למה אין תכנון דירות גמיש? טרנדי? לפי מר׳ ולא לפי מספר חדרים. תבקשו ממישהו שיסיע אותכם לכל מיני ערים בישראל, כשעיניכם קשורות. הורידו את הכיסוי ותנחשו לאיזו עיר הגעתם. לא הצלחתם? לא פלא. כל הבניינים זהים, אבל הבעיה הגרועה יותר:

  • כל הדירות מבפנים, זהות אף הן.
  • כל הדירות נמכרות לפי מספר חדרים, במקום לפי שטח.
  • וכולן נמכרות לפי תכנון מיושן, מקובע, ולא גמיש.

במידה ומישהו מעוניין לשנות את התכנון הפנימי ולהתאים אל הדירה לצרכיו, לא תמיד זה ניתן, לא תמיד זה אפשרי. וגם אם כן, מדובר בעלויות כבדות המתווספות ללא צורך וללא סיבה, למחיר הגבוה ממילא של הדירות. מצד אחד מתכננים מגדלים ובניינים בעירוב שימושים: בניין המכיל גן ילדים, משרד מרפאות וחנויות.

מצד שני, כשמגיעים לתכנון הדירות, לא רואים שום שינוי בתפיסת המגורים: חדר מגורים פתוח עם מטבח וחדר אוכל, מספר חדרים וחדרי שירותים. נכנסת לדירה אחת וראית את כולן, וכמעט לכל משפחה צרכים שונים ואופי שונה. אז מתחילים לשבור קירות, לתכנן מחדש ולהתאים את הדירה למשפחה.

מדוע לא ליצור ולתכנן דירות גמישות?

מעטפת שהחלוקה והאדריכלות הפנימית תתקשר עם המשפחה שעומדת להתגורר בה. העיצוב צריך להתאים לכל תרחיש ושינוי בתא המשפחתי, כשניתן להוסיף ולגרוע מהחלל בקלות, וליצור מרחבים חכמים. הגיע הזמן להרים את הכפפה ולהגדיל ראש. נקווה שבשנים הבאות התכנון יהיה פחות מקובע ויציע זרימה ותכנון חכם גם בבניינים בבנייה רוויה, ולא רק בצמודי קרקע שנבנים בתפירה אישית.

לבדיקת מחירי דירות בחינם אונליין כנסו: לוי יצחק מחירון דירות

(*מתוך תוכנית סודות הנדל"ן)