גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

לקסוס IS250 קבריולט

מלכת הכיתה

גג מופשל הרוח חולפת ביעף ,ומלטפת את האגו בזמן שאני משייט להנאתי במכונת השיזוף של לקסוס IS250 קופה קבריולט.
במזג אוויר הנפלא השורר כעת בחוץ 38 מעלות, יום שמש יפה, זו המכונית המסירה את המופנמות המוכרת של לקסוס תוך 21 שניות ברגע שלחצת על הכפתור ופתחת את הגג. גג הפח נעלם לו בתוך תא המטען באופן מופתי, ובצורה כ"כ מושלמת ואז מתגלה לו כל תא הנוסעים במלוא הדרו. אליו לוטשים מבט כל הסובבים אותך ופולטים מילות קלס. הכול בנוי כאן באופן מרשים, ועוטה עור מקיר לקיר.

תא הנוסעים הלבן, גורם לך להבין עד כמה היא מרווחת אפילו מאחור שם יהיה מקום לאכלס זוג מבוגרים, שמושבי העור הנוחים יאמצו אותם אל חיכם.
קווי יפהפיים עם חזית משתפלת מטה, וזוג פנסים וגריל לקסוס אופייני בשילוב פנסי הערפל העגולים,וכונסי האוויר המשווים לה מראה דינאמי מתוחכם עם כנפיים מנופחות , המשתלבות בפרופיל הכל כך אלגנטי של ה IS250 קופה קבריולט , וג'נטים יפים במידות "17 הנועלים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה RE 050במידות : 225/45/17 מלפנים, ו- 245/45/17 מאחור.

כשהגג סגור היא קופה יפהפייה, וכשהגג מופשל היא הופכת למלכה יופי הגורמים לנהג/ת להיות סגן/גנית המלכה. מאחור, עם פנסים המעוצבים בנורות LED בהרמוניה עם ישבנה החטוב של דלת תא המטען המכילה בתוכה את הגג כשהוא מופשל ולסיום זוג יציאות מפלט אחד בכל צד.

הלקסוס IS250קופה קבריולט נחשפה רשמית בתערוכת פריז 2008 ונחתה לא מכבר בישראל בכדי לחזק את אופציית שאר הדגמים המשווקים בלקסוס ישראל. הגיע הזמן לצאת ולבחון את היפהפייה הזאת מקרוב, זה מרגיש כמו לצאת לדייט עם מלכת הכיתה.

בפנים

אי אפשר להתעלם מהלקסוס IS250קופה קבריולט, עיצובה ממגנט ממש, במיוחד בצבע האדום דובדבן הבוהק שלה ועם פנים לבן. אני מתקרב אליה בהתרגשות, והיא נענית אליי הרי החיישן בכיסי, שליחת היד אל הדלת והיא נפתחת, אני פותח את הדלת, ונושם את ריח העור, תא הנוסעים המוקפד והמוכר של לקסוס, נותן לך אווירה נינוחה של בית. חם ואוהב.
המושבים מעוצבים ונוחים במיוחד, הקונסולה הקדמית כ"כ מוכרת מדגמי הלקסוס עם מסך המגע המפורט בעל שלל אפשרויות, השולטת גם על בקרת אקלים ומזגן מעולה, בשילוב מערכת אודיו מצוינת אפילו כשהגג מופשל איכותו של הצליל איננה נפגמת. הגה עור נעים למגע בעל שלוש חישורים בו לחיצים השולטים על מערכת האודיו המצוינת, בלוטות, וחשוב יותר פדלי החלפת 6 הילוכים נוחה מההגה.מעבר לזה ההגה מתכוונן חשמלית ע"י לחצן ייעודי לכל כיוון אפשרי מעלה,מטה,פנימה והחוצה ומאפשר תנוחת נהיגה אופטימלית יחד עם מושב הנהג המתכוונן גם הוא חשמלית בשלל סידורי ישיבה. ליושבים מאחור ניתנת נגישות קלה ע"י לחיצה על לחצן אינטגרלי הקבוע במושב המזיז ,ומקפל את המושב חשמלית ומאפשר גישה נוחה למושבים האחוריים . בפנים מפוזרים בתחכום שלל תאי-אכסון נסתרים אך נגישים ונוחים לשימוש.
במרכז בין זוג המושבים הקדמיים קיים גם תא אכסון המשלב גם חיבור USBוכן חיבור ל- 12w /120w- כשהגג סגור תא המטען (136 ליטר) גדול, מאחר ואת הפנל המפריד ניתן לקדם לקבע בכיוון הספסל האחורי, ולאפשר אכסון נוח של דברים. כשהגג מקופל, יש לזכור להזיז את הפנל לכיוון סף תא המטען בכדי לאפשר לגג הנפתח להיכנס למקומו בתא המטען אך גם כשהגג מקופל, מהנדסי לקסוס דאגו לסידור בו יתאפשר לאכסן תיק קטן ועוד מספר חפצים-כמה פשוט כך גאוני.

מנוע

הלקסוס IS250 קופה קבריולט מצוידת במנוע 2.5 ליטר בתצורת V6בעל 24 שסתומים אטמוספירי, ומפיק 208 כ"ס ב-6,400 סל"ד, ומומנט 25.7קג"מ ב 4,800סל"ד.
המשודך לגיר טיפטרוניק בעל 6 הילוכים המעביר את הכוח לגלגלים מאחור, כן הנאה אחורית, המאיצים את כל 1,750 ק"ג מ- 0-100 קמ"ש תוך 9 שניות, בדרך למהירות מרבית שתבדר את שיערכם על 210 קמ"ש.

לקסוסטייל

כן אי-אפשר להתעלם מהלקסוס הזאת היא פשוט יפהפייה פתוחה או סגורה. רגל על הבלם, לחיצה על לחצן START, באותו הרגע לוח השעונים החשוך מתעורר לחיים ועושה CHEK מהיר עם המחטים שנדלקים באור פלורסנטי ונעים בכל קשת הסקאלה הלוך וחזור ובסיום המופע הזה נדלקים האורות בלוח השעונים.

ההגה יורד מטה ונע לעברי. אני מכוונן חשמלית את המראות והמושב ומייצר תנוחת נהיגה נוחה. שולח יד ללחצן הגג הנפתח הממוקם משמאלי בקונסולה, לחיצה כלפיי מטה תתחיל במופע הראווה בן 21 השניות לפתיחת הגג, על הצג במרכז לוח השעונים תופיע הולוגרמה, וקו המתאר את מצב הגג בכל שלב ושלב בתהליך המהיר הזה, הנעשה רק בזמן עמידה. החלונות יורדים, דלת תא המטען נפתחת חשמלית,הגג מתנתק לו ממסגרת השמשה הקדמית,החלון האחורי נכנס לתא המטען,ואחריו כל הגג מאוכסן באלגנטיות בתוכו ואז דלת תא המטען נסגרת ואז מופיע לי על הצג COMPLET המודיע לי כי המופע הסתיים,אפשר להעלות חזרה את ארבעת החלונות או להוריד אותם למראה קבריולט מושלם.

באותו רגע לחץ האוויר במזגן מתחזק למקסימום המאפשר צינון כמה שיותר מקסימאלי מהחום על פניכם.בכדי לסגור יש ללחוץ על אותו לחצן כלפי מעלה, ולא לעזוב גם כאן עד שלא יצוין COMPLET בצג לוח השעונים, לחיצה ארוכה יותר גם תעלה את כל ארבעת החלונות והאטימה מושלמת ואז ישרור שקט "לקסוסי" אמיתי בתא הנוסעים, מן שקט נעים ומרגיע, האופייני כל כך ללקסוס.

אני העדפתי לנהוג עם גג-פתוח. עכשיו ניתן לעזוב את הכפתור לשלב ל S, כן מחפש קצת פלפל, לשחרר את בלם הרגל, לאותת ולצאת לדרך ע"י ליטוף של דוושת הגז, אין כאן צליל בשרני אך הצליל מתחזק לטובה בהאצה, גם כך התנהלות שקטה והנסיעה בה נעימה במיוחד. המתלים מכוונים לנוחות מרבית אך משולבת בהם תחכום המאפשר קשיחות המקנה אחיזה גבוהה מאוד.
לחיצה בריאה על דוושת הגז מגלה לנו כי היא לא חורכת אספלט ותעביר לכם את הזמן בנעימות, היה נחמד לו הושתל כאן מנוע ה IS-F.

מאחר ואת ההנאה האמיתית לנהג חובב הנהיגה, נמצא בלחצן ניתוק בקרת האחיזה, לחיצה ארוכה עליו, תדליק נורה כתומה במד המהירות המזכיר לכם כל העת כי בקרת האחיזה מנותקת, וכעת הגיע הזמן להשתעשע בדריפטים, לא קל כ"כ לשכנע אותה לצאת במחולות מאחר והצמיגים המצוינים עם החתך הנמוך יותר מאחור, מאפשרים אחיזה גבוהה למדי, כך שאם היה לה הרבה יותר כוח התענוג היה הרבה יותר גדול.

אך למרות זאת, הלקסוס IS250C, תספק את חובב הנהיגה, נכון שההגה לא בעל משקל נכון עבור שעשועי נהיגה בכביש המפותל,אך הוא מצליח לתקשר עם האספלט ברמה טובה מאוד, ואם נבחר לקחת אותה בכל זאת לכבישים המפותלים, תאמינו או לא, היא תוציא מכם חיוכים לכל אורך הדרך.
מה כיף יותר מאשר לנהוג במכונית פתוחה, העשויה וברמת הקפדה נעימה לשהייה שקשה לצאת ממנה. אפילו בנסיעות ממושכות, היא לא תגרום לכם לכאבי גב, אלא תעביר את השהייה בה בכיף גדול.

סיכום

הלקסוס IS250 קופה קבריולט היא מכונית יפהפייה שעיצובה משדר הרבה יותר יוקרה ואיכות לש"ח. אין לה ביצועים חזקים במיוחד אך היא גם מספקת המון כיף ביחס לשקל , מאחר והיא נראית הרבה יותר יקרה ממה שהיא באמת מתומחרת עם מחיר העומד על: 370,000 ₪ היא הופכת מיד לאחת האופציות הטובות ביותר לקיץ 2010.
היא גם שימושית ונוחה ומתחרותיה הרבה יותר יקרות ממנה כך שהלקסוס IS250 קופה קבריולה יכולה להישקל כאחת האופציות המובילות כמכונית נחשקת ונגישה ביותר לחובבי מכוניות נטולות הגג בישראל.

נתונים

  • קטגוריה : קבריולט
  • מנוע: נפח 2,500 סמ"ק , 6 צילינדרים ,24 שסתומים .
  • הספק: 208 כ"ס ב- 6,400 סל"ד.
  • מומנט: 25.7 קג"מ ב- 4,800 סל"ד.
  • גיר: טיפטרוניק 6 הילוכים עם פדלי החלפת הילוכים +(- ) בהגה.
  • הנעה: אחורית.
  • מידות צמיגים: ברידג'סטון פוטנזה RE050 -מקדימה 225/45/17. מאחורה 245/45/17
  • משקל: 1,750 ק"ג
  • מרכב: 3 דלתות.
  • נפח תא מטען: גג פתוח- 136 ליטר, גג סגור -380 ליטר.
  • קיבולת מיכל דלק: 65 ליטר.
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS,EBD
    ESP - בקרת יציבות (ניתנת לניתוק)
  • ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
  • צריכת דלק(יצרן) :8.6 ק"מ/ליטר בממוצע.

ביצועים

  • 0-100 קמ"ש: 9 שניות
  • מהירות מרבית: 210 קמ"ש
  • שנות אחריות: 3 שנים

כתב: אילן פייביש

צילום: אילן מן