גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

פולקסווגן פאסאט

פעם הכל היה ברור ומוסכם מראש. מכונית בתצורת שלוש קופסאות, וזוג דלתות הוגדרה כמכונית בסגמנט הקופה. עד שבשנת 2003 באה מרצדס, שברה את הכלים ושינתה את כללי המשחק. מרצדס גילו כי רבים, לא רוכשים מכוניות קופה למרות שהן יפות ונחשקות יותר מגרסת ארבע דלתות , מחשש לפרקטיות, בעיה שנפטרה עם הצגת ה CLS.
מרצדס הציגה בפרנקפורט 2003, את ה CLS ויז'ן , מכונית תצוגה המבוססת על סדרה E של מרצדס, שעוצבה מחדש, מותנייה התרחבו, גגה הונמך מרווח החלונות קוצר, ומסגרות החלונות הוסרו , וחלקה האחורי הושטח.
וכך יצרו מכונית יפהפייה עם צללית ברורה של מכונית קופה. אבל ה קאץ' של כל התהליך, היה כי נוספו לצללית הזאת זוג דלתות אחוריות,(ואל תקפצו ותשאלו אבל מה עם מאזדה RX-8 ?) וכנהוג בסגמנט הקופה, מצויידת ה CLS, מאחור בזוג מושבים בלבד. ה CLS.
מאותו הרגע שינתה מרצדס את התפישה המקובעת כי מכונית קופה מוגדרת לשתי דלתות בלבד.
תגובות הקהל גילו לכולם כי הכללים השתנו- וכך בשנת 2004, יצאה לאוויר העולם ה CLS הסידרתית והשאר היסטוריה. כך נולד לו סיגמנט חדש בעולם הרכב.

פולקסווגן כמו רבים מיצרניי רכבי היוקרה לטשו עיניים גדולות, ראו את הפוטנציאל הגדול והגורף של הלבשת דגם בנוסח סאלון משפחתית , בשמלת קופה נוצצת. התכנסו כולם בחדר עד שיצא עשן לבן, ובוולפסבורג נפלה ההחלטה, לקחת את הפאסאט, ולתפור לה שימלת קופה נוצצת משל עצמה. התוצאה הוצגה לקהל בתערוכת ג'נבה 2008.
לפתע הפאסאט נראית סקסית. וכמובן ההשוואה המיידית המתבקשת, הייתה מול ה CLS של מרצדס. כך שאת עבודת תגובות הציבור ועבודת התעוזה , מרצדס ספגה כבר לפני חמש שנים, המקפצה של פולקסווגן לסיגמנט הייתה קלה וטבעית יותר.
אך לעומת מרצדס, פולקסווגן לא בידלו את הפאסאט מה CC והעדיפו לא להשיל את השם וחבל(כפי שעשו עם אותה איוס, המבוססת על הגולף) והשאירו את שם המכונית עליה היא מבוססת- הפאסאט(דבר שעלול להיות לה לרועץ).
לה נוסף הכינוי CC, המגדיר את "שימלת הערב הנוצצת" . אך גם כאן נוצרה בעיה קלילה מאחר ואנו הורגלנו כי הקיצור של CC, הוא קופה קבריולט. בפולקסווגן, העדיפו ללמד אותנו כי CC בפולקסווגנית מפורש כ קופה קומפורט (Coupe Comfort).

פיסול

אני ניגש אליה , והיא בהחלט נראית מרשימה במיוחד ממבט ראשון. יפהפייה אמיתית נקיה ואלגנטית. טוב אנחנו אוהבים יותר את גרסאות הספורט-אלגנט, כפי שאנחנו נהנים לראות נשים מטופחות העוטות על גופן הענוג , בד חושפני מבליט טפחיים.
שימת לב לפרטים הקטנים ועשיית שיעורי בית, ניכרים על עיצובה של ה CC. כמו ה CLS חלקה האחורי נמוך ומפוסל הדבר הדומיננטי ביותר ברכב, אך מקשה על הכניסה פנימה עקב השטחת קורת הC . בגג קיים חלון שמש חשמלי מזכוכית הנפתח טיפל'ה כלפיי מעלה ומחדיר הרבה אור ו קצת אוויר נעים לתא הנוסעים. מהצד הצליחו לדמות לה אופי של קופה עדכנית ושילוב החלק הקדמי עם הרחבת הגריל , יחד עם פנסים חדשים, ופנסי חניה וערפל וג'נטים "17 מעוצבים, הנועלים צמיגי אל -תקר אשר פותחו במיוחד ל CC מבית קונטיננטל במידות 235/45/17 עם פיסול שכזה הגורם לך לרצות לשבת בה ולהיראות בחברתה אפשר לצאת בהצהרה שבהחלט הצליח להם בהחלט עליה מדרגה ע-נ-ק-י-ת .

וזה הסאלון

העיצוב החיצוני חדר גם פנימה, כהמשך טבעי. אני ניגש אליה עם מפתח ההיי-טק, ה CC קוראת אותו והנעילה המרכזית פותחת את הדלתות .הפנים מקבל אותך בריח עור, ושילוב עץ. הכל עשוי לעילא-ולעילא. מוקפד, ויוקרתי, דבר אליו התרגלנו בסגמנטים גבוהים במכוניות הפאר . המושבים מעוצבים ותומכים אך לא מותאמים לאנשים מגודלי ישבן/ גוף. ושילוב שני הצבעים מבליט את התמיכה והעומק. הגה עור מעוצב נכון, ונעים למגע, עליו שליטה על מערכת השמע MP3, ובקרה וכו', יחד עם פדלי החלפת ההילוכים + (-).
שימושי ונוח לתפעול. בקונסולה הקדמית המעוצבת והמוצקה, המעוטרת באלומיניום מעודן , שבמרכזה מוצבת חבילת MEDIA IN – שדר"א נמצאת גם בגרסת הבסיס של הגולף, עם מסך מגע נוח לתפעול השולט בין היתר על מערכת השמע המקורית והמצויינת השולטת על 8 הרמקולים (4 מלפנים-4 מאחור) , בשילוב מקום לכניסת כרטיס זיכרון SD, לחיצי בקרות תפעול בקרת המיזוג, חימום למושבים הקדמיים, וכו' ובתא הכפפות, קיים תא נסתר ונפתח ובו קיים חיבור USB, עם אפשרות להחליפו לכבל עבור I-POD. וכמובן אפשרות לשידוך הנייד שלך בבקרות השליטה האינטגרלית. לצידי ידית ההילוכים האוטמטית מצויים לחיצי ניתוק וחיבור ESP, לחצן Auto Hold, המאפשר לך להישאר במצב D ( בגיר הטיפטרוניק) וברגע שהלחצן מופעל, דבר המאפשר לך לעזוב את הרגל מדוושת הבלם בעיקר במקומות משופעים , כגון: מדרון/עליה חדה, או אפילו ברמזור לחיצה על דוושת התאוצה מבטלת את הפעולה . לחצן P עם איור של הגה
משלב את הנס אליו שואפות רוב הנשים!!!
חניה אוטומטית. לחיצה על הלחצן , תאפשר לך לנהוג בצמוד לרכבים החונים ברגע שאיתרת מקום חניה פנוי, המערכת ננעלת ומאתרת את החניה המבוקשת מוטב שתהיה בהיכון עם הרגל על דוושת הבלם, ה CC, תחל בפעולת החניה ברוורס, במהירות שיא!!! פשוט נפלא וקל. מעבר לזה ששילוב לרוורס הנעזר בחיישנים אינטגרליים בצידי הרכב, מוצג על המסך עם חלוקה גרפית המראה את המרחקים עד לכדי "צבע אדום" המורה על כמעט ליטוף של המכוניות מאחור ו/או מלפנים. לחצן רגיל או קומפורט -לנהיגה רגועה ונוחות משולבת, או לחיצה עם הארת ה כיתוב SPORT, המקשיחה את תגובת ההגה, והמיתלים, לנהיגה מאתגרת יותר בפיתולים. ועוד לחצן קטנטן השולט על הוילון האחורי העולה ויורד בלחיצת כפתור.

דבר נוסף שהנשים שלנו ישמחו לגלות הוא, לחצן בידית השמאלית בצמוד להגה שיכוון את ה CC, לנסוע בדיוק בנתיב שלה ולתקן כל סטיה אפילו אם זו הקטנה ביותר. המערכת נדרכת ומוצגת כאור ירוק עם איור המכונית והשוליים בצג לוח השעונים ועוד שלל לחיצי נוחות שכאלה כנהוג אצל מכוניות יקרות ממנה בהרבה. בין זוג המושבים הקדמיים בצמוד לידית ההילוכים, אם נדחוף אחורנית את הכיסוי, נגלה תא לאכסון חפצים ומתקן לזוג כוסות אינטגרלי עם תמיכה קופצנית. בתא התמיכה ליד, בין 2 המושבים נגלה תא איכסון עמוק יותר ובו חיבור ל 12V . וכמובן תאורה במראות סוככי השמש.

כאמור הכניסה למושב האחורי, תאלץ אתכם לקפד את ראשכם מעבר לרגיל מאחר וקורת ה C, נמוכה למדי. שם תגלו זוג מושבים אוחזים ונוחים תאורת פנים מצויינת על התיקרה, תא חפצים בין המושבים גם הוא מצוייד בזוג מחזיקי כוסות אינטגרלים. בין המושבים מאחור , נמצאת משענת יד נשלפת, אותה אפשר להסיר ולהושיט יד לתוך תא המטען הענק והעמוק (בנפח 532 ליטר),וכן רשימה ארוכה של איבזור ומותרות. המצב הסטטי זוכה להערכה וציון גבוהה.

ומה עם הדינמיקה?

אני חוזר למושב הנהג , מסדר את המושב (בעל 12 זיכרונות) חשמלית יש גם כרית גב מתנפחת ע"י כפתור ייעודי לנוחות הגב התחתון) מחזיר את המראות המקופלות בלחיצת כפתור למצב מאוזן, מסדר אותן ואת המראה המרכזית. באופן האופטימלי לזווית ראות נכונה, המבט דרך המראה המרכזית לעבר ירכתי הרכב מגלה כי שדה הראיה לאחור מוגבל למדי, עקב השיפוע החד של החלון האחורי. הקשת הקוד, לחיצה על דוושת הבלם , המפתח מונח בתא שלצידי, לחיצה על "מפתח" ה Keyles הקבוע בצד ימין, תתניע את ה CC, מנוע ה 2.0TSI (כן זה המשרת גם בגולף GTI ) המפיק 200 כ"ס ניעור לחיים לחיצה בצד שמאל על לחצן ה P, תוריד אלקטרונית את ההנד ברקס.

כעת אפשר לצאת לדרך .יום יפה בחוץ, אני יושב בנינוחות ב CC מכוון לי לתחנה רדיו הרצויה, ופתאום מבזק חדשות, נפלו קטיושות בנהריה. אוי ויי אני אומר לעצמי, ילדיי בביה"ס, טלפון קטן והם הרגיעו אותי: "אבא אל תדאג, בכרמיאל הכל-בסדר”. כל התכניות השתנו, אני מפנה את הCC הביתה מאיזור המרכז בכל זאת לבדוק לשלומם. עם הפאסאט, אפשר לעשות זאת מהר(מאוד)ובאופן נינוח כאחד. סחטתי את הדוושה, העברת הילוכים ידנית השעון מורה 100 קמ"ש תוך שניות, ליתר דיוק תוך 7.8 שניות (ע"פ נתוני היצרן), זה בהחלט מרגיש כך, ראבק המכונית הזאת שוקלת 1.454 ק"ג, והיא טסה, תודות למגדש טורבו , ומומנט (28.6 קג"מ) הזמינים כבר מ 1,700 סל"ד עד 5,000 סל"ד המפיק את מלוא 200 כ"ס בתחום שבין 5,100 ל- 6,000 סל"ד.
כך שמנהיגה רגועה ונינוחה, אפשר פשוט להנות מהאצות מכובדות לאורך כל ששת ההילוכים. את ה"אוטובאן הישראלי" היא גומעת בקלות ממש כמו באירופה, אני לא התעקשתי לבדוק את מהירותה המרבית הנוקבת בנתון של 235 קמ”ש, מהירות שיוט נינוחה על 200 קמ”ש מספקים בהחלט.

הגענו כבר לאיזור הצפון, באחד הרמזורים, התבקשתי לפתוח את החלון ונשאלתי: "מה זאת הפאסאט החדשה?", לא השבתי, זאת פאסאט קופה קומפורט? "מה- מה? “ אומר הבחור בהונדה אקורד חדשה וערסית למדיי, בצירוף מבט תמיהה. מאחור לא מצויין שום כיתוב או סימול, המורה על שם דגם המכונית שלפניכם, דבר הגורם לרבים ממשתמשי הדרך, לתהות על העוף המוזר שלפניהם. 
הרמזור מתחלף לירוק, לחיצה על הדוושה, ואנחנו נעלמים לאקורד. מאחור נצמדת אליי BMW 730I דור קודם, אני מאותת, ומיד חוזר לנתיב הימני, כעת אנחנו מכסה למכסה, כן, כן אנחנו בישראל זוג הברנשים בבימר השחורה מביט ב CC בהשתאות(אמרתי כבר שהיא יפה? גם הם חושבים כך), ומנסה גם הוא, לפענח את העוף המוזר הנע לצידם במהירות אוטובאנית. הורדת שתי הילוכים משישי להילוך חמישי ומשם לרביעי, הכל קורה במילי שניות ובאופן חלק.

דוושה ברצפה והבימר מוצגת כעת במראה המרכזית שלי. אני למדתי כי האצות הביניים שלה פשוט פנטסטיים, יחסית לקטגוריה בה היא מוצבת(על כך בהמשך). בו ברגע שאתה בוחר להעביר את מלא ששת ההילוכים באופן ידני מפדלי +(-) הצמודים לגלגל ההגה.
בתחום הזה בהחלט אפשר לשבח את CC, נו טוב המנוע הזה שתול גם בGTI, כנראה ההילה הזאת מרחפת כעננה מעל גגה של כל מכונית"מושתלת מנוע GTI”. הגענו הביתה (זה היה מהר), הילדים כבר חזרו מביה"ס, אכלו ארוחת צהריים דשנה, ושאלו אותי שוב את השאלה המתבקשת: "אבא מה זה האוטו הזה?

"ואני אומר בליבי :פולקסווגן, אני פונה ללב שלכם, מי החליט להשמיט את הסימול PASSAT CC מאחור? לאחר שראיתי כי ילדיי בריאים ושלמים נרגעתי. לקחתי חטיף קל,ויצאתי לגלות האם ה-CC גם יודעת לאחוז כפי שהיא יודעת להאיץ. מאחר ובאותו היום, נפלו כמה קטיושות באיזור הכבישים בצפון , התרוקנו במהירות, כך ש"קטע הדירוג" היה פנוי. דבר שאיפשר לי להתענג בבטחה עם הCC, ולגלות את רזי אחיזתה.
לחיצה על מתג SPORT, אור כתום נידלק, המתלים, וההגה מתקשים כאחד, אני דואג גם לבטל את ה ESP, וכעת אנו מוכנים לוואלס וינאי.
למרות כי ה CC, לא מוגדרת כמכונית המתגרזת בפניות, היא בהחלט הפתיעה אותי לטובה, למרות שלל הבקרות באמתחתה, היא תדע לשלוף את זנבה החוצה בפניות, לו רק תדע לבקש יפה. ההגה המוקשח (בזמן שאתה על SPORT ), מצליח למרות כמה הפרעות בקו להעביר לידייך האוחזות בהגה העור העבה, את מה שמתרחש על האספאלט. זה חשוב למדיי, למי שרוצה להשתחרר מתלאות היום יום במשרד הלחוץ, ולצאת ולנצל את הדינמיקה של ה CC שלו בקודש שבין שישי לשבת. פניה רודפת פניה, והיא כנלחמת בבקרות של עצמה ומנסה להשתחרר מהן, אבל עושה זאת באופן אלגנטי, דבר המשרה ביטחון על הנהג, ועל היושבים ברכב בזמן שה CC נאחזת בכל כוחה באספאלט. אני משוכנע, כי רוב רוכשיה הפונטציאליים של ה CC היפהפייה, לא יקחו אותה למצבים קיצוניים, ולהתגרזנות בפיתולים.
אך באם אי פעם תשרה עליכם המוזה, תדעו בליבכם שהיא יודעת לעשות גם את זה בדרכה שלה. לעומת זאת, בנהיגה מנהלתית על מצב קומפורט, היא מפגינה נוחות טובה יחסית, אך לא מפליאה להתגבר על מהמורות הדרך, ובנהיגה לאורך זמן(רב) המושבים נוטים להתגלות כלא נוחים במיוחד.

סיכום

במילה אחת : מצטיינת . ובכמה מילים: הפאסאט CC, היא מכונית יפהפייה ומרשימה כאחד, מרווחת ,מאובזרת למשעי, ומפנקת במיוחד לארבעה נוסעים. עשויה היטב,מנוע וביצועים, מצויינים (ברמת המחיר של 300,000 ש"ח) לעומת המתחרות שלה בסגמנט כגון: BMW 320i, אאודי A41.8T, יגואר X-TYPE, לקסוס IS250, קדילאק CTS 2.8, קרייזלר 300C,אלפא 159JTDM 2.4 .
מעבר לזה, התגלתה כחסכונית יחסית וגמעה 9 ק"מ לליטר בנזין באוקטן 95, בנהיגה משולבת. ה CC תהווה תמורה מצויינת למשפחה מבוססת וסטייליסטית בעלת ארבעה נפשות הרוצה להתענג על מכונית קופה קומפורט שימושית למדי שאין באפשרותה לרכוש מרצדס CLS העולה כפול מהפאסאט CC, עצם ההשוואה למרצדס CLS זה כבר כבוד גדול לCC. כך שבסופו של דבר הפאסאט CC, היא אופציה נהדרת במחיר מפתה.

נתונים

  • מנוע: 1,984 סמ"ק ,4 צילינדרים, טורבו בנזין הזרקה ישירה.
  • הספק: 200 כ"ס בתחום שבין : 5,100-6,000 סל"ד.
  • מומנט: 28.6 קג"מ בתחום שבין : 1,700-5,000 סל"ד.
  • גיר : טיפטרוניק 6 הילוכים (עם פדלי החלפת הילוך +(-) בהגה.
  • בלמים : דיסק מאוורר מלפנים, דיסק מאחור.
  • בקרות: ABS,EDL,TSC,BAS,ESP,A,Auto Hold
  • בטיחות : 8 כריות אוויר.
  • הנעה : קדמית.
  • משקל: 1,454 ק"ג.
  • קיבולת מיכל דלק : 70 ליטר.

ביצועים

  • תאוצה 0-100 קמ"ש: 7.8 שניות
  • מהירות מרבית: 232 קמ"ש

כתב: אילן פייביש

צילום: אילן פייביש