אחרי שלפני שנה למדנו כי יצרנית האופנועים הבריטית טריומף מתכוונת להיכנס לעולמות השטח בסיוע ובהשראת הרוכב האמריקאי האגדי ריקי קרמייקל ואיתו אגדת הרכיבה איבו סרבנטס, אשר נבחרו להוביל את הפרויקט שייקח את האופנועים שלהם לקטגורית מוטוקרוס, ופרקרוס ואינדורו, אז הנה מגיעה ידיעה נוספת על יצרן אחר שמבקש לוחצת גבולות ולהיכנס למסלולי המוטוקרוס שהיו עד עתה רחוקים ממנו כמרחק מזרח ומערב.

למרות שאין לכך עדיין אישור רשמי, דוקאטי מאותתים כי הם רצים להיכנס לעולמות המוטוקרוס!

בעבר זה נחשב לטאבו, ולא היה עולה על הדעת כי יצרני אופנועים אזוטיים וקלאסיים חוצים גבולות ופולשים לעולמות אחרים. הניסיון לירות בכל הכלים ובכל הטווחים נחשב היה לנחלתן של היצרניות היפניות כמו הונדה, ימאהה, סוזוקי וקוואסקי שהתחילו בייצור קטנועים קלים, עברו לאופנועים ספורטיביים ומשם המשיכו לייצור של קלאסיקות ודגמי קאסטום, וכמובן קטפו תהילה במסלולי המרוצים בקטגוריות רבות.

אם בוחנים את מה שקורה כאן בשנים האחרונות, מגיעים למסקנה החד משמעית כי KTM הייתה זו שהציתה את עניין ריבוי הדגמים והקטגוריות ולא הסתפקה רק באופנועי שטח קטני נפח. התכנית הרחבה שלה עובדת בהצלחה עם אופנועי כביש ועם הרחבת המותגים שלה שגם הם עצמם חוצי גבולות. לפי כל האיתותים, אפשר לצפות לכניסתה של GAS GAS למרוצי האספלט וזאת - אחרי שהוסקווארנה עשתה זאת.

אז נחזור רגע לדוקאטי: נראה כי היצרן, שנכנס לאחרונה לעולמות השטח עם אדוונצ'ר מוצלח, רעב לגלות מה טומן בחובו עולם הספורט המוטורי המלהיב בתחום המוטוקרוס, תוך שימוש בידע ובניסיון שלו וכמובן בטכנולוגיה הכי חדישה שנמצאת ברשות המהנדסים בבורגו פאניגלה לי בולוניה.