מיני קופר S זכתה בטורבו בתואר מכונית הספורטיבית הקטנה הטובה ביותר לשנת 2014. וכעת היא טובה עוד יותר. מיני לקחו את סיפור ההצלחה צעד אחד קדימה, ובמקום "לאבד" לקוחות, לטובת רכבים מחומשי דלתות. למיני יש את הקלף החזק ביותר. המכונית הקטנה המהנה ביותר לנהיגה. אז למה לא לקחת את שלדת ה URL, למתוח קצת, לכייל עוד את השלדה וההיגוי, ולתת לקהל את מה שהוא חושק בו מבלי לוותר על תחושת הגו קארט המענגת שאנו כל כך אוהבים בה?
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מאת לוי יצחק.
אז הנה היא לפניכם:
מיני קופר S
עיצוב
כשמביטים בה למשך פרק זמן ארוך יותר, חימוש דלתותיה, נראה טבעי וממשיך את הקו הקלאסי שלגרסת שלושת הדלתות .גם אופטית היא נראית פתע ארוכה יותר. מימדיה גדלו, שכן:
- אורכה 4.01 מטר (לעומת 3.85 מטר ב 3 דלתות).
- רוחבה: 1.73 מטר, גובה: 1.43 מטר (1.41 מטר ב 3 דלתות).
- בסיס גלגלים: 2.57 מטר ( 2.50 מטר ב-3 דלתות ), המשפר את היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות.
עיצובה מלפנים עם הכונס על מכסה המנוע, הפגוש הקדמי העמוק והמעוצב, פנסי הלד המדהימים (בלילה),המספקים תאורה לילית מושלמת של ממש, נפלא בנהיגה מתגרזנת בכביש המפותל. בעיקר עם קו אור כחלחל מדגיש באופן ברור את שלטי הדרך. מאחור ניכרים מיד זוג יציאות המפלט במרכז, הספויילר העליון וכמובן סמלי הקרב COOPER S, למען תדע מה עקף אותך באיילון, או בנס הרים...
פנים
פנים הרכב שואב את אותן איכויות מענגות של מיני ולוקחת אותן אל הקצה עם תאורה שמחה, מתגים איכותיים, שפע תאים, קרבון, סוכך שמש כפול צידי, כפיתרון מצוין להסתרה מפני שמש הקופחת מן הצד . בכלל אווירה מדהימה, שאיננה משתווה לאף מכונית אחרת בסגמנט. ההגה נעים למגע, מסך מרכזי עם ממשק קל לתפעול וידידותי במיוחד, שפע תכניות לבחירה, עם החלפת תאורת אווירה, מעבר למצב ספורט, ידית גיר עוטה עור עם תפירה אדומה, מפנים שפע מקום לגבוהים, כל העניין הוא פתיחת הדלתות מאחור שיאלצו אותך לכופף כמעה את הפדחת, וכשתתיישב דווקא תמצא שיש מקום נוח, אך לא מרווח במיוחד למבוגרים,לילדים/ נערים/ות זה מצוין, שימושי, ועדיף למשפחה צפונבונית עם זוג צאצאים, אשר ייהנו ממכונית אצילית שימושית ומענגת לנהיגה.
גג השמש, מעולה הוא ניפתח, ומחולק ליושבים לפנים ומאחור עם רשת נשלפת, תא המטען בנפח : 278 ליטר, גדול יותר מאשר במיני קופר S בעלת 3 דל' בעלת "רק" 211 ליטר. הבדל נפח של 67 ליטר משמעותיים למשפחה הצעירה.
בקיצור איזה כיף, לכל המשפחה!
מנוע
מיני קופר אס החדשה מצוידת במנוע החדש בנפח: 1,998 סמ"ק 4 צילינדרים – 16 שסתומים מוגדש טורבו, המפיק: 192 כ"ס ב- 4,700 סל"ד וסוחט 28.5 קג"מ ב- 1,250 סל"ד, המשודך לגיר טיפטרוניק עם פדלי החלפה בהגה בעל 6 הילוכים עם שליטה על אופי נהיגה- חסכוני רגיל או ספורט. המעביר את כל הכוח להנעה קדמית, ולכביש דרך צמיגי PIRELLI CINTURATO P7 במידות: 205/45/17. אשר יאיצו את המיני קופר השוקלת 1,295 ק"ג (60 ק"ג יותר מאשר 3 דלתות), מ-0-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות ועד למהירות מרבית בת 235 קמ"ש. אך הפעם הוא מפיק צלילים מענגים יותר מאשר במיני קופר S בעלת 3 דלתות.
הכיף מתחיל כאן
רק תביטו בה, ומיד תחייכו, עיצובה היוקרתי אך צעיר ושובב, משלב את הקלאסי עם ההיי טקי, באופן שקשה לומר על הרבה מכוניות אחרות בקבוצתה (חוץ מאבארט 500 המדהימה לכשעצמה). אבל אני בהחלט מתרגש עכשיו והחיוך הולך ומתרחב ככל שאני מתקרב למיני קופר S בעלת 5 דלתות הכחולה. נפגשנו בעבר לחצי פגישה בהשקה ואז כבר הבטחתי לה דייט לוהט. את התאריך כבר קבעו לי ביח"צ, רגעים לפני יום הולדתי ה 45. אבל למיני קופר S אין גיל, היא תהפוך כל אחד לנער מתבגר, תזריק לך לוריד את החיוך של החיים הטובים, ותפריש לדמך אדרנלין נעורים בכמויות ללא גבולות.
אפילו אם תביטו עכשיו במראה המרכזית ותבחינו לפתע בזוג הזאטוטים היושבים מאחור וממרום גילכם, בלב הנפש היא צעירה. והמיני היא כמו חותמת להרגשתכם. תגדיל לעשות זאת המיני קופר S בעלת 5 דלתות המתאימה לחובב הנהיגה. מקבל את המפתח, ואני רוטט, אני זוכר את הדייט הלוהט שהיה לי עם אחותה בעלת שלוש הדלות כמה נהנינו יחד, כמה צחקנו, וכמה בילינו. הפעם נעשה את זה פי חמש. פותח את הדלת, כבר בפתיחה אתה מרגיש את האיכות,הדלת קצרה יותר מבגירסת 3 דלות, אך דבר אינו פוגע בנוחות הכניסה מתיישב במושבי הספורט החובקים עם טקסטורת הקווים, מלטף את ההגה, ופורץ בצחוק. לא אני לא על כדורים, פשוט המיני הזאת עושה לי טוב. (וכך היא ודאי תעשה לכם ולכל אחד אשר יבחין בה בכלל ו/או ינהג בה בפרט).
מקיש קוד, לוחץ על דוושת הבלם, ומניח אצבע על לחצן START האדום במרכז הקונסולה. עכשיו הנשימה נעצרת והאוזניים מתחדדות. לחיצה ומזוג המפלטים בוקע צליל של פיצפוצים עם בריטון. מעבר למצב ספורט בגיר,אור אדום לבחירה, ובמסך המרכזי מוצגת מיני שמבשרת לנו שהחגיגה מתחילה. מכוונן את המושב ההגה והמראות,פעימות הלב גוברות. ויוצא אל המטרופולין התל אביבי. פני מועדות לרמת אביב ג'. ומשם לכפר שמריהו, ולאחר מכן אל עבר כבישי הנהיגה. האזורים הצפונבונים הפכו לכר המרעה הטבעי של המיני קופר אס, ואני יוצא מנקדת הנחה כי כך יעשה עם המיני קופר S המחומשת. הנסיעה קשיחה אך נוחה יחסית, החלון מלפנים נראה לפתע כמו מסך בסרט המראה את המציאות בחוץ, לעומת הכיף שבפנים. המשדר את העולם בצבעים שמחים המאריך חיים. אין מי שמפספס אותה כולם מביטים בה ומחייכים.
רמזור, המבטים ננעצים בה, ואני מבטל בקרה, ומוכן לשיגור, הופ ירוק דוושה מתכתית מודבקת לרצפה, 6,200 סל"ד,פצפוצי מפלט העברה בפדל הימני להילוך שני עם נשיפת פריקת לחץ מפורק מגדש הטורבו באותו הסל"ד שריקת טורבו חוזרת עם משכה לשלישי. 6.7 שניות מ-0-100 קמ"ש מוסרת לי קופסת הדרופבוקס. מהר יותר מנתוני היצרן (6.9 שניות) הדחף ליניארי וחזק, עם כל הדרמה של קונצרט פורק טורבו וצלילי מפלט. –תענוג צרוף שלא מפסיק עד הילוך שישי. אז כוח ידענו שיש, אבל העדכון של הצלילים כאן, הוא משהו שיכול לגרום לך לשכוח מהכל ולשהות בחברתה של המיני הקופר S המחומשת למשך כל הזמן. כבר מהפגישה הראשונה אתה מפתח כלפיה רגשות, וזה הופך לאינטימי ככל שאתם נמצאים יותר זמן ביחד.
רמת אביב ג', כאן נמצא שפע מכוניות מעניינות, אבל המבינים והסטייליסטים יבחרו במיני על כל גווניה. יגדילו לעשות צעירי כפר שמריהו. קחו למשל את א', שמיניסטית בת 17. מכפר שמריהו, יש לה מיני קופר S חדשה, זה לא משהו יוצא דופן, שכן נהוג בכפר שמריהו כי הנערים/ נערות, "מקבלים" מיני כמתנה לרישיון הנהיגה, זה הופך להרגל,המכונית מתחבבת עליהם, אבל גם הם מחבבים את מיני, ונוצר קשר רגשי. המיני 5 דל היא פיתרון פנטסטי לאחותה של א' הגדולה ממנה ב 8 שנים, היא כבר התחתנה אחרי הצבא, והספיקה להביא יורש ראשון למשפחה. ונראה הרי טבעי שבוגרת מיני שכמותה, תבחר במיני המחומשת הבאה.
כביש החוף, זיגזוג והאצה למהירות אוטובאנית, הילוך רביעי והאצה לחמישי, הכוח כאן לניארי וחלק כמשי, הצלילים מענגים רעשיי הרוח מועטים עקב תכנון אירו דינמי מבריק. מערכת השמע טובה, וגם כך תא הנוסעים הנעים הזה מעביר לך את הזמן בכיף. הים לשמאלי, פותח את החלון מעט ונהנה מהבריזה המלטפת. נידמה אפילו שהים הופך נינוח למראה המיני ואפילו השמש מחייכת מבעד לעננים. לפתע העולם שמח.
פניית S
ידוע הוא כי המיני קופר S אוהבת לאכול כבישים מפותלים לארוחת בוקר.
ניתוק בקרה, לבשתי את כפפות הנהיגה, מעביר למצב ספורט, שוב לחיצה הגונה שוב האצה שוב צלילי מפלט ושריקת טורבו, שוב אותו חיוך ממזרי צמיגי PIRELLI CINTURATO P7 במידות: 205/45/17 המצויינים לופתים את האספאלט, העברה לשני 6,500 סל"ד, האצה לשלישי ורביעי ואפילו חמישי, כוח, כן יש לסרט הכחול הזה הרבה כוח, והוא מאוזן ומדויק להפליא, הנה סט העיקולים, אנו במהירות תלת ספרתית גבוהה מהרגיל, פה גדול והמיני טורפת אותן, על הסף הפנייה, בלימה מהירה, חדות הבלימה מעולה, הבלמים כאן משרים ביטחון רב, עם צלילה אל תוך הפנייה, הורדת זוג הילוכים הפניית הגה, שלדת ה URL המוארכת ניכרת כעת כאוחזת יותר שטח והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה עם ההגה החד והמתקשר, המופנה כעת אל עבר הפנייה בהילוך שני.
דוושה לחוצה וסל"ד בשמיים, בדרך אל האייפקס הבולמים הקשיחים אוחזים בשלדה ומנטרלים כל זווית גלגול חדה, וגורמים למרכב להיות באופן כמה שיותר אופקי, המדביק את האף לפס הצהוב, השלדה נענית ודוחפת את המיני הכחולה לתוך הפנייה באדיקות של F16 בהטיה חדה ימינה, עם פול בוסט, העברה להילוך שלישי ב 6,000 סל"ד ודחף חזק המדביק חזק עוד יותר, את המיני אל האספאלט, המקלה את העברת המשקל המהירה אל עבר עיקול שמאלה, שלאחריה פתיחתה של ישורת ודחף חזק עם אותם צלילי מפלט ושריקת טורבו המוציאה אותך בשיגור מהפניה אל הישורת, והעברה להילוך רביעי ודוושה ברצפה, ווואוו הכל מתורגם לידייך האוחזות בהגה, אתה מרגיש שאתה חלק בלתי נפרד עם מיני קופר S 5 דל' הנענית לך באופן מושלם וזאת למרות או בעיקר תודות למשקלה העודף ואורכה המשופר, המשחק כאן ממש לטובתה, מבלי לפסוח על כשכוש בזנבה, אין כל בעיה לבוא לפניה בדריפט כל כך קל לשלוט בה ואם מבינים אחד את השנייה כאילו אנו חברים כבר המון שנים.
קשה לומר כי המיני קופר S בעלת 5 דל', זריזה יותר מן המיני קופר S בעלת 3 דלתות, אבל בישורת במהירות גבוהה כשהכביש נפתח והדחף מתגבר, מורגש כי המיני קופר S בעלת 5 דלתות מייצרת כאמור יציבות כיוונית משמעותית טובה יותר. תודות לתוספת במשקל ( 60 ק"ג) ואורך 4.01 מטר ( 16 ס"מ ארוכה יותר). הנאה מנהיגה? התשובה היא : כן בע-נ-ק.
דלק
תצרוכת הדלק של המיני קופר S בעלת 5 דלתות, מפתיעה, שכן ע"פ נתוני היצרן תצרוכת הדלק שווה עם נתון העומד על 14.5 ק"מ/ לליטר. אנו השגנו בנהיגה במצב חיסכון נתון יפה העומד על 13.4 ק"מ לליטר ובנהיגה ספורטיבית נתון תצרוכת הדלק הורתה על 8.0 ק"מ/ לליטר.
סיכום
המיני קופר S בעלת 5 דלתות, מציעה עתה את המיני קופר S כמכונית למשפחה, עם אותן איכויות של סטייל מבלי לוותר על תחושת נהיגת גו קארט, לנהג ומשפחתו הרחבה.הקופר S בעלת 5 דל' אצילית, מלאת חיים, חזקה במיוחד, רושפת וקוצפת, למנגינת פורק ושריקת מגדש הטורבו, תוסיפו לה פיצפוצי מפלט, ונביחה הגונה בהחלפת הילוך, אחיזה פנטסטית,תודות לשלדה מתגמלת, והגה פטפטן, ותקבלו רק FUN כל הזמן. תא המטען גדול יותר, מרווח פנים משופר, מבלי לוותר על אופייה המענג. אפילו המחיר (225,000 ₪ לרכב המבחן פיור לד) ביחס לתמורה מהווה פיתוי בלתי נשלט, בעבור חובב הנהיגה שאשתו ילדה לו יורש.
כעת אנו אוהבים את המיני עוד יותר. כך שבמקרה זה של מכונית קטנה חמה עבור הנהג, המיני קופר S בעלת 5 דלתות, היא הקנייה האולטימטיבית.- נקודה.
עוד באותו נושא: ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן
כתב: אילן פייביש | צילום: אייל מן