רוכב על, 24 שעות על אופנוע ושיא גינס

 

תעודה - תמונה פותחת (1)_20230621141445.116.jpg

איוואן סרוונטס, אגדת רכיבה ואלוף עולם, שבר את שיא העולם ברכיבה של 24 שעות על אופנוע ואוחז בידו שיא עולמי חדש של 4,012 ק"מ בזמן הנתון. בעודו אוחז את התעודה המוכיחה את הצלחתו הודה סרוונטס שאלו היו עשרים וארבע השעות הקשות בחייו

כתב – מיקו שלו


על הרוכב:

איוואן סרוונטס מיקם את עצמו כאחד מרוכבי אופנועי השטח והאנדורו המוכרים ביותר בעולם. הבחור הספרדי בן ה- 41 זכה בתהילתו בזכות אינסוף זכיות בתחום השטח: בין השאר, באמתחתו 5 אליפויות עולם, 5 תארי סגן אלוף העולם ולא פחות מ- 21 גביעי אליפות ספרדיים. את הקריירה המקצועית שלו החל איוואן בשנת 1998 כרוכב מוטוקרוס, אך לאחר שהשיג חמישה תארים לאומיים פנה לאתגרים חדשים באנדורו. כשהיה רק בן 23, הוא עשה היסטוריה בכך שהפך לאלוף העולם הספרדי הראשון באנדורו (בקטגוריית e-1). מעבר להצלחות אלו רשם סרוונטס בחייו מספר מכובד של זכיות והובלות בתחרויות אחרות ובקטגוריות שונות והצלחות אלו הפכו אותו לשם דבר בתחום רכיבת האנדורו על שלל נפחיה וצורותיה. בשנת 2021 גויס סרוונטס לצוות הפיתוח של חברת טריומף ומאז הוא מוגדר כאחד מרוכבי הבית של החברה ומשמש כשגרירה. את זכייתו בתואר "הרוכב שעשה את המרחק הגדול ביותר בהיסטוריה על אופנוע ב- 24 שעות" רשם הוא על גבו של ה- TIGER-1200-GT-EXPLORER  של החברה.

עדיין מחייך בקסדה (1)_20230622101100.421.jpg 

 על השיא:

אולי זה נשמע קל ופשוט לקפוץ על אוכפו של אופנוע ו"לתת גז" 24 שעות, אבל לתחרות על תואר "האיש שרכב הכי רחוק עם אופנוע ב- 24 שעות" יש היסטוריה שכוללת סוג של אנשים יוצאי דופן ועם יכולות סיבולת נדירות. לפני שכבש סרוונטס את התואר, אחז את תעודת גינס המיוחלת איש מיוחד בשם מת'יו מקלווי (Matthew McKelvey) המכונה "בושי". בושי ידוע בזכות היותו נהג מירוצים גם ברכבים וגם על גבי אופנועים, את השיא שלו הוא קבע ללא שתי רגליו שאותן איבד בשתי תאונות רכב שונות. הוא מספר שעל מנת להצליח לקבוע את שיאו, שעמד בתורו על 3,477 ק"מ ב- 24 שעות הרכיבה, הוא נאלץ להסיר את הפרוטזות ולרכוב בלעדיהן. כמו שסרוונטס הודה שהרכיבה הזו היתה הקשה ביותר בחייו, כך הודה בושי שגם ארבעה ימים לאחר הרכיבה ידיו עדיין היו מלאות בשלפוחיות... ולא רק בשלפוחיות עסקינן, כדי להיערך לתחרות שכזו צריכים האופנועים עצמם לעבור התאמות, ביחוד אם מדובר על אופנוע חדש שרק ירד מקו היצור כמו במקרה של סרוונטס והטריומף TIGER-1200-GT-EXPLORER שעל גבו רכב. הדבר מצריך כיול בולמים וכוונים ספציפיים של המנוע + שימוש בשמן שתואם את העובדה שהאופנוע לא יעבור טיפול 1,000 (סיום הרצה) כנדרש על ידי היצרן. כמו כן סיפר סרוונטס שבמשך כארבעה חודשים לפני התחרות הוא עבד בצמידות ובשיתוף עם פרופסור אנדרו באגשו מאוניברסיטת ברמינגהם, שהכין אותו לעובדה שהמאמץ הגדול שממתין לו יחייב אותו בכושר יוצא דופן, ולא רק שיצריך אותו לשמור על ריכוז קיצוני במהירויות הנושקות את ה- 200 קמ"ש לזמן ממושך – גם זמן המנוחה במהלך התחרות יהיה יותר ממצומצם.

המסלול (1) (1)_20230622101059.405.jpg 

 קצת נתונים על הרכיבה של סרוונטס:

זמן כולל של התחרות : 24 שעות
ק"מ מושגים בסופה של הרכיבה : 4,012
מקום: מסלול מעגלי נארדו – איטליה
מספר הקפות: 317
מהירות מאקסימלית: 200 וקצת קמ"ש
מהירות ממוצעת ל- 24 שעות רכיבה (כולל הפסקות): 167.79 קמ"ש
מספר כניסות לפיט: 18
צריכת דלק במהלך התחרות: 520 ליטר
החלפת צמיגים: 1
שעות שינה: 0

מנוחת הלוחם 2_20230622103053.239.jpg

לסיום נשתף אותכם בקעקוע שטבוע על פרק ידו של סרוונטס כי אם תשאלו אותו למה החליט להשתתף בתחרות שכזו תשובתו תהיה אחת – "למה לא?"

למה לא (1)_20230622101059.874.jpg

צילומים- יצרן