהו ייחודי ומעניין שיבליט את אנינות טעמו. בשיטוט שערכנו באולמות יבואניי הרכב בחיפוש אחר מועמדת ראויה ההחלטה נפלה על הבראבו של פיאט. במקרה שלנו הפיאט בראבו שהחליפה את הסטילו הכושלת שלא יובאה ארצה וכפועל יוצא לא יובאה הסטילו אבארט. קברניטיי פיאט עשו חושבים והחליטו לחזור לשם בראבו. מבלי לייצר אחות כפי שקרה קודם לכן עם הבראבה. וכך נולדה הבראבו מחדש ב 2007.

חיצונית בזמן שמתרגלים לעיצוב, אפשר לכנות את הבראבו אלגנטית. עם עיצוב פנסי החזית היפים המשוכים לאחור, גריל המעוצב, פנסי ערפל השקועים בפגוש הקדמי, מן הצד ניתן לראות את קו החלונות המשוך קדימה כלפי מטה המשרה אווירה דינאמית המשתלבת כל כך יפה עם הפרופיל המעוצב של הבראבו, חלונות הדלתות מאחור כהים לחלוטין שיגנו על היושבים מאחור בעיקר הילדים מן השמש הקופחת. הכתפיים מוגבהים מאחור עם פנסים גדולים המשוכים גם הם לאחור, מאחור החלון כהה (בגרסה המפוארת). היוצר אווירה יוקרתית משהו.

כל העיצוב היפהפה הזה יושב על ג'נטים מעוצבים וצמיגים במידות: 205/55/16.

פנים הרכב

כבר בפתיחת הדלת ניתן להתרשם מאיכות החומרים הגבוהה -בראבו. אנו קבלנו את הגרסה המאובזרת בחבילת Sensatin המושבים נוחים, ועוטים בד נעים למגע ויחד עם זאת נוחים למדי. הקונסולה הקדמית מעוצבת, וניתן לציין כי הוקדשה מחשבה רבה לגבי תכנון הארגונומיקה, כך שתשלב גם נועם במגע ובמבט. זה מתחיל עם ניחוח דמוי קרבון המשולב באיכות הקונסולה היצוקה, לוח שעונים נעים לעין ומפורט למדי, מזגן הממוקם גבוהה בדיוק היכן שצריך להיות מזגן שיקרר או יחמם את פנייך וגופך.

פיאט בראבו טורבומתחת לפתחי האוורור נמצא את מערכת השמע האיכותית, עם 6 דיסקים הניתנת לשליטה מגלגל ההגה. העבה והמעוצב והנעים למגע. ממנו אפשר לשלוט בנוסף על הטלפון הנייד עם חיבור בלוטוט. ומתחתיה את בקרת האקלים המפוצלת מלפנים ומאחור. כך שנעשתה מחשבה גם על איכות החיים של היושבים מאחור עם פתח אוורור יעודי עבורם. הם לא יתלוננו ממש על צפיפות כך שהמרווח מאחור גדול יחסית וינעים את זמנם של זוג מבוגרים או שלושה ילדים. שתכולתם אוחסנה בתא המטען המרווח בנפח 365 ליטר.

כמו כן ניתן לחבר USB. וחשוב במיוחד לחצן ASR OFF, בקיצור ניתוק בקרת אחיזה. חיפויי הדלתות מעוצבים עם בד מתוח שפשוט בא לכם ללטף. שלל תאי-אכסון מפוזרים בחוכמה בתא הנוסעים, בשילוב תאורה ייעודית. אפשר לומר כי תא הנוסעים בבראבו מפנק, דבר שהורגלנו אליו במכוניות יקרות יותר.

מנוע וביצועים

מנוע זה כפי שזכור לכם, מותקן גם באלפא מיטו 120 זהו מנוע חדש שפותח ע"י פיאט /אלפא המכונה בפיאט T.JET ניפחו 1,368 סמ"ק הנעזר במגדש טורבו, מכאן באה האות T. המפיק הספק נאה של 120 כ"ס ב -5,500 סל"ד. ומומנט בעל 21 קג"מ ב- 1,750 סל"ד.

פיאט בראבוכל זה מחובר לגיר Dualogic רובוטי בעל 6 הילוכים המניע את הגלגלים הקדמיים, ומאיץ את כל 1,260 ק"ג של הבראבו מ-0-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות, ולמהירות מרבית מוצהרת בת 196 קמ"ש דבר שיעמיד בצל את הפיז'ו 3081.6T, יחד עם אחותה הסיטרואן C4 טורבו, שיביטו באחוריה החטובים של הבראבו טורבו נעלמת להן קדימה בכל יציאה נמרצת ברמזור. אך לא את הגולף 1.4 TSI. כולן בקבוצתה, אך הן יקרות ממנה משמעותית. ובמקרה זה מה מבליט את יתרונה הברור של הבראבו על פני המתחרות.

ומה עם חובב הנהיגה?

לו בדיוק שיחררה פיאט "חבל הצלה", הטמפרמנט האיטלקי לא פוסח כאן אפילו על מכונית למשפחה. כך שהבראבו לא תתלונן באם תזמינו אותה לדייט בכביש המפותל. כאן בכבישיי הצפון המפותלים, בין גגות הרעפים האדומים אולי היא תרגיש בבית והבראבו תחשוב לרגע שהיא בפאתי טוסקאנה.

פיאט טורבו 1.4

בין כבישים המתפתלים להם בין הכרמים המוריקים לחצן בקרת האחיזה מנותק כבר מזמן, אני ב 4,500 סל"ד הילוך שלישי האצה כניסה לפנייה עם בחירת קו נכון החלפת הילוך עם נביחה ממכרת של המנוע המלווה בשריקת מגדש הטורבו השלדה מצליחה להסתנכרן עם הצמיגים שהוציאו עתה יללה קטנה אך לא מזיקה וכך חלף לו עוד עיקול ועוד אחד אחר אחריו, ההגה מהיר ומדויק, מה שמצליח להעביר טוב מאוד לידייך את מה שקורה בחיבור בין הצמיגים לאספלט ומקל עלייך את מלאכת הנהיגה לא רק כאן בכביש המפותל והמהנה לנהיגה נמרצת אלא בכל תוואי הדרך.

ישורת ארוכה נפתחת עכשיו, לחיצה הגונה בשלישי, העברת הילוך ידנית אל תחשבו אפילו על איזו השהייה מטרידה ההילוכים בגיר הזה במצב ידני עוברים חלק כשלומדים את שיטת פיאט להעברת הילוכים ידנית בגיר הרובוטי הזה, במצב אוטומטי שם קיימת השהייה מסוימת אליה יש להתרגל.

שוב סיבוב הפעם עקלתון הדוק למדי הורדת 2 הילוכים עכשיו אנחנו בהילוך שנית אני בולם מאוחר ממש לפני הפנייה, עם הורדה מהירה מרביעי להילוך שני סיבוב הגה, צמיגיה מצליחים לאחוז את הכביש והבולמים משתדלים לאזן את זווית הגלגול הבראבו יוצאת מהפנייה בכל הכוח ותאמינו לי יש לה כוח, תודות למגדש הטורבו שלא נותן לה ליפול ל"בורות" אליהן נכנסים מכוניות אוטמוספריות בזמן שבדיוק ברגעים אלה הן סובלות מקוצר נשימה.

אני מיישר את ההגה ולוחץ על הדוושה החלפתי כבר מזמן לשלישי, הנה עוד פנייה ארוכה, סיבוב ימינה, והבראבו אוחזת באופן מרשים. מה שמעלה לי את הביטחון והשקט הנפשי, במקרים כאלה בודדות בקבוצתה תעמודנה בקצב הזה. כך שיצאתי מהבראבו עם חיוך.

דלק

מה אפשר לבקש יותר, מכונית מהנה לנהיגה וגם חסכונית נוסף לכל במהלך המבחן עם 15.8 ק"מ/ליטר בממוצע שזה נתון מעולה. בכביש הבראבו התעלתה על עצמה והראתה 19 ק"מ לליטר בנהיגה על 100 קמ"ש.

נתונים טכניים

  • מנוע: 1,368 סמ"ק ,4 צילינדרים, טורבו.
  • הספק: 120 כ"ס ב 5,500 סל"ד.
  • מומנט: 21 קג"מ ב- 1,750 סל"ד.
  • גיר: Dualogicרובוטי בעל 6 הילוכים.
  • צמיגים: 205/55/16
  • נפח תא מטען: 365 ליטר
  • מיכל דלק: 58 ליטר
  • ק"מ/ליטר(מבחן בממוצע) :15.8 ק"מ/ליטר.
  • משקל: 1,260 ק"ג

ביצועים

  • 0-100 קמ"ש: 9.6 שניות.
  • מהירות מרבית: 196 קמ"ש.
  • שנות אחריות: 2 שנתיים.

סיכום

הפיאט בראבו, היא מכונית יוצאת מן הכלל תרתי משמע מיוחדת בנוף הישראלי, עיצובה האלגנטי מושך מבטים והיא לא רק יפה היא גם שימושית היא תאכלס ארבעה מבוגרים בנוחות ותפנק אותם באיכות ובאבזור שלא קיים ברמת המחיר שלה דבר שיקרוץ לחובב הרכב, ויצליח לגרום למשפחתו לחייך עם חסכון במחיר ויתרון בשימושיות ובביצועים.
במילה אחת השם קלע בול- בראבו לפיאט.


כתב: אילן פייבישצילום: אייל מן & איתי אופניצקי