חגיגה מוטורית של אופנועים ומכוניות
אירוע שלישי של "מועדון החמש" שבו שולבה גם החטיבה הדו-גלגלית (החדשה יחסית במועדון) התקיים במתחם יכין סנטר בפתח תקווה. מאות משתתפים, מאות אופנועים והשקה של ארבעה אופנועים משופצים: דגמי 50 סמ"ק ישנים. ת'שמעו, היה כיף!
כתב: מיקו שלו
קצת היסטוריה:
בשנת 1985 הוקם "מועדון החמש" בישראל. למי בינינו שלא בדיוק יודע, שמו של המועדון נגזר למעשה מהעובדה שבשנים שבין 1958 ועד ספטמבר 1961 התנוססו רק 5 ספרות על לוחיות הרישוי בישראל. למעשה, הרכבים שיוצרו בין שנים אלו היו המחוזרים ביותר על ידי מקימי המועדון ובזכות משיכה זו נקבע שם המועדון. במהלך שנות הפעילות של "מועדון החמש" הפך הוא לשם דבר בקרב אספני ומשפצי הרכבים הישנים ומפגשיו הפכו לחלק משגרת חייהם של חובבי המוטוריקה. לא חלף זמן רב מיום היוסדו של "מועדון החמש" והוא הפך לגוף וגורם משפיע בתחום הרכבים הקלאסיים ורכש עוד ועוד אוהדים ומעריצים. עם השנים הצטרפו למועדון מעל 1,000 חברים וכל מפגש הוא לא פחות מאירוע ססגוני המושך אליו צופים רבים.
מימין לשמאל - לזימי, מידן פאר (WOLF 50) וקדמיאל
ועכשיו לענייננו – אופנועים:
לפני כשנה הוקמה ב"מועדון החמש" חטיבת אופנועים. את הכפפה הרים שי לזימי המשמש בימים אלו כאחד מחברי וועד המועדון, וכמנהל החטיבה הדו-גלגלית. מעבר להגדרות תפקיד אלו, לזימי, אופנוען בלב ובנשמה וחובב אופנועי אספנות נלהב, אחד כזה שחופר ונובר בעקבותיה של כל שלדה ישנה ומעביר את זמנו בחיפוש חלקים בחו"ל ובבניית אופנועים בישראל.
האירוע שאליו הוזמנו נערך (ב- 21.4.23) ב"יכין סנטר" בפתח תקווה והיה האירוע השלישי של "מועדון החמש" שבו השתתפה גם החטיבה הדו-גלגלית. מפגש זה הוגדר על ידי המארגנים כ"חגיגה מוטורית" ובמרכזו עמדה השקתם של ארבעה אופנועים קטני נפח (50 סמ"ק) שזה עתה סיימו שיפוץ מקיף - סוזוקי WOLF, סוזוקי TSW, פנטיק מוטור אנדורו וג'ילרה GR2.
לפי הערכת המארגנים כ- 450 איש הגיעו לאירוע. הקהל כלל חובבי רכב רבים, אבל הצלחת החטיבה הדו-גלגלית בלטה מהרגע הראשון: מספר גדול של רוכבים הגיעו לאירוע ובנוסף למספר הגדול והקבוע של רכבי האספנות, מילאו אינסוף אופנועים כל משבצת פנויה במגרש החניה. עושה רושם שהחיבור בין "מועדון החמש" לחטיבה הדו-גלגלית החדשה יחסית, עושה טוב למועדון - והקהל שהגיע למעשה "תפס שתי ציפורים במכה אחת" – גם אופנועים, גם מכוניות, וגם הרבה שמחה וצבע.
רון אקרמן, דובר מועדון החמש
אז מה היה לנו שם?
אחרי שהתקבצו כל חובבי הרכבים והאופנועים ואחרי ששטפו את עיניהם, עברו, צילמו וניתחו את כל דגמי האופנועים והמכוניות שהגיעו למפגש – עלו ותפסו את הבמה ארבעת האופנועים ששוחזרו והושקו באירוע. לחשיפתם קדמו "כמה מילים" מפיהם של מארגני האירוע. הראשון שעלה לבמה היה מר נחום קדמיאל, יושב ראש "מועדון החמש", אשר סיפר על הקשר הטרי בין "מועדון החמש" ועל שמחתו מהקמת החטיבה הדו-גלגלית במועדון. את מקומו החליף על הבמה מר רן אקרמן, חבר וועד ודובר המועדון. גם מקומו של שי לזימי לא נפקד מרשימת הנואמים, אבל כאחראי על החטיבה הדו-גלגלית (וחבר וועד), ולמעשה האיש שבזכותו כל החיבור והאירוע הזה יצא לפועל – לזימי היה המנחה וניהל את האירוע ביד רמה וברור היה שחברי "מועדון החמש" הוותיקים נותנים בו אמון מלא ונהנים "לפנות בשבילו את הבמה".
אחרי שלב הנאומים והברכות (יאמר לזכותם שמדובר בשלב קצר ולא מתיש), הגיע שלב חשיפת הכלים שעד אותו רגע עמדו מכוסים ועדיין לא הוצגו לקהל. האופנועים נחשפו לקהל אחד-אחד, עם קצת הסברים על הדגם ועל עברו, בעלי האופנועים המשופצים קיבלו תעודות הוקרה ממר לזימי וממר קדמיאל והקהל הריע ועודד כמתבקש. טוב, אז נכון שמדובר באופנוענים קשוחים ולא היו שם דמעות, אבל היה ברור שמקבלי התעודות התרגשו ולא חסכו מהמבקרים את חיוכיהם ואת עיניהם הבוהקות.
|
|
אופנועים בטעם של פעם |
מכוניות בטעם של פעם |
שורה תחתונה:
קודם כל – היה כיף, האווירה הייתה מחשמלת, מאות אופנועים, עשרות רכבי אספנות, מזג אוויר מעולה, כיבוד שארגנו אנשי "מועדון החמש" ובירות מעסקים במתחם – כל מה שאנחנו אוהבים, והכול מתובל בהמון מוטוריקה ומוזיקת אגזוזים הרמונית.
עושה רושם שההחלטה לשלב את אופנועי האספנות כחלק ממועדון החמש הייתה נכונה ביותר ובזכותה זכה המועדון בשני נכסים – הראשון הוא שי לזימי, בעל החזון והרוח העומדת מאחורי החטיבה הדו-גלגלית החדשה, והנכס הנוסף הוא קהל חדש, טרי ואיכותי שהצטרף ל"מועדון החמש" – הלא הוא קהל הרוכבים.
כאן הקישור אל האתר של מועדון החמש - אל תפספסו את האירוע הבא!