היצרנית היפנית הונדה מתכננת להחזיר את מכונית הספורט הנחשקת שלה, ההונדה S2000, אל פס הייצור מוקדם מהמתוכנן. הדגם יוצע עם שני מנועים, כאשר לראשונה, אחד מהם, מוגדש.
קאמבק של S2000
בסוף שנת 2009 החליטו בהונדה כי דגם ה- s2000 שלהם תרד מפס הייצור. חובבי מכוניות הספורט, ובמיוחד חובבי המותג, דיי התאכזבו מההחלטה של היצרנית. כעת מתחילות להתעורר שמועות חדשות אודות קאמבק מוקדם של הרודסטר היפנית.
הטוויסט האמיתי בכל העסק הזה, הוא שלראשונה הדגם יוצע גם עם מנוע טורבו. במפגש חובבי ה S2000 שנערך בבריטניה, נציגי מחלקת המחקר של הונדה אמרו כי יכול להיות שהמכונית הזו תחזור לפס הייצור מוקדם מן הצפוי. אם חלקכם העלו חצי חיוך על פניהם, אין מדובר בבשורה היחידה שיש לנו לבשר לכם, למרות שעצם חזרתה לפס הייצור זו בשורה משמחת בפני עצמה.
ה- S2000 צפויה לשמור על אותה מערכת הנעה שנמצאת בחלקו הקדמי של הרכב, אך שמזינה את גלגליה האחוריים של המכונית בעזרת תיבת הילוכים ידנית בלבד. כאן נכנסת החדשה השניה- בניגוד למה שהתרגלנו עד כה, להונדה S2000 בעלת מנוע אטמוספירי רעב לדלק, הפעם הדגם זוכה גם לגרסה מוגדשת חסכונית וחזקה במיוחד.
גרסת הבסיס של הדגם תכלול מנוע מעודכן הנשען על ה- Vtec 1.5 ליטר האהוב של הדגם הישן רק עם תוספת קונכיית טורבו שמסוגלת לעזור למנוע להפיק 180 כוחות סוס. הדגם הבכיר של הסדרה, יענג את בעליו עם מנוע 2.0 ליטר שנלקח ישירות מדגם ה TYPE R של סיוויק, רק שהפעם הוא מסוגל לספק את צהלותיהם של 3056 סוסים צמאי מהירות. הגרסה הזו של הדגם, תקבל גם דיפרנציאל מוגבל החלקה ומתלים בכיול ספורטיבי המיוחד.
לצערנו, עדיין מדובר בספקולציות בלבד ולכן נצטרך להמתין ולראות מה יוליד יום. למרות זאת כבר דובר בהונדה על גרסה מוחלשת להונדה NSX, שהיא למעשה היחידה שמסוגלת לספק פלטפורמת הנעה אחורית, אך עדיין בהונדה מעדיפים להישאר נאמנים למקור בכל הקשור ל- S2000.
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מאת לוי יצחק.