מהי תקנה 23?
משרד התחבורה נרתם למלחמה נגד זייפני ומסתירי מצבן האמיתי של מכוניות משומשות.
לא פעם אנו עדים שבשוק המשומשות מוצעות למכירה מכוניות שמצבן המכני והבטיחותי גרוע ביותר. בדרך כלל, אלה מכוניות שעברו תאונה קשה. לא פעם בשרשרת "העברת הידיים" נעלם אזכור התאונה. מדובר במיוחד בתאונה שיש לה השפעה על בטיחות הנסיעה.
כהגדרת המחוקק: "נזק בטיחותי מהותי"
פרטים מדויקים, על הנזקים שעלולים לגרום להטבעת חותמת מיוחדת על רישיון הרכב, מוסברים בחוזר משרד התחבורה.
תקנה 23 - גורמים מעורבים
שלושה גורמים מעורבים בתקנה המדוברת:
- הגורם המתקן – המוסך.
- הגורם הבודק – מכון בדיקה מוסמך.
- הגורם המדווח – שמאי הרכב.
השאלה הנשאלת: בכמה ירד ערכה של מכונית שברישיון הרכב שלה מוטבעת החותמת "נזק בטיחותי תוקן ונבדק"?
לאור פניות למשרדנו מגורמים רגולטורים וגורמים מקצועיים בענף הרכב, החלטנו "להרים את הכפפה" ולהעריך מה תהיה השפעת החותמת המוטבעת ברישיון הרכב, שבה יהיה רשום, כאמור, "נזק בטיחותי תוקן ונבדק", על ערך הרכב. לאחר התייעצויות וחקרי שוק אנו מעריכים כי החותמת האמורה תשפיע על ירידת הערך, בנוסף לירידת הערך שקבע השמאי שבדק את המכונית לאחר התאונה, ב- 10% נוספים. אנו נמשיך ונעקוב אחרי השוק בעקבות התקנה.
מטבע הדברים, בעת קביעת גובה ירידת הערך, ע"י שמאי, לאחר תאונה, ניתן להתחשב גם בירידת הערך בגין "החותמת" כאמור.
הערה: האזכור על ירידת הערך בגין "החותמת" מופיע בעמוד 6 במחירון אשר בעריכתנו.
זקוקים למידע נוסף? התקשרו אלינו 03-5619114 \ 03-5619115 או כתבו לנו ונשמח לסייע לכם.