כתב: בועז קורפל

משבר עולמי בתעשיית האופנועים?

או – קבלו את החדשות הרעות והחדשות הטובות

החדשות אודות קריסתה לכאורה של יצרנית האופנועים האוסטרית KTM, שצפויה להוביל לבעיות קשות במותגי המשנה שלה לרבות GAS GAS והוסקווארנה, הצטרפו לידיעות נוספות על ירידה במכירות של הארלי דייוידסון ועל קריסתן של חברות אחרות שקשורות בפיתוח וייצור של אופנועים חשמליים. הוסיפו את הבעיות בתחום הציוד הנלווה, כגון: ביגוד לרכיבה וקסדות ותקבלו תמונה קודרת למדי. אבל מסתבר שיש גם נתונים טובים ממקומות אחרים כמו הונדה שמכירותיה העולמיות צמחו ובעיקר מהשוק ההודי שמתפרץ בעוצמה אדירה, כאשר היצרנית המקומית בז’אז’ דיווחה על זינוק של יותר מ-25 אחוזים ויש הצופים כי התעשייה ההודית תשתלט על המכירות בעולם כולו. יחד עם אלה יש קרן אור נוספת שהגיעה מתערוכת האופנועים השנתית שהייתה לאחרונה במילאנו איטליה שהחלה את דרכה לפני 110 שנים ונערכה בפעם ה-81 עם צמיחה של 40 אלף מבקרים ושיא היסטורי של 600 אלף מבקרים מכל רחבי העולם שהגיעו למילאנו בכדי לראות ולהרגיש מקרוב את מה שמצפה לתחום הדו גלגלי העולמי בשנים הבאות. שיא נוסף נרשם במספר המציגים עם לא פחות מ-770 מציגים מ-45 מדינות, עם לא פחות מ-2,163 מותגים מתחומים שונים של העולם הדו גלגלי שהציגו את הפיתוחים והמוצרים החדשים שלהם. אפשר לומר שהכוכבים היו האופנועים החדשים של פאנטיק ובעיקר דגם אימולה, לצד כוכבים מקומיים אחרים כמו אפריליה טואונו 457 החדש בקטגוריית נייקד, ובפסגת ההתעניינות היו האופנועים החדשים של דוקאטי עם מנוע V2 החדש. בשורה התחתונה אפשר לומר כי העולם הדו גלגלי נמצא בתהליך של שינוי כיוון טכנולוגי אבל הוא לא ייעלם כל כך מהר או ליתר דיוק, הוא יישאר כאן לתמיד.