איך בדיוק עושים הרצה לאופנוע?

ארצה! צורח עלי ספר הרכב של הטריומף סקרמבלר 400X החדש שלי.
ארצה! לא לזוז! (טוב, כמעט לא לזוז, רק קצת, כזה מהסוג שמותר).

אז רגע, בואו נתחיל מהתחלה: קניתם אופנוע חדש? אתם ככל הנראה צריכים לעשות לו הרצה. איך עושים הרצה? הרבה אנשים יגידו לכם דברים שונים, אז הלכנו לבדוק בספר הרכב, כי יש לנו הרגשה ש"הרבה אנשים" יודעים הרבה פחות מזה שתכנן את האופנוע.

אז קודם כל, לכו לספר הרכב, כי יתכן ולרכבים שונים תידרשנה הרצות שונות. מה שנדרש בטריומף שלי זו הרצה ל- 1000 קמ' או במשך שישה חודשים. יש בו שמונה סעיפים שכול אחד מהם מתחיל באחת המילים: "אל" (Do Not) או "הימנע מ.." (Avoid).

אין אופנוען שלא יגיד לנו שאלו הוראות משביתות שמחה. כמעט כמו שצועקים עליכם: "ארצה". אז הנה הנחיות ההרצה, מתורגמות לעברית, כמו שמופיעות בספר הרכב של הסקרמבלר שלי:

 

20250202172828680.jpg

1000 קילומטרים ראשונים:

  • אל תרכוב במהירות מנוע הגבוהה מ- 6500 סל"ד
  • הימנע מרכיבה בס"לד קבוע , בין אם גבוה ובין עם נמוך, לפרק זמן ארוך
  • הימנע מפתיחות אגרסיביות והאצות מהירות, למעט בזמן סכנה
  • אל תמשוך את המצערת עד הסוף
  • הימנע מסל"ד גבוה בכל רגע נתון

 

1000-1500 קילומטרים:

  • מהירות המנוע יכולה לעלות בהדרגה עד המקסימום, לפרק זמן קצר.
  • אל תתן גז חזק כשהמנוע קר
  • אל תתן למנוע להחנק, אם אתה מרגיש שהוא עומד להיכבות, כבה אותו בעצמך.
  • אל תרכוב בסל"ד גבוה שלא לצורך. העברת הילוך במצב זה עוזרת לחסוך בצריכת הדלק, מפחיתה רעשים ועוזרת לשמור על הסביבה.

מה שלא כתבו בספר, אבל נאמר לי במוסך המרכזי – לא לחשוש להרכיב או לצאת לרכיבות שבילים קלות.

אבל שוב – אל תסמכו על זה שהרצה למנוע סינגל 400 תהה זהה למנועים אחרים. גשו לספר הרכב, ואם האנגלית שלכם חלשה – תזכרו שיש AI שיכול לתרגם בקלות.