חברת רייד ויז'ן וחברת פרו-ריידינג יצאו בשת"פ מעניין המוקדש כולו לבטיחותם של הרוכבים בישראל. על מה מדובר, איך זה יעבוד ו... כמה זה יעלה? התשובות לפניכם
כתב – מיקו שלו
תמונות – יח"צ רייד ויז'ן / פרו-ריידינג
מזה זמן לא רב, נחתה במערכת "לוי יצחק" הודעה מעניינת בזו הלשון:
פרו-ריידינג (Pro-riding) האקדמיה לרכיבה מתקדמת (שטח וכביש) ורייד-ויז׳ן (Ride Vision) מכריזים על שיתוף פעולה ויוצרים חבילת בטיחות משודרגת עבור הרוכבים הישראלים. רייד-ויז׳ן היא המערכת הטכנולוגית המתקדמת, והמסחרית היחידה בעולם, המספקת התרעות בטיחות לרוכב. השפעת הטכנולוגיה של רייד-ויז׳ן נחקרה והוכחה כיעילה ביותר, היכולה למנוע למעלה מ 57% תאונות רכב דו״ג. יחד עם זאת, רכב דו״ג אינו רכב ״מן השורה״. תפעולו ובעיקר רכיבתו מצריכה ניסיון והדרכה. פרו-ריידינג ומדריכיה מכשירים את הרוכבים לצורת רכיבה נכונה ובטוחה ומשביחים את יכולותיהם להגיב לאיומי הכביש.
שיתוף הפעולה מאפשר ללקוחותיהם של פרו-ריידינג ורייד-ויז׳ן לקבל נתוני רכיבה בטיחותיים ממערכת רייד-ויז׳ן ולהתאים את הכשרתם ותרגולם בהתאם לנתוני המערכת. כידוע טכנולוגיה אחראית על שיפור דרמטי בכל היבט בחיינו, ובטח בתחום הבטיחות לרכב. אך לטכנולוגיה אשר מתאימה אישית ומחזקת יכולות רוכב ע״י הדרכה ותרגול ממוקדים של מדריכי פרו-ריידינג, יש יכולת השפעה מרבית ופוטנציאל אדיר לשיפור הבטיחות.
על רייד-ויז׳ן:
רייד-ויז׳ן היא חברה טכנולוגית פורצת דרך אשר הביאה לשוק הדו-גלגלי את המערכת המסחרית הראשונה והיחידה בעולם המשלבת בינה מלאכותית (AI) וראייה ממוחשבת לצורך הגנה על הרוכבים. המערכת בנויה משתי מצלמות זעירות, קדמית ואחורית, המנתחות את הסביבה ומספקת לרוכב התרעות בטיחות המותאמות במיוחד לרכב דו״ג מבלי להסיט את ריכוז הרוכב. המערכת כוללת התרעות אודות שטח מת, עקיפה מסכנת, אי שמירת מרחק וסכנות התנגשות קדמית. בד בבד, המערכת משמשת כמצלמת דרך לתיעוד הרכיבה. מערכת רייד-ויז׳ן מוכרת ע״י מספר חברות ביטוח בעולם וישראל המזכות את הרוכב בהנחות לפוליסה. מעבר לבטיחות מספקת המערכת נתוני רכיבה בטיחותיים היכולים לשמש לצורך הדרכת רכיבה ממוקדת, לשיפור והנגשת פוליסות ביטוח בחברות הביטוח ולציי רכב דו-גלגליים המנטרים והמשפרים את מיומנות הרוכב. בנוסף, רייד-ויז׳ן עובדת עם מספר יצרניות רכב דו-גלגלי בעולם לשילוב הטכנולוגיה בפס יצור מקורי.
על פרו-ריידינג:
חברת פרו-ריידינג ישראל בע"מ, מהמובילות בתחום הדרכות הרכיבה בישראל ומהווה מרכז מקצועי בתחום רכיבה על דו-גלגלי עבור גורמים פרטיים, מסחריים וממשלתיים. בשנת 2022 זכתה פרו-ריידינג במכרז הרלב"ד – פרויקט ראשון מסוגו בישראל במסגרתו יוכשרו מאות רוכבים בשנים הקרובות באופן המסובסד על ידי המדינה, ובעל משמעות גבוהה בשינוי תפישת הבטיחות של רוכבי הדו גלגלי בישראל. החל משנת 2018 מוכשרים בפרו-ריידינג מעל ל- 2500 מודרכים בשנה ובסך הכל הכשירה החברה כבר יותר מ- 20,000 רוכבים.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
עד כאן ההודעה כפי שהתקבלה. אותנו כמובן שהעניין סיקרן ורצינו לשמוע עליו קצת יותר. בשיחה שנעשתה עם כפיר לוין הסתבר לנו שהעניין כבר עובד, אך עם זאת, בימים אלו מגדיר לוין את השת"פ כ"פיילוט", אך מוסיף כי להבנתו אין סיבה שהעניין לא ייהפך בקרוב לכלי עבודה משמעותי שבעזרתו יוכלו אנשי צוותו לשפר את הרגלי הרכיבה של הבאים לקורסי הרכיבה.
איך זה עובד וכמה זה עולה?:
מערכת הרייד-ויז'ן שתפקידה להתריע ולהזהיר את הרוכבים שעל אופנועיהם מותקנת המערכת, יכולה גם להקליט את נתוני הרכיבה בשלמותה. נתונים כגון מהירות הרכיבה, פניות, בלימות הטיות ותאוצות נשמרות במערכת, ואת הנתונים האלו ניתן להעביר בקלות למחשב. צוות המדריכים יודע לנתח את הנתונים, להתאים אותם לאופיו של הרוכב ולהפיק מסקנות ולקחים שבעזרתם יוכלו לשפר את התנהלותו הבטיחותית של הרוכב. לשאלתכם כמה עולה התענוג נשמח לענות – אף לא שקל אחד!. כל רוכב או רוכבת שיצטרפו לקורס רכיבה בפרו-ריידינג ועל האופנוע או הקטנוע שלהם מותקנת מערכת זו, ייהנו מהערך המוסף של השימוש בנתונים שנאספו בה.
מערכת "לוי יצחק" מברכת על השת"פ ומקווה שבעזרתו ייהנו משתמשי המערכת של רייד-ויז'ן המגיעים לקורסי הרכיבה עם מערכת זו למצוא עצמם בפחות מצבי חירום מסוכנים.
בהצלחה!