קטנועי גוגורו החשמליים הושקו בישראל, כשהבשורה שהם מביאים איתם היא תכנית החלפת סוללות מהירה בתחנות דלק של פז -בתשלום חודשי קבוע.

הקטנועים מיועדים לתחבורה אורבנית ולפרברים הקרובים, כשהבשורה הגדולה שהם מביאים איתם היא תוכנית החלפת סוללות מהירה בתחנות דלק של פז בתשלום חודשי קבוע. קטנועים חשמליים עדיין לא הצליחו לחדור בצורה משמעותית את השוק הדו-גלגלי ישראלי. למעט ציי רכב למשלוחים, ובעיקר משלוחי מזון.

כעת, עם הכניסה של קטנועי גוגורו לשוק הישראלי, יתכן ואנו עומדים לקראת קו פרשת המים שאחריו יגיע השיטפון של דו-גלגלי חשמלי - בדומה למצב הקורה בשוק הרכב הפרטי. GOGORO הוא מותג קטנועים טייוואני שהוקם כסטארט-אפ בשנת 2011 והחל לייצר קטנועים בשנת 2015.

הרעיון המרכזי מאחורי הקטנועים של גוגורו הוא ניהול חכם וחודרני הכולל המון מידע שעובר בין הקטנוע, הסוללות והאפליקציה, עמות החלפת טעינה חכמות ומהירות, וכן עיצוב נקי ומודרני. אלו אמורים לקחת את תחום הקטנועים החשמליים אל השלב הבא שלו, כשבשוק הטייוואני השמרני והסגור גוגורו מכרה כבר כחצי מיליון קטנועים, וכיום היא מחזיקה בנתח שוק של כ- 15%.

למעשה, בגוגורו הקטנוע הוא לא העניין המרכזי, אלא חלק מחבילה הכוללת את הקטנוע, את האפליקציה לשליטה, את הסוללות החכמות ואת עמדות החלפת הסוללות. וזו למעשה הבשורה שגוגורו מביאים איתם - החלפת סוללות מהירה כחלק מתכנית החלפת סוללות בתחנות הדלק של פז, בתשלום חודשי קבוע.

בתחנות הדלק של פז יוצבו עמדות החלפת סוללות ייעודיות של גוגורו. נכון להיום יש באזור גוש דן - מהרצליה ועד חולון - 10 תחנות עם עמדות החלפה פעילות, כשבתוך שנה יתווספו 10 תחנות נוספות, ולאחר מכן יוקמו עמדות גם בערים שמחוץ לגוש דן. כשהרוכב רוצה להחליף סוללות הוא מגיע לתחנת ההחלפה, שולף את שתי הסוללות שממקומות מתחת למושב (כל סוללה כ- 10 ק"ג), מכניס אותן למקום הפנוי בתחנת ההחלפה ולוקח שתי סוללות חדשות.

הסוללות החכמות מצוידות במערכת מיחשוב הכוללת כ- 25 חיישנים המנטרים נתונים שונים, כך שעמדת הטעינה יודעת מאיזה קטנוע הגיעו הסוללות, כמה ק"מ הוא עבר, בכמה קילוואט-שעה השתמש וכ"ו. באופן זה, קטנוע שדווח כגנוב לא יוכל להחליף סוללות, וכשהרוכב ינסה להכניס את הסוללות למקום הפנוי בעמדת ההחלפה - העמדה תינעל והקטנוע ישאר ללא סוללות. בנוסף, גם לא ניתן להחליף סוללות בין קטנועים.

כמה זה יעלה לי?

העלויות הנלוות גם הן נמוכות מאשר קטנוע בנזין. ובחישוב מפורט יוצא שהעלויות השוטפות בקטנועי גוגורו נמוכות בכשליש עד חצי מהעלויות השוטפות של קטנוע 125 סמ"ק.

GOGORO מציעים בישראל בשלב זה שני דגמים, כששניהם מתאימים לרישיון נהיגה A2: בעל מנוע בהספק מקסימלי של 6.4 קילוואט (כ- 8.7 כ"ס), מערכת בלימה משולבת CBS, תא כפפות עם שקע USB, וצביעה חד גונית.

המחיר: 17,985 ₪ (מחיר השקה 16,985 ₪).