מצב השוק
סקירת השוק: תשעה חודשים עברו, והשוק עדיין מדווש קדימה
כתב: מערכת לוי יצחק
תמונה הכותרת: בסיוע AI
שלושה רבעונים, תמונה מלאה
אחרי חצי שנה יציבה יחסית, חודש ספטמבר סוגר את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם עלייה קלה של כ־3% במסירות אופנועים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בסך הכול נמסרו 17,524 אופנועים וקטנועים מתחילת השנה, לעומת17,080 בתקופה המקבילה ב־2024.
גם ספטמבר עצמו רשם עלייה נאה – 1,832 כלים נמסרו, לעומת 1,685 בספטמבר אשתקד, עלייה של כ־9%.
במילים אחרות – השוק ברמה שנתית לא ״בוער״, אבל ספטמבר בהחלט משאיר אותו חם. חודשים כמו מאי ויולי היו חזקים מהרגיל, בעוד אוגוסט כהרגלו היה מתון יחסית, והנתונים של ספטמבר מאזנים את התמונה לקראת סיום שנה שנראית מבטיחה.
נסייג ונספר כי הנתונים מבוססים על נתוני המסירות של לשכת המסחר. הנתונים מוטים מעט על ידי העובדה ש"העברת יד" בתום שנה, על ידי היבואן, נרשמת כמסירה. הם לא כוללים יבוא אישי, ויש רישום מאוחר, כלומר, חלק ממסירות ספטמבר יירשמו רק באוקטובר. אחרי שאמרנו את זה – בואו נצלול פנימה אל הנתונים.
או.קיי – אז מה חדש?
שני קווים די מודגשים נראים כאשר אנחנו מנתחים את מצב המסירות, שני קווים שיכולים להשאיר אותנו אופטימיים ולהניח שהשנה תסתיים במצב מעולה, ויתרה מכך, תהייה נקודת זינוק לשנה הבאה.
הנקודה הראשונה – האופנועים החשמליים. הם מגדילים את נפחם מתוך סך כול האופנועים, אבל יותר מכך, הם מצליחים להכניס רוכבים חדשים למעגל הרכיבה. כלומר, הם לא רק מגדילים את כוחם בשוק הדו-גלגלי, הם גם משמשים סוג של קטר להגדיל את השוק כולו. כל איש שיווק יגיד לכם שזו "גיזת הזהב" של כל מֵפַתחַ מוצר, להכניס צרכנים, במקרה שלנו, רוכבים, חדשים למעגל המשתמשים במוצר.
הנקודה השנייה – תחזיקו חזק, זה יתחיל כאילו ומשהו לא טוב קורה, אבל חכו חכו. בניתוח מספרים, אתם תוכלו לראות בטבלת המסירות, שדווקא בשנה בה השוק כולו גדל, הנתח של המותגים המובילים קטן, דווקא סאן יאנג, קימקו, הונדה, ק.טמ, פיאג'ו, ימאהה ומובילים אחרים, דווקא הם מסרו פחות. אז למה אנחנו אופטימיים? כי גופים גדולים וחזקים יודעים להשתקם. אנחנו משוכנעים שהם ערים למספרים לא פחות מאיתנו, ושהאורות במחלקות השיווק של היבואנים הללו דלוקים עד השעות הקטנות של הלילה. הם ימצאו פתרון. הרי בתמונה הגדולה, שוק האופנועים הולך ומתרחב. אנחנו בטוחים שהמספרים שלהם יתאזנו, וישוו את השיאים הקודמים שלהם, וזאת מבלי לפגוע בחדירת המותגים החדשים לשוק.

כל סוגי האופנועים - המספרים מדברים
מסירות של כל האופנועים
המלל בפסקה הקודמת מסוכם כאן לפניכם בטבלה:
|
תקופת המסירה
|
2024
|
2025
|
שינוי באחוזים
|
|
מסירות שנתיות
|
17,080
|
17,524
|
+3%
|
|
מסירות ספטמבר
|
1,685
|
1,832
|
+9%
|
אופנועים חשמליים - המספרים מדברים
האופנועים והקטנועים החשמליים ממשיכים להתרחב בקצב נאה – אף שעדיין מדובר בנתח קטן מהשוק, כ־10% בלבד מכלל המסירות. עם המון דגמים חדשים, במגוון משפחות הולך ומתרחב (קטנועים, אופנועים, שטח ועוד) הצפי הוא להמשך צמיחה ב־2026.
הנה טבלה מסכמת של נתוני המסירות הכוללות והחשמליות לשנים 2024 ו־2025:
|
קטגוריה
|
2024
|
2025
|
|
סך כל המסירות
|
20,270
|
17,524
|
|
מסירות חשמליים
|
1,319
|
1,726
|
|
אחוז חשמליים מכלל המסירות
|
6.5%
|
9.8%
|
מסקנה חשמלית: בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ־3.3 אחוז בנתח האופנועים החשמליים: מ-6.5% בשנת 2024 (כל השנה) ל- 9.8% בשנת 2025 (ינואר עד ספטמבר בלבד). זה אולי נשמע מעט במספרים מוחלטים, אבל מדובר בצמיחה של מעט יותר מ-50% ביחס לחלקם היחסי בשוק אשתקד — מגמה ברורה של האצה באימוץ כלים חשמליים, וכפי שהסברנו קודם – הם לא רק מגדילים את חלקם היחסי בשוק הדו-גלגלי, הם מגדילים את השוק עצמו.

המובילים, הצומחים, והמפתיעים
למרות ירידה קלה בנתח המותגים הגדולים ביחס לשנה הקודמת, סדרי הכוחות כמעט שלא השתנו: סאן ינאג ממשיכה להוביל את השוק ביד בטוחה, ואחריה הונדה וימאהה. קימקו שומרת על יציבות עם עלייה מתונה, בעוד פיאג’ו ו־ק.ט.מ מתקשות לשחזר את ההצלחה של השנה הקודמת.
הפתעה חיובית מגיעה מ־סי.אף.מוטו שהכפילה (כמעט) בשלוש את היקף המסירות שלה לעומת השנה הקודמת – נתון שממקם אותה ככוח עולה ומרכזי יותר בשוק המקומי.
גם סורון החשמלית ממשיכה לעלות בהיקפים, עם גידול של מעל 10% ביחס ל־2024.
טבלת מסירות מותגים בינואר–ספטמבר 2025 לעומת 2024
|
מותג
|
2024
|
2025
|
|
SYM
|
4,720
|
3,901
|
|
הונדה
|
3,919
|
3,434
|
|
ימאהה
|
3,261
|
2,947
|
|
קימקו
|
2,123
|
1,837
|
|
קוואסאקי
|
691
|
578
|
|
BMW
|
429
|
422
|
|
פיאג'ו
|
642
|
408
|
|
סי.אף.מוטו.
|
143
|
403
|
|
KTM / ק.ט.מ
|
637
|
374
|
|
סורון
|
275
|
303
|
|
קיו ג'יי מוטור
|
318
|
208
|
|
ניאו
|
279
|
181
|
לסיכום
למרות ירידות נקודתיות, השוק הדו־גלגלי בישראל ממשיך להציג מגמת צמיחה מתונה ויציבה.
היבואנים מציגים רוח אופטימית זהירה – האתגר כעת הוא לא רק למכור, אלא לספק בזמן.
אם המגמה הנוכחית תישמר, 2025 תסיים את השנה עם עלייה שנתית כוללת של 3%–4%, ועם תמהיל עשיר יותר של כלים חשמליים – סמן לשינוי ארוך טווח בשוק המקומי.