טיפים מעולים לחסכון בדלק

את עליית מחירי הנפט אנחנו מרגישם היטב בכל ביקור בתחנת בדלק, אבל עדין לא מקצצים בכמות הנסיעות שלנו. מתברר שגם בלי לנסוע פחות, עדין אפשר לחסוך אלפי שקלים בהוצאות הדלק השנתיות אם רק מקפידים על כמה כללים ומשנים מעט את הרגלי הנהיגה.

כך תוכלו להפחית את צריכת הדלק של מכוניתכם ולחסוך עד אלפי שקלים בשנה

לנסוע יותר לאט

הכלל הראשון למי שרוצה לחסוך בצריכת הדלק הוא להפחית את מהירות הנסיעה בכבישים מהירים. נהיגה במהירות של 90 קמ"ש, במקום 100-110, תפחית בין 10 ל 20 אחוזים את צריכת הדלק הממוצעת של מכוניתכם. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון של כ 150-300 ליטרים בממוצע כשמדובר במנוע בנזין (במקרה של מכונית עם מנוע דיזל - זה אפילו יותר), שאותם אפשר לתרגם לכ -1125 עד 2250 שקלים לפי רמת המחירים הנוכחית.

להוציא דברים לא חיוניים מתא המטען

גם משקל עודף גורם לצריכה מוגברת של דלק; אם אתם מאלה שסוחבים איתם לכל מקום את ארגז הכלים על כל מקרה, כיסאות ים ושמשיה גם בחורף, אביזרי ניקוי למכונית ועוד כמה דברים שאתם פשוט מתעצלים לסחוב הביתה, כדאי שתדעו שזה עולה לכם ביוקר. מטען מיותר עשוי להעלות את צריכת הדלק של המכונית שלכם אפילו ב 5 אחוזים שהם כ 600 ש"ח בחישוב שנתי ממוצע. לא חבל?

לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים

כך תחסכו בלק

מחקרים מראים שצמיגיהן של מרבית המכונית בישראל אינם מנופחים מספיק. המודעות הנמוכה לחשיבותו של לחץ אוויר נכון בצמיגים היא אחד הגורמים לבלאי מהיר ופיצוץ של צמיגים במהלך נסיעה. מעבר לעלות הגבוהה של צמיגים, יש לניפוח נכון גם חשיבות רבה בהיבט של צריכת הדלק; לצמיגים שאינם מנופחים על פי הוראות היצרן יש התנגדות גבוהה יותר לגלגול, וזה כמובן מעלה את צריכת הדלק בהתאם.ארבעה צמיגים עם לחץ נמוך ב -6 PSI מהלחץ המומלץ, עשויים להעלות את צריכת הדלק ב10 אחוזים ויותר!

כמה זה בחישוב השנתי? למעלה מ 1,125 ש"ח - עוד לפני שלקחנו בחשבון את הבלאי המואץ של הצמיגים ואת ההשלכות הבטיחותיות של הנושא.
ההמלצה: בדקו אוויר פעם בשבוע וזה יחסוך לכם כסף וישמור על בטיחותכם.

לפתוח חלונות בעיר להפעיל מזגן מחוץ לעיר

כולם יודעים שהמזגן במכונית מעלה את צריכת הדלק, אבל מה שלא כולם יודעים זה שבכביש המהיר עדיף להפעיל מזגן מאשר לפתוח חלונות. הסיבה לכך היא שפתיחת החלונות בנסיעה מהירה מפחיתה את היעילות האווירודינמית של המכונית, ויכולה להעלות את צריכת הדלק של ב 20 אחוזים ויותר, כשמדובר במהירויות גבוהות.

מזגן לעומת זאת, מעלה את צריכת הדלק בפחות מ 10 אחוזים ולכן הוא עדיף. או במלים אחרות - מבזבז אבל פחות. במהירות נסיעה עירונית המצב הוא הפוך; מאחר והשפעת התנגדות האוויר זניחה יחסית במהירויות של 50-60 קמ"ש, הרי שבנסיעה עירונית עדיף לנסוע עם חלונות פתוחים במקום עם מזגן על מנת לחסוך בדלק.

לפרק את הגגון כשאתם לא צריכים אותו

התנגדות האוויר היא כאמור אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תצרוכת הדלק של המכונית. אם התקנתם גגון במכוניתכם, כדאי שתפרקו אותו כשהוא לא בשימוש, מכיוון שהוא מעלה את צריכת הדלק בחמישה אחוזים בממוצע.

אופניים כדאי להכניס למכונית

דינם של מנשאי האופניים דומה לדינו של גגון, אם הם לא בשימוש - מוטב לפרק אותם מכיוון שגם הם גובים מחיר יקר בתצרוכת הדלק של המכונית. כאשר מורכבים עליהם אופניים הצריכה גבוהה יותר - עד כדי שמונה אחוזים. לכן ההמלצה הגורפת היא לשאוף להוביל את האופניים בתוך המכונית - אם יש לכם אפשרות כמובן.

להמעיט בנסיעות קצרות

צריכת הדלק של מנוע קר גבוהה פי כמה מצרכית הדלק שלו כשהוא מגיע לטמפרטורת עבודה, ולכן מומלץ להימנע מנסיעות קצרות ולשלב כמה מהן לנסיעה ארוכה אחת שתחסוך את הבלאי ואת צריכת הדלק המוגברת.

לשמור על מנוע תקין

כשאתם מכיניסים את המכונית לטיפול, בקשו מהמוסך להתחבר אל מחשב הרכב שלכם ולחפש אחר תקלות; חיישן לא תקין או מזרק דלק מטפטף ישפיעו מאוד על צריכת הדלק. גם הצטברות פיח במנוע, מסנן אוויר מלוכלך או ממיר קטליטי בסוף חייו ישפיעו לרעה על תצרוכת הדלק בשיעור ניכר. מעקב צמוד מצדכם אחר צריכת הדלק הממוצעת, יוכל במקרים רבים להדליק אצלכם נורה אדומה כשתבחינו בצריכה חריגה.

לא להתפתות ל"פטנטים" חוסכי דלק

בשנים האחרונות צצו לא מעט אביזרים שמבטיחים שיפור בצריכת הדלק של המכונית;מגנטים לצינור הדלק, מצתים מיוחדים, כבלי הצתה מצופים ואפילו כדורי "ויאגרה" קסומים. כולם מתיימרים לשפר את צריכת הדלק של המכונית שלכם, אבל בפועל משפרים אך ורק את מצב חשבון הבנק של מי שמכר אותם. אם אכן אפשר היה לחסוך בצורה כלכך פשוטה בצריכת הדלק - יצרניות הרכב היו מאמצות כל "פטנט" כזה וקופצות עליו בשתים ידיים, מאחר והן משקיעות הון עתק בשיפור צריכת הדלק של מכוניותיהן

להיעזר במחשב דרכים

מרבית המכוניות החדשות מצוידות במחשב דרך שמספק את נתון צריכת הדלק המוצעת של המכונית(לצדו יופיע סימן עגול עם קו אלכסוני בתוכו) ואת נתון צריכת הדלק הרגעית. שני הנתונים יוצגו לרוב בתצורה של מספר הליטרים למאה קילומטרים נסיעה, ולכן השאיפה שלכם היא להשאיר בתחום המספרים הנמוכים ככל שתוכלו. אם תשאירו את מחשב הדרך להציג את צריכת הדלק הרגעית, תוכלו לקבל אינדיקציה טובה לנקודות שבהן המכונית שלכם צורכת יותר דלק, ולשנות את סגנון הנהיגה שלכם באופן ניכר. אם נתון צריכת הדלק הממוצעת אפסו בכל תדלוק ונסו לשפר את הממוצע.

לנהוג בצורה חלקה ומתוכננת

נהיגה מתוככנת יותר שכוללת האטה הדרגתית לפני רמזורים, שימוש מינימלי בבלמים והאצות מתונות, יכולה לחסוך עד 30 אחוזים בצריכת הדלק, ביחס לנהיגה "עצבנית" שכוללת היצמדות לרכב שמלפנים, בלימות מיותרות והאצות פראיות.

ועוד כמה דברים קטנים...

מלבד האמור בכתבה, יש עוד כמה פעולות קטנות שעשויות לחסוך לכם כמה ליטרים - אם רק תקפידו עליהן:

ראשית, בדקו שמכסה הדלק של מכוניתכם אוטם היטב; דרך מכסה הדלק שאינו אוטם כנדרש, מתהדפים במשך הזמן לא מעט ליטרים יקרים (של בנזין בעיקר), ובמיוחד כשהרכב חונה בשמש.המלצה נוספת היא למלא דלק בשעות הבוקר כשעוד קריר בחוץ. מילוי בשעות החום מגביר את האידוי בזמן התדלוק ואת נפח הדלק שאתם מתדלקים למכל.

גם ספויילרים ושאר תוספות אווירודינמיות שאינן מקוריות, יגבירו את תצרוכת הדלק במידה מסויימת - למרות המראה האווירודינאמי שלהן. אם תיישמו את השיטות שלפניהם, תוכלו לחסוך אלפי שקלים בכל שנה בלי שתיאלצו לקצץ מכמות הנסיעות שלכם.חסכו ואימצו.