הילוך שני 6,500 סל"ד, דוושה נטועה בריצפה, ההגה המדויק כסכין מסובב לכיוון הנכון צמד מגדשי הטורבו דוחפים קדימה דרך כל ארבעת הגלגלים במידות “235/35-19 מלפנים ו- “305/30-19 מאחור, המניעים את המפלצת הזאת כך שהצמיגים הדביקים שורפים את האספאלט, בזמן שישבנה נתון בדריפט מבוקר, מד האדרנלין המתקתק בגופי מאיים להתפרץ החוצה. פורשה 911 טורבו מתיישרת ובועטת אותי קדימה לעבר הישורת שבסופה עקלתון. אני ממשיך לסחוט את הדוושה עוד טיפה, ומעלה מיד להילוך שלישי (עם השעיית גיר מעצבנת קלות), המהירות התלת סיפרתית פשוט בלתי תיאמן, ובזמן כ"כ קצר כבר הגענו לעקלתון בירידה.
לטיפה על הבלם מבעוד מועד, עם הורדת הילוך מהירה, שוב הסל"ד מטפס לעבר הקו האדום שוב סיבוב הגה רצוני, ממש בקור רוח, ובטבעיות כאילו אתה נוהג בפליי סטיישן עמוס בקרות. אבל כאן זאת המציאות, ה 911 טורבו מתמסרת אליי, בדייקנות ואני שבוי בקיסמה. כל לחיצה בדוושת הכיף מגבירה בי את רמת החשק לכדי טירוף ויורה אותי קדימה כמו טיל.
המכונית הזאת תעשה כל מה שתבקש, תאיץ במהירות שנהגי F1 רגילים אליה, הנוף חולף ביעף, והבלמים מאיימים להוציא את עינייך מארובות העין. סיבוב העקלתון בדריפט נמשך כמה שניות שנראות כנצח , וזה ממכר, אתה מחפש עוד עיקולים כמו שור שמחפש מטפחת אדומה. לאחר כמה סטים של סיבובים בירידה מכיוון עוספיה לנשר אחד מקטעי הכביש הממכרים ביותר לנהיגה בישראל, ומאחר שהוא ממש צר, הוא פשוט גורם לך להיות דרוך בכל רגע נתון, אך עם הפורשה911 טורבו זה מאתגר יותר מאשר ב EVO9 שבנויה ממש לכביש מסוג זה (מניסיון).
הכוח זמין ריאלית בכל קשת הסל"ד מ 1,950 סל"ד עד 7,000 סל"ד, והבלמים פשוט מוכנים לכל פקודת דוושה. עוד סיבוב, ועוד סיבוב ידיי לופטות את הגה העור הנעים למגע עם סמל פורשה המוזהב במרכזו. מושבי העור אוחזים בגופך, המתלים, מצליחים למדר כל זכר לזווית גלגול , והבולמים הקשיחים שותלים את השילדה לאספאלט, מה שנותר לך הוא, רק לנתב אותה לכיוון הרצוי ואתה שם, מצוי בעולם אחר, העולם של פורשה זה הדבר האמיתי.
כשהגעתי למטה, מיד הסתובבתי וחזרתי על קטע הדירוג הפעם בכיוון ההפוך כפי שכבר הבנתם אני נוהג עתה במכונית המהירה ביותר שניתן לקנות בכסף במדינת ישראל. ע' חבר קרוב שלי, הוא בעליה של ה 911 טורבו הזאת, והוא שמח להשאיל לי אותה בכיף ליום המבחן בייחוד כמתנת יומהולדת 40 להיווסדי.
עיצובה של ה 911 טורבו רק משתבח עם השנים, וחמוקיה הגדולים והסקסיים עם כונסי האוויר, הם המבדילים אותה מאחיותיה נטולות המגדשים, יחד עם הכנף האחורית במכסה המנוע, שהיא אחת מסימני ההיכר שלה מזה דורות, ומצניעה באמתחתה עוד כנף מזדקרת למען הצמדה אירודינמית גבוהה יותר במהירויות גבוהות יותר, ובל נישכח את הכיתוב turbo הנכסף בזנבה, ולסיום זוג מפלטים אובלים בכל צד, ופתחי איוורור בולטים. מלפנים נגלה פגוש עמוק וזוג כונסים גדולים העוטים מחרוזת נורות לד, ומצידם זוג פנסי ערפל עגולים בכל צד. הג'נטים בעלי 5 חישורים מעוצבים לתפארת, המבליטים צלחות בלם מאווררות וקליפרים אדומים, קיימת אפשרות לצלחות בלם מקרבון כתוספת. צבעה הלבן והחגיגי, מצליח להבליט את זוג הכונסים בצידי הרכב, ומצד שני להצניע את "החיה" השוכנת מתחת למכסה המנוע הנטוע בעכוזה.
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מאת לוי יצחק.
פורשה 997
מנוע
החיה הזאת מונעת במנוע בנפח 3.8 ליטר, השוכנים ב 6 צילינדרים בתצורת בוקסר, ו-24 שסתומים, הנעזרים ב זוג מגדשי טורבו עם גאומטריה משתנה המפחיתים את השהיית הטורבו, וכל הכור האטומי הזה, מפיק 480 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ומומנט הנע בגרף בין 63.2 קג"מ ב 1,950 סל"ד ועד לכדי 69.3 קג"מ ב -5,000 סל"ד. תודו שזה מדהים. כל זה משודך במקרה שלנו לתיבת טיפטרוניק S (אפשר גם ידני 6 הילוכים), בעלת 5 הילוכים, המעבירים את כל הכוח הזה לכביש דרך הנעה כפולה, ויורים את כל 1,570 ק"ג של המפלצת הזאת מ 0-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות, ולמהירות מרבית שתכניס אתכם הישר לספר השיאים של משטרת התנועה הארצית, ולכותרות שיפתחו כל מהדורת חדשות ברדיו ובטלוויזיה, ובאותיות קידוש לבנה בכותרת העיתון של המדינה, שיבשר על 316 קמ"ש מרביים....
שלא תבינו לא נכון, להגיע למהירויות התלת סיפרתיות הגבוהות בסקאלה, זה עיניין של שניות (11.5 שניות מ 0-200 קמ"ש).
כשסיימתי להשתעשע איתה בקטע הדירוג המאולתר, חזרתי לכביש המהיר (תרתי משמע), עקיפה זה עיניין פעוט למדי, ליטוף קליל הנוף הופך למעורפל ומה שהיה מלפנים הופך לנקודה רחוקה במראה המרכזית. רק האדרנלין ישווה לכם תחושה של דרמה אך היא תעשה זאת בנועם, היא נוחה יחסית גם בכביש עירוני, בנהיגה יום -יומית בייחוד כשהיא חמושה בגיר האוטומטי (טיפטרוניק S – משנת 2009 מצויידת ב PDK) וגםמגודלי גוף ימצאו בה תנוחה נוחה יחסית, עקב תצורת 2+2, גם זוג הילדים שלכם ימצאו את מקומם מאחור, לא בנוחיות מרובה כמקובל, אך טוב שיש להם מקום, פשוט הם יצטרכו להתרגל לדחף, שנראה שיגיע אליהם מוקדם יותר. פשוט מכונית הגיונית יותר ליום יום ביחס לחלק ממתחרותיה(עליהן נדבר בהמשך).
פנים
פנים הרכב העוטה עור באיכות גבוהה, עם תפירה משולבת על הקונסולה בה מצוי מד מדידת זמני הקפת מסלול, אך לו היה כאן מסלול מרוצים אמיתי, מערכת BOSS איכותית עם 7 רמקולים מקוריים, מנפקת איכות צליל מדהים, המשלימים את חבילת הפינוק הפנימי. הכוללת מסך, יחד עם שליטה על בלוטוט MP3, ושאר טובין שכאלה. אך אני מעדיף להאזין למנוע שנובח מאחור, אליו מצטרפות זוג שריקות הטורבו שגורמות לחיה הזאת לנגוס באספאלט ולשגר אותך אל האופק. תא המטען הקטן מלפנים מצליח לאכלס בתוכו תיק גדול, מעיל עבה, ועוד קצת מכשירים אלק' קטנים וזהו. הקטע הנחמד הוא בו ברגע שאתה מגיע לביקורת בדיקה בכניסה לחניון המקורה בקניון, השומר המבולבל מבקש לפתוח בגאז' והולך אוטומטית אחורנית, זה מחזה משעשע למדי.
מלכת כביש 6
מזג האוויר שהפך לפתע הקייצי להדהים בחודש ינואר, נותן לנו להריח את הפריחה, את הירוק אני פותח את החלון בגג, ונותן לשמש לשזף את עורי, בזמן שאני נוהג במהירות מנהלית למהדרין, ומתרגל לסובבים שמצביעים לעברה, ומלחששים איזו קללה עסיסית. אפילו שוטרי התנועה נותנים לה כבוד, ומהנהנים בראשם לאות כבוד והדר, למכונית החלומות שחולפת על פניהם כמו פוסעת על שטיח אדום. ואתה, אתה יודע שכל הכוח הזה זמין לרשותך תמיד, תרתי משמע. בייחוד כשאתה מביט במראות הצידיות ורואה את חמוקיה והכונסים בצדדים. מספיק שמביטים בה יודעים שהיא זו המהירה, והסמל מלפנים רב ההילה, רק נותן את החותמת הסופית. מה שהתברר כנכון בכביש 6.
מבט בלוח השעונים הלבן והיפהפה עם מד הסל"ד המרכזי, בו נידלקה עכשיו נורית אדומה, המתריעה בפניי חביבי כנס לתחנת הדלק החיה רעבה(7 ק"מ/ליטר). כניסה לתחנת הדלק שומטת את לסת כל הנוכחים, הם עוצרים מעיסוקיהם, ומקיפים אותה באהבה. והנה באה השאלה הישראלית הנפוצה: “תגיד כמה היא עולה? “. נכון להיום זו מכונית הספורט היחידה שבאה מבית ספורטיבי למהדרין שניתן לרכוש כאן לעת עתה.
מחיר פורשה 911 טורבו החדשה זו מתוחת הפנים, חוצה את רף 2 מיליון השקלים, ולשאלתו של זה מתחנת הדלק בנוגע ל 911 טורבו "שלנו" עניתי מיליון וחצי ש"ח. מספרים שהסוס הצוהל עומד להגיע, וכבר קיים כאן שור זועם וכתום בדמות למבורגיני גייארדו ספיידר שגויירה כדת וכדין. הפורשה הזאת בה נהגתי טרם מתיחת הפנים, וטרם נחתה כאן ה 911 טורבו החדשה מתוחת הפנים, לה מנוע זהה אך מתוגבר ומפיק עתה 493 כ"ס ב 6,000 סל"ד ומומנט בעל 39.8 ב 4,400 סל"ד , גיר 7 הילוכים PDK, הנעה כפולה כמובן, ומשקל זהה 1,570 ק"ג ומאיצה מ 0-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות , ומהירות מרבית בת 316 קמ"ש.
ואם אתם שואלים על ההבדלים הנתונים הנ"ל מסבירים חלק ניכר מהתמונה, המגובה בבקרות ובשיפור קל יחסית לזאת טרם מתיחת הפנים, אבל זה שיפור חשוב למדי. באם נחזור אחורנית בזמן נגלה כי החל משנת 1997 חל מפנה חד בנוגע לשוק המקומי ביחס למכוניות ספורט על הגבול האקזוטי, למרות שה 911 טורבו לא נחשבת למכונית -על אקזוטית, לשם כך יש את הקאררה GT בה נהגתי למשך פרק זמן קצר במונקו 2008 בגרסת גמבאלה המפיקה 650 כ"ס.
הציניקנים הסקפטים לא האמינו כי יש קליינטורה למותג הזה בישראל והם התבדו, פורשה בישראל רק משגשגת לאחרונה. אך יותר מכך באה הפריחה של הייבוא האישי, לקראת סוף העשור הראשון של המאה ה- 21. אאודי החלה בשנה שעברה לשווק את ה R8 V8 &V10, יש כבר ב.מ.וו M6, וגם מרצדס SL65AMG, וכלמוביל פתחו את ספר ההזמנות למרצדס SLS בעלת כנפי השחף החדשה.
בישראל נעות מספר יגואר XKR, קורבטים הפכו לעיניין ברור ומוכר.
ועל הלמבורגיני גייארדו ספיידר ישראלית כבר דיברנו ,מעבר לזה גונבה שמועה לאוזניי כי הוזמנה ניסאן GT-R לבנה בייבוא אישי, אך הלהט הכי רציני בעיניין הוא הדיבורים על פרארי בארץ הקודש. ומה שאומר: “יש פרארי ויש את כל השאר”, כך שאנו צועדים לעבר זריחה וורודה. בחו"ל נמצא את המתחרות כגון: פרארי 458 איטליה, אסטון מרטין וונטאג' V12. אך בל נטעה בעולם האמיתי הפורשה 911 טורבו נחשבת לקובעת הרף, ואל תכניסו למשוואה את פרארי F430,או ה -458 איטליה שהיא בליגה משל עצמה.
ניסאן עבדו שנים בפיתוח ה GT-R בכדי לגעת בביצועי ה 911 טורבו, ועד היום ניתשים ביניהם קרבות מרים במסלול הנורבורגרינג בגרמניה. אך לא כל מי שנוהג בפורשה, יחפוץ לרכוש GT-R. במשך 40 שנה פורשה 911 טורבו קנתה לעצמה קהל אוהדים ורוכשים אדוק.עיצובה כאמור משתבח עם השנים, המכוניות מצליחות להרטיט את לב הנהג למרות כל הבקרות בעלות האותיות המפוצצות.
למכונית הזאת יש חבילה מנצחת שקשה להתעלם ממנה. והיא מושבי ה 2+2 המגובים בביצועים כמעט ללא תחרות, איכות הרכבה והנדסה גבוהה במיוחד, וכל זה מגובה גם על מסלולי המרוצים במשך 4 עשורים ויותר. ומי שנהג באחת יכול עתה לרשום לעצמו V ענק ברזומה. ואני? אני רץ שוב לע' לקחת עוד סיבוב בפורשה 911 טורבו "שלי".
נתונים טכניים - פורשה 911 טורבו 997
- מנוע: 3,600 סמ"ק 6 צילינדרים בתצורת בוקסר ,זוג מגדשי טורבו.
- הספק: 480 כ"ס ב 6,000 סל"ד.
- מומנט: 69.3 קג"מ בטווח בין - 2,100-4,000 סל"ד.
- גיר: טיפטרוניק 6 הילוכים עם שליטה מההגה.
- צמיגים: מלפנים 235/35/19 , מאחור 305/30/19
- נפח תא מטען: 135 ליטר.
- מיכל דלק: 64 ליטר.
- ק"מ/ליטר(מבחן בממוצע): 7 ק"מ/ליטר.
- משקל: 1,570 ק"ג.
ביצועים
- 0-100 קמ"ש: 3.7 שניות.
- מהירות מרבית: 315 קמ"ש.
- שנות אחריות: 2 שנתיים.
כתב: אילן פייביש | צילום: אייל מן