לוי יצחק מסכם
שוק הדו-גלגלי בישראל:
זינוק מעורר אופטימיות ברבעון הראשון של 2025

 

אחרי תקופה של האטה מסוימת בענף, נראה שהשוק הדו-גלגלי בישראל מתעורר לחיים:
ברבעון הראשון של שנת 2025 נרשם גידול חד במסירות של אופנועים וקטנועים חדשים – 6,048  כלים חדשים,
לעומת  5,348 כלים בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
מדובר בזינוק של כ13%, ולראשונה מזה זמן רב, נראה כי השוק לא רק מתייצב – אלא גם גדל באופן לא מבוטל.

נסייג – הנתונים מגיעים מלשכת המסחר, ובתוכם מצויים גם אופנועים שנרשמו כיד ראשונה אצל היבואן,
כך שהנתונים עלולים להיות מוטים, אבל אלו הנתונים שיש לנו – בואו נצלול אליהם.

המספרים חושפים תנועה מעניינת:

  • ינואר פותח חזק במיוחד – עם עלייה של כמעט 25%
    2,847 כלים לעומת 2,288 ברבעון הראשון של 2024.

  • פברואר עוקב אחריו בזינוק דומה עם מעט מעל 25%
    1,512 כלים לעומת 1,183.
    התלהבנו, נכנסו לאופוריה, התחלנו לחלום על 25,000 אופנועים שנתי.

  • אבל בדיוק אז הגיע מקלקל המסיבה, מרץ, ושולח אותנו לרשום ירידה קלה של 10%  
    (אנחנו מקווים שמדובר בעיכובי אספקה או קיזוז עונתי):
    1,689כלים לעומדת 1,877 ברבעון ראשון של 2024.

יבואנים, מי חוגג ומי מתפוגג?

המספרים מספרים סיפור ברור של צמיחה, אבל האם יש גם מיפוי מחדש במפת היבואנים?

יש מי שהמריא והתחזק, יש כאלו שנחלשו מעט, אבל אין דרמה. לא, גם אין מי שהתפוגג.
תיכף נציג לכם את התמונה בנתונים מספריים, תמונה המספרת על גדילה מתונה של מטרו, זינוק של עופר אבניר,
יציבות של הונדה והתבססות של יבואנים קטנים יותר עם מותגים סיניים בעיקר,
שככל הנראה עברו התפתחות משמעותית, והפכו לאופנועים שאתם, הרוכבים, קונים בכיף.

  • מטרו מסרה 2,797 כלים ברבעון הראשון של 2025 לעומת 2,157 ברבעון הראשון ל- 2024, עלייה של כמעט 30%

  • עופר אבניר מסר 1,111 כלים ברבעון הראשון של 2025 לעומת 793 ב- 2024, עלייה של כ- 40%

  • הונדה מסרה 1,043 כלים ב- 2025 לעומת 1,017 ב-2024, עליה של 2.5%

  • דלב מוטוספורט מסרה כ-20% פחות, מאשר ברבעון הראשון של 2024,
    אבל אנחנו משוכנעים שעד סוף השנה, היבואן ימצא את הדרך להחזיר את עצמו למסלול מכירות ולפצות על ההפרש.

  • ב.מ.וו עם ירידה קלה בלבד מ- 155 מסירות ברבעון הראשון של 2024 ל- 144 ב-2025,
    ירידה של כ- 7%. להבנתו ניתן לקבל את הירידה כסטייה סטטיסטית ואין בנתון כדי להסיק מסקנות לגבי הכיוון הכללי של ב.מ.וו לשנת 2025.

  • גם מותגים כמו ווג עם 86 מסירות ברבעון הראשון של 2025, קיו.גיי עם 60  מסירות,
    סורון החשמלית עם 76, בנלי עם 56 מסירות ואחרים –
    נותנים לנו אופטימיות לגבי שוק הדו-גלגלי ישראל.

20250429204520807.png

 

אז מי הם חמישיית הנמכרים ביותר לרבעון הראשון של 2025?

לא נראה לנו שתפלו מהכיסא –
השמות הם השמות המוכרים, אולי ק.ט.מ חסרה לנו כאן, ותשלים את הפער בהמשך השנה:

  1. סאן-יאנג – 1,461  מסירות
  2. ימאהה 1,090
  3. הונדה 1,043
  4. קימקו 699
  5. קאוואסקי 215

לסיכום:

2025  התחילה חזק.
השוק התעורר, הקורקינטים נראו פחות ברחובות (ואולי האופטימיות קצת סינוורה אותנו),
ונראה שהאופנועים חזרו למרכז הבמה התחבורתית.
במרץ הכיוון קצת צינן לנו את ההתלהבות,

אבל השאלה הגדולה לקראת הרבעון הבא:
האם זו מגמת שוק או תנודת עונה?

חכו לניתוח של הרבעון הבא...