טסלה החלה להכיל ברכביה מערכת חדשה שפיתחה חברת מובילאיי הישראלית, המאפשרת לרכב נהיגה אוטונומית במצבים מסויימים, כולל מעבר נתיבים וחניה. הצפי- טסלה תשתלט על שוק הרכב האוטונומי.
כידוע, מספר לא קטן של חברות טכנולוגיות ושל יצרניות רכב נמצאות במרדף בלתי פוסק אחר פיתוח הרכב האוטונומי, שאמור לתפוס את כבישי העולם עד שנת 2020. לבינתיים, טסלה מביאה גרסה ראשונית למכונית סמי-אוטונומית, שפותח בשיתופה של החברה הישראלית מובילאיי, ומאפשרת נהיגה חלקית ללא התערבות הנהג.
הרכבים הסמי-אוטונומיים של טסלה החלו לעלות על כבישי ארה"ב, לאחר היבחרותם של קומץ קטן של אמריקאים בעלי רכב היוקר טסלה S, בתוכם הושתלה המערכת של מובילאיי. לכומת חברות רכב מתחרות, שעד כה הציגו מערכות עזר אוטומטיות לנהג, הכוללות חניה אוטומטית, או מערכת בלימה אוטומטית. בטסלה מציגים מערכת מתקדמת יותר מבית היוצר של מובילאיי, שמביאה היצע אוטונומי רחב ומתקדם יותר.
המערכת מכילה מצלמות, רדאר קולי וחיישנים, המסוגלים לאתר רכבים אחרים, הולכי רגל ומכשולי כביש, תמרורים וכדומה. המערכת שטסלה מצוידת בה מסוגלת לנווט את הרכב באופן עצמאי, תוך שמירת מרחק והעברת הרכב נתיבים המידת הצורך ואפילו להעביר את הרכב צומת לא מרומזר. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, חשף ביום שישי האחרון שתי פונקציות חדשות: הראשונה, נהיגה אוטונומית למרחקים ארוכים, והשניה, חנייה במקביל למדרכה. אבל, המערכת החדשה המותקנת בטסלה אינה מסוגלת לנווט את הרכב בפקקי תנועה ומסוגלת לעבור נתיבים רק באמצעות הפעלת האיתות.
הרכב הסמי-אוטונומי של טסלה צפוי להתחיל להימכר באזור 2016. סתם לצורך העניין, טסלה מודל S נמכרת כיום במחיר התחלתי של 71,000 דולר בארה"ב, כאשר היא יכולה להגיע למחיר של 116,000 דולר. מעבר לכך, ובעצם הסיבה לכך (או לפחות חלק מהסיבה לכך), המודל S זכתה בתואר מכונית השנה ב 2014 על פי מגזין הצרכנות "קונסיומר ריפורט", שהעניק במבחן הדרך לטסלה את הציון הגבוה ביותר בתולדותיו של המגזין.
על פי מידע שפרסמה החברה הירושלמית מובילאיי, המערכת המדוברת מצוידת בחמש מצלמות, כאשר 2 מלפנים, אחת מאחור ועוד 2 בצדיי הרכב. המערכת מסונכרנת עם מערכת הניווט במכונית שמנהלת את מסלול הנסיעה. מובילאיי החלה לעבוד על הפרויקט עוד ב 2012 ובחנה אותה כבר בעבר על מגוון רכבים כמו אופל, אודי, טויוטה וניסאן. שיתוף הפעולה עם טסלה אחל את דרכו בשנת 2014.
על פי מייסד מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, אסור לבעלי הרכבים עם המערכות האוטונומיות, כאלו או אחרות, לחשוב שרכב אוטונומי יכול "לדאוג לעצמו" על הכביש. המערכת האוטונומית, לדבריו, מאפשר להעביר אליה שליטה לזמן מוגבל בלבד. אם ברצוננו לשלוח הודעת sms, להחליף תחנת ברדיו או דברים אחרים הדורשים את תשומת ליבנו לזמן קצר. רכב אוטונומי לא מאפשר לנהג לכייל כתובת וללכת לישון.