צליל גרוני נוהם בעוז, הנשמע ממנוע 7,000 סמ"ק של המפלצת השחורה מחט הסל"ד על 6,000 (קו אדום ב-7,000 סל"ד) אנחנו בהילוך שני (גיר ידני) הדוושה נטועה עמוק ברצפה ואני רואה כבר את תוואי הכביש מן הצד. מה זה מהצד? כל נגיעה בדוושה עלולה ללמד אותך שיעור בדריפט, שעלול להסתיים בספין המבייש סביבון.
יש מן תחושה שהחלק הקדמי לא מחובר לזה מאחור שנוהג לפזז בכל מצב אפילו בזמן שאני נוהג בקורבט בקו ישר. צמיגי Good Year Eagel F1 במידות 275/37/18 מלפנים – ו- 325/30/19 מאחור היושבים על ג'נטים בוהקים בעלי חמש חישורים יפהפים מהן מציצים קליפרים אדומים (6 בוכנות מלפנים, ו-4 בוכנות מאחור), מנסים להתעמת מול המנוע.
אך ההגה החד הזה הוא כמו קו המגשר בין שתי נקודות. הנ(ע)אה אחורית במלוא מובן המילה. יש לי תחושה של קאובוי הרוכב על סוס פראי ממנו מתפרץ כוח גברה גס למדי לא מלוטש בשברולט קורבט הזאת בעיקר בגרסה אותה אני בוחן כעת , שסמלי הקרב שלה מבשרים את שמה: z06.
לרשותכם: מחירון רכב חינם אונליין מבית לוי יצחק.
מנוע
כאמור המנוע הוא בנפח 7,000 סמ”ק בתצורת V8 עם הגרסה העדכנית ביותר LS7 של הקורבט , המפיק בסטנדרט 505 כ”ס ב- 6,300 סל”ד ו- 65 קג"מ ב- 4,800 סל"ד שיאיצו את כל 1,440 ק"ג (יחס הספק/משקל טוב יותר משל פרארי F430 ופורשה GT3RS) מ-0-100 קמ"ש תוך 4 שניות קצרות מאוד בדרך למהירות מרבית בת 300 קמ"ש. ואם זה לא מספיק בדגם הספציפי הזה, כל מערכת הפלטה הוחלפה לחופשית יותר יחד עם תוכנת ניהול מנוע משודרגת והצליל, אךךך הצליל הגרוני שמרעיד את הענפים כאילו ואנחנו בזמן השלכת ולא באביב.
המפלצת השחורה הזאת מנפקת 600 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ו- 73.5 קג"מ ב- 4,500 סל"ד. שעוברים לגלגלים מאחור דרך גיר ידני,כן כן ידני למהדרין בעל 6 הילוכים.
העברת ההילוכים קצת קשה אך בסופו של דבר מדויקת וניתן להתרגל לכך במהירות גם דוושת הקלאץ' קלה, והנקודה מורגשת. כל משיכת הילוך נמשכת כנצח אתה (ולא מחשב) זה שבוחר מתי להעביר, מחט הסל"ד מטפסת במהירות של המראה בהרמוניה עם מד המהירות(ומד הדלק שיורד) המגיע למספרים תלת ספרתיים שעלולים להכניס אותך מהר מאוד אחרי סורג ובריח. והנוף מטשטש והעיניים מרוכזות בכביש ובהחזקת ההגה שמדבר מהר כמו שדר ספורט בפוטבול אמריקאי.
התאוצה מ-0-100 קמ"ש קוצרה לה בחצי שנייה כלומר 3.5 שניות , ולהמהירות המרבית נוספו עוד 15 קמ"ש. אך התאוצה ל 400 מטר היא 10.8 שניות.
בקיצור אחת המכוניות החזקות והמהירות במדינת ישראל!
כבוד ועיצוב
הצללית החדה של הקורבט גורמת למכוניות לזוז הצידה אפילו בנהיגה מנהלתית. בלילה עת פנסי הבי-קסנון, ופנסי הערפל דולקים, בשילוב אף מחודד עם כונס מאיים והצללית הנמוכה גורמים למשתמשי הדרך הרתעה מסוימת,או אם תרצו מתן כבוד למכונית השרירים האמריקאית. כתפייה רחבים, פנסיה העגולים מאחור יוצרים השראה של מבערי מטוס קרב, ומלמטה רביעיית יציאות מפלט מגודלים, שממש לא נמצאים שם ליופי.
בכניסה אל הקורבט, אין צורך במפתח החיישן בכיסי כבר דאג לפתוח את הדלתות. מתיישב במושב העור הנמוך, מכוונן את המושב והמראות חשמלית, הדלתות ננעלות אוטומטית (בכדי לפתוח לחיצה כפולה בכפתור בדלת) לוח השעונים גדול ומפורט עם מד מהירות וסל"ד גדולים ולצידם מדי טמפ' ודלק.
לחיצה על הקלאץ', ולחיצה על לחצן להתנעה . מאחור נשמעים עכשיו תרועות מיציאות המפלט המייצרים את אחד הצלילים העמוקים והרועמים ביותר בעולם הרכב. זו ממש לא סימפוניה זה נשמע יותר כמו תופי מלחמה. הצליל הזה מלווה אותנו במשך כל זמן הנהיגה (לטוב או לרע) והשליטה באוקטבות נעשית ע"י הדוושה. הגה העור נעים למגע אך נראה זול למדי-ומוכר לנו גם מהפונטיאק סולסטיס. ממנו ניתן לשלוט על מערכת האודיו.
הישיבה כאן נמוכה, וניתן לכוונן את המושב חשמלית, ואת ההגה, והמראות לדעתי המראות קטנות מידי,ושדה הראייה מתוכן מוגבל יחסית וחבל שכך. פנים הרכב עוטה עור, עם סמלי Z06 על משענות הראש האינטגרלית, המושבים לא תומכים מספיק בצידי הגוף בעת נהיגה מאומצת וחבל שכך. עדיף היה לשדרג את המושבים. היי אבל מדברים כאן על אמריקאים זוללי ג'אנק פוד. איפה הם יכניסו את ישבנם המדושן והכרס המשתפלת?
מערכת האודיו עם מסך המגע מפיקה צלילים באיכות טובה למדי. יש גם הרבה מקום בתא המטען המסתתר מאחורי חלון זכוכית גדול ומחודד יפה ואירודינמי. עצירה ברמזור תגרום למשתמשיי הדרך בהייה ממושכת, אך החלונות השחורים יסתירו אותך כשהרמזור יתחלף לירוק, נשאיר רצועת גומי חרוך באספלט המגיע עם מיסוך לבן ממש כמו טנק באמצע תרגיל ברמה קשה לראות אדם יוצא מקורבט עם חליפת עסקים ואף מילה על Face מ A-Team ה Z06 גורמת לך להיות משוחרר ג'נס וחולצה(שחורה) יספיקו, תוסיפו לזה נעלי נהיגה שמשתלבים יפה עם דוושת הקלאץ', המהדרין יוסיפו כפפות וצאו לדרך.
פרופורציות
לעומת הקורבט Z06 אם נכנס לפרופורציות ולמשל ניקח פורשה 911 (קאררה S) היא מדויקת יותר, הכוח יגיעה אל הכביש בדיוק של סכין מנתחים, לעומת הכוח בקורבט Z06 ממש חובט באספלט ללא רחם מתפזר ולא ממוקד, ורק משחק דוושה נכון וניתוב ההגה יחזיר לקורבט את קו הנהיגה, כמו רוכב על סוס פרא השולט בו בעזרת מושכות. כך שכדאי לערוך הכרות ולתת Respect לפני שקופצים למיטה בדייט הראשון. סלחנות היא ממנה והלאה מילה לא במקום והיא תעיף לך סטירה מצלצלת.
עיקולים חדים מידי
רק לחשוב לנהוג ב Z06 ב"נורבורגרינג הישראלי" גורמת לתחושות לא נעימות בקיבה אני כאן כבר מתכנן כל קו פניה על הצד, מאחר וזה הריקוד שה Z06 מבצעת הכי טוב לאט מידי, זה מאט את הקצב ומהר מידי זה סידרה של תיקוניי הגה בלתי פוסקים עם בלימות מאוחרות (והבלמים נושכים) רטט בכל הגוף, צריך להיות ממש מרוכז ולנהוג ברגש. לוקח קצת זמן להתחבר, הכי חשוב זה ניסיון והדגש הוא בהחלט על ניסיון, והכרות עם החיה הזאת בכדי באמת לתקוף עמה פניות.
הנה דוגמה טובה: באחד מטיולי הנהיגה של מועדון טורבו מגזין, בקושי ד. בעל הרכב, שבהחלט יש לו ניסיון בנהיגה, התקשה לנער מזנבו אבארט 500 בסדרת העיקולים החדים ב"נורבורגרינג הישראלי" אך יש לציין כי מאחורי הגה ה 500 אבארט ישב -ש. אדם בעל מיומנויות הנהיגה מהטובות בישראל. אך בו ברגע כשהכביש נפתח וישורת ארוכה קבלה את פנינו ,האבארט הפכה באחת לנקודה שנעלמה במראה המרכזית.
אל לכם לטעות, הכוח המתפרץ של קורבט Z06, ישאיר הרבה לסתות פעורים לא רק בגלל צליל שבוקע מהמנוע אל רביעיית המפלטים אלא מהמופע האורקולי הזה שבועט אותך קדימה ומשמיט את ראשך לאחור (מזל שיש משענת ראש אינטגרלית) גם ברגע החלפת ההילוך והחיבור בין הגיר למעבר הכוח לכביש באופן ברוטלי, אשר ישאיר הרבה מכוניות ספורט המתחרות בה מאחור.
אטרף
אני כבר בתוך הסיבוב הבא, מפנה את ההגה,ומרגיש את הזנב מנסה לרקוד עזיבת גז מעודנת ותיקון הגה ,יחזירו את הזנב הסורר למקומו והאף המחודד יתהדק אל תוך הפניה עם רגישות ההגה בעל משקל טוב ויציאה עם המון כוח בקישור אל העיקול הבא, לא ממש צריך לשחק עם הבלמים,כוח האינרציה ולמידת העברת המשקל ומשחקי הכוח, ילמדו אותך מיד פרק בפיזיקה מתיאורית האוניברסיטה אל האוניברסיטה של החיים.
אני דרוך ועוקב אחר כל תנועה לא רצויה של המפלצת. התמכרתי כבר לצלילי המפלט כאילו והמנוע המבעבע זועק: צונמי של כוח בדרך אלייך. וצריך לדעת לנתב את הכוח בתוך סדרת הפניות באותה שנייה שדרכת בחוזקה על הדוושה. זו מכונית מופרעת , באמת מופרעת , שצריך לשמש בה כמו פסיכולוג בכדי לדבר אתה ולגעת בנקודה שתוביל אותך באמת בדרך אל האושר.
אני מוריד כעת משלישי לשני, לוחץ על הדוושה לופט את ההגה כן כבר יודע שתגיע באותה אלפית שנייה הבעיטה בגב, מד הסל"ד יקפץ מעלה, וידחוף אותנו קדימה,איזו דרמה, איזה אש ותימרות עשן. הדחף הזה מרגיש שהוא יכול להמשיך עוד המון זמן עד שתתעשת ותבין כי מד הסל"ד בדרך ל 7,000 וצריך להחליף הילוך וחוזר חלילה. האדרנלין כאן ממוקד למשהו אחר לא משהו שאני מכיר ממכוניות-על אירופאיות חזקות, משהו שונה לגמרי למשל מ-למבורגיני גיארדו סופר ליגרה אותה בחנתי בעלת 570 כ"ס.
המשפט "כל מה שבאמריקה הוא הכל ובגדול" תופס כאן משנה תוקף. אם אתה חולה דריפטים, שברולט קורבט Z06 היא גן עדן. לחובבי נהיגה מהודקת של ממש יש בארץ את פורשה 911 טורבו/GT3 (ובקרוב פרארי) או אאודי R8V10. אך הן עולות פי 2 ויותר מאותה קורבט Z06 הנחשבת בקטגוריית מכוניות העל. קורבט Z06 תהיה הרבה יותר דרמטית (ופחות מאוזנת) מהגרמניות בעיקולים ובכל זמן התניית האהבים.
כל זה שלכם תמורת קצת יותר מחצי מיליון שקלים. מחיר מגוחך ביחס לביצועי המפלצת השחורה.. לאחרונה הקיפה הקורבט Z06 (לשנת 2012 ) את מסלול הנורבורגרינג בגרמניה בזמן של 7 דקות ו- 22.68 שניות. את הזמן המדהים הזה, הצליח להשיג נהג המבחן ומהנדס הרכב של קורבט ג'ים מרו הזמן שקבע, שיפר את הזמן שנקבע ל Z06 עוד בשנת 2005.
הקורבט Z06 החדשה,שודרגה בחבילת מתלים ושלדה של Z07. העוזרת ל-Z06 לאחוז היטב בעיקולים החדים ביותר בנורבורגרינג. אך הדבר המדהים יותר הוא כי הזמן שקבעה עתה הקורבט Z06, מהיר יותר מ-פורשה 911GT2 RS שקבעה בשנה שעברה זמן של 7 דקות ו- 24 שניות.
וידאו- רכב המבחן שברולט קורבט מהמבחן שעברה ציפוי מדבקה בצבע מט.
כתב: אילן פייביש
צילום: אייל מן