תמונה פותחת_20230914091902.928.jpg

כתב: מיקו שלו
צילום: יצרן

ה- KTM 890 SMT החדש ממציא קטגוריה חדשה ומתיישב במשבצת שבין אופנועי האדוונצ'ר לאופנועי הסופר-מוטו

בימים אלו השיקה ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM, אופנוע בעל קונספט שונה שעד היום לא ממש הכרנו. האופנוע שנקרא 890 SMT נוצר למעשה מהכלאה בין אופנוע אדוונצ'ר לאופנוע סופר-מוטו ולפי אנשי החברה הוא מיועד להעניק חוויית רכיבה שתכלול נוחות, פרקטיות ואפשרות לרכיבות ארוכות -  בדגש על רכיבות המיועדות למלא את מיכלי האדרנלין השובבים של הרוכב.
לחובבי הז'אנר, קל לראות את הקשר בין ה-890 SMT החדש לבין אופנועי הסופר מוטו שאותם מייצרת חברת KTM משנות התשעים בשלל דגמים ונפחים. למעשה, בחירתם של רוכבים לאורך השנים באופנועי סופרמוטו, אילצה אותם לוותר על טווחי הרכיבה הארוכים והחוויה המוטורית הוגבלה לסביבתם הקרובה ולמסלולי המרוצים. לפי אנשי KTM, ייחודו של ה-890 SMT נובעת ממחקרים שהוכיחו שרוכבים רוצים לרכוב למרחקים ארוכים, רוצים נוחות, רוצים להרכיב ורוצים גם מפעם לפעם (כל סיבוב ופניה), "לתת בראש" ולשמוח שיש אוזניים בצידי הראש כדי שתעצורנה את החיוך...

 

דניאל קרייזמן מנהל מכירות ד.ל.ב_20230914091901.912.jpg

דני קרייזמן, מנהל מכירות 

על הצד הטכני של ההשקה אמון היה דניאל קרייזמן, מנהל המכירות הארצי של ד.ל.ב מוטוספורט, לדבריו מנוע ה-890 SMT הוא מנוע ה-LC8c של KTM, בעל תצורת טווין מקבילי בנפח 899 סמ"ק בעל 105 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ו- 10.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד. לדבריו של קרייזמן המנוע עבר התאמות ספציפיות המתאימות אותו לאופי האופנוע החדש, בנוסף, הותאמה לו תיבת אוויר חדשה וצמד מצערות 46 מ"מ מבית דלאורטו. מנוע ה-890 SMT נהנה ממכל דלק חדש שנפחו 15.8 ליטר, שמבנהו דומה לזה של אופנועי האדוונצ'ר ועוטף את צדי השלדה ובכך תורם להנמכת מרכז הכובד של האופנוע שמשקלו היבש עומד על 194 ק"ג.

על מנת שה-890 SMT יוכל להיות נוח ברכיבה למרחקים ארוכים, בדומה לאופנועי אדוונצ'ר, אבל גם ישמור על יכולות ההיגוי החדות המתבקשות מאופנועי סופר-מוטו, הותאמה מסביב למנוע שלדה חדשה מפלדת כרומולי, אשר דומה ברובה לזו של דגמי האדוונצ'ר של KTM. השלדה שפותחה, בעלת מבנה צר וקל, אך גם עמיד וקשיח לפיתול ולפי אנשי החברה שלדה זו מבטיחה לרוכב תחושת הביטחון בכל תנאי הרכיבה, כולל ספורט קיצוני. הנוסחה הזו כללה מיקום חדש אופקי ומרכזי יותר לבולם האחורי, וזה מצדו מבטיח אפשרות להתקנת מושב נמוך יותר לצד זרוע אחורית ארוכה יותר - ואלה מעניקים לאופנוע את תחושת הרכינה אחורנית, בדומה לאופנועי GP, ואמורים לשפר את התחושה בזמן תאוצה ואת התנהגות האופנוע ביציאה מפניות.

תמונה 2 - מי אמר סופר-מוטו ולא קיבל_20230914091903.444.jpg

מי אמר סופר מוטו ולא קיבל?

הבולמים של ה-890 SMT  מגיעים מבית היוצר של חברת WP. הבולם האחורי מתכוונן ומהלכו עומד על 180 מ"מ, המזלג הקדמי ההפוך, גם הוא בעל מהלך של 180 מ"מ, גם הוא מתכוונן, וגם עליו מתנוססת חתימת חברת WP. כיאה לאופנוע כביש-ספורטיבי, מותקנים ב-890 SMT חישוקי 17 אינץ' עשויים סגסוגת קלה ועליהם מולבשים צמיגי מישלין פאואר GP קרביים.

כאופנוע הנוגע גם בגזרת האדוונצ'ר, נעשו על ידי היצרן מספר התאמות בארגונומיה ובגיאומטריה הכללית של הדגם החדש. משולש הכידון-מושב-רגליות תוכנן בצורה המציעה תנוחה ניטרלית המתאימה לרכיבות ארוכות אך כזו ששומרת גם על יכולת תנועה ורכינה קדימה ולצדדים כהתאמה לרכיבה ספורטיבית. את כידון האופנוע ניתן למקם באחד משישה מיקומים קבועים מראש ובטווח של 30 מ"מ, כדי לייצר התאמה ספציפית לכל רוכב. מושב ה-890 SMT בנוי מקשה אחת, עם מגרעת והגבהה למורכב\ת, מגרעת שתפקידה גם לספק הגנה לישבן כנגד כוחות ההאצה. גובהו של המושב 860 מ"מ, מבנהו צר - כדי להבטיח התאמה למגוון רוכבים בגבהים שונים ומרווח גחונו של האופנוע נקבע על 227 מ"מ.

ה-890 SMT חמוש במערך אלקטרוני שכולל שלושה מצבי רכיבה (Rain, Street, Sport) ואליהם נוסף מצב ה-Track אשר מאפשר לרוכב לשלוט בבקרת האחיזה (עד 10 מצבים). כמו כן מצויד האופנוע במערכות ABS ו-MTC קורנרינג (מערכת המתאימה  את עצמת הבלימה והתערבות בקרת האחיזה בהתאם לאיכות החיבור לאספלט וזווית ההטיה). כתוספת אופציונלית, ניתן לצייד את ה-890 SMT במערכת MSR לשליטה בעוצמת בלימת המנוע והחלקת המצמד. המערכת מונעת את נעילת והחלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים או בעת האטה בתנאים חלקים. 'קוויק-שיפטר פלוס' להעלאת והורדת הילוכים ללא שימוש במצמד בבקרת שיוט. על הבלימה הקדמית אחראים שני קאליפרים רדיאליים  בעלי 4 בוכנות וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ. על בלימתו האחורית של האופנוע אחראי קאליפר בעל שתי בוכנות ודיסק בקוטר 260 מ"מ. כראוי לתקופה, על המידע המועבר לרוכב אחראי לוח מחוונים דיגיטלי TFT צבעוני הניתן לחיבור באמצעות אפליקציית KTMconnect ובה תצוגת ניווט, קישוריות לשיחות טלפון, האזנה למוזיקה, קבלת מידע על שירות צפוי, ספר הרכב ועוד. על סממני הסופר-מוטו אחראים משקף חזית מקוצר ומעושן בעל חזות ספורטיבית, כנף קדמית גבוהה, גרפיקה המשדרת דינמיות ומגיני ידיים בסגנון סופר-מוטו.

מחיר: KTM 890 SMT: 99,990 שקל (כולל מע"מ ואגרת רישוי)

תמונה 3 ימין_20230914091902.412.jpg תמונה 3 שמאל_20230914091903.959.jpg

 

514402_KTM 890 SMT - STATIC IMAGES_KTM 890 SMT PRE - SHOOTING STATIC_20230914111831.066.jpg 514163_KTM 890 SMT - ACTION IMAGES_KTM 890 SMT PRE - SHOOTING ACTION IMAGES_20230914111831.582.jpg 514168_KTM 890 SMT - ACTION IMAGES_KTM 890 SMT PRE - SHOOTING ACTION IMAGES_20230914111832.097.jpg
514169_KTM 890 SMT - ACTION IMAGES_KTM 890 SMT PRE - SHOOTING ACTION IMAGES_20230914111830.035.jpg 514416_KTM 890 SMT - PARTS _ DETAILS_KTM 890 SMT PRE - SHOOTING PARTS _ DETAILS_20230914111830.550.jpg 514184_KTM 890 SMT - ACTION IMAGES_KTM 890 SMT PRE - SHOOTING ACTION IMAGES_20230914111829.550.jpg