נעים מאוד: דוקאטי DESMO 450 MX
כתב: בועז קורפל
תמונות: יצרן
אחרי כל הדיבורים והודעות היח”צ הבלתי פוסקות -זה סוף כל סוף קרה.
החל מהחודש הבא (יוני 2025) דוקאטי יציעו למכירה את אופנוע המוטוקרוס הראשון שלהם אי פעם.
האופנוע זכה לשם: DESMO 450 MX ומי אם לא טוני קאירולי, האלוף האיטלקי האגדי,
היה שותף בפיתוח של המכונה המעניינת של היצרן האיטלקי שמייצר בבולוניה (בשכונה שנקראת בורגו פאניגלה).
האופנוע שרשם השתתפות מוצלחת מאוד באליפות איטליה כבר ב-2023 וגם ב-2024 עם הרוכב אלסנדרו לופינו.
בהמשך הצטרף גם קאירולי והפך לשגריר של דוקאטי לצד מעורבותו בפיתוח ובניסוי.
האופנוע עם שלדת האלומיניום קלה כנוצה במשקל 9 ק”ג בלבד,
הותאם לרכיבה קלה ומהירה בזכות הפקת הכוח הזריזה שלו ונועד לרוכבים חובבנים ולרוכבים מנוסים כאחד.

המנוע שלו, הוא היחידי בקטגוריה שפועל בטכנולוגיית Desmodromic וגם עם בקרת אחיזה,
לראשונה בקטגוריית אופנועי שטח. לאופנוע מנוע עם בוכנה אחת בנפח 450 סמ”ק (449.6 סמ”ק למהדרין)
והספק של 63.5 כוחות סוס שמגיעים ב-9,400 סל”ד צרחני
והוא מפיק מומנט מרבי של 5.35 קג”מ בסל”ד של 7,500 סל”ד כאשר מגביל הסל”ד נמצא אי שם ב-11,900 סל”ד עצבניים (רף חדש בקטגוריה).
משקלו המלא של האופנוע הוא 105 ק”ג.
המהנדסים הגיעו למשקל הזה כי התאמצו להנדס אותו עם כמות קטנה ככל האפשר של ריתוכים והסתפקו ב- 11 חלקים בלבד,
הרבה פחות מאופנועים אחרים.

פיירלואיג’י זמפיירי, ראש מחלקת המחקר והפיתוח גאה במיוחד באינטגרציה ובפיתוחים של המערכות האלקטרוניות
שמגיעות מאופנועי ה-MotoGP והסופרבייק של דוקאטי.
הוא מציין בעיקר את מערכת בקרת האחיזה שפועלת על הגלגל האחורי ומאפשרת לרוכב ליצור מהלכים איכותיים יותר -
וכל אלה נתמכים כמובן בבולמים של שואווה ובלמים של ברמבו.
