גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

אלפא מיטו 155

אלפא מיטו 155 שנת 2010 & אלפא ספרינט 1.5 תלתן ירוק 1988

מזמן, מזמן לא היתה אלפא שכ"כ משכה אליה חזרה חובבי אלפא "רדומים". המיטו החזירה לסמל"ת את הצבע ללחיים מוצר מבריק השואב סממנים ממכונית על בשם אלפא 8C קומפיטיציונה שנחשפה עוד בג'נבה 2007.
המיטו נחשפה כמעט שנה מאוחר יותר בג'נבה 2008 , והגיע לישראל לאחרונה.
60 יח' נמכרו כאן מתחילת השנה, פשוט כל הכבוד.
סמל"ת עוברת בדיוק עכשיו מהפכה והמנכ"ל החדש מר אורי להב מכניס בה רוח גבית בשילוב חזון ורוד, יחד עם ניר בן שלמה מנהל מותג אלפא וצוות הניהול הרענן. המיטו מעבירה פלאשבקים מאותה אלפא-סוד מדהימה שכבשה כאן את השוק מאמצע שנות השבעים עד ראשית שנות ה80'.
עם עיצוב ספורטיבי דינמי ויפהפה, ביצועים טובים, ותא נוסעים מעוצב.

המיטו לעומת הסוד ששמה בישר את מוצאה הדרומי, מבשרת את האחדות בין שתי ערים צפוניות, מכאן שמה מילאנו טורינו Milano-Torino.
למרות כי המיטו המבוססת על הגרנדה פונטו, שלדתה כויילה מחדש להתנהגות ספורטיבית התואמת את המנוע החדש והחזק בנפח 1.4 ליטר מוגדש טורבו המפיק 155 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט בעל 23.5 קג"מ ב – 3,000 סל"ד, המעבירים את הכוח לכביש דרך גיר ידני בעל 6 הילוכים ומשם לצמיגים במידות 195/55 הנעולים על ג'נט "16 (אופציה לג'נט "18 בחבילת ספורט מאובזרת ), כל אלה יאיצו את המיטו השוקלת 1145 ק"ג , מ 0-100 קמ"ש תוך 8 שניות בדרך למהירות מרבית בת 215 קמ"ש לפי נתוני יצרן.

יצאנו לבדוק, עד כמה המיטו מצליחה בישראל, איפה האלפיסטים, ומה יש למיטו לומר לנו. ועימתנו אותה עם אלפא ספרינט משנות ה80'.

הסתיו מתדפק על דלתינו אך יום שמש נאה מקדם את פנינו, המיטו היפהפיה, צבועה בצבע מפתה כמו נערה בלונדינית עם שפתון אדום בולט שפשוט אי-אפשר להתאפק ובא לך לנשק אותה. במקרה זה, צריך לנשק את אנשי מחלקת העיצוב של אלפא רומיאו. סממני ה 8C קומפיטיציונה הנטועים בה, עושים את זה מצויין, והפיסול המוצלח הצבוע בצבע אדום בולט הוא הדבר הראשון שאתם רואים, דבר הגורם אפילו לאנשים שהם לא חסידיי אלפא להצביע לעברה לא אגזים ואומר אפילו לחשוק בה. חלקה הקדמי המשתפל כלפי מטה עם גריל אלפיסטי סקסי, ולצידו זוג פנסים אליפטיים יפהפיים, חמוקייה נראים תפוחים במקומות הנכונים, אם זה בבתי הגלגלים או "כתפיה". עיצוב הג'נטים "16 הקטנים הנועלים צמיגים במידות : 195/55 , לא היה לטעמי, כאן בהחלט כדאי לשדרגה ל חבילת הספורט (תוספת של 10,000 ש"ח) המגיעה עם ג'נטים "18 יפים הרבה יותר הנועלים גומי רחב ודביק יותר במידות 215/40. המשפרים את רמת הניהוג ,האחיזה וכמובן ההנאה מהמיטו.
מאחור נמצא את זוג הפנסים הכ"כ מזוהים עם ה 8C, פגושים עם דיפיוזר קל, ואגזוז כפול לועות בגרסת הספורט איזור הדיפיוזר מושחר וקרבי יותר ומעל החלון האחורי נמצא ספויילר בולט יותר.

פנים

פנים הרכב אוורירי וזורם, קונסולה קדמית העשויה מחומרים איכותיים בשילוב טקסטורה אדמונית דמויית קרבון, עם פתחי איוורור עגולים ומעוצבים, הנשלטים ע"י בקרת אקלים נוחה לתפעול, ומזגן מקפיא, לוח שעונים גדול ומעוצב, הגה בעל שלוש חישורים עם סמל הצלב והנחש, מה שמכניס מידה של יוקרה בנוסף לעיצוב החיצוני. מוט הילוכים ידני בעל 6 מהירויות, לצד מתג בחירת מצב נהיגה, לחיצה ארוכה כלפי מעלה, תכניס את מערכות המיטו למצב דינמיק שהוא הספורטיבי ביותר(מבין מצב N נורמל או E חסכוני) מושבים נוחים ואוחזים, עם מערכת הפעלה ידנית לקביעת תנוחה לגובה או להנמכת המושב לנוסע ולנהג.
הכניסה לאחור נוחה עם קיפול של גב מושב נוסע/נהג,והזחת המושב כולו לכיוון הקונסולה הקדמית. הראות החוצה סבירה מאחר והיא מוסתרת ע”י קורות עבות מלפנים ובעיקר לאחור.
מה שיוצר יותר מהצצה במראות הגדולות בכדי לקבל מבט היקפי. מערכת הסטריאו אינטגרלית של בלאופונקט בעלת 8 רמקולים מצליחה להנעים את השהייה בזמן שאני מאזין לשירי פסטיבל סן רמו.

גג הזכוכית הנפתח(תוספת) מכניס הרבה אור לתא הנוסעים, אפשר לסגור את הווילון, ואפשר לפתוח את הגג בשתי מצבים לחיצה אחת תקפיץ את החלון טיפל'ה למעלה, ולחיצה ארוכה תפתח את הגג לגמרי. תא מטען בגודל סביר בנפח 270 ליטר, חבל שאין ידית פתיחה מתא הנוסעים, לחיצה על הסמל מאחור יפתח את תא המטען, פעולת הטענת מטען כדוגמת תיקי נסיעה לחו"ל יופרע ע"י שפת הטענה גבוהה ולא נוחה.
עוד מתג שחסר הוא לחצן פתיחת דלת תדלוק , לאחר שפתחת ידנית את הדלת המסתירה את הפקק עליך להוציא את המפתח מהסוויץ' , ולהחדירו לחריץ לפתוח את פקק התדלוק עם אותו המפתח, בשיטה שעליך לתפוס את הפקק ביד אחת כקונטרה ולסובב את המפתח שמאלה לפתיחה. אני מקבל לידיי את המפתח המעוצב כמו הלב של אלפא עם סמל הצלב והנחש.

לחיצה בשלט , מושיט יד לידית המוכספת, ופותח את הדלת, נכנס לתא הנוסעים היפהפה, חבל שלא השכילו לשלב כאן שטיחים אדומים מקיר לקיר.
הגה העור נעים למגע ומעוצב בטוב טעם איטלקי, עם מתגי תפעול למערכת השמע והרדיו, לוח שעונים גדולים וברורים ואפשרות לכוון את ההגה לראותם טוב יותר.
אך כבר ניתקלתי בעוד בעיה כשרציתי לחגור, מיקום חגורת הבטיחות רחוק וגורם לך לבצע תנועה אקרובטית לא רצונית בכדי לחגור את עצמך. דבר שאפשר למנוע רק אם אתה מצרף נוסעים מאחור, שיעזרו לך בהגשת חגורת הבטיחות.

הבליסימה בתנועה

הקשת קוד, החדרת מפתח לחריץ, סיבוב ימינה והמנוע ניעור לחיים.
הידיעה כי האדמונית מוגדשת טורבו עושה מסאג' קטן לאגו... ולא רק זה, העוברים ושבים שוב מביטים לעברה, יחד עם חיוך.
אמרנו כשהקמנו את המגזין כי אנו מחפשים מכוניות שיעלו לכם חיוך בו ברגע שאתם ניגשים אליה, והמיטו היא מכונית כזאת.
בצג לוח המחוונים אני צופה באילוסטרציה של פני המיטו מתקדמת לעברי בשילוב מחטי השעונים האדומים המקיפים. מיד את זוג הסקאלות(סל"ד/מהירות) וחוזרות למקומן.
(בכיבוי נראה באילוסטרציה את ישבנה של המיטו הולך ונעלם).

אני מעביר את המתג ליד מוט ההילוכים למצב דינמיק ע"י לחיצה ארוכה עד שנדלקת נורית כתומה לצד המפסק, וכיתוב בצג לוח המחוונים שאנו במצב דינמיק ע"י האות d.
שילוב לראשון, הורדת בלם היד המצופה עור, שחרור קלאץ' ויצאנו לדרך, בתנועה העירונית של צהריי יום שישי תל-אביבי, מתגלה המיטו(כמעט וכתבתי סוד) כנוחה במיוחד ביחס לסופר מיני ספורטיבית. ירדתי לאיילון צפון, והתחלתי לתת בגז, היא מאיצה מצויין בכל הילוך שתבחרו, ראשון, 6,000 סל"ד, שני אותו הסל"ד, שלישי,...רביעי, הגיר הטמפרמנטי בעל 6 יחסי העברה קצרים גורם למיטו להיות כמה שיותר אל מעבר ל 3.000 סל"ד . עברנו מזמן את שלושת הספרות עמוק בסקאלה בואכה הילוך חמישי בדרך לשישי, התנועה התזזיתית של המיטו מגלה לנו מכונית זריזה במיוחד, עם הגה מהיר , כך שקל מאוד "לזגזג" איתה, ולשעוט לעבר האופק, כאן היא באמת מזכירה אלפא אמיתית. (אך איפה צליל היניקה של הקרבורטורים הכפולים ? ) היא פשוט עושה זאת בחלקות הנדרשת ממכונית מודרנית טובה.

התכנון הוא להצטרף היום למפגש אלפא ועד לשעת המפגש, לשוטט באיזור גוש דן, ניכר כי היא הופכת מיד לאחת מהחבר'ה, בנסיעה ,וכמעט בכל האטה או עצירה, מביטים בה, שואלים למחיר, חלקם מופתעים למשמע המחיר הזול יחסית (155,000 ש”ח), כך שהיא כבר נכנסת לאופציית הרכישה בסל הקניות של מעמד הביניים הגבוהה .בשעה המיועדת אני בדרך אל מפגש מועדון אלפא רומיאו הישראלי.

מועדון אלפא רומיאו הוקם בשנת 2002, ומאגד סביבו את חובבי המותג הרציניים ביותר, המונה כ 400 איש פעילים . שם אפשר למצוא אוזן קשבת ומידע בלתי נדלה על כל אלפא חדישה או קלאסית, וכמו כל מועדון חברים המכבד את עצמו,  גם כאן המפגשים מתקיימים מידי יום שישי (רחוב גלגלי הפלדה ליד קפה מצדה בהרצליה פיתוח).
אני הגעתי מבעוד מועד עם המיטו, כבר הרגשתי כמו בבית לבבי וחם בזמן שאל המפגש זורמים בזו אחר זו אלפות יפהפיות חדשות וגם קלאסיות, וכולם עם חיוך.
המועדון מקיים בנוסף למפגשים , טיולים מגובשים, וחשוב מזה זוכים ליד מושטת וחמה מצד סמל"ת יבואנית אלפא רומיאו לישראל, כך שאם את/ה בעל/ת אלפא, או בדיוק עכשיו רכשת אחת, מומלץ להרשם ולהיות חבר מועדון, בכלל האווירה טובה ומחזה המכוניות היפות ממכר, את הקשר עד ליום המפגש השבועי, אפשר לעשות דרך אתר מועדון אלפא רומיאו בישראל בו קיים פורום פעיל.

לאחר המפגש, שמתי את פעמיי צפונה, הכבישים למרות ערב החג (ראש השנה), היו "ריקים" יחסית, והדרך לצפון היתה פנויה, כך שהיתה באפשרותי היכולת לשייט בהילוכים גבוהים ולהינות ממגדש הטורבו שדוחף אותנו קדימה באופן נמרץ כך שהספקתי גם להגיע הביתה, להחנות את המיטו בחניה המקורה השמורה שלי, להתקלח, להתלבש, ולרוץ לבית הכנסת.

ספרינט

למחרת מוקדם בבוקר קבעתי להיפגש עם יחיעם, שהרים את הכפפה ומאהבתו לאליפות הגיע למבחן עם אלפא ספרינט תלתן ירוק מבציר 88', מקורית לחלוטין. בעלת מנוע בוקסר בנפח 1.5 ליטר המפיק 105 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט 13.6 קג"מ ב 4,000 סל"ד בשילוב גיר ידני 5 הילוכים אהבתי למכוניות שנות ה-80', החסירה בי פעימה במפגש עם הספרינט, המעלה בי זיכרונות נוגים על כמה שהיא הייתה נחשקת במהלך אותן שנים, ומחזירה אותי לאותו סיפור טראגי של שוער מכבי חיפה אבי רן ז"ל חובב נהיגה בכלל ואלפא בפרט, שהייתה בבעלותו ספרינט שחורה איתה נהג לפזז בכבישיי חיפה. אבי רן נהרג בזמן שרכב על אופנוע ים בכנרת, ומותו גרם באותם ימים לזעזוע במדינה. דר"א הספרינט שנותרה בודדה בחניה, נמעכה זמן קצר אח"כ ע"י משאית שאיבדה את הבלמים בירידה. לאחר שהתפעלתי מהספרינט, הגיע הזמן להכניס את המיטו לכושר ולבחון את קרביה.

ביצועים

נכנסנו למכוניות ויצאנו לכבישים הנכונים המטובלים בסיבובים/עיקולים המוכרים לנו היטב.
סיבוב רודף סיבוב והמיטו מצליחה להעלות חיוך רחב על פניי ,ולפנות בחדות המורגשת היטב בהגה המצליח להעביר לידייך את התחושות עד כדי כך שאתה מרגיש אפילו את זנבה המקשקש תודות לדיפרנציאל מוגבל החלקה המצליח להדביק אותה אל האספאלט אך יחד עם זאת משחרר לה חבל לדילוג קל הצידה, ובנהיגה אגרסיבית להוציאה להיגוי יתר נשלט וראוותני , להזכירכם מדובר בהנעה קדמית שאפשר לקבוע כבר עכשיו, שהיא אחת המהנות בעת האחרונה.
חבל שלא קיימת אפשרות לנתק את בקרת האחיזה מה שהיה מוסיף פלפל לכל העניין. ההילוכים מסונכרים היטב ומשאירים אותה בטווח המומנט שבין 3,000-6000 סל"ד, בעיה קלה מורגשת בעת מעיכת הדוושה בהילוך שני, דבר היוצר השהייה מביכה וארוכה יחסית עד שהטורבו מגיע ב4,500 סל"ד, ומוציא אותך מהפלונטר. הצמיגים 195/55/16 מנסים לעקוב אחר השילדה וההגה, ונלחמים אחר כל פיסת אספאלט לאחיזה טובה עוד יותר, דבר שהיה כאמור קל הרבה יותר לו רכב המבחן צוייד בחבילת הספורט עם צמיגים רחבים יותר 215/40/18 שהיו משפרים את האחיזה באופן ניכר.
תודות לשילוב d דינמיק , היא מקשיחה את פעולת ההגה ואת מתליה שעושים עבודה טובה בעיקולים חדים , ומצליחה להעביר לך את תחושת תת ההיגוי ולתקן כמה שיותר מוקדם, כך גם הבלמים שלא איבדו מנשיכתם לאורך כל המבחן, וזוכים למלוא השבחים, עם לחיצה על הבלמים תקבלו בלימה חזקה יחסית שתאפשר לכם להגיע לעיקול כמה שיותר מהר, ולבלום ממש לפני הכניסה אליו עם הפניית הגה המעבירה לכפות ידייך רגישות גבוהה יחסית להגה מתוגבר חשמלית, מגדש הטורבו יחד עם ההילוך השלישי המורה כעת 5,000 סל"ד יוציא אתכם בשליפת דחף מהסיבוב לעבר העיקול , שינוי זווית המרכב ותת היגוי יחד עם תיקון קל והיא תפנה באופן שישאיר אתכם עם מבט מופתע לטובה אני חושב שגלגל אחורי ימני היה קצת באוויר.

מבט במראה המרכזית מגלה לנו את הספרינט ויחיעם מאחור ואני משוכנע כי יחיעם נהנה עכשיו מכל רגע, וזה בהחלט ניכר על פניו המחייכים אליי ממש בזמן שהוא עוקף אותי עם הספרינט שלו , הצליל בשילוב הגרגור החלוד ויניקת האוויר אל זוג הקרבורטורים הכפולים גורמים לי להנמס , היא פשוט מכונית נשמה מענגת גם בצליל ובצורתה היפה שעושה לה טוב עם השנים. למרות כי כוחה לא עומד לה מול המיטו החזקה והמודרנית, המצויידת בטכנולוגיה של האלף השלישי, לעומת הטכנולוגיה של המאה ה-20. שם לא היו בקרות והצלילים איפיינו את השוני בין רכב אחר למשנהו, היא פשוט עושה לי את זה, למרות שאני יושב כעת מאחורי הגה המיטו, אני מתבונן בספרינט ומפליג במחשבה לימים אחרים פשוטים יותר והשאלה מי יותר מהנה לנהיגה קשה כאן כפליים.מאחר ואלפיסטים אמיתיים יודעים את נשמת הקרבורטורים(תרתי משמע).

כל שיהוק, או הילוך , מעלה בהם חיבור ישיר לוריד הרכב, כך שהם יודעים בדיוק כירורגי לאן לגשת בכדי לטפל בבעיה. דר"א הם לא קוראים לזה בעיה הם קוראים לזה זוגיות. אם מישהו אחר ינהג בה, היא תתנהג באופן שונה מכפי שהיא עם בעליה. לא כל אחד יכול לנהוג באלפא קלאסית אתה צריך שיהיה לך את החיבור, מה שככל הנראה אבד קצת בעידן האלפא המודרנית. כפי שהספרינט היא עיצוב סקסי בגוף של סוד, כך המיטו היא ספורטיבית הבנויה ע"ב גרנדה פונטו (אברט).

בזמן הצילומים אפשר באמת להרגיש בהבדל הצורני, המיטו לעומת הספרינט נראית כמו מיניוואן, והספרינט דומה לחץ תזזיתי, והיא בהחלט כזאת, היא פונה לפי פקודת ההגה בקלות , ואתה מרגיש ממש דרך גלגל ההגה את פעולת מוט ההגה המעביר את מומנט הסיבוב לגלגל, בנהיגה בה אתה מרגיש שאתה חלק ממנה, אתה פשוט מרגיש חי. תיקוני ההגה מהירים יותר ככל שהמהירות עולה, הבלימות מוקדמות יותר בכניסה לעיקולים חדים, אם כי האחיזה טובה תודות לצמיגים במידות: 185/60/14 על ג'נטים יפהפיים. למי מאיתנו שגדל ונהג במכוניות האלה במהלך שנות ה80', ההחלטה ודאי מחולקת לשתיים והבחירה מורכבת יותר, כך שלספרינט תמיד יהיה מקום חם בלב, והמיטו טורבו היא אחת מאותם חיבורים מודרניים יותר לתקופה ההיא.

דלק

במשך המבחן בנהיגה ספורטיבית מחשב הדרך הורה על 8.5 ק"מ/ליטר, נתוני היצרן מורים על 12.3 ק"מ/ליטר, שזהו התחום הריאלי יותר בנהיגה משולבת.
בטיחות: המיטו מצוידת ב 8 כריות אוויר , בקרת אחיזה, ו-ABS, וזכתה ב 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק של איגוד ENCAP.

סיכום

לאחר שנהגתי בה למעלה מ 1700 ק"מ במשך ארבעה ימים , אפשר לסכם ולומר כי המיטו היא מכונית שקונים מהלב, ומה שמעצים את הרגש הוא ה DNA של האלפא 8C קומפיטיציונה שכאילו התכווצה לפרופורציות של HOT HATCH.
אך במקרה זה לעיצובה של המיטו יש קבלות. היא מהנה לנהיגה,חזקה,בעלת הגה חד , נוחה, חסכונית יחסית, ומצליחה לשלב רעננות במחיר טוב לעומת מתחרותיה, כך שלאלפא יש כעת קלף מנצח בקטגורית הסופר מיני החמות.
ולאלפיסטים יש מקום חם לחזור אליו.

נתונים

  • מנוע: 1,368 סמ"ק בתצורת 4 צילינדרים ,16 שסתומים מוגדש טורבו. 
  • הספק: 155 כ"ס ב- 5,500 סל"ד. 
  • מומנט: 23.6 ב- 3,000 סל"ד. 
  • גיר ידני 6 הילוכים 
  • צמיגים: 195/55/16 (חבילת ספורט 215/40/18 ) 
  • משקל: 1,145 ק"ג 
  • תא מטען: 270 ליטר 
  • מיכל דלק: 45 ליטר 

ביצועים

  • 0-100 קמ"ש: 8 שניות
  • מהירות מרבית: 215 קמ"ש
  • תצרוכת דלק: 12.5 ק"מ/ליטר
  • בקרות: ABS,ESP
  • מבחן ריסוק: 5 כוכבים ENCAP
  • קבוצת מס: מיטו סטנדרט, קבוצת רישוי 4 (מיטו בחבילת ספורט קבוצת רישוי 5)

כתב: אילן פייביש

צילום: עידן שוחט