מהדורה מספר 47 של ראלי דקאר האייקוני תוזנק השבוע בערב הסעודית, תתפרס על פני שבועיים וכ-8,000 ק"מ, ותוביל 136 רוכבים לאורך המרוץ הקשה ביותר במדבר.

20250102144821303.jpg

ביום שישי הקרוב תוזנק המהדורה ה-47 של ראלי דקאר עם מיטב הקבוצות והרוכבים, כאשר ברקע נמצאת ההיעדרות של קבוצות המפעל של הוסקוורנה וגאס גאס.

אל תפספסו את הוידיאו שבסוף הכתבה הזו.

עוד שנה אזרחית מתחילה, וכמובן שהמוקד המוטורי הראשון שיתחיל את שנת 2025 הוא המהדורה ה-47 של ראלי דאקר האייקוני, כאשר המשתתפים יחזרו בפעם השישית לחולות, לקירות ולמדבריות של ערב הסעודית.

136 רוכבים יידרשו לכסות 7,706 ק"מ, כאשר מתוכם 5,146 ק"מ תחרותיים והשאר בקטעי קישור.

היום הראשון יתחיל ביום שישי, 3 בינואר, בבישה (BISHA) עם פרולוג קצר בן פחות מ-30 ק"מ, יעצור ליום מנוחה שבוע לאחר מכן, ויסתיים ב-17 בינואר ב-SHUBAYTAH לאחר אלפי הק"מ הקשוחים.

בחצי הראשון של הראלי יתקיים סטייג' כרונו של 48 שעות, וכן סטייג' מרתון – גם הוא בן יומיים. 

ראלי דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון שני של ריקי בראבק (בתמונה בראש הידיעה) – ניצחון שלישי לקבוצת הונדה בחמש השנים האחרונות – ואלו חוזרים להגן על התואר בשנה החדשה עם סיכויים מעט גדולים יותר לאור צמצום קבוצות המפעל של ק.ט.מ.

האחרונים, לאור הבעיות הכלכליות הקשות של היצרן האוסטרי, בחרו לצמצם בצורה משמעותית את תקציב המרוצים, ולאור כך מתייצבים ללא קבוצות הוסקוורנה וגאס גאס, שייצגו את היצרן האוסטרי תחת המותגים השונים. ק.ט.מ ניצחו 19 פעמים עד כה, ומתייצבים השנה בקבוצה מצומצמת הכוללת את צמד האחים בנאבידאס ואת דניאל סנדרס.

20250102145047520.jpg

עוד מועמד מוביל הוא רוס בראנץ' מבוטסואנה שבדרום יבשת אפריקה – ביום-יום טייס מסחרי – ובשנה שעברה הוכתר כהפתעה הגדולה של הראלי כאשר סיים במקום השני הכללי על-גבי ההירו. הוא יזנק השנה עם המספר '1' על הגב בזכות האליפות הכללית בה ניצח בשנת 2024, שכוללת את כל הסבבים של אליפות 'W2RC'.

בשנה שעברה השתתפו שני ישראלים: יעל קדשאי, הייתה האישה הישראלית הראשונה שהשתתפה בראלי דקאר מתוך שתי רוכבות בסך הכל שהתחילו את הדקאר.

איתה היה גדי נחמני, רוכב ותיק ומנוסה שנכנס לראשונה לדקאר.

יעל, שהפגינה רכיבה עקבית וחזקה לאורך כל המרוץ, התרסקה ארבעה ימים בלבד לפני הסיום ונאלצה לפרוש לאחר שהוטסה לבית החולים המקומי, שם שללו פגיעות רציניות. ביום הפרישה היא הייתה ממוקמת במקום ה-43 בקטגוריה שלה (ראלי 2) ו-64 בדירוג הכללי. גדי נחמני סיים את הראלי הקשוח במקום ה-76 בקטגוריה ראלי 2 ו-93 בדירוג הכללי מתוך 103 שסיימו. לא משהו מובן מאליו והישג אדיר עבור שני הרוכבים, למרות האכזבה של קדשאי.

השנה גדי נחמני ישתתף שוב על-גבי הק.ט.מ 450 ראלי, מספר 113 וינסה לשפר את מיקומו משנה שעברה (עמוד המתחרה של גדי – בקישור).

יעל קדשאי הייתה אמורה לעמוד גם היא על קו הזינוק, אבל מכיוון שהיא ישראלית מדורגת גבוה ומושכת תשומת לב – המארגנים סירבו לקבלה בתואנה ש"לא יכולים להבטיח את ביטחונה האישי". יעל חדורת מטרה, והיא מתכוונת להתחרות בראלי דקאר בעתיד, ואף לסיים במיקום גבוה. בינתיים נחזיק אצבעות לגדי, נעקוב אחריו, וכמובן נעדכן. 

 

20250102151907413.jpg

 

20250102145241921.jpg