בטא: גרסת EVO פקטורי משופרת ל-2025
בטא מציגים את גרסת ה-EVO פקטורי של שנת 2025 המיועדת לרוכבים מקצועיים ותחרותיים - עם שיפורים שמתמקדים בעיקר בתחום המתלים
אסי ארנסון צילום: בטא
גרסת הפקטורי המקצועית של אופנוע הטריאל EVO של בטא מתעדכנת לשנת 2025 עם מזלג חדש ובולם מאלומיניום.
כמדי שנה מציגים בבטא בחודש אוגוסט את גרסת ה-EVO המעודכנת לשנת 2025, וכמדי שנה בחודש דצמבר מוצגת גרסת הפקטורי המקצועית. השינויים מבחינת השלדה בדגם הפקטורי – המיועד לרוכבים מקצועיים – לעומת הסטנדרטי, הם אפשרויות כוונון נוספות למזלג עם הידראוליקה משופרת ומשולשים מוזהבים וקלי משקל – אלו תורמים לחסכון כללי של ק"ג אחד ומאפשרים גם יותר אפשרויות כיוון לכידון. הבולם מקצועי יותר עם יותר יכולות שיכוך בכל חלקי מהלך הבולם, וכן יותר אפשרויות כוונון.
דגמי הפקטורי גם מציעים מפלט מטיטניום המפחית כ-600 גרם, מערכת בלימה משופרת לעומת הגרסה הרגילה, שמתבטאת בדיסקים ורפידות איכותיים יותר של גלפר וברייקטק בהתאמה, וכן מצמד מחוזק. יש משבת מנוע מחובר לגוף הרוכב בעזרת שרוך, רדיאטור משופר, חישוקי Excel כחולים (חדש ל-2025) בקוטר 21″ ו-18″ עם צמיגי מישלין X-light המתאימים לכידון הכחול, ויש גרפיקה ייחודית ומעודכנת לשנת 2025.
כמו בגרסה ה'רגילה', לשנת דגם 2025, מתרכזים האיטלקים בתחום הבולמים. המזלג הקדמי מתוצרת Ollé חדש ומגיע בקוטר רחב יותר של 39 מ"מ – מ"מ אחד יותר משנה קודמת. בבטא ממשיכים עם המזלג ה-א-סימטרי – כלומר צד ימין וצד שמאל שונים. בצד שמאל יש קפיץ מתכוונן שדרכו מכוונים את גובה המתלה, כשבצד ימין מכוונים את השיכוכים השונים. לכל צד יש נפח שמן שונה עבור התפקידים השונים. עוד שינוי לשנת 2025 הוא קארטריג' חדש בצד שמאל, שגם ארוך יותר השנה ב-2 מ"מ ומכויל אחרת מאשר הגרסה הרגילה, עם קשיחות לטובת רכיבה אגרסיבית יותר. המזלג ניתן לכיול מלא כמובן, וכל השינויים נועדו גם להפחית במשקל עם שימוש בצינורות פלדה דקים יותר וגם לאפשר יותר אלסטיות לחלק הקדמי לטובת דיוק ורגש של הרוכב. בגרסת הפקטורי המזלג מוזהב עם טיפול TiN שמפחית את החיכוך בצינורות המזלג. הבולם האחורי, גם מתוצרת Ollé, חדש גם הוא, עשוי מאלומיניום שקל יותר מהפלדה של שנה שעברה.
גרסאות ה-EVO וה-EVO פקטורי לשנת 2025 של בטא צפויות להגיע לישראל בהזמנה אישית בלבד, בשל שוק קטן מאוד. טרם נקבעו מחירים.
מקור: פולגז