בשנת 1989, טויוטה משיקה חטיבת יוקרה חדשה בשם לקסוס "LEXUS" זו הפכה את הכערה על פיה, וקבעה סדר עולמי חדש. באותה השנה, בזמן השקתה של לקסוס וחשיפתה של של מכונית הפאר: לקסוס LS400– מרצדס פשוט הצדיעו לביצוע. עם הזמן מסתבר, שזו לא היתה הברקה חד-פעמית, לקסוס קבעו רף חדש למותגי היוקרה הוותיקים. מעבר לזה, לקסוס דאגו לשלמות לא רק בנוגע למכונית עצמה, אלא נתנו את מלוא תשומת הלב והקשיבו ללקוחות ובכך כתבו פרק נוסף בטיפול במערך השירות.

מעבר לזה ה LS הוכיחה אמינות מוחלטת,אשר קטפה שבחים ופרסים לאורך 19 השנים. לא פלא כי בתערוכת הרכב בניו-יורק בשנת 2007 זכתה הלקסוס LS460 בתואר "מכונית השנה העולמית".

עם כל המטען הזה, ויראת הכבוד למכונית הזו, אני מגיע בבוקר לאולם התצוגה הראשי בהרצליה פיתוח לקחת את הכלה בלבן פנינה דור הרביעי לתורת השלמות והאמינות למבחן, בכדי לגלות הלכה למעשה עד כמה המכונית הזו זכאית לתואר מכונית השנה העולמית, ולשמוע מלקוחותיה בישראל ,עד כמה הם מרוצים מהLS של לקסוס בפרט ומהשירות בכלל. עד כדי כך שאחד הלקוחות אמר לי: "קניתי אותה בעיקר בגלל השירות",והוא כבעל הרכב קרוב לשנה יודע על מה הוא מדבר וכמותו יש רבים בעולם.

תשאלו את מגזין JD POWER המגזין היוקרתי הבוחן מכוניות ע"פ סקרי אמינות, ושביעות רצון הלקוחות שם לקסוס מככבת במקום הראשון כבר 12 שנה. אם כי השנה (2010) לקסוס ירדה למקום השלישי לאחר תקרית "טויוטה".

לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מאת לוי יצחק.

לקסוס 460

היא כבר קוראת את הכרטיס, לחיצה קלה מעל המספר בדלת תא המטען דלת תא המטען תפתח לרווחה אוטומטית אני מכניס לתא המטען את תיק העור שלי ולוחץ על לחצן ייעודי, בדלת תא המטען וכך היא שוב נסגרת ונשאבת בעזרת ואקום לאטימות מוחלטת. עוברים למחלקה הראשונה, אני שולח יד אל הידית המוכספת (והנכספת) ,הדלת נפתחת באלגנטיות ולפניי תא נוסעים ענק עמוס בעור ועץ בעל ניחוח סופר יוקרתי,ומושבים לבנים ומזמינים.

אני מתיישב ומרגיש מיד שאני מסוגל להירדם כאן,עור יותר נעים מזה הרגשתי רק בבנטלי קונטיננטל איתה נסעתי ברחובות מונקו לא מזמן. לא אין צורך לטרוק את הדלתות, פשוט להצמיד אותה אליך כמה שניתן והיא תשאב ותיסגר בעזרת ואקום. הו אז ווליום שאון הרחוב נעלם לו, אתה אטום ומבודד מרעשי, הגה העור בשילוב עץ איכותי-נעים למגע כמו כן לא פסחו כאן על דיפון עור/עץ איכותי והשקעת מחשבה משובחת עד הפריט האחרון. בכל פינות הרכב + תאורה מקיר-אל קיר(גם לרגליים). חשמול מלא גם למושבים האחוריים, ואם תרצו ווילונות נשלפים בלחיצת כפתור גם לחלון המשולש האחורי הקטן, ובפתיחה הם יורדים ונאטמים ע"י מכסה כאילו ולא היו שם כלל.

רשימת אביזרי הנוחות מרשימה במיוחד ברמת הקטגוריה הזו.

הכרטיס בכיס חולצתי, אני פותח מגירה קטנה משמאלי שם מוסתרים הלחיצים בהם אני מקיש את הקוד וסוגר חזרה את המגירה. רגל על הבלם ויד מושטת ללחצן ה START בו דולקת נורה ירוקה המורה לך שהיצירה הזו מוכנה לצאת איתך לדייט. לחיצה ו... המנוע ניעור לחיים ומיד חוזר לו השקט-רק מד הסל"ד בלוח השעונים הפלורסנטי שנדלק עכשיו מראה לך שהמנוע עובד ומד האוץ מראה לי שהיא גמעה 339 ק"מ בלבד. ההגה נע לכיווני ,וכך גם המושב מאחר והזיכרון טעון על זיכרון מספר 1 מתוך 3. מאוחר יותר כיוונתי לזיכרון המתאים עבורי.

אוהד מתחיל בתדרוך מפורט ומעניין לכשעצמו,המתמקד בתפעול לחיצים ובמסך המגע הידידותי במרכז הקונסולה. בדיעבד מסתבר לי שמסך המגע כל-כך ידידותי למשתמש, מה שמעביר בך מיד תחושה מזמינה של חום וקרבה נינוחה ל LS. היא ממש מתחנפת אליך. ההקפדה המודגשת על פרטים ניכרת בכל פינה,והארגונומיקה פשוט להתפאר. הכל במקום-שאפו ע-נ-ק ללקסוס.

מוקד שירות LEXUS Care24 שעות ביממה

אוהד לא שוכח לעדכן אותי כי אם יש בעיה כל שהיא אני יכול לפנות אל מוקד שירות LEXUS Care24 שעות ביממה בטלפון חינם 1-800, ושולף כרטיס PERFECT DRIVE, בו מופיע מספר הרכב+קוד. הבעיה במקרה של לקסוס, לא חייבת להיות טכנית (נדיר לכשעצמו במקרה שלה) אלא בכיוון של פינוק הלקוחות מעבר לטכניקה,ועזרה בשיפור איכות החיים, כגון: הכוונה ודיווחי תנועה, או שירותים עסקיים הכוללים שירות שליחים,תרגום, או הזמנת כרטיסי טיסה. מעבר לזה שירותי סגנון החיים האלה בלקסוס יזמינו לך מקומות במסעדות, משלוחי פרחים וכרטיסים למופעים והרשימה עוד ארוכה.

נתונים

המנוע המסתתר לו תחת מבנה פלסטי אטום ומוקפד. מאחר ואם תפתחו את מכסה המנוע(ואני משוכנע כי הלקוחות לא יודעים אפילו היכן נמצאת ידית הפתיחה (כן ממש מול רגלכם השמאלית), לא תראו כלום.
פרט לכיסוי הפלסטי המוקפד וסימול L וכיתוב V8 מהודר. המנוע הזה זכה לשבחים רבים על אמינותו המופלגת למרות שהוא חדש בהיצע. ובפרטים:

  • קטגוריה: פאר
  • נפח: 4608 סמ"ק בתצורת V8 אורכי בעל הזרקה ישירה.
  • תזמון: 32 שסתומים –תזמון משתנה.
  • הספק: 380 כ"ס ב 6,400 סל"ד.
  • גיר: אוטומטי בעל 8 יחסי העברה (כן לקסוס היו ראשונים).
  • הנעה:אחורית.
  • צמיגים: ברידג'סטון במידות 235/50 על ג'נט "18.
  • משקל: 1945 ק"ג.

ביצועים

  • 0-100 קמ"ש: 5.7 שניות.
  • מהירות מרבית: 250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית).
  • שנת אחריות: 3 שנים

הנתונים היבשים, מראים לנו עד כמה המכונית הזאת מוקפדת טכנולוגית (גיר 8 הילוכים) וחזקה.

טיסה 444 מהרצליה לירושלים יוצאת לדרך-הדיילת תקבל אתכם במלון המלך דוד-טיסה נעימה

"ידית הבלם הנסתרת" אלקטרונית,כך שברגע שהעברת להילוך אחורי(רוורס) למשל,היא כבר בתנועה. הווילון האחורי יורד חשמלית (ועולה חזרה עם השילוב להילוך קדמי) בצג הגדול במרכז הקונסולה נגלת לך מצלמת רוורס צבעונית המראה לך מה מתרחש מאחור,בשילוב חיישנים שיצפצפו אם מישהו עובר שם או שאולי לא שמת לב ואתה קרוב מיד כמובן שהמערכת פועלת בזמן נהיגה בפקק או בכביש המהיר. אני מודה לאוהד על התדרוך המועיל והלבבי-ונפרד ממנו לשלום.

עכשיו שנינו לבד באינטימיות רומנטית ממש. הרי שנינו לבושים לבן. תוך שניות אתה כבר שולט ברוב רזי צג המגע הדיגיטלי,בהמשך הזנתי את הצ'נג'ר ב6 דיסקים .שילבתי ל D והתחלתי לנוע קדימה, אני מסתובב ברחובות הרצליה פיתוח עם הכלה, האם אני ישן וחולם? אולי זכיתי בלוטו והבית שלי כאן מול הים? זה מקום כל-כך טבעי עבורה,אפילו בעלי המרצדסים/בימרים/אאודי יקרות החולפות על פנינו ולצדנו,מביטים בה בעין בוחנת, אולי הם מדמיינים ואומרים לעצמם "אולי בכל זאת הייתי קונה לקסוס וחוסך כמה לירות."

אך הם לעומתי, חיים במציאות אחרת משלי,ומסוגלים לכתוב צ'ק (עם כיסוי) ולרכוש אותה לעצמם אז במיוחד עבורם ערכנו את הכתבה הזו הרי אנו כאן בדיוק בשביל אותם חובבי הספורטיביות ומכוניות היוקרה.

מהרצליה פיתוח אני פונה לכיוון ר"ג בכדי לאסוף את איתי,הצלם שלנו. אני מנסה לדרבן אותה ומעביר ל"ידני" + & (-) והיא ששה עלי קרב,אין לה בעיה להאיץ,היא דרוכה ומחכה רק ל"קיק" שלך. ורושמת 5.7 שניות ל 100 קמ"ש. המנוע המשלב מומנט מכובד המתורגם כאן ל 50.3 קג"מ ב 4,100 סל"ד -מה שמגלה כי כבר בסל"ד נמוך אין לה בעיה לצלוח אתך באלגנטיות הישר לנקודה הבאה באופק. כבר עכשיו אתה יודע שלמרות הכבודה העטויה בעושר רב של טכנולוגיה בעור מפנק, היא מסוגלת להעלות על פניך חיוך רחב גם בסעיף הביצועים, וזה לא רק מעודד זה עושה לך טוב על הלב.

ירושלים של זהב

אנו עכשיו בדרך לירושלים. כביש מספר 1 במכונית מספר 1 באמינות. כיביתי את מערכת השמע המדהימה רק בכדי לשמוע את הש-ק-ט. השלווה במכונית הזאת פשוט משאירה אותך פעור פה וללא מילים. חשבנו לעצור בצד ולבדוק אולי בטעות קבלנו את ה LS600 HYBRID. אני חוצה את המרחק מת"א לירושלים בנינוחות בלתי נתפסת,ומגיע לירושלים כאילו רק עכשיו יצאת מהבית (בכרמיאל). פעם אחר פעם אני מביט בלוח השעונים, בזמן שאני נע במהירות תלת ספרתית גבוהה, בין 160 ל 200+ קמ"ש, ומנסה לצוד קול, רשרוש, כלום גורנישט.

היא פשוט שקטה בצורה בלתי רגילה,במהירויות האלה-רק אם תביט במד המהירות תבין שאתה בכלל נמצא במהירות אוטובאנית. המוגבלת כאן אלקטרונית ל 250 קמ"ש. התחושה היא שאתה פשוט נמצא במטוס המנהלים של רומן אברמוביץ'. עד כדי כך שאיתי אומר לי שהוא מעדיף לשבת מאחור. ואני מנצל זאת ומבקש מאיתי שיכניס את בקבוק המים חזרה למקרר המוצנע בין המושבים האחוריים. מאחור קיימים מס' פתחי אוורור הנמצאים על הקורה, בגג ברצפה, מעבר לזה גם ליושבים מאוחר ניתנת האוטונומיה לבחירת השירים/תחנות בקונסולה מובנת במשענת יד רב תפקודית השולטת כאמור גם על המיזוג, מושבים הווילונות, מאותו הרגע איתי לא ישב יותר מלפנים בכל משך המבחן, והמשיך להתעלל בי במשחקי "בוא נראה מה הכפתור הזה עושה"...

המרחב הפנימי בעיקר מאחור כ"כ נדיב עד כדי כך שאיתי מזיז חשמלית את המושב הקדמי בעזרת לחיצים הנמצאים בצד המושב הקדמי בכדי לקבל תחושה של גרסת הלונג (לה 12 ס"מ נוספים בבסיס הגלגלים).ומכוון חשמלית את המושבים מאחור+ מסעד הראש. מעבר לזה שחם בחוץ,והצג בלוח השעונים המפורט מורה על 32 מעלות בירושלים,ובלקסוס בקרת האקלים הנפרדת כאן פשוט פנטסטית. כך שזו שומרת על הנוסעים בטמפרטורה הרצויה ולכל נוסע ניתנת האפשרות לכוונון טמפ' בנפרד-גאוני.

הגענו לירושלים (את הקסטל היא עלתה על 160 ברגוע) אנו נוסעים ברחובות ירושלים העתיקה,העוברים והשבים מצביעים לכיוונה,התנועה נותנת לך כבוד מלכים אנשים אדיבים, מחייכים אליך וישנם המביטים בך במבטי קנאה ופולטים קללה עסיסית. כמה שהיא נראית אנונימית יחסית היא מושכת מבטים,ומעבר לזה ניכר כי מורשתה הקצרה הולכת לפניה.

היא משייטת לה בדממה של חמקן,אך החמקן הזה כמו כל חמקן המכבד עצמו יודע גם לנוע, ולנוע מהר. מנוע ה 4.6 ליטר V8 המפיק 380 כ"ס בעל הגיר החלק בו 8 ההילוכים עוברים כמו קטיפה ,בלחיצה בריאה היא מטפסת חיש קל במעלה הסל"ד, אני מביט במראות הגדולות (המשולבות בנוגדן סנוור) ומבצע עוד עקיפה בהינד עפעף,מבלי להפר חס-וחלילה את השלווה. הממדים שלה מרגישים תחילה גדולים-אך בזמן קצר אתה מתרגל עליהם ומעבר לזה אתה מרגיש שהיא כמו מכונית קטנה וזריזה. ומסוגלת להשאיר מאחוריה את רוב המכוניות הספורטיביות בישראל. היא נענית לך, כמו משרת נאמן (ואמין),הלקסוס מעבירה בך תחושה של חוויה מעולם אחר.

חובב הרכב לא מחפש כאן תקיפת פניות,למרות שהיא לא נרתעת מהן, ותשמור על קו פניה אדוק ככל הניתן, אותו תחוש בהגה תודות למערכת היגוי חשמלית המשתנה בהתאם למהירות (EPS) אליה יצטרפו מערכת בקרת אחיזה (TRC) ויציבות (VSC).אך עם זווית גלגול מורגשת. בסעיף הבלמים אפשר לציין את הנשיכה וההאטה הפנטסטית שלהם המסוגלים לבלום את 1945 ק"ג בעזרת מערכת חלוקת כוח בלימה אלקטרונית (EBD) דרך ABS ו מערכת לעזר בלימה (BAS).

דינמיקה

בדינמיקה, המושבים הקדמיים אינם לופתים אותך,אך בואו נודה בזה היא לא בנויה לתקיפת פניות. זו מכונית פאר ליום-יום. רוצים ספורטיבית מבית לקסוס? חפשו את ה IS-F. כך שלצאת אל המרחבים והכבישים הפתוחים,היא פשוט תפורה עליהם אפשר לומר מידה אחת מעל.

הש-ק-ט והשלווה הם אלו שמדברים אל לקוחותיה,הנוחות המרחפת היא בונוס אדיר כאן ובשילוב האמינות המוחלטת שלה היא פשוט נראית כדבר הכי הגיוני לקנות כאן (מבלי שננקוב עדיין במחיר). אני חוצה את המדינה לכיוון צפון בכבישים האלה אני מרגיש מצוין - מרגיש כאן בבית-וככה גם ה LS. בפקקים לצפון יש לי זמן "לשחק" עם הצעצועים המובנים במלאכת המחשבת הזו,בעלת מתלי הרחף.

אשתי מתקשרת, אני עונה דרך קישורית טלפון Blue tooth האינטגרלית. ולכך דואגת חבילת הפרימיום הכוללת גם מערכת שמע בעלת 10 רמקולים עליהם אתה שולט דרך מסך המגע הצבעוני "8 עם אפשרות שליטה על מערכת השמע מההגה. פשוט כיף גדול לשהות בחברתה אמרתי כבר שהיא מפנקת?

בנוסף לחבילת הפרימיום, קיימת אופציה לחבילת מולטימדיה הכוללת מערכת שמע מתוצרת MARK Levinson בעלת 19 רמקולים, (מחליף DVD ל 6 דיסקים,ומסך תיקרה נשלף "9 ליושבים מאחור+ מערכת ניווט תואמת מסך מגע שלא היו במכונית המבחן) בתוספת תשלום מעבר לחבילת הפרימיום. מערכת השמע במכונית הזאת פשוט נפלאה, השימוש בה קל והאיכות גורמת לך לחפש את אותם שירים שאתה מחשיב בקטגורית: "את השירים האלה חייב לשמוע במערכת טובה" אז כאן אין רק מערכת טובה יש מערכת עם סאונד מצוין.

למחרת לאחר בלוי ארוך בחברתה אני מחזיר אותה לאולם התצוגה בהרצליה פיתוח,אוהד כבר מחכה לי שם ומודע לכך שאני שבוי בקסמה. אני נותן לדלת להישאב ולהיאטם ולוחץ על הלחצן השחור בידית הדלת ונדלקת הנורה האדומה בכפתור פתיחת הדלת בפנים. ונפרד ממנה לשלום. חוץ מזה לו הייתי משאיר אותה פתוחה (מבלי לנעול) היא הייתה ננעלת אוטומטית לאחר מספר דקות.

תצרוכת דלק

בסעיף (עדין) זה, במיוחד בזמן בו מחיר הדלק מרקיע שחקים,רושמת גם כאן הלקסוס את מלוא הדוז פואה. היא חסכונית ביחס למנוע 4.6 ליטר V8 וככל הנראה לכך תורם בין היתר תכנון יחסי העברה בגיר 8 ההילוכים יחד עם תכנון מבריק של המנוע. קיבולת מיכל הדלק נעמדת על 84 ליטר, המוזן באוקטן 95. לאחר 800 ק"מ בחברתה היא רשמה 11 ק"מ לליטר בממוצע - מדהים. כך שבסעיף זה אפשר לקבוע שהיא גם חסכונית.

מחיר

ובכן שאלת המחיר הנה יחס ישיר לפרמטרים אותם הצבת לעצמך בשאלה מה שאתה מחפש ברכב,וככל הנראה הלקסוס הזו לא מתאימה לכל אחד.

אך באם נגלה כי מחירה בישראל עומד על 755,000 ₪ שמגיע כסטנדרט בגרסת הפרימיום המיובאת ארצה. ואם זה לא מספיק לך קיימת כאמור חבילת המולטימדיה הכוללת מערכת שמע MARK Levinson בעלת 19 רמקולים ו-DVD במסך המגע הקדמי, ובנוסף מסך LCD נשלף ליושבים מאחור בתוספת 55,000₪ המעלה את המחיר לסך של 810,000 ₪. ועוד לא דברנו על צבע מטאלי בתוספת 5,000 ₪ מיגון איתוראן משוכלל בתוספת 6,050 ₪. או מערכת ניווט תואמת מסך מגע בתוספת 12,000 ₪ שמקפיץ את המחיר לכדי 833,050₪.

שאלת הביטוח כבר תלויה במעמדכם ביחס לחברת הביטוח מולה אתם עובדים.

סיכום

בעוד ב.מ.וו & מרצדס מזוהה עם חוג לקוחות מאוד מסוים.

לקסוס מצד שני-מזוהה עם אותם אנשים צנועים ומופנמים היודעים להעריך איכות/אמינות ומעל לכל מקבלים את אחת החבילות הטובות ביותר בקטגוריה זו,אם לא הטובה ביותר. תלוי מה אתה מחפש במכונית. אחד הדברים הבולטים כאן היא האמינות המוכחת של הלקסוס שהפכה עם השנים לסמל ה- אמינות. מצד שני לקסוס לא חלחלה עדיין למודעות הציבורית בישראל אך קרוב לודאי שהמודעות הזו תלך ותגבר.ומעבר לזה שהמתחרות מהליגה הגרמנית תמיד יעלו את הרף שלב אחד גבוהה יותר. אך האם הרף הזה יבוסס באמינות? 12 השנים האחרונות גילו לנו שלא.

אך אמינות היא לא הכל,כל אחת ממכוניות היוקרה טומנת בחובה משהו ייעודי ששייך רק לה והקלף הזה חזק יותר אצל כל מתחרה בנפרד. בלקסוס יש אמינות,באאודי יש תחכום מעודן. בבימר יש הנאה מנהיגה ובמרצדס קיים הכוח וכמובן ראשות הטבלה.

סה"כ אני מגדיר את הלקסוס כהפתעה הטובה ביותר בשוק רכבי היוקרה בישראל אך את הקביעה הנחרצת של מה כדאי לכם לרכוש,אני משאיר לפרמטרים שכל אחד מכם מציב לעצמו ולאחר קריאת המבחן הזה אני בטוח שלא תפסחו על לקסוס העומדת באותו הקו עם הליגה הגרמנית.

עוד באותו נושא: לקסוס IS250 קבריולט


כתב: אילן פייביש | צילום: איתי אופניצקי