סדנת "M", סדנת הביצועים של יצרנית האופנועים הגרמנית BMW נחשבת לאחת המצטיינות בתחום המוטורי למכוניות וגם לאופנועים, בזכות חבילות עיצוב ושיפורים שהופכות את חווית הרכיבה לקיצונית ומיוחדת, חוגגת 50 שנה להיווסדה. לכבוד המאורע הם מוציאים תחת ידיהם גרסה מיוחדת וחגיגית עם השם הארוך ביותר שראינו:
BMW M1000RR 50 years M Edition superbike
השם הזה כמובן מחייב כי האופנוע בנוי על אגדה אחרת BMW M1000RR, שמכיל בעצמו שורה ארוכה של רכיבים עשויים קרבון פייבר, אך הפעם מדובר בשילוב של חלקי אלומיניום עם קרבון פייבר. בין הרכיבים הבולטים ניתן לציין את הזרוע האחורית שעשויה אלומיניום מצופה, השרשרת המיוחדת וכמובן המושב של הרוכב. הדגם בעיצוב המיוחד מוצע אך ורק בצבע אחד שנקרא "צהוב סאו פאולו" שאיננו אופייני לאופנועי BMW וזאת אחת ההברקות של האופנוע הזה.
בליבו של המפלץ הגרמני נמצע מנוע ארבע בובכנות בנפח 999 סמ"ק בהספק 209 כוחות סוס ומומנט של למעלה מ- 11 קג"מ. אם מביאים בשבון את משקלו הרטוב של האופנוע שעומד על 192 ק"ג בזכות חישוקי גלגלים קלי משקל עשויים קרבון וכנפונים מקרבון, הרי שיחס ההפק מול המשקל הוא 1.09 כוח סוס לכל ק"ג, וזה לכל הדעות יחס קיצוני למדי.
מצד אחד מדובר באופנוע שמיועד לרכיבה יומיומית עם כמה מצבי רכיבה מבוקרים אלקטרונית לרבות כביש, גששם, דינמי וגם מצב מרוץ. יחד עם זאת, המצב הכי מיוחד שמשחרר את כל השדים נקרא: Race Pro שבעצמו מחולק לשלושה אלמנטים - ושם הרוכב פוגש את ההקצפה ההנדסית במלוא הדרה, שכוללת מפגש הוליסטי של מערכת הבקרה האינרציאלית IMU וגם עם מערכת בקרת האחיזה הדינמית.
שתי המערכות עובדות יחד קוראות תיגר אמיתי על כוחות הפיזיקה. אם זה לא מספיק, תוסיפו את שני מצבי התפעולשל המצערת ואת שלוש מפות ההצתה הנפרדות לאותו מצב מרוצים קיצוני, ותקבלו חגיגה ספורטיבית שתציב אתכם מרחק נגיעה מרוכבי העל שאתם מעריצים.
האופנוע מגיע עם חוברת מרובת עמודים הכוללת מפרטי רכיבה והברים טכניים לצד חבילת תוספות טכנית נוספת לשיפור ביצועי הרכיבה.
כתב: בועז קורפל
צילום: חי"צ; יצרן