ימאהה מציגים: קונפסט פלאג-אין
כתב: בועז קורפל
תמונה הכותרת: יצרן
מערכות הנעה פלאג אין נחשבות לטכנולוגיה החמה ביותר בעולם הרכב.
המנועים משיגים טווחי נסיעה ארוכים ללא חרדת טווח שקיימת בכלי רכב חשמליים ויחד עם זאת,
יש אפשרות לנוע על טכנולוגיה חשמלית שקטה ונקייה.
בעולם המכוניות כבר הולכים קדימה ומציעים טכנולוגיה מאריכת טווח ויש מכוניות (גם בישראל)
שמאפשרות נסיעה לטווח של 1,200 ק”מ על מיכל דלק אחד,
ובדרך אלינו, מכוניות שמסוגלות להגיע למרחקים ארוכים אף יותר.
הפיתוחים הטכנולוגיים המשמעותיים שמתחילים במכוניות מגיעים ברבות הימים
גם לכלים דו גלגליים - וזה בדיוק מה שקורה בימים אלה בימאהה.
שם חושפים בשקט וללא הודעות מרעישות, אופנוע MT-09 היברידי פלאג-אין,
וזאת אחרי שהציגו מערכת דומה לקטנועים עירוניים.
מדובר בשידוך של מנוע הטריפל בנפח 890 סמ”ק הקיים,
עם מנוע חשמלי שמניע את האופנוע באנרגיה חשמלית עד 57 קמ”ש - ורק אז מנוע הבנזין נכנס לפעולה.

ימאהה: כמו גלגל בתוך גלגל? קונפסט שני המנועים באופנוע אחד
האופנוע שנחשף בסרטון רשמי של ימאהה (הנה קישור שלו כאן, ביפנית, תהיו מוכנים...),
מציג אופנוע משנת 2023 מה שמרמז על כך שהיצרן היפני עוסק ברעיון כבר 3 שנים לפחות.
ימאהה לא מנדבים פרטים רשמיים אודות יחידת ההנעה,
אבל מתוך התמונות אפשר ללמוד כי מנוע הבערה הפנימית נראה שונה מעט בצורתו מהמנוע המוכר,
ומאחוריו מותקן המנוע החשמלי.
גם בחיפוש מדוקדק בתמונות שפורסמו לא נראית סוללה אך היא ככל הנראה ממוקמת בחלק הקדמי של האופנוע.
גם אודות הסוללה, אין עדיין פרטים.
לא על משקלה, או על טווח הנסיעה שלה או רמת הטעינה, כלומר מתי צריך לטעון אותה מחדש.
כמובן, כמו בכל כלי היברידי, גם כאן קיימת אפשרות לטעינה תוך כדי נסיעה (רגנרציה)
אבל מדובר ביכולת לשמר כמות קטנה של אנרגיה ולא טעינה משמעותית כמו במכונית היברידית.
בהנחה שהטכנולוגיה זמינה והפיתוח הסתיים,
והתוצאה הסופית תשמור על ביצועי האופנוע המוכר ואף למעלה מכך,
אז מדוע ימאהה לא פורצת לשווקים שלה בעיקר באירופה, שלא מוותרת על תקנות הזיהום והרעש?
התשובה לכך היא עלות הייצור שעדיין נחשבת גבוהה
והמחיר הסופי של האופנוע עלול להיות רחוק מהישג ידם של רוכבים רבים
ורק כשהמחירים יהיו נגישים אפשר יהיה לתכנן את השיווק.