פורשה פנאמרה נודעת כזו שהאיצה את הליבה של כור הצנטריפוגות ונכנסה למעגל הGT ספורט פאר, עם הטלת פצצת אטום בו הפעמון צלצל בחוזקה. אם הפצצה ההיא שהטילה אז ארה"ב על יפן ב 1945 באמצעות אנולה גיי, והביאה לסיום מלחה"ע השנייה, אך מאידך- גיסא היתה לאסונם של רבים.
ההקבלה הזאת יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שעם חשיפת פורשה פאנמרה, שוב (לאחר הקאיין המשול כאן למלחה"ע 1) אוהדיה המושבעים של פורשה (911) נכנסו למצב מגננה וסלידה מהחלאה של 911 בשמלת מכונית פאר.
אך הפאנמרה מצד שני היא אנחת רווחה גדולה מצד חציו השני של המתרס. אותם לקוחות המותג שערקו לשדות זרים,עקב מחסור דגם בקטגוריית הפאר חזרו הביתה עם חשיפתה הרשמית של הפאנמרה בתערוכת שנגחאי (סין) 2009 שם נחלקו הדעות לכאן ולכאן. יש אומרים שהיא יפהפייה,יש אומרים שהיא מכוערת אך אף אדם לא מסוגל לחלוק על שיא הטכנולוגיה בו היא עמוסה.
כוח המנוע, והיציאה מהבועה ,אשר גרמה ליריבותיה להיכנס למגננה. עובדה כי מרצדס הפנימה זאת ובכדי לעמוד בתחרות ההולכת וגוברת ציידה לאחרונה את המרצדס S63 AMG בזוג מגדשי טורבו (ה S65AMG) נולדה כבר עם V12וזוג מגדשי טורבו.
וכמובן היריבה ב.מ.וו 760il, ואחת המכוניות היפות בעולם, הכוונה לאסטון מרטין ראפיד המדהימה המתמודדת על תואר מכונית הפאר היפה בעולם, אליה תצטרף בקרוב הלמבורגיני אצטוק שקיבלה אור-ירוק לייצור ותוצג כמכונית מוגמרת בתערוכת פאריז הקרובה.
אך הפאנמרה מנותבת לא רק לבחורים החנוטים בחליפות שלושה חלקים המשייטים על 300 קמ"ש באוטובאן בדרך לעוד פגישה עסקית לוהטת. פריץ והלמוט, איבדו מאות שעות שינה בכדי לספק את רעבונם של חובבי הסמל לחדוות הנהיגה שהוא משדר. זו לא הפעם הראשונה שחברת פורשה מנסה לייצר מכונית GT בעלת 5 דלתות. אך הפעם עם השנים התפוח הבשיל ובשילוב הטכנולוגיה העילית הגיע הזמן לחיבור נקודה לנקודה וליצור את יצירת המופת הזו. כן הפעם באמת הצליח לפריץ והלמוט.
עיצוב הרכב
כאמור עיצובה שנוי במחלוקת, אך לאחר נהיגה ומחייה יומיומית עם הפאנמרה כל זה מתגמד מלפנים נשתלו פנסי חזית יפהפיים בעלי 4 נורות בי קסנון חזקים בשילוב רצועות לד ביניהן המשתלבים כ"כ יפה באף האלגנטי. הפגוש הקדמי מכיל שלושה כונסים אחד ענק באמצע ושתיים בצד עם גימור מחרוזת לדים. במרכז הפגוש הקדמי נבחין במערכת הבקרה שאת התצוגה שלה נראה על צג השעון הימני בלוח השעונים.
מן הצד לא חסכו המעצבים והמשיכו את הקו כמחווה ל 911 שאיתנו מזה 5 עשורים ועם הצלחות אי-אפשר להתווכח זו עובדה קיימת. על הכנף הקדמית מעוצב לו כונס אירו דינאמי המאפשר בנוסף קירור טוב יותר בתא המנוע. קו החלונות ממשיך ומשתלב בעיצוב הדינאמי וקורת ה C מזכירה את חלונה האחורי צדדי של ה 911.
וכמובן ג'נטים יפהפיים הנועלים צמיגי מישלין פיילוט ספורט דביקים במידות 255/45/19 מלפנים, וכן 285/40/19 מאחור. עכוזה מפוסל למשעי עם חלון משופע המצויד בספויילר אחורי חבוי, הנשלף במהירות גבוהה בהופעת הדרן מרשימה ובשביל חובבי הגאדג'טים דאגו פריץ והלמוט לציידה בלחצן שישלוף את הספויילר ולחזור על ההופעה בכל זמן שתחפצו. בחלקה התחתון של הדלת החמישית מוצמדים סמליה היוקרתיים המבשרים למביטים בישבנה המתרחק ולמי שהספיק לקרוא כי התמזל מזלם לראות את היצירה הזאת ושכולם ידעו ששמה פורשה פאנמרה.
במקרה שלנו זו הטורבו מכונית הדגל בסדרת הפאנמרה. אך אחיותיה לסדרה מצוידות בסימול: panamera ,panamera S,Panamera 4S וכמובן הסימול בישבנה של המכונית "שלנו" Porsche panamera turbo ומצדדיו זוג פנסים גדולים ומעוצבים, המשולבים בכתפיה הרחבים והסקסיים הפגוש האחורי הרחב מאכלס בחלקו התחתון דיפיוזר נאה, ומצדדיו זוג יציאות מפלט מרובעים בכל פינה.
מנוע - טורבו כי ישאג
ובכן בלב הפאנמרה טורבו פועם מנוע הממוקם מלפנים (בניגוד ל911 טורבו בו המנוע ממוקם מאחור ) בנפח 4,806 סמ"ק , בעל 8 צילינדרים (V8) ו- 32 שסתומים, הנעזר בזוג מגדשי טורבו אימתניים, ומפיק 500 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ומפיק מומנט מרשים של 78.6 קג"מ ב- 2,250 סל"ד.
מנוע זה משודך לאחת מתיבות ההילוכים הטובות בעולם בשם PDK בעלת זוג מצמדים כפולים המעבירים 7 הילוכים. כל הכוח הזה מועבר לכביש דרך מערכת הנעה כפולה הכי מתוחכמת הקיימת כיום בעולם בשם PTM= Porsche Traction Managementהנעה כפולה אקטיבית הנשלטת ע"י שלל בקרות המתואמות לכל גלגל בנפרד שישגרו את הפאנמרה טורבו מ 0-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, בדרך למהירות אוטובאנית של 303 קמ"ש מרבים.
בפנים הרכב
מה כבר אפשר לצפות ממכונית שמחירה מיליון שבע מאות אלף שקלים חדשים?
המפתח בתצורת קוויה של הפאנמרה בידי, לחיצה והיא נפתחת, המפתח הוא חיישן ההתנעה המונח כעת בכיסי. בפנים קיים עוד מפתח אינטגרלי המצוי כמיטב המסורת בצד שמאל של ההגה, וסיבבו יתניע את החיה. המבט הפנוראמי של תא הנוסעים הזה הכולל בתוכו את כל הטובין שאפשר לקנות ולתפור עבורכם באופן אינדיבידואלי ע"פ מפרט עשיר כולל כמובן גג-נפתח , ח"ח, נ"מ והרשימה עוד ארוכה,ארוכה מאוד.
רק ארבעה מושבי עור שכולם תואמים זה לזה כמעט וכתבתי באקט לכל נוסע. נוחים מאוד והתוצאה הישיבה האינדיבידואלית לכל נוסע, ומאחור נוחה ומרווחת למדי ובנוסף בקרה מיזוג מפוצלת לכל נוסע בנפרד עם אפשרות לכוונון אישי בשילוב מרחב פנימי נדיב במיוחד. אתה מרגיש כאילו ואתה יושב בפורשה 911 רחבה מאוד שלבשה מסיכה, ואותה אשליה שיצרו הקוסמים משטוטגרט מעבירה לך מסר של להיות עם ולהרגיש בלי. תא הנוסעים שופע מתגים, תאורה פנימית חכמה,שלל תאים מעוצבים והכל עשוי לתפארת שטוטגארט,בדיוק ברמה המצופה כאן.
הפאנמרה מצוידת בשיא הטכנולוגיה לא רק חיצונית אלא גם כאן בתא הנוסעים של "מטוס המנהלים" הזה. כל פינה עוטה עור בתפירה מושלמת, וזה כולל את הדשבורד והקונסולה בשילוב פנלים מוברשים ברמה הגבוהה ביותר הגה העור מעוצב ונעים למגע עם סמל פורשה במרכזו ,הממוקם מעולה באופן ניצב ממש מולך. ומאפשר תנוחת נהיגה טובה מאוד, כמובן מההגה אפשר לתפעל מספר מערכות אבל החשוב ביותר כאן הם פדלי החלפת הילוכים בהגה השולטים בגיר ה PDK המופלא בעל 7 הילוכים, ואפשרות לבקרת שיגור Launch Control טיל כבר אמרנו?
מערכות לוח שעונים מפורט ונעים לעין עם מד סל"ד גדול במרכז לפי המסורת בפורשה, מד מהירות משמאלו (אנלוגי+דיגיטאלי כמובן) ובקצה השמאלי מד שמן וחום שמן, מצידו הימני של מד הסל"ד נמצא שעון שהוא בעצם המסך שלנו הנשלט גם הוא מלחיצים בהגה בעל שלל פעולות ,אפילו יש בו סטופר למדידת תאוצות. (אהבתי) ומצידו הימני ביותר שעון מד הדלק וחום מנוע. מעל במרכז הקונסולה נמצא שעון מדידת זמני הקפה אנלוגי ובו שעון זמן דיגיטאלי.
כשנוריד את המבט לעבר גשר הפיקוד, אל לנו להיבהל מעומס הכפתורים".
בנוסף קיים מסך מרכזי הגדול ובו אינפורמציה על כל מה שעולה בדעתכם כן כולל מערכת אודיו משובחת השולטת על לא פחות מ 13 רמקולים תוצרת BOSS ברמת שמיעה של אולם קונצרטים. ג' פי אס ועוד. תפעולם של שלל המתגים פשוט תודות למבנה הארגונומי המושלם.
הלחיצים מורים על תפעול חשמלי של המושבים הקדמיים, למעלה, למטה, קדימה, אחורה, עם זיכרונות כמובן, לחצני חימום למושבים (גם המושבים מאחור), זוג לחצנים למכורים המשנים את מיפוי וניהול המנוע הם לחצן SPORT, המאפשר תגובות חדות יותר במצערת/מנוע, ולחצן SPORT PLUS לחצן המגביר את לחץ הטורבו ויחד עם זאת את מומנט המנוע לפרק זמן קצוב מ - 78.6 קג"מ ל- 79 קג"מ. מאחר ומראש אתה מצפה לביצועים ספורטיביים עוצרי נשימה (וזה לא מס שפתיים כאן) אחרת לא היית חושב לקנות את הפאנמרה טורבו. לחצן זה מכניס את המנוע למצב "קרב" ויוצר דחף מופרע שישגר אתכם קדימה כמו טיל בשילוב שאגת מנוע ממכרת כאילו ונפתחה מלחה"ע השלישית.
בהמשך נבחין בלחצן בקרת המתלים אשר יקשיחו אותם בנפרד ביחס ללחיצי ספורט, וספורט פלוס כך שאפשר לנהוג במצב ספורט עם מתלים רכים, בנוחות מרבית מבלי לגרוע משלוותם של הנוסעים. פשוט חכם היה להפריד בין השתיים.
יחד עם זאת קיים לחצן הגבהה והנמכה של המרכב, ב 3 מצבים, היושב על מתלי אוויר אדפטיביים וכמובן לחצן אהוב עליי במיוחד אני קורא לו "תנו לחיות לחיות" ביטול בקרת האחיזה ושחרור החיה שבה אל החופשי על כך נרחיב בהמשך.
דלת תא המטען נפתחת (ונסגרת) חשמלית בלחיצת כפתור, תא המטען הנדיב בנפח 445 ליטר נגיש ונוח מאחר והדלת נפתחת יחד עם השמשה. מאוד שימושי ליום יום. קוראים יקרים, קצרה היריעה(באמת) על הטובין בה המכונית הזאת מצוידת ומוטב במקרה זה שלא נכנס לספר בעל 170 העמודים המפרטים בדקדוק גרמני את כל המפרט של הפאנמרה טורבו, כך שהעדפתי לציין את הבולטים שבהם. ולאחר שקראתם בשקיקה והגעתם עד הלום הגיע הזמן לגלות איך כל זה מתמזג עם התרבות שלנו וכבישי ארצנו.
אמונה
בעל הרכב הוא חבר ותיק וקורא מגזין טורבו, אשר בחר לקבל יעוץ ממני לגביי הרכב הבא שלו. וכמו עוד קורא אחר שהמלצתי לו לרכוש פאנמרה טורבו בישראל(כן זו הראשונה שנרכשה כאן) כך בשיחה שהתנהלה על כוס משקה משובח, העלנו מספר העדפות. לא היתה כאן בדיוק שאלה של מחיר,אלא שאלה של רצון. רצון לשינוי, לגילוי מחודש, וסקרנות. הגענו לפאנמרה טורבו מאחר ובעבר היתה באמתחתו פורשה 911 טורבו ,מרצדס CL500 וכו'.
הפורשה פאנמרה הושקה בישראל קרוב לשנה אח"כ ברוב פאר והדר. אך בישראל אין פורשה פאנמרה טורבו למבחן, זולת פורשה פאנמרה סטנדרטית (לא טורבו ולא S או 4S ) בעלת הנעה אחורית בלבד ללא חבילת כרונו (סטנדרט בגרסת הטורבו) המשנה את ניהול המנוע, המתלים, ותיבת ההילוכים בלחיצת כפתור וגם אותה בחרו ב מ.ס.י לא לאפשר לעיתונאים לבחון אותה. וההבדל ביניהן גבירותיי ורבותיי הוא עצום.
אך את מגזין טורבו קוראים אנשים מהמעמד המבוסס והגבוהה בישראל. בדיוק אלו היכולים להרשות לעצמם לרכוש מכוניות כדוגמת פורשה פאנמרה טורבו, והעצות אותם אני נותן , מובילות לעסקת מכירה ע"פ המלצתי האישית התואמת את העדפותיו כתוצאה מאמון ההדדי ביני לבין הקורא. כך העסקה יצאה אל הפועל, ובמזל-טוב עלתה לכביש בישראל (עוד) פורשה פאנמרה טורבו. חברי היקר דאג שאת הנהיגה הראשונה,תעשה אליי צפונה, בכדי שגם אני אוכל לקבל התרשמות ראשונית. ויחד הרמנו עוד כוס יין משובח.
לאחר פרק זמן, הגיע הרגע בו תיאמנו כי אקבל את הרכב ליום מבחן. "בשמחה" אמר.
פצצה במבחן
בתיאום מראש,הגעתי לביתו הצנוע, תריס החשמלי נפתח והפאנמרה נגלית לעיניי כאילו ואומרת "פנק אותי" . קבלתי את המפתח בצירוף המילים: "כמו שאני מכיר אותך , אני יודע שתשמור עליה, תהנה".
כך יצא לדרכו מבחן הדרכים הבלעדי לפורשה פאנמרה בכלל ולגרסת הדגל הטורבו בפרט כאן בישראל.
אני ניגש אליה ביראת כבוד, חתיכת מכונה הפאנמרה הזאת. גודלה, ופרופורציות העיצוב נוטעות בך מסתורין כלשהו זו הייחודיות שבה. פותח את הדלת ומתיישב במושב הנהג, כן את האמת, אני מתרגש. זו אחת המכוניות הכי יקרות במדינת ישראל והיא ראויה לכבוד. המפתח בכיסי, אני שולח יד למפתח האינטגרלי המצוי כאמור בצד שמאל רגל על דוושת הבלם גיר ה PDK במצב Dהמוצג כעת גם בלוח השעונים המפורט והספורטיבי הזה.
סיבוב מפתח, והערנו את המפלצת משנתה. 4.8 ליטר V8 ,32 שסתומים וזוג מגדשי טורבו. נחים עכשיו על 1000 סל"ד. אפילו צליל ההתנעה ממכר כאן ומרמז על ה"גן חיות" השוכן מלפנים. 500 כ"ס ברגלי הימנית, מחכים לפקודה לנוע קדימה דרך ההנעה הכפולה החכמה.
ההתנהלות נוחה, מתלי האוויר פשוט מעולים, והשקט בתא הנוסעים מכניס אותך לעולם של פורשה, אתה כאילו בתוך בועה, המחזירה אותך לרחם אימך, אתה עטוף במושב לופט ונוח, ועור עטוי סביבך, מערכת השמע הפנטסטית משמיעה צלילים שמימיים , וכל זה משרה בך ביטחון רב ביטחון בבטיחות האקטיבית והפאסיבית, ביטחון של הצלחה בחיים, החיים הטובים. רק מבט החוצה מגלה את מבטי הקנאה הנכרים מכל עבר, אבל מתרגלים לזה - בכל רמזור,מעבר חציה.
ברמזור הבא ביציאה מהעיר החלטתי לבדוק עד כמה היא באמת חזקה ביציאה מהמקום שילבתי בקרת שיגור, לחצתי על Sport Plus ניתקתי בקרות אחרות וחיכיתי לאור הירוק, שבדיוק התחלף, מעיכת הדוושה הימנית גרמה לשיגור שככל הנראה כך מרגישים בקייפ קאנברל כשמגיעים בספירה מ- 3 -2- 1 - איגנישן הראש נשמט לאחור והמהירות מסחררת.
מבט חטוף במד המהירות מגלה שעברתי כבר מזמן את 100 קמ"ש.
אז כך מרגישים 3.9 שניות בפאנמרה טורבו? כן. ירידה לאיילון היא נחה עכשיו על 100 קמ"ש ב 1,500 סל"ד. לחיצה קלה והדבר הזה עף קדימה כל הילוך מ שבעת ההילוכים ,ולא משנה איזה יטיס את החיה הזאת במהירות שתעשה ביה"ס כמעט לכל מה שזז בארה"ק. נדירות המכוניות שנהגיהן יצליחו ליישר מבט מול נהגה של הפורשה פאנמרה טורבו בעת האצה. הכוח העצום והמומנט הבשרני בשילוב זוג מגדשי הטורבו ידאגו לכך.
שיוט נינוח על כביש מספר 1 לצד אוטובוס אגד, ממנו צופים אלייך מלמעלה 55 נוסעים והנהג מורה לי להאיץ קדימה, בליטוף קליל, ומבט במראה המרכזית, האוטובוס הירוק והגדול נעלם והופך לנקודה ירוקה שנעלמה תוך 2 שניות בודדות. גם אם לא לחצתי על מתג ה SPORT PLUS. במהירות אוטובאנית נשלף לו הספויילר האחורי,ואני בדרכי למבואות ירושלים נו בסדר,בסדר נס הרים OK? נס הרים במכונית פאר גדולה נחשבת עבור רבים כמו פיל בחנות חרסינה.
מי שחושב כך לא נהג בפאנמרה טורבו. אני מתקרב לצומת עם איתות שמאלה, פונה, ונכנס להיכון, כמו בחנות הפתעות, בוא נראה,ונלמד מה נגלה כאן. העברה למצב ידני, אחיזת הגה נכונה ודריכות בשילוב האדרנלין עכשיו שבאמת מתחיל לבעבע בתוכי. לחיצה בריאה והיא כבר יוצאת על הצד הלו גברת לאן את ממהרת? תיקון קל ופשוט מוכיח כי ההגה בעל התגובות החדות פשוט מושלם, כך אני מגלה שאפשר להשתעשע איתה, אמרתי כבר להיות עם ולהרגיש בלי?
לפתע כל הרוחב הזה, וזוג המושבים והדלתות הנוספים עוברים למצב של Delete בחלק בו המוח מצויד בהכרה,והיא הופכת למכונת נהיגה מטורפת, אין פשוט אין דברים כאלה ובטח לא בסגמנט שלה. בעיקולים החדים בזמן שאתה כבר מלא אדרנלין בדרך לעיקול החד הבא.
הבלמים נוסכים בי בטחון מלא הם חזקים במיוחד למרות שכאן הם לא הוזמנו באופציית הקארבון,אך הם נושכים מספיק טוב בכדי לאפשר לך לבלום כמה שיותר קרוב לעיקול ויש לך הגה מצויין שינתב את השלדה עם הבקרות לתוך הסיבוב ללא שום ציוץ פשוט תנעל על האספאלט ורק מבט בלוח השעונים יגלה שאתה על 100 קמ"ש בסיבוב 90 מעלות, תודות למערכת: PDCC=Porsche Dynamic Chassis Control במיוחד עם לחצן על מתג המתלים המקשיח אותם לרמת אבן.דבר שהופך את הפאנמרה למכונית ממוקדת "מסלול" בלחיצת כפתור. בפורשה קוראים לזה PASM= Porsche Active Suspension Management מע' זאת שולטת על בקרת המתלים האדפטיבים בכל גלגל בנפרד בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה.
מצד שני, פורשה השכילו לאפשר מנות גדושות של דריפטים (מניסיון) בקלות ובדיוק שעלול להעמיד בצל תחזיקו חזק - פורשה 911 טורבו ( 930 ) עד כדי כך שאתה אומר לעצמך לעזאזל, המכונית הזאת בעלת הנעה כפולה מהשפיץ של הדור האחרון, איך,איך זנבה משתולל כך מצד לצד?
התיקון כ"כ קל מענג ומדויק ממש על הסכין ברמות שקשה לומר על רכב אחר בסגמנט שלה, שלא לדבר על מכוניות ספורט טהורות גזע כגון פורשה 911 או לעמך (איפה לחצן סמיילי?) הונדה S2000 השוררת, שמנהגי אחיזתה המפוקפקת ופרצי הדריפט שלה נראים כעת מגוחכים לעומת הפאנמרה טורבו. בעיקר עם או בלי ביטול בקרת האחיזה. וכשאתה מבטל את בקרת האחיזה מוטב לומר תפילה קטנה לבורא עולם. כל שפע הבקרות כאילו ונחתכו אחת אחת ע"י קאטר בכדי לענג את חושייך ממש עד הקצה.
בסיום הפרק הדינמי, אפשר להדליק שוב את מערכת האודיו, ולבלות בפקק באילון ברוגע כמו תינוק לאחר מנת האוכל היומית. זו אחת מאותן מכונית שמצליחה לשלב את הטוב מכל העולמות בעיקר פינוק של מכונית פאר חזקה במיוחד, אך עם התנהגות של מכונית מסלול טהורת גזע .את התכונה השנייה אני בספק אם יש לעוד מכונית פאר בעולם.
דלק
מעבר לתחום הדינאמי הפאנמרה טורבו התגלתה כחסכונית במיוחד תודות למערכות ניהול Start & Stop אוטומטית מתוחכמת וצרכה 7 ק"מ/ליטר בממוצע. בלחיצות בריאות הנתון ירד מתחת ל 6.2 ק"מ/לליטר.
סיכום
תמצאו אותי בתחנת הלוטו הקרובה.
חיסרון? אי אפשר לשנע 5 מבוגרים רק 4.
מחיר מופקע, יש שלא אוהבים את העיצוב, מכונת נהיגה מטורפת בלבוש מפואר.
מתחרות:
- אסטון מרטין ראפיד
- ב.מ.וו 760il
- בנטלי פליינג ספאר ספיד
- למבורגיני אצטוק
- מזראטי קוואטרופורטה GT S
- מרצדס S63/65 AMG
תודה - תודה לחבר היקר שלי שהשאיל לי את הפורשה פאנמרה טורבו שלו ליום מבחן מענג במגזין טורבו.
* אם גם לכם יש מכונית ספורט יוקרה מעניינת אתם מוזמנים ליצור קשר ולהצטרף למועדון טורבו מגזין.
נתונים
- קטגוריה: GT פאר.
- מנוע: בנפח 4,806 סמ"ק , 8 צילינדרים 32 שסתומים - זוג מגדשי טורבו.
- הספק: 500 כ"ס ב- 6,000 סל"ד.
- מומנט: 78.6 קג"מ ב-2,250 סל"ד.
- גיר: PDK-בעל 8 הילוכים.
- הנעה: כפולה.
- מידות צמיגים: 255/45/19 מלפנים, וכן 285/40/19 מאחור.
- משקל: 1,970 ק"ג.
- מרכב: 5 דלתות.
- נפח תא מטען: 445 ליטר.
- קיבולת מיכל דלק: 100ליטר.
- בטיחות:
8 כריות אוויר, ABS,EBD
ESP - בקרת יציבות (ניתנת לניתוק)
- ניסוי ריסוק: 5 כוכבים.
- צריכת דלק(יצרן) :7.2 ק"מ/ליטר בממוצע.
ביצועים
- 0-100 קמ"ש: 3.9 שניות
- מהירות מרבית: 303 קמ"ש
- שנות אחריות: שנתיים
כתב: אילן פייביש | צילום: אייל מן