חוקים חדשים לרכיבה בנורבורגרינג
כתב: בועז קורפל
מקור צילומיים: ויקיפדיה
מסלול נורבורגרינג בגרמניה הוא אחת האטרקציות המוטוריות הטובות ביותר בעולם.
המסלול שאורכו 22 ק”מ סגור לתנועה רגילה של מכוניות ואופנועים
והוא מוקדש כולו לחובבי נהיגה ורכיבה ספורטיבית כמעט בכל ימות השנה
פרט לתקופת החורף, אז המסלול מושלג ומסוכן,
ופרט לסופי שבוע בהם נערכים מרוצים מאורגנים.
למרות זאת, נותרו מספיק ימים לרכיבה ספורטיבית חופשית לאופנוענים מסוגים שונים,
שבאים לטעום את טעמו של “הגהינום הירוק”
(הכינוי של המסלול שניתן לו ע”י אלוף העולם בפורמולה 1 לשעבר, ג’אקי סטיוארט).
אלא שבימים אלה פורסמו תקנות חדשות שמצמצמות את מספר ימי הרכיבה
לאופנועים שבעבר נהנו מימים משותפים עם נהגי המכוניות.
יש כאלה שלא ממש אהבו את החיבור הזה,
שלעיתים השליך גם על בעיות בטיחות ויותר מכך,
האופנוענים לקחו במקרים מסוימים את הרכיבה
לשלב הרבה יותר גבוה מכפי שהם עצמם מכירים.
התאונות לא איחרו לבוא,
ואיתן סגירות של המסלול לסירוגין לטיפול ברוכבים ופינוי האזור ע”י צוותים רפואיים וכו’.
התקנות החדשות שפורסמו על ידי מנהלי המסלול המיתולוגי
ששוכן במרומי הרי האייפל בקרבת הגבול בין גרמניה לבלגיה,
קובעות כי מעתה תחול הפרדה מלאה בין ימי נהיגה למכוניות
לימי רכיבה לאופנועים.

בעוד נהגים מוזמנים לימי נהיגה חופשיים ופתוחים,
הרי שמעתה רוכבי אופנועים יוכלו להשתתף רק בימים שיאורגנו מראש
ויפוקחו על ידי נציגי בטיחות של המסלול מחשש לסיכון גבוה יותר.
המסלול הקטן שאירח בעבר מרוצי גראנד פרי ימשיך לארח רוכבים
אף הוא בנוהל שהיה קיים שם בעבר והשינוי חל על המסלול הגדול, הנורדשלייפה.
מתכננים טיול אופנועים עם רכיבה ספורטיבית?
קחו את המידע הזה בחשבון ואל תפסלו אפשרות בדיקה של מסלולים אחרים,
אולי פחות מרתקים ומגוונים אבל מספיק מאתגרים ויפים.