גרגור מנוע V8 אימתני המפיק 591 כ"ס , כל נגיעה בדוושה תשמיע קונצרט ממכר, ותשגר אותך קדימה במהירות שתגרום לגופך להדבק למושב ולרטוט מהתרגשות. אני אוחז בהגה המשולב בין עור אלקנטרה רגיל להפוך במקומות אחיזת הידיים. עם פס אדום בראש ההגה לדריפטים נועץ מבט אל האופק שמגיע מהר מכפי הנדמה. כל הערכות המהירות, והחישובים נעשים במהירות רבה יותר ממצמוץ.
במרכז ההגה המעוצב והקטום בתחתיתו ממוקם סמל הכוכב. לא, זו לא עוד AMG זו ה- AMG בה- הידיעה. מכונית שנהגתה, מלכתחילה כהומאז' מהפנט, למורת הדרך הרוחנית של מכוניות העל. המרצדס 300SL גולווינג, בעלת דלתות השחף מבציר 1955. ה SLS AMG היא המכונית הראשונה בכלל אשר עוצבה בלעדית ע"י חטיבת AMG והושקה ב- 15 לספטמבר 2009 בתערוכת פרנקפורט כדגם 2010.
- אורכה: 4638 mm
- רוחבה: 1939 mm
- גובהה: 1262 mm עם בסיס גלגלים העומד על 2680 mm.
אליה שודך מנוע ששימש למרוצים תחת שם הקוד M159. אך אותה מרצדס SLS AMG הפיקה "רק" 570 כ"ס.
בחודש ספטמבר 2012, משיקה מרצדס בתערוכת פריז כדגם 2013. את גרסת ה –SLS AMG GT המיוחדת יותר, האיכותית יותר וכמובן החזקה יותר. יחידה אחת כזו חדשה לגמרי ויחידה בישראל מבציר 2014, נרכשה ע"י קורא טורבו מגזין. אשר, הסכים בחפץ לב, "להשאיל" לנו את יצירת האומנות הקינטית, שמחירה 2,800,000 ₪ למבחן בלעדי בישראל.
CLASSIC FROM DAY ONE
מותג מרצדס ככלל, מסמל את הפסגה של היוקרה. ו- AMG בפרט מסמלת את מהות הכוח. תיצקו לתוך זה את אותו הומאז' של ה SL300 גולווינג בעיצוב ניאו- קלאסי היושב על Aluminum Spaceframe ותקבלו את ה SLS עוצרת הנשימה. גרסת ה GT משגעת.
זה מתחיל קודם כל בעיצוב העוטה צבע לבן פנינה, המשוך כמכחול עם אף ארוך ונמוך, חרכים המשמשים ככונסי אוויר אירו דינמיים, שנלקחו היישר מאותה SL300 גולווינג, עם שיפור עיצובי מושלם, קורות עבות ודלתות שחף מסיביות, עם חלונות קטנים יחסית מהם מציצים מראות צד עם חיפויים מעוצבים אירו דינמיים עוטים כיסויי קרבון בהם מערכת חיישנים המתריעים ע"י משולש הנשקף במראה על עצמים מוסתרים מטווח הראיה של הנהג, כולל כונסים במכסה המנוע ועל כנפי הרכב מלפנים עם סימול 6.3.
ניכר כי המעצבים הגרמנים ב AMG בהו שעות ארוכות בכל פיסת עיצוב מאותה 300SL בעלת כנפי השחף, מאחר ובמבט חודר ניכר מיד כי ה SLS AMG GT לכדה היטב את רוחה הקלאסית של ה SL300 גולווינג האגדית.
החזית הנמוכה עם הגריל הרוחבי וסמל מרצדס הגדול במרכז, פנסי החזית ההי-טקים המשוכים לאחור וחמושים בטכנולוגיית LED ובי קסנון עוקבי פנייה כמובן, על מכסה המנוע ניכרים כאמור אותם כונסים מעוצבים יפהפיים, כל מבט מהחזית לוכדת את עינייך, בעיקר אם תפתח את זוג דלתות השחף, שיעתקו את נשימתך. מן הצד, נמשך העיצוב היפהפה עם מכסה מנוע ארוך, תא נוסעים מובלט ומקוצר, וזנב קצר עם כנף נשלפת, ג'נטים מושחרים הנועלים צמיגי 265/35 R 19 Continental ContiSportContact 5P מלפנים ו- 295/30 R 20 Continental ContiSportContact 5P מאחור.
מהם מציצים קליפרים אדומים האורזים בתוכם: Internally Ventilated Composite Discs w/6-Piston Fixed Calipers, ABS, Brake Assist, 3-stage ESP מלפנים ו- Internally Ventilated Composite Discs w/4-Piston Fixed Calipers, ABS, Brake Assist, 3-stage ESP מאחור, עם צלחות בלם קרמים במידות: 36.07 x 391.2 mm מלפנים ו- 25.91 x 360.7 mm מאחור המשלימים כל כך יפה את הצדודית הנמוכה והארוכה של ה SLS AMG GT.
מאחור העיצוב הקלאסי נמשך עם שמשה אחורית כמורה ותודות לעיצוב החכם, שדה הראיה מיטיב עם הנהג. פנסי LED הארוזים בחיפוי שקוף בעיצוב דק ויפהפה לכשעצמו, זנב מפוסל למשעי עם קימורים במקומות הנכונים, דיברנו על כנף השתולה היטב בדלת תא המטען, ונשלפת בלחיצת כפתור ו/או במהירות גבוהה לשיפור האחיזה והבלימה כאחד. במרכז נמצא את סמל המרצדס, ולשמאלו את סמל SLS ומימינו את סמל ה GT AMG. הפגוש האחורי היפהפה, אוצר בתוכו יציאות מפלט מעוצבים, ודיפיוזר קל וממנו במרכז תצורת נורות רוורס לבנות.
לסיכום, אין מי שלא הביט במרצדס SLS AMG GT ולא הפך מיד לנציב מלח.
פנים הרכב
אני נוהג לכתוב את המשפט " עם פתיחת הדלת". אבל כאן זה פשוט טקס. לחיצה בשלט, תקפיץ מן הדלת זוג ידיות משיכה קלה והרמת הדלת למעלה, תגלה תא נוסעים לא פחות מ-מושלם. לא זה לא תא נוסעים הארד-קור. זה תא נוסעים המשלב איכות ופינוק משובח, בין התנהלות ימיומית. ומצד שני תאפשר לך חבל לשעשועי פיתולים ונהיגה על הקצה עם צלילים משכרים ו... אל נקדים את המאוחר. בואו ונתמקד בתא הנוסעים המשובח של ה SLS AMG GT.
בכדי להיכנס לתא הנוסעים לאחר שדלת השחף נפתחת, תזכור שאתה יושב נמוך נמוך למדי ולא רחוק מן האספאלט. תודות לתכנון של מרכז כובד נמוך, ותניח את ישבנך על מושב הריקליינר עוטה העור אלקנטרה שחור בתפירה אדומה והטבעת סמל ה AMG על משענת הראש האינטגלית.
מושבים אלה ניתנים לכוונון חשמלי עם זיכרונות כולל כוונון צדי המושב לשיפור יכולת האחיזה הצידית, הם כמובן מחוממים ומאווררים חשמלית, ולצידם חגורות בטיחות אדומות. תושיט יד אל ידית הדלת הפנימית, אם אתה לא מגיע, תניח פלח מישבנך על סף הדלת מקרבון, ומשוך את הדלת בטריקה קלה והיא תיסגר (או שפשוט תושיט יד לכפתור שיסגור את דלתות השחף אוטומטית).
איכות דיפון הדלתות הממשיכות את קו העור המשובח עם התפירה האדומה אל הדלת, יפהפייה לכשעצמה עם ידית הפתיחה המוברשת מאלומיניום לחיצי פתיחה וסגירה (בכדי לפתוח יש ללחות תחילה על לחצן המנעול, ואז לדחוף למעלה), ורמקולים המשולבים בדלתות השחף המשמיעים צלילים ברמה של אולם OLIMPIA בניו-יורק.
תודות לציוד ה SLS AMG GT "שלנו" במערכת השמע המשובחת של Bang&Olufsen מערכת שמע אופציונלית זו ,מפיקה צליל היקפי שפותח במיוחד עבור AMG SLS GT. בעל מגבר המספק 1,000 ואט ו-11 רמקולים, עם יכולת לאבד צליל דיגיטלי (DSP) המפיק מבחר של צלילים היקפים ו/ או צליל אולפן-high-end, כמו גם מיקרופון קול עבור הנהג, מערכת זו כוללת שני סאבוופרים 250 ואט במדף נפרד עם טוויטרים (50 וואט) נשלפים בפינות הקונסולה. הקונסולה הקדמית בכלל נראית כמו מעשה אומנות המשלבת ניאו-רטרו, תודות לפתחי האוורור העגולים, כמו נלקחו מאותן מרצדס קלאסיות.
כל מעטפת הקונסולה עוטה עור משובח ונעים למגע כמובן עם תפירה אדומה כפולה, ונגיעות קרבון מעוצב (גם בחיפויי הדלתות) באופן מושלם. הכל כולל ה-כ-ו-ל. נראה כאן יצוק ואיכותי במיוחד הגה עור מעוצב, הייתי מעדיף שיהיה טיפל'ה עבה יותר. עור הפוך במקומות אחיזת הידיים וכאמור פס אדום בקו העליון. אבל גם כך הוא מדהים, מעוצב נכון עם שלושה חישורים. בו נמצא לחיצי פיקוד על מערכת השמע, טלפון עם שליטה קולית וניווט מההגה וכמובן לחצן חזרה לתפריט ראשי ועוד. פדלי החלפת הילוכים נוחים מאוד ,לוח שעונים גם הוא שואב את הקלאסיקה של מרצדס עם סבכת עור גם היא בתפירה אדומה המחפה פנל אלומיניום משובח וזוג שעונים גדולים עם מחטי כסף ובתוכם פס אדום.
בצד ימין ישנו מד סלד בו הקו האדום מתחיל ב 7,200 סל"ד , ומד שני מד מהירות עם הספרה 360 קמ"ש. (מהירות מרבית 316 קמ"ש ע"פ היצרן) וביניהם מסך פיקוד " 4.5 , עם שפע מידע. וצגים קטנים הנותנים מידע על רמת דלק וטמפרטורת שמן מנוע. בין המדדים, גם מציג בחירת הילוך, נהיגה במצב בו בחרת, טמפרטורה חיצונית ושעון. מעל התצוגה קיים צג המדמה את ע"י קבוצת נוריות העוזרת לנהג בראייה ההיקפית של עצמים נסתרים.
במרכז הקונסולה ישנו מסך "7 גדול בתוספת AMG Performance Media אופציונלית בהשראת עולם המרוצים, מערכת זו מספקת מצגת טלמטרית, עם תצוגת כוחות סוס, מומנט, מיקום דוושת הגז, ותאוצה ליניארית בזמן אמת, ביצועי בלימה, מדידת האצה מ-0-100 קמ"ש, זמני הקפה ועוד..
בנוסף, הוא יכול להציג טמפרטורת שמן מנוע, נוזל קירור וטמפרטורות נוזל תיבת הילוכים, כמו גם לחצי צמיגים וחום. כמובן עם היכולת ה"רגילה" ע"י סבבת הבקר במרכז הקונסולה המשמש כמו עכבר מחשב ופועל ע"י תצוגת comand השולט מערכות שמע, טלפון וניווט. מערכת שמע בת ששת רמקולים המפיקים צליל משובח ממערכת ה B&O כוללת מגבר 100 ואט וכניסה ל 6 דיסקים / DVD, ומקלט AM, FM וכן לווין רדיו מובנה.
ממשק זה סורק אוטומטית עם Bluetooth סטנדרטי מאפשר לטלפון שעדיין בכיס או בתיק לתפעל באמצעות מערכת השמע, ורישום אכסון 7.2-GIGABYTE המאפשרת עד 1,000 קבצי מוסיקה המאוחסן במכונית. ע"י מערכת comand היא גם מצוידת בממשק iPod/MP3 סטנדרטי ושליטה קולית מתקדמת, ותכונות אחרות כולל מערכת הניווט כדי להציג מידע תוך כדי תנועה, בזמן אמת כולל דיווח על מסעדות לפי הצורך ועוד. כמובן שנמצא בקונסולה המרכזית שליטה על בקרת האקלים, חימום מושבים במספר דרגות חימום, לחצן לשליפת הספויילר מאחור.
בין זוג המושבים נמצאת מערכת הפיקוד על הגיר והדינאמיקה, ידית ההילוכים המעוצבת העוטה אלומיניום מוברש המשולב בעור עליה מוטבע סמל AMG ומצדו סדרת לחיצים מופנים כלפי הנהג, לבחירה הראשון הוא בעצם יחידת סבבתAMG Drive Unit ממנה ניתן לבחור את אופי הניהוג בגיר: "Comfort", "Sport", "Sport Plus".
בהמשך לחצן Engine START/STOP להתנעה, לחצן "תנו לחיות לחיות" ( ניתוק בקרת אחיזה), לחצן הקשחת מתלים עם 2 דרגות קושי, ולחצן AMG המכניס את המערכת המכנית למוד קרבי במיוחד, מנוע עוד יותר תאב סל"ד מהיר יותר, תגובת דוושה וגיר מהירים כברק והתנהגות כביש מהוקצעת ומחודדת.
הלחיצים והתפעול נעים וקל, המוצג כאמור על מסך ה "7 הגדול במרכז. הקונסולה המרכזית בין המושבים עוטה קרבון משובח, ויחד עם זאת משענת יד עוטה עור אלקנטרה עם אותה תפירה כפולה ואדומה, ותא אכסון עם מיקום ל AUX וקירור. הגג T הוא גם חלק מדלתות השחף עוטה עור הפוך נעים לליטוף, וגם תא מטען סביר יחסית שנפחו 176 ליטר.
מנוע
כל מנוע AMG חדש מורכב על ידי אומן מומחה במרצדס-AMG במפעל Affalterbach, גרמניה.
תחת הפילוסופיה של "אדם אחד, מנוע אחד," מה שאומר כי טכנאי יחיד - המזוהה על ידי לוחית החתימה המודבקת על המנוע - הוא אחראי על ההרכבה של מנוע עתיר ביצועים של AMG מתחילתו ועד סופו המוחלטת. ובתשומת לב רבה, במלאכת אומנותית ממש המתקינה כל חלק וחלק - מגל הארכובה, טלטלים ובוכנות למערכת ההזרקה, וכן בחיווט ומילוי שמן.
כל מנוע חדש שהורכב עובר "הרצה", על מנת להבטיח איכות עקבית וביצועים מרביים. מנוע אטמוספרי זה הוא בעצמו יצירת אומנות המורכב כאמור ביד אומן, ונחשב לאחד המנועים האהובים והמוצלחים בעולם. נפחו כפי שמרמז 6.3 הסימול בכנף ה SLS AMG GT . העומד על 6,208 סמ"ק בתצורת V8 המפיק 591 כ"ס ב 6,800סל"ד ו- 73 קג"מ ב-4,750 סל"ד , משודך לגיר AMG Speedshift DCT 7-speed וקלאץ' כפול חכם.
עם יכולת בחירת אופי נהיגה ומעביר את שפע הכוח המאוחסן במנוע המפלצתי להנעה אחורית ומשם אל הכביש דרך צמיגים במידות: 295/30 R 20 Continental ContiSportContact 5 מאחור ו- 265/35 R 19 Continental ContiSportContact 5P מלפנים אשר יאיצו את ה SLS AMG GT השוקלת: 1,620 ק"ג מ-0-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות ועד למהירות מרבית בת 317 קמ"ש.
לפעמים חלומות מתגשמים
את האמת, התרגשתי, עם היד על הלב, אני חובב מרצדס לנהוג ביצירת המופת הגרמנית הזו, השואבת לתוכה את ההיסטוריה של מרצדס גם בכביש הציבורי ויחד עם הספורט המוטורי, דרך חיצי הכסף וכמובן ה-300SL גולווינג שאותה "יורשת" ה SLS AMG GT. זהו משקל "כבד" שעליי לשאת, וכתוצאה מכך ההתרגשות גוברת.
בו ברגע שאני מבחין ב ג' (הבעלים). מגיע לפגוש אותי בפתח ביתו עם יצירת האומנות בצבע לבן פנינה וצליל שנשמע למרחוק. ג' הוא חבר חדש במועדון טורבו מגזין, והשתתף לראשונה בטיול הנהיגה האקסקלוסיבי לירושלים. שם גם הובטח כי נקבע מבחן מסודר. מאז אני כותב Xים על לוח השנה. הנה הגיע היום המיוחל. נפגש עם ג' ומקבל הזדמנות פז לנהוג בה.
בכלל עיצובה של ה SLS AMG GT וצבע הפנינה הייחודי עם הקליפרים האדומים והג'נטים המושחרים וחיפויי הקרבון במראות, ובשלל מקומות ב SLS AMG GT הפילו אותי. תא הנוסעים המשובח והמפנק לכשעצמו – נדיר במכוניות על.
למרות שזו לא הפעם הראשונה בה אני פוגש ב SLS הזו. ובכלל הייתי בשלל ההשקות של ה –SLS לדורותיה מ -2009 ועד פרנקפורט 2013. אך בין לראותה בתערוכה, לשבת ולהתרשם ובין ממש לחוות ולנהוג בה, סף ההתרגשות גואה. יחד עם ההתעניינות במכונית המיוחדת הזו. פותח דלת שחף נופל אל מושב הריקליינר עוטה העור בתפירה אדמונית, האוחז את צידי גופי וחוגר את חגורת הבטיחות האדומה. סוגר את הדלת. מלטף את הגה העור המעוצב והכל -כך נעים למגע. עם סמל המרצדס במרכזו.
מתרשם עמוקות מלוח השעונים והקונסולה האיכותית עם שפע המידע וכמובן פתחי האיוורור הקלאסים. התנעה - אךךך תנו לי רגע לנשום. הצליל הזה של מנוע V8 של ה AMG שובה אותך, זו מוזיקה בעיניי. מכוונן תנוחת ישיבה נכונה, את המראות -(אךך חיפויי הקרבון האלה). מלטף את הקרבון בתא המשובח.שולח יד לידית ההילוכים, מוריד לD - הבלם האלקטרוני משוחרר, ליטוף קל שבקלים בדוושה האלומיניום הימנית, ויצאנו לדרך. הלב פועם בחוזקה. זו לא בושה להתרגש, זה אנושי, ויותר מכך טבעי לחלוטין.
אתה עכשיו בעולם של מרצדס יותר נכון בפסגת מרצדס- נקודה!
שעות הבוקר של יום חמישי, והיציאה מהמרכז לכיוון ירושלים, עוברת דרך הפקקים. התנועה תחילה מזדחלת, אך ה SLS AMG GT מרגישה במפתיע נוחה יחסית, לא נשברת. ותודה לתכנית COMFORT בגיר. הכל כאן נינוח, שליו, יצוק ואיכותי. נעים- נעים מאוד מחבק ,מפנק, ושקט יחסית אלא אם כן סתם כהלצה תלחץ על הדוושה.
המבטים ההמומים של משתמשי הדרך. גורמות כמעט לתאונות מאחר והנהגים שולפים סלולארי ומצלמים. כשהתנועה משתחררת ומתחברים לכביש מספר 1, הדוושה נדבקת לרצפה ואז... טוב לא בריא כל כך לדבר על מהירויות, אבל היינו בגבוהות... ההגעה לשם חלקה תודות למנוע האדיר ולגיר שמתפקד נפלא, מבט חטוף בסקאלה, תגלה שאתה כבר מזמן במהירות אוטובאנית למהדרין עמוק מאוד בתחום הכלא ובדרך לשער ענק בישראל היום.
שתבינו מהירות בת 90 קמ"ש בסקאלה, ממוקמת במקום בו במכונית "בת אנוש" מצוינת הספרה 20 קמ"ש. כאן במרכבת האלים, צריך להתרגל ולהבין שאתה לא על 20 קמ"ש, אלא על 90 קמ"ש, וכל ליטוף שלא במקום, יכפיל את המהירות מהר יותר מכפי שאתם מסוגלים להבין.
אבל לחוש בהחלט תחושו בדחף בצליל המטורף ובהדבקה למושב בו ברגע שתדביק את דוושת האלומיניום הימנית לרצפה, ו/או תוריד הילוך בפדל ההחלפה בהגה עם פליטת צליל בריטון מהמפלט בעת השיגור בעיקר מגלגול, שם המומנט "יושב" על 1,500 -7,200 ומחכה – להרמה ל- וולה. בנהיגה בזמן שיוט נינוח, מד המהירות מתיישב על 120 קמ"ש, ומד הסל"ד בקושי מגרד את ה 1,200 המנוע נח בהילוך שביעי!!!
הגיר הזה בעל בינה מלאכותית. הוא לומד אותך וכל הזמן "מעדכן" את ההילוך עד שתעביר ממצב COMFORT למצב SPORT אז המנוע יכנס למצב קרבי יותר. אם אתה בעל ביצי בת יענה, תעביר למצב SPORT PLUS, שישדרג אותך למצב סיירת מטכ"ל ולפני לחצן "תנו לחיות לחיות" (ניתוק בקרת אחיזה). מוטב שתתחיל להתפלל. זכור יש שם בדוושה הימנית 591 כ"ס.
והורדת להם כרגע את הרסן. כל הכוח טהור, יורד אל הכביש דרך ההנעה האחורית ולצמיגי "20 מאחור, שילחמו ליישר את זנבה, שמקבל פליק מדומה מלחי ללחי. בכל נגיעה מעודנת בדוושה, הכוח כאן הוא ברוטאלי והצלילים ממכרים.
אתה חייב להתעלות על עצמך, ולהיות מרוכז. ותמחק כבר את החיוך מהפנים שלך אתה לא "ברינג הישראלי" אתה בתוך העיקולים החדים של נס הרים.
אני ממש לא יכול למחוק את החיוך. העיקול החד מתקרב מהר, אני בהילוך חמישי, בסוף ישורת מפחידדדדד, ועוד יותר מפחיד - כי כרגע אני מעיף מבט בשעון המורה לי על מהירות תלת ספרתית מבהילה, הסיבוב כבר ממש מגיע עוד שנייה הורדת זוג הילוכים עם פיצוצים מהמפלטים וצלילים שגורמים לאורגזמה עם החזר ההד מן ההרים שמסביבי.
האף למרות שהוא ארוך מרגיש בנהיגה מתגרזנת קצר מבפנים. ההגה חד כמו סכין, ואתה ממש מרגיש כמו חלק ממסמר בשלדת האלומיניום, שתוכננה בקפידה גרמנית. נכנס אל הפניה בחדות מופתית ולאחר מכן התחת "טיפל'ה" נזרק ומתיישר כמו על מסילת רכבת ומשוגר אל הסיבוב הבא – אתה מרגיש חי. ורוצה לחיות ולטעום עוד מהמכונה הזאת. ויש עוד הזדמנות כי העיקולים כאן מתרבים כמו וירוס.
בכל הסיבובים שנפלו שדוודים לרגליה של ה SLS AMG GT המתלים מאזנים את גופה הארוך והנמוך כמו ג'יירו וחישוב נכון של מתכנני AMG בכל הנוגע למרכז הכובד, וזאת למרות אפה הארוך וזנבה הקצר זה בהחלט אומנות בתכנון היגוי/שלדה/משקל. פשוט מותיר לך רק לכוון את ההגה לעיקול הרצוי ותן ליתר לעשות את העבודה ,בתענוגות נהיגה של התעלסות ממש. אך שוב, כדאי לך מאוד להיות ערני ומפוקס
בכל הגעה לפנייה מתחדדת, (למרות שאתה סומך על הבלמים הקרמיים ) שאם לא כן לחיצה טיפלה חזקה מידי על דוושת הבלם, תוציא את עינייך מחוריהן שעלולה להפוך אותך מיד למשה דיין.
למרות המשקל (1,620 ק"ג) , תחילה ה SLS AMG GT מרגישה כבדה, אך ככל שאתם לומדים להכיר אחד את השנייה , החיבור שלכם מתחזק והולך בזמן שהדקות עוברות, בתוך כל ריקוד בעיקול. ותודה על בריאת הבלמים הקרמיים המחוזקים ששוב ושוב אינם מתחממים, ומאפשרים יכולת בלימה חדה המקצרת משמעותית את מרחקי הבלימה ובכך, מאפשרת זמני בלימה מאוחרים עד כמה שניתן לפני הסיבוב או העיקול החד.בנהיגה ספורטיבית אם תרצו בלשון העם בזמן "התגרזנות".
סיכום הקטע הדינאמי? אני עדיין רועד מאדרנלין, מבעבע כבר כמה ימים....
דלק
אם כבר רכשת כל גרסת AMG- ודאי לקחת בחשבון את עניין הדלק. אתה בהחלט תתחבר למתדלק שבו ברגע שישמע את מנוע ה AMG - מרחוק כבר יכין לך קפה ומאפה. יכולת "בליעת" ליטרים של דלק היא תכונה אופיינית ומוכרת של AMG ובכך לא יוצא מן הכלל ה SLS AMG GT, אשר גומעת 4.5 ק"מ/ לליטר.
מחיר
2,800,000 ₪ - יקר לכם? אז לכו תקנו עוד 4 קירות. לחיות אתם לא יודעים.
סיכום
ה SLS AMG GT- הנה יצירת אומנות קינטית לכשעצמה. וזוכה בחסד לתואר הראוי "יורשת ל- 300SL גולווינג האגדית". היא יפהפייה, ייחודית, עם כנפי השחף, החזית היפה והישבן המפוסל. יש לה נוכחות ואמרה קלאסית מיומה הראשון. וכבונוס, היא חזקה – מאוד חזקה וכדאי שתתן לה כבוד, אחרת...
הנאה מנהיגה? אם צלילי מנוע AMG אטמוספרי עם 591 כ"ס בתצורת V8 וגיר 7 הילוכים חזק עם קונצרט משובח והנעה אחורית טהורה בעלת התנהגות בלתי מרוסנת בה אתה חייב להיות מרוכז 100% לא עושה לך את זה? אז היא לא בשבילך.
תשתי תשתי כמה שבא לך מותק, מגיע לך אפילו קרח ולימון.
ואני? אני התקשרתי באותו יום לאחר המבחן לאשתי אמרתי לה שאין סקס היום- עשיתי כבר.
נתונים - מרצדס SLS AMG GT 2014
- קטגוריה: מכונית-על.
- מנוע: נפח 6,208 סמ"ק- V8 אטמוספרי .
- הספק: 591: כ"ס ב- 6,800 סל"ד.
- מומנט: 73 קג"מ ב- 4,750 סל"ד.
- גיר: AMG Speedshift DCT 7-speed
- מידות צמיגים מאחור: 295/30 R 20 Continental ContiSportContact 5P
- מידות צמיגים מלפנים: 265/35 R 19 Continental ContiSportContact 5P
- משקל 1,620 ק"ג.
- מרכב: קופה – דלתות שחף.
- נפח תא מטען: 176 ליטר
- קיבולת מיכל דלק:85 ליטר.
- בטיחות: 11 כריות אוויר, *ABS,EBD,ESP*,ERM(*למניעת התהפכות)
*ESP
- ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
- צריכת דלק: 4.5 ק"מ/לליטר
ביצועים
- 0-100 שמ"ש: 3.7 שניות (יצרן)
- מהירות מרבית: 317 קמ"ש (יצרן)
כתב: אילן פייביש | צילום: אילן פייביש / יוני לוביץ / רותם פוניס