הודעה חשובה לנשואים טריים וחובבי סטייל ונהיגה אמידים ,כן אתם בעלי מיני קופר במוו מעכשיו יהיה לכם מקום, הרבה מקום לתיאומים ולעגלה, לקניות בסופר וגם בונוס תוכלו לרדת לשביל ולהכיר את הארץ ולא רק לטפס על מדרכות של בתי הקפה הנוצצים וואוו מגניב. לראשונה המיני משווקת בגרסת 5 דלתות, וב.מ.וו הגדילו לעשות ויצרו גרסה קופר S בעלת הנעה כפולה גם בגרסת קאנטרימן. מיני קאנטרימן מצוידת בתצורת האצ'בק מחומשת דלתות רחבה, ומוגבהת כמעה (ואל תקראו לה ג'פון) ומחלקת חיוכים לכל עבר.
אפילו תינוק ישמח לבלות את זמנו בתא הנוסעים המעניין המעוצב ומושקע, ואי אפשר להתעלם מכך שהפרונט והעיצוב היצוק והשרירי מזכיר לנו בולדוג אנגלי!
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מאת לוי יצחק.
מיני קאנטרימן
מעצבי מיני קאנטרימן עשו עבודה גאונית, הם הצליחו לפסל, מיני גדולה במיוחד עם כל סממני המיני המודרנית, ובכל זאת לשאוב המון תשומת לב חיובית השופעת יוקרה. למרות כי רכב המבחן הוא בגרסת הקופר S, ליתר דיוק S4. הכונס במכסה המנוע נעלם, אך נותרה הבליטה. פנסי החזית כמו פופאי אכלו תרד וקיבלו מראה גדול ושרירי אך שמרו על מאפייני המיני וצוידו בבי קסנון המספקים תאורה לילית מצוינת למרחקים עם אור כחלחל ומגניב. הגריל פוצל לשלושה מפלסים אחד דומה לשפם גדול השני משלים אותו, והשלישי מוטבע בפגוש עם זוג כונסים מעוצבים מעוטרי כרום. ומצדדיו זוג פנסי ערפל עגולים.
תצורת עגול או אובלי הוא המודל על פיו מעוצבים סממני המיני. במבט בפרופיל ניכרים כתפיים מובלטות, וקו חלונות מוכר מהמיני, כלומר מכווץ ומושחר אך מחולק לשלוש ולשם כך דאגו למסגרת דלתות מוגבהות וקורה אורכית עבה ובולטת עם ספויילר מעל החלון האחורי. מן הצד ניתן לראות גימור ניקל בולט לפנסי האיתות האובלי והמעוצב מבלי לפסוח על סמלון S באדום כמובן, מראות קטנות (חשמליות) אובליות גם כן, ידיות הניקל המוברש גם הן שמנמנות משהו, חיפויי הכנפיים שחורים המשלימים פס קישוט רחב לאורך הדופן התחתונה וכיתוב בולט All 4 מניקל מוברש בדלתות הקדמיות. למען תדעו כי זו בעלת הנעה כפולה .
יש לציין כי זו הפעם הראשונה בה המיני מצוידת בהנעה כפולה, לא בכדי, מאחר ומיני קאנטרימן, תשתתף השנה בתחרות הראלי העולמית WRC (המיני המקורית קטפה את המקום הראשון וניצחה בדרך את פורד מוסטאנג, יגואר ופורשה במרוץ הראלי היוקרתי של מונטה קרלו בשנת 1968).
עוד ניתן לראות את הג'נטים "18 הגדולים והיפים הנועלים צמיגי פירלי סינטורטו P7 במידות 225/45/18. מאחור ניבט אלינו ישבן האצ'בק שמנמן ואלגנטי עם סמל מיני גדול (שהוא בעצם ידית פתיחת דלת תא המטען), זוג פנסים מובלטים ואדומים המעוצבים בטוב טעם וכפי שהזכרתי קודם, פגוש אחורי מובלט בגימור זוג כונסים מזויפים וכן פס קישוט עשוי ניקל מתחת למספר רישוי, דבר המשלים השראה של אווירה נעימה במבט לילי. ולבסוף יציאות מפלט אחד בכל צד וכפי שהזכרתי קודם ספויילר אחורי מובלט ומעוצב מעל החלון. זוג גגות השמש המושחרים נראים ממבט- על ,כגג זכוכית אחד גדול.
פנים
החגיגה העיצובית מבחוץ הגדילה לעשות גם בפנים הכניסה פנימה נוחה וקלה במיוחד אין צורך לטפס, ומושבי העור המשולב בבד נעים בצבע אדום שחור עם תפירה אדומה, תומכים ונוחים במיוחד. חבל מאוד כי המושבים נעדרים מתפעול וכוונון חשמלי ונעזרים בתפעול ידני פשוט של הזחה קדימה אחורה למעלה למטה בעזרת ידיות פשוטות. עם הישיבה מיד נגלה לפנייךהמרווח הפנימי המואר הגדול והאוורירי תודות לזוג חלונות בגג ומשלב המון שימחת חיים, כאילו והקאנטרימן מברכת אתכם –"בוקר טוב ושיהיה לך עוד יום קאנטרימן שמח " ואתה עוד מסוגל להגיד תודה ממש לפני שתסגור את הדלת ותבחין בלוחית סף הדלת המזכירה לך כי זו MINI COOPER S.
הסידור הפנימי מגיע עם 2 אופציות או 2+2 או ספסל אחורי מלא ל 3 נוסעים רכב המבחן הגיע עם האופציה הראשונה. הצבעים השולטים בתא הנוסעים הם אדום שחור ומוכסף והדלתות מעוצבות בפנים בתצורה אליפטית ואדום בולט עם שפע תאים. אמרנו כבר שהתצורה השולטת כאן היא עגול או אליפסה? מבט במראה האמצעית האליפטית יגלה לנו כי שדה הראיה לאחור טיפל'ה מוסתר, ונצטרך להיעזר במראות הצד הקטנות (מידי?). מעל המראה האמצעית נגלה שורת מתגים השולטים על תאורה לנהג ולנוסע, בנוסף לתאורה לילית מחליפת 4 צבעים לבחירתכם: אדום, כחול, סגול וורוד.
מבט בקונסולה הקדמית השופעת ניאו רטרו עם מד המהירות הגדול והדומיננטי בעל רקע לבן ולצידו זוג פתחי אוורור עגולים מה שהזכיר את פרצופו של מיקי מאוס. מעל מד המהירות נמצא את לחצן החירום האדום.
מד המהירות הגדול משולב עם מערכת האודיו האינטגראלית ולחיצי פלסטיק עדינים בעיקר כפתור ווליום , לצידו נמצא מיקום מפתח העגול שהכנסתו נעשית בלחיצה (ושליפתו חזרה החוצה נעשית בלחיצה נוספת) מצידו הימני נמצא לחצן START להתנעה. ומתחת לשעון נמצא את פתח הכנסת דיסק ומלמטה שפע לחיצים קצת מסורבלים השולטים על מערכת בקרת האקלים ותפעול חלונות ודלתות, יש לזכור כי עם סגירת הדלת ותחילת נסיעה נעילת הדלתות נסגרת אוטומטית כולל דלת פתח תדלוק ותא המטען.
בכדי לפתוח אותם קיים לחצן במרכז שורה התחתונה במרכז הקונסולה שידאג לפתיחת הדלתות בשעת הצורך בשורה התחתונה ביותר נמצאים גם מתגי פנסי הערפל (קדימה ,אחורה) לחצן SPORT שידאג להמריץ את סל"ד המנוע ובכך להגעת כוח המנוע מוקדם יותר בעת נהיגה מאומצת וכן לחצן ניתוק בקרת האחיזה. לחיצה עליו תדליק נורה כתומה עם איור יעודי שתופיע במד המהירות המרכזי. משהו שהזכיר לי את פורשה הוא מד הסל"ד היחיד במקרה זה הממוקם ממש מול הנהג עם רקע לבן וספרות 7 & 8 אדומים , בו קיימת בנוסף למד המהירות הגדול במרכז הקונסולה תצוגת מהירות דיגיטאלית קטנה ונוחה. ההגה בעל 3 חישורים קטן מעוצב וחבל שאיננו מצופה עור, אליו מצורפים זוג פדלי החלפת הילוכים המתבצעת ע"י דחיפה קדימה להורדת הילוך, ולחיצה כלפייך תעלה הילוך.
מן ההגה ניתן לשלוט גם על מערכת האודיו האיכותית בעלת 8 רמקולים , שליטה על טלפון בלוטוט ובקרת שיוט. מאחוריו נמצאים ידיות האיתות המעצבנת ממש הדורשת הקפדה יתרה של החזרתה העדינה הגורמת באופן תכוף לאיתות לצד לא רצוי. בין המושבים הקדמיים בתחתית הקונסולה המרכזית נמצאים זוג מחזיקי כוסות נוחים שבאחת מהן ניתן למקם מאפרה אינטגראלית נשלפת. עוד נמצא את ידית ההילוכים הנעימה שעוטה עור, עם תפעול אוטומטי או הזחה כלפייך לתפעול ידני.
ידית בלם מעוצבת ונוחה וכן משענת יד ובה תא אחסון נוח, אך הפתיחה שלו תגלה תא קטן עם פלסטיק חשוף .חבל שלא דאגו לגימור פנימי עם בד לבד שחור או גומי אדום כמו במסילה המעניינת והמעוצבת העוברת בין ארבעת המושבים (ניתן להזמין ספסל אחורי מלא) שבתחתיתה גומי אדום , על המסילה ניתן למקם ולשנע מבחר אקססוריס כגון: נרתיק למשקפיים עם סמל מיני, מחזיק לטלפון נייד, מחזיק כוסות כמובן ועוד. פתיחת הדלת והכניסה לזוג המושבים מאחור גם היא מרווחת ,גם כאן המושבים נוחים ואוחזים ועוטים עור בשילוב בד ותפירה אדומה, מרווח הראש מצוין גם לגבוהים .המושבים המפוצלים מאפשרים נגישות מתא הנוסעים אל תוך תא המטען. פתיחת דלת תא המטען תגלה לנו נגישות עם שפת הטענה נוחה. נפח תא המטען מספק למדי ומכיל 350 ליטר.
מנוע
מנוע המיני קופר S פותח בשת"פ בין ב.מ.וו ל -פיז'ו, מנוע מוצלח זה בנפח 1,598 סמ"ק בתצורת 4 צילינדרים ומגדש טורבו, מפיק 184 כ"ס ב- 5,500 סל"ד, ומומנט 24.4 קג"מ ב- 1,600 סל"ד המשודך לגיר טיפטרוניק בעל 6 הילוכים המעביר את הכוח לכביש דרך הנעה כפולה קבועה, וג'נטים "18 הנועלים צמיגי פירלי סינטורטו P7 במידות 225/45/18 שידחפו את 1,480 ק"ג מ 0-100 קמ"ש תוך 8.3 שניות ולמהירות מרבית בת 205 קמ"ש.
איזה יום שמח יום של הפתעות.
ניגש אל הקאנטרימן , שולח יד אל ידית הפתיחה המוכספת השמנמנה לחיצה קלה, מיד מורגש קליק איכותי המוכר ממכונית גרמנית, נכנס ומתיישב במושב הנהג, הרגשה של מרחב, מבט לפנים נראה את פיסול מכסה המנוע, הישיבה גבוהה ביחס למיני קופר Sהמוכרת, הכנסת המפתח העגול למקומו הייעודי, לחיצה על דוושת הבלם,הקשת קוד ולחיצה על לחצן START, והמנוע ניעור לחיים.
ההרגשה מוצקה, ידיי מושטות אל ההגה, אני מעביר לרוורס ויוצא בזהירות מחניון קמור בתל-אביב, מסובב את החרטום לכיוון הכביש ,וממש לפני שגלגלי הקאנטרימן נוגעות בכביש, ניגש אליי אחד הלקוחות אני עוצר, ופותח את הדלת הוא שואל את השאלה הישראלית המתבקשת: "כמה עולה האוטו הזה?" אני משיב "300,000 ₪" הוא סוגר את הדלת באותה שנייה, אני בטוח שאם ביתו היתה לצידו, באותו הרגע הוא היה מוציא צ'ק ומזמין קאנטרימן. שתבינו הבנאדם נוהג בב.מ.וו X6 חדשה. אנחנו עוד נחזור לעניין התמחור.
רחוב המסגר, אין אדם ברחוב ברכב או באוטובוס שלא מביט בקאנטרימן רובם מרימים אגודל, ובעיקר מחייכים, אתה מרגיש כי הב.מ.וו מיני קופר S קאנטרימן הפכה אותך לסלבריטי בין רגע. נהיגה מנהלתית, הבולמים והמתלים הנוקשים מצליחה לסנן את כבישי רחוב המסגר, אפילו שהקאנטרימן מצוידת בצמיגים האופציונאלים במידת "18. הגענו כבר לרמזור אדום זה נותן לי זמן ל"סידורים" אני בהילוך ראשון, לוחץ על לחצן SPORT, מבטל בקרת אחיזה, מעביר את הגיר למצב ידני, מד הסל"ד הממוקם ממש מולי כ"כ נוח ,ומורה על הילוך ומהירות.
הרמזור מתחלף לירוק באותה השנייה הדוושה נלחצת לרצפה והקאנטרימן בעלת ההנעה הכפולה מאיצה בנחישות קדימה. החלפת הילוך מהירה לשני , פשש למרות המבנה היצוק והמשקל היא זריזה, הפניית הגה מהירה ימינה, גם הרמזים על אחיזה גבוהה ניכרים מיד והגה עם משקל מצוין וחד למדי, אנחנו על איילון דרום, בדרך לכבישי הכיף המוכרים, ההתנהלות בין איילון דרום לכיוון בית שמש בקאנטרימן קצרה במיוחד, היא ממש מקצרת את המרחק, מהירה ותזזיתית ולא נחסך ממנה האופי המתוק של המיני, לא רק העיצוב אפילו הניהוג והכוח תואם, ותוספת ההנעה הכפולה כאן היא פשוט ברכה.
הדוושה נסחטת בכל הילוך (6 הילוכים) אל מעבר ל 6,000 סל"ד בואכה קו אדום ב 7,000 סל"ד, המשיכה והדחף מורגשים, אין רחש או ציוץ בתא הנוסעים הכל יצוק ומורכב פרפקט (גרמנים או לא?). שערי השמיים נפתחים והחל לרדת גשם,מה שהרס לנו קצת את יום הצילומים, לא משנה יש עוד יומיים. הגשם שהרטיב את הכביש, לא הזיז לקאנטרימן להתל בכביש המפותל, ומאחר שיש לנו עוד יומיים לבחון את הניהוג והאחיזה לעומק ולא רק על רטוב העדפנו לחזור חזרה לתל אביב, בנהיגה נינוחה, כבר התרגלנו למבטים שלא פסקו לאורך כל ימיי המבחן.
אנחנו נוסעים לכיוון הרצליה בכדי שאיתי הצלם ינציח תמונה אחת ששווה אלף מילים, ציינתי כבר שהמיני קופר S קאנטרימן מזכירה לנו בולדוג אנגלי? אז השגנו אחד כזה, כלב מדהים טיפוס אמיתי ,אני אישית אוהב אותו במיוחד,תאמינו לי שגם אתם הייתם אוהבים אותו לו פגשתם אותו במציאות, ממש כפי שהייתם אוהבים את הקאנטרימן במפגש פנים אל פנים. קרלוס הוא סלב אמיתי של ממש, גם עליו מצביעים ברחוב גם ממנו קשה להתעלם וגם אותו רוצים ללטף, בנוסף לזה הוא תזזיתי ושמח, דבר שהקשה עלינו את צילום התמונה המשותפת, אך לבסוף ד' הבעלים של קרלוס דאג שיעשה פוזה יפה למצלמה.
ביום למחרת אני יורד אל החניון המקורה, מוציא את הקאנטרימן, ילדים שהלכו זה עתה לביה"ס התקבצו סביבה ובקושי הצלחתי להיחלץ משם, אפילו ההורים והשכנים יצאו החוצה, הפיסול הקינטי היפהפה של המיני קופר S קאנטרימן הזכיר לי כרגע את החלילן מהמלין. שורה ארוכה של ילדים צועדת מאחורי הקאנטרימן בזמן שאני נע בזהירות ברחוב מגוריי על האבן המשתלבת. יום יפה בחוץ השמש זורחת, ציפורים מצייצות שמים כחולים ואין זכר לגשם באופק ,גם הכבישים יבשים כבר, ממש מזג אוויר מושלם.
אני פותח את הגג, מכניס דיסק אהוב, ומאזין למוזיקה במערכת האודיו האיכותית. נוסע לשטוף את הרכב מהלכלוך והגשם של אתמול. עכשיו הקאנטרימן שוב נוצצת ומבריקה וצבע הלבן המבליט את חמוקיה פשוט עושה לה רק טוב. אוסף את אייל הצלם בדרך לעוד יום עבודה מפרך. מתדלקים, ופנינו מועדות לכיוון ה"נורבורגרינג הישראלי".
אטרף
מסלול המבחן הקבוע בו נבדקות יכולותיה הדינמיות של המכונית , מנתק את בקרת האחיזה שדואגת להתערב מאוחר ונותנת תחושה שהיא כאילו ולא קיימת.
לוחץ על לחצן Sport, הילוך המון אוויר לשעשועי נהיגה ראשון דוושה לחוצה 6,500 סל"ד צליל המנוע נהיה בשרני והטורבו דוחף חזק קדימה ,מעביר לשני באותו הסל"ד ההילוכים עוברים מהר למדי וזה טוב, הדחף מתחזק,מעביר לשלישי עברנו את המהירות התלת ספרתית, העברה להילוך רביעי הכביש מתעקל לו עם סוויפרים ארוכים, שמאלה ישורת קטנה ירידה אח"כ פניה ימינה ומיד שמאלה S ארוכה עם ישורת בעליה קטנה לעבר העיקול החד הראשון שמאלה. אני מוריד לשלישי הדוושה נטועה עמוק ברצפה כמעט ונוגעת באינטרקולר, הפניית הגה עם קו פניה הדוק סיבוב הולך נסגר ונסגר עוד יותר ימינה ועוד ימינה ועוד ועוד...
והקאנטרימן בעלת ההנעה הכפולה נדבקת לאספאלט כמו התהוות של ריתוך העברות המשקל והאיזון החוזר במעבר החד לעיקול השמאלי שנסגר לו בתוך העלייה מבוצעת מדהים, תודות למרכז כובד נמוך ,וקשיחות המבנה השרירי, והגה חד, מעבירים לידייך את התחושות דרך הצמיגים הדביקים האוחזים באספלט, בארבע הפינות בהרמוניה כל כך מהנה עם ההגה והמנוע החזק, המתלים משתדלים לרסן כל זווית גלגול שבאה לבקר, הבולמים הקשיחים יתנו להגה חופש ביטוי טוב יותר, בכניסה ויציאה מהסיבוב, בלימות המבוצעות באופן תכוף בכדי להאט את הכניסה המהירה מידי לסיבובי העקלתון מגלות לנו כי הבלמים נשכניים מספיק ומאפשרים ביטחון בנהיגה ספורטיבית. החיוך שמרוח כרגע על פניי גדול
הרבה יותר ממה שחשבתי, המיני קופר Sקאנטרימן מתגלה במלוא תפארתה כמכונת נהיגה מהנה במיוחד, שתעשה חיים קשים מאוד למתחרותיה ,לא רק בעיצוב השמח, אלא בעיקר כאן בכביש המפותל. לא פלא הוא כי ב.מ.וו בחרו להתחרות עם המיני קופר S קאנטרימן ב WRC השנה. כך שאת אותה הנאה בנהיגת כביש תספק הקאנטרימן גם בנהיגת שביל עם המון סחיפות ראווה מענגות. אני בטוח שדני סורדו וכריס מקי הולכים ליהנות בכל שלב במרוץ.
סיכום
המיני קופר S קאנטרימן היא מותג ותימכר כמכונית אופנתית שופעת סטייל המשולב ביוקרה התואמת בעיקר לצפונבונים אמידים בלונדינים (או בלונדיניות) כאלה עם משקפיי שמש ממותגים בהתאם, וגם חובבי נהיגה .יש לציין כי הקאנטרימן לא הכי מאובזרת בסטנדרטים המוכרים (וזה לא לטובתה), היא שונה, ומיוחדת יותר למשל מ אאודי Q5 או אפילו האחות מבית BMW X1, המיני קופר S קאנטרימן יפהפייה אמיתית והעיצוב הזה הוא לא מס שפתיים יש לו קבלות המיני קופר S קאנטרימן מהנה מאוד לנהיגה, ומשלבת הרמוניה נדירה בין: מנוע ,הגה ,גיר ושלדה בקבוצתה. היא מרווחת, ותאכלס ארבעה מבוגרים בנוחות, איכות ההרכבה טובה, ומעבר לזה היא חסכונית יחסית עם 9.5 ק"מ/ליטר במבחן.
מי ששואל מה מחירה לא בדיוק מתאים לה, מחיר המיני קופר S קאנטרימן נעמד על 300,000 ₪ או 335,000 ש"ח לרכב המבחן שהגיע עם כל התוספות בגרסת 2+2, זוג גגות נפתחים וג'נטים "18. אך מאידך –גיסא מנכ"ל ב.מ.וו רכב מר ישראל בן חיים טען בפניי כי נבדקת אפשרות לתמחור מחדש. תשובה פוליטית לשאלה –"למה היא יקרה כל כך?" אני משוכנע כי באם המחיר ירד נזכה לראות כמות גדולה יותר של קאנטרימן על הכביש מאחר וזו לדעתי המיני קופר S האולטימטיבית, שתרחיב לכם את החיוך כל בוקר מחדש.
נתונים
- קטגוריה: כבישטח
- מנוע: נפח 1,598סמ"ק , 4 צילינדרים ,טורבו.
- הספק: 184 כ"ס ב- 5,500 סל"ד.
- מומנט: 24.4 קג"מ ב- 1,600 סל"ד.
- גיר: טיפטרוניק 6 הילוכים עם פדלי החלפת הילוכים בהגה.
- הנעה: כפולה קבועה.
- מידות צמיגים: פירלי סיטורטו P7 במידות: 225/45/18.
- משקל: 1,480 ק"ג.
- מרכב: 5 דלתות.
- נפח תא מטען: 350 ליטר.
- קיבולת מיכל דלק: 47 ליטר.
בטיחות:
- 8 כריות אוויר, ABS,EBD
- ESP- בקרת יציבות (ניתנת לניתוק)
- ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
- צריכת דלק (יצרן) :13 ק"מ/ליטר ( 9.5 ק"מ/ליטר במבחן).
ביצועים
- 0-100 קמ"ש: 8.3 שניות.
- מהירות מרבית: 205 קמ"ש.
- שנת אחריות: שנתיים.
עוד באותו נושא: מיני קופר
כתב: אילן פייביש | צילום: אייל מן / איתי אופניצקי