הכיוון החשמלי של יצרניות האופנועים ברור וחד ולא מדובר רק בתופעה מקומית או נקודתית. גם מגזרי הרכיבה השונים שסומנו בהתחלה כיעדים מובהקים קרי קטנועים עירוניים כבר מזמן לא לבד בעסק החשמלי והתחרות הענקית סביב הטכנולוגיה הירוקה זהה לגמרי לכל מה שקורה בעולם הרכב ובתחום הרכב הציבורי והמסחרי.
לפיכך, שיתוף הפעולה בין יצרניות האופנועים הענקיות KTM האוסטרית והשותפה שלה בהודו Bajaj שמפתחות פלטפורמה חשמלית חדשה עשוי להביא לעולם את הגרסה החשמלית של משפחת דגמי DUKE או לפחות משהו שדומה לזה.
לפי מה ידוע לנו, הייצור של האופנועים יהיה בהודו והיצרן המקומי מקים מפעל חדש בעיר מהראשטרה ופרט לקווי הייצור הכי מודרניים שיהיו בו, הוא יהנה ממחלקת מחקר ופיתוח בתקציבים גדולים בכדי לפתח עוד דגמים בטכנולוגיה חדשה שתוכל לספק ללקוחות חווית רכיבה יחד עם יעילות וחיסכון כלכלי.
הדגם הראשון שיוצג יהיה מקביל לדגם אנדורו 125 סמ"ק, הוא ייקרא Freeride E LV והוא עשוי להגיע לשוק בשנה הבאה. אין מדובר בניסיון ראשון של KTM שיצאה לדרך המחושמלת כבר בשנת 2014 עם דגם E-XC (בתמונה), אך הפעם מדובר במשהו אחר ובשל יותר עם טכנולוגיה שמאפשרת רכיבה טובה וארוכה יותר. ברוח האייטם הראשון על חציית הגבולות של יצרניות האופנועים והחיפוש אחרי קהל חדש מחוץ לספקטרום המוכר (או אזור הנוחות ע"ע) צף ועולה הדגם המטורף של הארלי דייוידסון שאולי יעשה לחלקכם שמח בלב וחיוך על השפתיים ואולי יהיו הארליסטים כבדים שיחושו בחילה ואי נוחות.
כך או אחרת מדובר בפרי מוחו של המעצב הסיני יאן שואן לאי שעיצב דגם סטריטפייטר עתידני של הארלי דייוידסון שבדקה אפשרות לפני שלוש שנים להיכנס לקטגורי הזאת עם דגם שנקרא Livewire שנגנז.
הדגם המיוחד שבתמונה איננו תרגיל בעיצוב כי לדברי המתכנן שלו, מדובר באופנוע היברידי שמשלב מנוע וי טווין ומנוע חשמלי קטן שניזון מסוללה שממוקמת בין המנוע ומכל הדלק והוא מיועד להניע את האופנוע במהירויות איטיות בתנועה העירונית. חדי עין יבחינו בעיצוב במיוחד של החלק הקדמי ובעיקר באלמנטים הריבועיים של החזית, תוך שדימוש באלמנטים שעוצבו בהשראת Bimota Tesi.