סקירת שוק דו־גלגלי: 2025 – האם ישראל מתקרבת לאירופה?
אנחנו נציג לכם ניתוח שוק ותחזית אופטימית: השוק שמתייצב, משיל רעשי רקע, ומתחיל להראות מאפיינים חדשים לגמרי – מאפיינים של שוק אירופאי
כתב: מערכת לוי יצחק, בסיוע AI
צילומים: בסיוע AI
תמונת על: שוק שלא קופץ — אלא מתבסס
עד סוף אוקטובר 2025, נמסרו 19,146 כלים לעומת 18,269 בתקופה המקבילה אשתקד.
זה לא זינוק, זו המשכיות — וזה הרבה יותר חשוב ומלהיב מאיך זה שזה נשמע.
כך זה נראה בסיכום כללי:
|
שנה
|
מספר כלים שנמסרו
|
הפרש בכמות
|
הפרש באחוזים
|
|
2025
|
19,146
|
+877
|
+4.8%
|
|
2024
|
18,269
|
-
|
-
|
שוק דו־גלגלי שגדל בזינוקים הוא שוק לא מאוזן. לא רק בתחום שלנו: שוק שגדל בקצב נמוך אך עקבי זה כבר סיפור אחר, סיפור של יציבות. ואת זה רואים היטב השנה: השוק מתרחב בלי דרמות, בלי “שיאים”, בלי חודש יוצא דופן שמטשטש את התמונה. זה סוג של “נשימה עמוקה” לפני שינוי גדול יותר.
ראו איך זה נראה בטבלה שנתית:

המובילים — כפי שהם, בלי סופרלטיבים
הנתונים של ארבעת המותגים המובילים את השוק הישראלי, למעט שינויי מקום קלים מעת לעת, שומרים באופן קבוע על מקומם כמובילי השוק:
|
מותג
|
נמסרו 2025 ינואר–אוקטובר)
|
נמסרו 2024 ינואר–אוקטובר)
|
הפרש באחוזים
|
|
אס ווי אם (סאן יאנג)
|
4203
|
4247
|
-1%
|
|
הונדה
|
3746
|
3525
|
6%
|
|
ימאהה
|
3339
|
3046
|
10%
|
|
קימקו
|
1936
|
1844
|
5%
|
מה רואים כאן?
למרות שהגידול של המותגים המובילים, הוא מעל ממוצע הגידול השנתי, השוק לא “נשען” עליהם בלבד. הם יציבים, חזקים, אבל הם לא דוחפים לבד את העגלה - וזה בריא.
מובילי שוק נוספים:
|
מותג
|
נמסרו 2025 (ינואר–אוקטובר)
|
נמסרו 2024 (ינואר–אוקטובר)
|
הפרש באחוזים
|
|
ב.מ.וו
|
460
|
388
|
+19%
|
|
פיאג’ו
|
459
|
617
|
-26%
|
|
סי.אף.מוטו
|
440
|
114
|
+286%
|
|
ק.טי.אם
|
387
|
577
|
-33%
|
|
תאלאריה
|
351
|
65
|
+440%
|
|
סורון
|
330
|
224
|
+47%
|
|
ווג
|
289
|
197
|
+47%
|
|
סוזוקי
|
253
|
254
|
0%
|
|
קיו ג’יי מוטור
|
228
|
285
|
-20%
|
|
רויאל אנפלד
|
259
|
206
|
+26%
|
|
ניאו
|
192
|
262
|
-27%
|

מה באמת קורה השנה? שלוש תופעות חדשות
ב-2025 קורים דברים אחרים לגמרי — מתחת לרדאר, בואו ננסה להציף אותם:
-
השוק מתבגר ומפתח יציבות
זה לא נאמר הרבה, אבל הנתונים מעידים: פחות קפיצות אגרסיביות בין חודשים, פחות דגמים זמניים/אקזוטיים. נראה ש-2025 היא שנה של עקומה חלקה יחסית, וזה מה שמאפיין שוק שנכנס לבגרות. זה מה שקורה בשווקים אירופיים ותיקים: לא זינוקים אלא התקדמות במסלולים. ישראל מתחילה להזכיר את אירופה? מצד אחד, הלוואי. מצד שני, זה לגמרי נראה ככה...
-
מתחילה הצטברות של "מעמד ביניים" חדש
פעם, מבחינת כמות מסירות, היה פער עצום בין ארבעת הגדולים לבין כל השאר. היום לאט ובלי רעש — נוצרת שכבה שנייה אמיתית, ראו בטבלת המסירות למעלה: ב.מ.וו, סורון, רויאל אנפילד, סוזוקי, קיו ג’יי מוטור, ווג, תאלריה - כולם בטווח מסירות שבין 200–500 כולם יציבים שנתיים ברצף.
זה מרתק: זו פעם ראשונה שהשוק הישראלי מציג “שכבה אמצעית” יציבה בין דגמי המיינסטרים , לרוב קטנועים קטני נפח לבין מותגי פרימיום מכל הסוגים והמשפחות. שכבה כזו לא הייתה כאן 20 שנה, ואולי לא הייתה כאן מעולם.
-
הצמיחה “מתפזרת” — והשליטה הבלעדית נחלשת
זו אחת התופעות החזקות ביותר של 2025: לראשונה מזה שנים (למרות שזו שנה שנייה של פריחת המותגים הקטנים, אבל שנה ראשונה שמגלה יציבות בתחום) השוק גדל — אבל לא דרך מותג אחד ולא דרך שניים, וגם לא דרך דגם להיט תורן שמושך את השוק למעלה. הצמיחה מתפזרת על פני יותר מותגים, יותר קטגוריות, יותר משפחות כלי רכב. במקום מותג אחד שדוחף את כולם למעלה, יש היום 15–20 שחקנים שכל אחד מהם משפיע קצת. ובדיוק כמו בעולם ההשקעות, ככל שההצלחה מפוזרת על פני גופים רבים יותר, כך יציבות השוק גדולה יותר. זו התפתחות חדשה לגמרי, והיא, כך נראה, עומדת לעצב גם את 2026.

המספרים המשמעותיים באמת — הפחות המדוברים
הנה המספרים שלא קופצים לעין, אבל בונים את השנה, ואנחנו מגישים מדגם מייצג, אם תרצו פירוט של כלל המותגים – חפשו את הכתבה באתר שלנו, נעלה לשם גם את הקובץ של כל המסירות.
ב.מ.וו – 460 מסירות (קפיצה של 19%)
מותג פרימיום שעולה בצורה נקייה בלי יחסי ציבור. זה סימן לרוכבים שחוזרים לכלים “לטווח ארוך”.
סי. אף. מוטו – 440 מסירות (קפיצה של 286%)
המותג הכי צומח בתחום אופנועים וקטנועים שאינם חשמליים. עושה רושם שהוא "כאן כדי להישאר" ולא תופעה חולפת בשמי ארצנו
סורון – 330 מסירות (קפיצה של 47%)
אולי המותג שהכי הצליח ליצור קטגוריה משל עצמו, וזה משפיע על גילאי הכניסה לשוק.
ווג– 289 מסירות (קפיצה של 47%)
מותג סיני שבעבר התייחסו אליו כמעט בזלזול, אך בדם ויזע הגיע לביקוש אמיתי ויציבות בגדילה.
רויאל אנפילד – 259 מסירות (קפיצה של 26%)
פעם נישה הודית. היום הרבה יותר דומה ליציבות של מותג אירופאי.
קיו ג’יי מוטור 228 מסירות – אמנם ירידה של 20% אבל:
עדיין שנה שנייה מעל 200, סימן לביקוש אמיתי, לא זמני.
לסיכום — 2025 היא שנה של איסוף כוח, לא של פיצוץ
למרות המלחמה והקשיים הרבים בתחילת השנה, 2025 היא אחת השנים הכי שקטות בעשור האחרון, וזה בדיוק מה שממנו נולדות קפיצות גדולות לטווח ארוך:
- השוק מתבסס
- מצטברת שכבה אמצעית יציבה
- הצמיחה מתפזרת
- הפרימיום חוזר להתעורר
- החשמליים מקבלים צורה של קטגוריה ולא של גימיק
אם 2023 הייתה רועשת, ו־2024 הייתה תנודתית, 2025 היא בניית יסודות והיסוד הזה הוא, כך אנחנו מקווים, הוא מה שיקבע איך 2026 תיראה.
גם זה יכול לעניין אותך:
חדש ומהפכני - חיפוש קוד דגם ופירטי אופנוע - לפי מספר הרישוי
סוזוקי היאבוסה – האופנוע שנמצא בכמה מקומות בו זמנית
בנדה LFC 700 - בחזרה לעתיד, גרסת האופנוע
הוורסיס ואני – רומן דרכים ישראלי
ראלי KTM – יותר קשוח ממה שחשבתם
בלתי נשכחות - רוכבות ששינו את עולם הרכיבה